[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:27

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:
Jeetje San! Ik vind het zo knap hoe jij begint. Jij bent stiekem gewoon niet van deze planeet. Kom op, geef maar toe!

Jeika: flink groot! Mooi gedaan! Mooie stijl heb je. :j De cowboy is ook erg mooi en gedetailleerd. Vaak gaat het mis bij de ruiters bij zulke tekeningen maar bij jou niet! +:)+
Doe je ook menselijke portretten? Het gezicht is nl best gedetailleerd voor deze grootte.

Schemerdier: vooral de eerste vind ik heel veel rust uit stralen! Die zou ik zo kunnen op hangen. :j Dat ie niet helemaal dekkend is draagt IMO juist bij aan de tekeningen.

Als je met lichtere kleuren over de donkere gaat krijg je vaak mooiere overgangen en mengt het wat in mijn ervaring.

Ik heb pastelpotloden van koh-i-noor en krijt (blokjes) van de action. := Die laatste heb ik ooit eens gekregen en die gebruik ik alleen voor geknoei voor mezelf want ik heb geen ide hoe goed die "blijven". := Maar vind het ook zonde om tekenspul weg te gooien.

:)). Ik heb een schilderij gemaakt met olieverf van de Action in huis hangen. Inmiddels 8 jaar oud, wat je enkel aan de datum ziet :P.

Oh dat vind ik wel fijn om te lezen! De blokjes van de action werken nl verrassend fijn!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:34

Schemerdier
Mooie kat, ik hou van dat vrij losse. Iets wat ik echt niet kan.

Je landschap met paard in de mist zie ik er ook echt in :j je hebt de sfeer goed te pakken

Jeika
Ziet er goed uit, heel strak

San
Foto :D

Verder gegaan met de opdracht vandaag
Hals is nog niet klaar dit zijn de eerste lagen en heb net iets details toegevoegd.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:13

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

:)). Ik heb een schilderij gemaakt met olieverf van de Action in huis hangen. Inmiddels 8 jaar oud, wat je enkel aan de datum ziet :P.

Oh dat vind ik wel fijn om te lezen! De blokjes van de action werken nl verrassend fijn!

Ja, we zien er niks aan. Niet alles van de Action is slecht, ik heb er ook fijn papier van :j.

Seven schreef:
Schemerdier
Mooie kat, ik hou van dat vrij losse. Iets wat ik echt niet kan.

Je landschap met paard in de mist zie ik er ook echt in :j je hebt de sfeer goed te pakken

Jeika
Ziet er goed uit, heel strak

San
Foto :D

Verder gegaan met de opdracht vandaag
Hals is nog niet klaar dit zijn de eerste lagen en heb net iets details toegevoegd.
[ [url=m/wp0nU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarvan :))?

Ziet er goed uit +:)+. Mooi paard, heeft dezelfde uitdrukking als mijn eerste pony'tje <3.

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:22

Je schilderij :D

Ja in het echt ook echt een ontzettend leuk paard. Echt zo'n professor <3

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:26

Seven, wat een lief koppie heeft de pony!

Jeika, welkom! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:31

Het is een groot paard :D
Maar echt een Duits hoofdje inderdaad

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:48

Schemerdier, ik bi d je pastel tekeningen erg mooi hoor! Ben erg benieuwd naar je tweede kat!

Jeike welkom en wat super mooi gedaan! Heb zelf wat met fineliner zitten proberen, maar damn dat is echt nog lastig!

Ayasha, gaat al goed vooruit met het licht op de vacht +:)+

Ik ben een tekening van een hand wat verder aan het uitwerken, maar het gaat wat traag.

Wil wel binnenkort denk ik ook met kleur gaan uitproberen. Twijfel alleen heel erg of ik in kleurpotlood of pastel aan de gang wil. Is er een reden om als beginner juist het een of het andere te kiezen? Pastel lijkt me makkelijker omdat je licht op donker kan doen, maar ook best kwetsbaar en snel een troep.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:53

Pastel is wel vergevingsgezinder dan kleurpotlood. Je kan makkelijker corrigeren. En de troep valt wel mee. Gewoon een pergamijn papiertje onder je hand houden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:16

Kleur potlood is vreselijk :=
Alles wat ik maak ziet eruit alsof een kind van 4 jaar het heeft gemaakt :j

Voor vandaag heb ik het weer opgegeven hahaha

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:52

Jongens wat gaan jullie hard....Ik lees braaf mee, krijg iedere keer heel veel zin in schilderen en tekenen als ik jullie gave werken zie. Maar goed, net weer een nieuwe en spannende opdracht op werk wat meer dan full time kost, een vebouwing die ik weer zo nodig zelf moet doen (leer het nooit af) en een paard dat haar aandacht zeker ook opeist ben ik al blij als ik aan een uurtje schilderen per week toekom. Ha ha kan jullie echt niet bijhouden hoor...

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:31

Ik hou het ook even niet meer bij, maar kom hier wel regelmatig even spieken! Goed bezig allemaal *\o/*
Ik heb weinig tijd om te tekenen, druk! Komt wel weer :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:42

Bedankt iedereen!
Net zoals 10 jaar geleden gebruik bij pastel om de een of andere reden direct veel meer kleur! Ik vind het leuk om eens snel iets neer te zetten zonder al te veel details, maar ik moet wel nog wat aandacht besteden aan donker/licht waardes.

Mooi weer Seven! Ik dacht dat hij al af was haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:17

Ayasha: Ziet er al een stuk beter uit na de tips die je gekregen hebt! :j

San: Insane! En dat binnen anderhalf uur - ik zou daar een week mee bezig zijn. :') Ben benieuwd hoe het vordert!

Schemerdier: Leuke stijl, die kat! Net als Seven zou ik willen dat ik zo losjes kon werken. Je bovenste tekening vind ik ook helemaal niet slecht, zeker niet voor een eerste poging! Het paard is alleen wel een klein beetje sickle hocked. :))

Jeika: Heel gaaf! En dat binnen een uur. :wow: Hij kan zo in een stripboek.

Seven: Wat een lief, zacht portret wordt het. <3 De kleur van het papier past ook heel mooi bij het paard.

Spirit is klaar! Bijna drie jaar nadat ik met het project begonnen was. :)) Er klopt e.e.a. niet helemaal aan de anatomie, maar beter dan dit lukt (nog) niet. Ik heb wel het gevoel dat ik er veel van geleerd heb en ik begin ook eindelijk een werkstijl te ontwikkelen waar ik echt wat mee kan. :)
Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 04:22

Ben best tevreden over mijn tekening van een hand :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:48

Dank je schemerdier
Nog wat puntjes op de i :j

Mkango
Mooi geworden je hebt de sfeer heel goed te pakken

En dank je wel :D

Shiloh
Wauw best wel tevreden?
Je mag super tevreden zijn :j

Ik mag het weekend niet werken maar kon het niet laten :=

Afbeelding

Heb ik al gezegd hoe geweldig ik de panpastels vind <3

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:08

Is tekenen werken voor jou? Ziet er al een mooie compositie uit!

Shiloh : knap zeg! Zeker zo die glans/glim op de appel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:09

Ja vind ik wel, ik word betaald om deze te maken dus dan vind ik het werk :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:05

Shiloh schreef:

Terecht!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:17

Even een snel reactierondje van de laatste pagina's :)

Jis: Je uiltje wordt erg mooi, prachtig dromerig.
Seven/Marjolein: Wat een lieve, wijze blik heeft dat paardje <3 Ik vind de achtergrond er heel goed bij passen, mooi klassiek. En je tijger is ook erg veelbelovend, ik ben benieuwd. De panpastels gaan je inderdaad goed af, je nieuwe paardenportret ziet er ook alweer top uit.
San: Lieve tekening van die pluizenbol! Je nieuwe werk in kleurpotlood wordt natuurlijk ook mooi.
Shiloh: Ik vind je portretten erg geslaagd, hoor! Ik doe het je niet na. De laatste tekening van de hand is erg knap, mooie techniek.
Mkango: Tof, zeg! Mooie sfeer met die lucht.
Ayasha/Kath: Paard komt goed, je krijgt goede tips zie ik. De kleuren zien er goed uit!
Schemerdier: Wat is jouw werk expressief, heel mooi.
Jeika: Zo he, mooi! En A3, indrukwekkend. Toffe stijl.

Ik zit een beetje vast. Heb een portretopdracht staan (van een kat) maar ik heb totaal geen zin om eraan te werken, en dan voel ik me schuldig als ik iets anders teken. De klant heeft gelukkig geen haast, maar toch.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:29

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik niet kan tekenen. Maar met een beetje studeren en technieken bekijken kom ik nog een heel eind! Ben zo verbaasd met wat er uit mijn handen komt steeds!

Kallipooh, wellicht helpt het om de tekening niet in 1 keer te maken? Eerst een uurtje kat en dan rest van de dag avond vrij andere dingen te tekenen? Zo maak je in ieder geval vooruitgang en kun je ook andere leuke dingen tekenen en hoef je je ook niet schuldig te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:35

@Jeika, wauw wat gaaf! Dat gezicht is ook erg goed gelukt. En dat in een uur tijd op A3! :wow:

@Seven, mooi weer! Echt knap hoe jij die paardenportretten uit je mouw schudt :))

@oji, succes met alle verbouwings- en werkdrukte!

@Mkango, wat mooi, die paarse en gele tinten in je werk :))

@Shiloh, wauw, wauw, wauw. Erg goed gelukt met die hand! De appel ligt ook echt ín de hand, dat contact heb je ook mooi weergegeven. Heel knap!

@kallipooh, herkenbaar! Maar beter even gewoon lekker tekenen dan geforceerd aan een opdracht werken. Daar wordt ie ook niet mooier op!

Zeg ik. Ik moet al sinds september een geboortekaartje tekenen en ik blokkeer volledig. De baby komt al over een paar weken :=

De éénhoorn is naar mijn zevenjarige opdrachtgeefster. :D Dit is de laatste foto die ik heb; ik had nog een achtergrond getekend waarbij hij door het water rent. Ik vond hem zelf gruwelijk verpest, maar gelukkig was ze er superblij mee :D

Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:44

Dat is waar. Het helpt ook niet echt dat ik twintig foto's en filmpjes heb gekregen waarvan er geen enkele me echt aanspreekt om 'gewoon' over te tekenen, dus de schets zal ook wat langer duren dan anders. De kat heeft wel een lief snoetje verder, dus het komt vast goed. :D Vandaag toch maar een beginnetje maken. Een leeg vel papier is ook maar niks.

Je eenhoorn is zo tof, die appeltjes <3 Mooie dynamische pose ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:55

Mkango schreef:
Ayasha: Ziet er al een stuk beter uit na de tips die je gekregen hebt! :j

San: Insane! En dat binnen anderhalf uur - ik zou daar een week mee bezig zijn. :') Ben benieuwd hoe het vordert!

Schemerdier: Leuke stijl, die kat! Net als Seven zou ik willen dat ik zo losjes kon werken. Je bovenste tekening vind ik ook helemaal niet slecht, zeker niet voor een eerste poging! Het paard is alleen wel een klein beetje sickle hocked. :))

Jeika: Heel gaaf! En dat binnen een uur. :wow: Hij kan zo in een stripboek.

Seven: Wat een lief, zacht portret wordt het. <3 De kleur van het papier past ook heel mooi bij het paard.

Spirit is klaar! Bijna drie jaar nadat ik met het project begonnen was. :)) Er klopt e.e.a. niet helemaal aan de anatomie, maar beter dan dit lukt (nog) niet. Ik heb wel het gevoel dat ik er veel van geleerd heb en ik begin ook eindelijk een werkstijl te ontwikkelen waar ik echt wat mee kan. :)
[ Afbeelding ]

Dank je :D. Het is maar een klein stukje, natuurlijk.

Ik vind je plaat gaaf <3. Hele fijne kleuren, ik heb zin om Spirit te kijken nu :').

Shiloh schreef:

[ [url=m/UIX93N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar mag je wel meer dan best tevreden mee zijn, hoor :D! Heel mooi gelukt.

Seven schreef:
Dank je schemerdier
Nog wat puntjes op de i :j

Mkango
Mooi geworden je hebt de sfeer heel goed te pakken

En dank je wel :D

Shiloh
Wauw best wel tevreden?
Je mag super tevreden zijn :j

Ik mag het weekend niet werken maar kon het niet laten :=

[ [url=m/83CnSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ik al gezegd hoe geweldig ik de panpastels vind <3

Waarom mag je niet werken :(:) ?

Mooie achtergrond :j.

@Kallipooh, thanks :D.

culaccino schreef:
@Jeika, wauw wat gaaf! Dat gezicht is ook erg goed gelukt. En dat in een uur tijd op A3! :wow:

@Seven, mooi weer! Echt knap hoe jij die paardenportretten uit je mouw schudt :))

@oji, succes met alle verbouwings- en werkdrukte!

@Mkango, wat mooi, die paarse en gele tinten in je werk :))

@Shiloh, wauw, wauw, wauw. Erg goed gelukt met die hand! De appel ligt ook echt ín de hand, dat contact heb je ook mooi weergegeven. Heel knap!

@kallipooh, herkenbaar! Maar beter even gewoon lekker tekenen dan geforceerd aan een opdracht werken. Daar wordt ie ook niet mooier op!

Zeg ik. Ik moet al sinds september een geboortekaartje tekenen en ik blokkeer volledig. De baby komt al over een paar weken :=

De éénhoorn is naar mijn zevenjarige opdrachtgeefster. :D Dit is de laatste foto die ik heb; ik had nog een achtergrond getekend waarbij hij door het water rent. Ik vond hem zelf gruwelijk verpest, maar gelukkig was ze er superblij mee :D

[ [url=m/ylZxya.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind m ook tof :D. Zou ik als 7-jarige ook helemaal mee in m'n nopjes zijn. Als 33 jarige ook, trouwens :7. Eenhoorns zijn leven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:12

Van mezelf San :=
Anders stop ik niet meer hahaha en ik train met de hond in het weekend ook ruim 6 a 7 uur dus dan blijft er weinig tijd over voor andere dingen. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:13

Seven schreef:
Het is een groot paard :D
Maar echt een Duits hoofdje inderdaad

Oepserdepoeps :') Sorry! :))