Bedankt iedereen voor de leuke reacties. Eigenlijk is het helemaal niet zo moeijlijk. Misschien dat ik in de toekomst wel een cursus ga aanbieden, want ik vind goede kwaliteit schoenen zoveel waard.
Ik ben afgelopen week eens aan de slag gegaan met de stukjes restleer van Vinted. Ik kon nergens een simpel beursje voor contant geld vinden, dus heb ik hem maar zelf gemaakt. Ik weet alleen nog niet hoe je de randen van chroomgelooid leer netjes kan afwerken, maar hier vond ik het toch wel mooi met ruwe randjes.
ricojoreen
Geplaatst: 25-08-25 08:24
Zo leuk om anderen hun creaties te zien! Ik heb dit jaar niet veel gedaan, maar toch een beetje Nog een armband voor de verjaardag van een vriendin:
Een tas een pasjeshouder gemaakt van een oud stubben zadel:
Dankjewel, het uitsnijden was best wel lastig moet ik zeggen doordat het best wel dik leer is.. Maar, er zit schot in de aardbeitas Ik moet nu weer even wachten op de goede maat holpijp en rode garen, dan kan weer verder
Ik heb mijn leer gehaald bij groothandel Eurolatino in Zwolle, fijne winkel, dus nog even het benoemen waard
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 26-08-25 10:44
Wat een leuke spullen maken jullie toch Is die armband ook met paardenhaar?
Die aardbeientas lijkt mij geweldig om aan te werken, omdat het allemaal zo anders is, de kleuren, het patroon. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe die straks is, met name die stukjes halverwege de tas waar nu driehoekige openingen zitten, ik ben benieuwd wat dat wordt
ricojoreen
Geplaatst: 26-08-25 11:54
De armband is inderdaad met paardenhaar, alle haren komen uit dezelfde staart van een vos Ja, ik kan ook echt niet wachten tot ik weer verder kan met de aardbei, maar de garen komen pas 3 september De gaatjes worden de zaadjes, de overige moeten dus nog uitgesneden worden (met behulp van de holpijp die morgen komt). Deze worden crème kleurig en liggen ook al klaar
Ben echt benieuwd hoe die aardbeientas gaat worden
Ik ga binnenkort een winkelruimte/atelier bekijken omin de toekomst workshops aan te bieden en materiaal. Ben zo benieuwd!
PaulSimonFan
Geplaatst: 27-08-25 16:35
Oh wat een moois allemaal!!
8nnemiek, die ruwe randjes staan inderdaad juist gaaf! Gaaf zo'n portomonee! Staat nog op mijn wishlist om ooit te maken
Ricojoreen, die armband Mag ik zo asociaal zijn om te vragen hoe de kant bij de sluiting eruit ziet? Hoe werk je dat bij het einde af? Ik heb net een sleutelhanger af met een vlechtje haar. Maar ik vond het afwerken lastig
Ik ben benieuwd hoe de aarbeientas word! Gaaf!
Veriye, een eigen atelier Doen we dan een boktmeeting bij jou zodra je alles af hebt
Ik ben een paar dagen terug aan een nieuwe tas begonnen. Met stukjes koeienhuid Ik hou van koeien Ik mag er helaas geen op de pensionstal van m'n paard zetten. Maar met een tas met koesjiehuid heb ik toch een klein stukje koe
De voor en achterkant af! Nu de zijstukken, onderkant, en hengels
Ohhh wauw die wordt leuk zeg!! Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Ik ben bezig met een halsband, maar is een cadeautje dus kan er nog geen foto's van delen. Wel een heel gedoe mee gehad, ik ben echt ontzettend toe aan vakantie dus heb mn hoofd er niet altijd zo goed bij. Had ik z'n naam er verkeerd om opgezet! gelukkig was het op een los stukje leer dat ik er met holnieten aan gemaakt had, dus die heb ik uit kunnen boren en het label om kunnen draaien. Mijn god dat was dom! Ik had de hele halsband ook al beschilderd dus had echt even een mental breakdown haha. Kan er nu wel om lachen maar ik heb echt gejankt! Maar gelukkig is het opgelost, ben ook al een eind met naaien. Hij moet donderdag af zijn, maar dat komt helemaal goed. Ik heb nu gelukkig ook lekker vakantie!
PaulSimonFan
Geplaatst: 01-09-25 21:48
Oohh dat is zoooo herkenbaar!! Ik heb al meermaals een naam verkeerd om op een halster gezet
Ontzettend zuur is dat! Maar fijn dat je het hebt kunnen oplossen!!
Krijgen we dan vrijdag een foto?
Ik ben ook benieuwd naar t eindresultaat. Ik werk zonder plan. Gedachte, snijden, stikken, en hopen dat t wat word Morgen weer verder. Morgen korte dag werk dus veel tijd
Warboel
Geplaatst: 03-09-25 16:51
Bij die tas die ik wil gaan maken zit ook de optie voor een sleutelhanger van de ravenschedel te maken, dus die heb ik gemaakt vandaag! Vind m leuk geworden hij is verre van perfect maar dat is niet erg.
ricojoreen
Geplaatst: 04-09-25 14:56
Even over de sluiting van de armband, dat is een magneetsluiting. Je kunt er een beetje lijm in doen en dan het leer er inschuiven:
De aardbeitas is bijna af De linkerkant en de bovenkant moeten nog verder gestikt worden, inmiddels zere vingers