Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Misschien handig om te bekijken.
Nog nooit gelezen, ook niet van plan. Nemurin schreef:Geef een samenvattinkje van wat er in die weken die verstreken gebeurde. Want zoals het in Harry Potter gebeurt ben ik ook geen fan van.
Wat het leukste is vind ik, is eigenlijk een soort trucje van voortbouwen op de laatste zin in je laatste alinea. Bijvoorbeeld, ik had iemand laten zeggen in die laatste zin "Dat werken komt later wel"
Volgende alinea "Het werken kwam echter vrij snel de volgende ochtend ter sprake" - maar intussen heb je wel een hele dag overgeslagen zonder dat je dat hoefde te zeggen.
Het kan ook met grotere perioden. Ik heb wel eens gewoon afgesloten met het einde van de gebeurtenis die ik wilde beschrijven en ging gewoon verder zonder er iets over te zeggen
"Op haar zestiende ontmoette ze..." Tadah, volgende gebeurtenis.
Helpt dat?
Ik heb er jaren mee overgeslagen.Nemurin schreef:Ja maar dat kan daarmee ook hoor...Ik heb er jaren mee overgeslagen.
"Vier jaar later arriveerde..." etc. Op dezelfde manier als die ik beschreef.
Janine1990 schreef:Bonita_Bon schreef:Hey Janine,
Ben na ons pb-gesprekken eens hierop terecht gekomen, wat kun je leuk schrijven! Hopelijk vind je snel tijd en vooral inspiratie om verder te gaan want ondanks dat het mijn leeftijdscategorie (het verhaal) niet is vind ik dat je erg pakkend schrijft!
Groetjes barbara
Bedankt voor je compliment! Vind het erg fijn om te horen dat mijn schrijfstijl pakken is, hoewel er natuurlijk nog heel wat aan geschaaft mag worden.
Nu valt Romana en Ragebol (zoals hierboven beschreven) ook niet meer zo heel erg in mijn leeftijdscategorie (10 jaar e.o.), het spreekt me nog steeds aan en ik verlies me helemaal in de verhalen. Ook al heb ik zo'n boekkie in anderhalf uur uit...