[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:48

Grutto ziet er heel zacht uit <3 ik kan uit ervaring zeggen dat hun snavels iets minder zacht zijn :Y) ik fietste blijkbaar iets te dicht langs het nest

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:01

Lastige keuzes lijken mij dat! ik zou ook zeggen groen, want geel daar valt hij misschien tegen weg, en een bruin of beige tint vind ik meer iets voor een bescheiden onopvallend bruin vogeltje, en koolmezen zijn juist zo lekker aanwezig en kleurrijk.

Wulp en grutto <3

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 18:36

Afbeelding
Grutto is af! :D Ik ben er echt heel blij mee. Ik ga nu door naar een paartje eidereenden, daarna hoef ik alleen nog een scholekster te doen. Het is wel even doorwerken zo zeg :o

Neee vikawiek dat meen je :+ Nesten zijn er ook om te beschermen natuurlijk.

Telpeva ja klopt! En ik ben dus heel dol op groen maar wil ook geen hele heldere flessengroen, deze stof wordt ook nog gewassen van tevoren dus dan zit er iets meer diepte in, ik vind dat erg mooi. Er komt een metalen sluiting op trouwens, vind dat ook een stuk mooier dan plastic. Kon alleen even niet op het voorbeeldje.

DogWords

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:24

Mijn man wil heel graag een coolmees pet. Hij vindt de groene kleur heel mooi.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:20

Die kleur groen is perfect!

Mooi je nieuwe tekeningen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 18:46

Groen it is! :D Ik hou jullie op de hoogte, hopelijk krijg ik een foto als ze af zijn.

En dankjewel ievie!
Nu bezig met een koppeltje eidereenden. Volgende week (de 20ste) is de deadline voor de 6 vogels (kievit, wulp, grutto, eidereend vrouw, eidereend man en scholekster). Het is even pittig en wat doorwerken, maar met dit tempo ga ik dat wel halen :) Dan in januari heb ik de volgende deadline met 5 zoogdieren (otter, konijn, egeltje, meervleermuis en grijze grootoorvleermuis). Ik heb al een hele tijd geen digitale zoogdieren meer getekend sinds de 'paardenfase', dus ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Ik ben de eidereend vrouw eerst aan het doen, die bruine vogels zijn veel ingewikkelder van patroon :)
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:52

Met dit tempo ga je in elk geval al heel goed! Bruin is soms heel ingewikkeld ja, een paar jaar terug heb ik een houtsnip getekend... Dat bleek ook een ding met al die kleurtjes in de veren :+ als je zo'n veertje van dichtbij ziet dan zit daar vaak ook een mooie patroon in. Mooi om te zien, ingewikkeld om te tekenen!
Maar dat kan jij wel! Succes *\o/*

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 12:36

Oh man een houtsnip :+ Ik heb twee onafgemaakte tekeningen in mijn bestanden staan, een houtsnip en een bokje :o De snip wil ik nog wel een keer afmaken trouwens, die was voor de ruimtesnip en dat idee vind ik nog steeds heel leuk.

En mensen maar zeggen dat die bruine vogels saai zijn, nou echt niet :D Wat een werk!

De eidereend vrouw heeft een buikje gekregen! Nog de vleugels en de poten en dan heb ik haar af. En dan de man nog, maar die bestaat uit een wit vlak en een zwart vlak dus dat komt vast goed :+
Afbeelding

Eider man, voor het idee:
https://images.squarespace-cdn.com/cont ... 1e9d/1.png

Ik heb iemand gevonden voor de petten, zodra ik betaal heb ik ze binnen een maand als het goed is! En voor het verzenden stuurt hij een foto door, dus dan kan ik ze ook aan jullie laten zien. Ik ga even kijken wanneer dat betalen kan, petjes zijn vooral fijn bij wat zon toch? Of is de coolmees eerder nodig?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:34

Voor mij hebben de petjes geen haast hoor, zoiets is voor mij een product wat ik zou dragen wanneer ik in de tuin bezig ben terwijl het zonnetje schijnt, dat ben ik de komende maanden niet van plan.

Ze is mooi al de eend, je werk wordt ook steeds mooier en gedetailleerder voor mijn gevoel.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:47

Ik vind de groene coolmees ook erg leuk! <3
Ben heeeel benieuwd! Wil 'm eigenlijk iemand cadeau doen, maar misschien ga ik 'm zelf wel gewoon houden :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 18:56

Heheh je kan natuurlijk altijd voor twee gaan hè O:)

Dankjewel Telpeva!! Echt leuk dat je dat zegt, ik heb ook echt het idee dat ik beter word. In het begin moest ik ook steeds meerdere schetsen maken voor een vogel, en vaak schetsen combineren (bijvoorbeeld het hoofd van de ene en het lichaam van de ander). Dat hoeft allemaal niet meer. Ik heb natuurlijk ook écht veel tekeningen gemaakt afgelopen anderhalf jaar, daarvoor maakte ik vooral tekeningetjes voor de lol of voor een presentatie. Ben blij met mijn vooruitgang :)
De vrouw is nu af, de man ben ik aan begonnen! En krijg ik denk ik vandaag ook nog wel af.
Afbeelding

Als je het vergelijkt met (de oude versie van) de vink die ik anderhalf jaar geleden maakte :)
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:25

Toch vind ik hem nog steeds geweldig, de jou vink leuk :') tof die vooruitgang, bij de eend zie je veel meer die zachtheid in de veertjes.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:25

Je had het jezelf ook met mannetje eider moeilijk kunnen maken, door een koningseider ervan te maken. Die heeft veel meer kleur. Is ook zeldzamer. Heb er 1x eentje gezien toen ik op Spitsbergen was.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 19:27

Jaa ik ook telpeva! Al heeft hij nu wel een update gekregen :D Wilde hetzelfde gevoel erin houden dus hij is niet heel erg veranderd, maar wel wat.

Oooh meen je Jeetje77, wat cool! Ik mocht de soorten niet zelf kiezen, die waren deel van de opdracht. Kom ik er even mooi makkelijk vanaf dus :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:30

Plaatje vd Vogelbescherming, internet geplukt
Afbeelding
De koningseidereend

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 18:20

Die is ook geweldig :D

Ik vind eidereenden sowieso ontzettend leuk, ze hebben zo'n rare smoel :D
Het stelletje heb ik gisteravond nog afgemaakt
Afbeelding

Het einde is nu in zicht met de laatste vogel voor de opdracht :)
Afbeelding

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:27

Mooiii !!

Hoelang doe je nu zo over een tekening zoals de 2 eidereenden bijvoorbeeld?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 23:13

Dankjewel! Ja goede vraag, ik ben donderdagavond begonnen met de schets van de vrouw, en gisteravond had ik beide klaar. Wel veel aan gewerkt maar natuurlijk tussendoor ook andere dingen gedaan, naar het paard bijvoorbeeld. Als ik eenmaal aan het tekenen ben gaat de tijd heel snel en hou ik het niet helemaal meer bij :+

De scholekster is af! Het is me gelukt :D En ruim binnen de tijd, heel fijn.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:41

Super hoe je de glans er in hebt gekregen, zo bij de nek en schouder. Heel mooi!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 11:40

Dankjewel! En alles is goedgekeurd ook :D Dus ik heb even wat tijd om adem te halen voor ik weer aan het werk moet met de zoogdieren. Zal ik die hier ook delen? Het is vooral een vogeltopic natuurlijk.

Ik kreeg een bestand van de sokken die hij naar de fabriek zou sturen, hij had de boel er weer verkeerd op gezet :+ Maar omdat hij het dit keer kwam checken kon ik hem gelukkig verbeteren. Ik krijg dit keer ook écht een sample doorgestuurd. Ik heb er helemaal vertrouwen in nu :)

Enn ik heb de petjes nu toch maar alvast doorgezet, ze zijn nu dus in de maak! Duurt een maandje denk ik voor ik ze heb, maar hij heeft beloofd om een foto van het borduurwerk door te sturen. Erg benieuwd!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:57

Wat maak je toch prachtige dingen <3

Ik ben benieuwd naar de petjes en sokken!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:55

jeetje77 schreef:
Plaatje vd Vogelbescherming, internet geplukt
[ Afbeelding ]
De koningseidereend

Lijkt wel een kruising eend met een alk. Of papegaaiduiker.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:53

Goede berichten zijn altijd leuk! Zoogdieren lijken mij ook prima om te tonen toch? Eventueel in een nieuw topic als je je daar prettiger bij voelt :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:29

Kom maar door met die zoigdieren!

En guttegut, wéér fout. XD Maar goed dat hij nu wel braaf even gecontroleerd heeft voor de boel weer in productie ging. :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 11:36

Als ik bezig ga zet ik de zoogdieren ook in het topic dan :D Leuk! Nu nog eventjes vakantie/dingen afronden etc maar ik ben bijna klaar om aan de zoogdieren te beginnen. Ik denk dat ik met het wilde konijn begin, dan kan ik alvast goed met de vacht-technieken oefenen voor ik met andere texturen ga werken.

Even een beetje door de foto kijken, en dat het petje nog geen petje is :+ Maar ik heb een update over het borduursel! Ik ben tevreden, dus ze gaan bezig :) Echt blij dat er zoveel detail in bijvoorbeeld het brilletje zit :D
Afbeelding