Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aliesjeh schreef:ik ben niet goed in taxeren, en ik kan zelf niet zo goed tekenen, maar ik zet mijn mening er toch maar even tussen :
welshjesgek: 10,- je hebt al goed met kleur proberen te werken. vooral de hals en manen vind ik mooi. bij de voorpluk lijkt het alleen of de manen recht omhoog staan. de oren lijken me iets te groot, en er is op het hoofd niet echt een 'vacht'. ik denk dat als je nog wat gaat oefenen het er nog beter uit gaat zien.
loizy: 15,- ik weet niet of het gewoon jouw stijl is, maar ik vind het jammer dat de omtrek lijnen zo duidelijk zijn. de verhoudingen lijken voor mij aardig te kloppen, maar volgens mij is de kaak(of wang ofzo) een beetje raar. volgens mij moet die lijn richting de achterkant van het oor lopen. verder lijkt de invulling heel erg geveegd. de hals lijkt een beetje dun? voor de rest vind ik het een hele nette tekening het oog vind ik heel mooi!
edit. ik had niet gezien dat je 2 tekeningen had gemaakt..sorry!
Loizy schreef:sorry, maar ik vind mijn tekening toch meer gedetailleerder..?
Maargoed, alleen de kaak klopt niet helemaal en het paard staat iets meer horizontaal, zelf voor gekozen omdat ik dat mooier vond.
JoSav schreef:Dank aan diegenen die getaxeerd hebben (en de complimenten)! Ik hanteer toch wel iets andere prijzen voor werk op doek, deze prijzen vind ik meer voor papier.
Goed, ik taxeer weer even bij, heb nauwelijks werkjes gemist, komt omdat het hier nogal rustig is.
Rinske: mooi schilderij, vind het palet niet zo, wat te harde contrasten en de paletvoering helt heel erg naar 1 spectrum/kant. Hij komt idd wel heel erg zwart over. Als hij in het echt niet zo is zal ik dat in elk geval niet meenemen in de taxatie. Mooie pose, nette afwerking. frisse aanblik maar de negatieve ruimte heb je niet optimaal benut en ik had hem juist zoals je links hebt gedaan onderin ook een beetje doorgeschilderd. Daarom taxeer ik hem op 100 euro.
Wat wordt er de laatste tijd weinig getaxeerd (vind 2 pagina's toch wel het minimum om te doen? maar dat is misschien persoonlijk, in de regels staat dat niet vast). Ik heb normaal 3 of 4 pagina's om te taxeren en een stuk of 4 om bij te lezen en ben nu alweer klaar.Wat is dat met CB en UK de laatste tijd?
Citaat:Wat wordt er de laatste tijd weinig getaxeerd (vind 2 pagina's toch wel het minimum om te doen? maar dat is misschien persoonlijk, in de regels staat dat niet vast). Ik heb normaal 3 of 4 pagina's om te taxeren en een stuk of 4 om bij te lezen en ben nu alweer klaar. Wat is dat met CB en UK de laatste tijd?