[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 21:28

SUPER reacties, haha!

Helemaal leuk!

Het Koffer-incident
Dinsdagavond 25 juni 2019

Prem en ik besluiten dinsdag spontaan af te spreken. Ondanks dat we elkaar zondag nog gezien hebben, missen we elkaar vreselijk. Gek. Fijn. Het is ontzettend heet, dus Prem stelt voor bij de Harbour club in Amsterdam te gaan eten. Lekker buiten.
“Jij hebt alleen maar goede ideeën” zeg ik vleiend.

De meeste materialen zetten bij hitte uit, zoals staal, maar het lijkt ook wel voor mijn lijf te gelden. Ik heb een luchtig hemdjurkje aan met tijgerprint van de Zara, maar ik voel me niet mooi. Ach, het is heet, ik zal niet de enige zijn met zweet in mijn huidplooien. Ik kan er nu toch niets aan doen. Ik doe mijn haar in een staart en zet de grootste zonnebril op die ik kan vinden. Confidence is key. Glimlachend stap ik in de auto.

Prem is het hele diner afwezig en stil. Misschien ligt het aan de hitte. Ik heb zelf eerlijk gezegd ook weinig energie en niet echt iets te vertellen. Voor Prem is het echter een zeldzaamheid. Ik bestel risotto – mijn lievelingsgerecht - en Prem neemt als hoofdgerecht soep. We praten over ditjes en datjes. En over het weer.

Wees blij dat een romantisch diner eens rustig verloopt

Als ik vertel dat Manuela nog steeds elke dag mijn Instagram-story bekijkt, antwoordt Prem: “ze is gewoon jaloers”.
“Ze snapt gewoon niet hoe ik het zo lang met je uithou” antwoord ik lachend. Prem geeft me een por in mijn zij.

Er is iets.

Als Prem de helft van zijn soep op heeft, staat hij op om naar de WC te gaan. Er zal wel weer lactose ingezeten hebben – een van de redenen waarom Prem niet graag uit eten gaat.

Of ligt het aan mij?

Als ik om me heen kijk, lijkt het wel alsof ik de enige ben die zo’n last heeft van de hitte. Aan andere tafels zitten stralende 20-ers die er heftig op los flirten. Ik krimp in elkaar uit onzekerheid.
Als ik Prem terug zie lopen naar onze tafel, staat zijn gezicht gespannen.

Ik ken deze blik

-“Baukje belde. Ze komt een koffer thuis halen”.
“Nou, prima toch. Ze heeft toch een sleutel van het huis?” Het enige waar ik me zorgen om maak, is het feit dat Pop in de woonkamer zit. Maar dat zal wel loslopen als hij dat even zegt.
-“Nee, ik moet controleren of er niet nog ‘iets’ in de koffer zit. Iets dat naar jou kan verwijzen. Anders wordt het zeker gezeik”. Prem wenkt de ober om af te rekenen.

Hij maakt in de lucht een gebaar van een handtekening.

Gehaast komt er een bediende op hem afgerend met een pinautomaat.

-“Ik weet niet wat ik moet doen, Nien”. Ik heb geen keuze, ik ben met Prem meegereden en mijn auto staat ook nog bij hem. Ik kan niet even een rondje rijden.
“Ik ben niet bang, hoor. Laat ze maar komen. Maak je geen zorgen”. Ik heb niets te verliezen. Ik heb ze tenslotte nog nooit ontmoet. Het komt vast goed.

Als we even later bij de auto staan, pakt Prem zijn telefoon weer. Het geluid van het apparaat staat nogal luid en ik hoor de telefoon aan de andere kant overgaan. Prem wacht net zo lang tot het gesprek afgebroken wordt. Als hij nogmaals belt, wordt hij bijna direct resoluut weggedrukt.
-“Baukje neemt niet op. Ze kan echt niet komen. Niet nu. De ontmoeting tussen jullie moet perfect zijn. Niet zo”. We stappen in de auto.

Ik voel Prem’s spanning. Diep fronsend kiest hij Manfred’s nummer als we wegrijden. De telefoon staat op de carkit. Nadat de telefoon twee keer overgegaan is, neemt Manfred op. Maar hij zegt niks. Ik hoor alleen een enge, gemene lach die me in mijn ziel snijdt.
-“Manfred? Waar ben je?”
-“In de auto”.

Weer die lach

-“Je bent met Nini he? Ondanks dat je tegen Baukje zegt dat dat niet zo is? Die gaat nu zeker snel weg he?”

Een geniepige lach. Van meerdere mensen.

“Man, waar ben je? Met wie ben je daar? Waarom neemt Baukje haar telefoon niet op?
[Triomfantelijk]”In de auto. Met Baukje. En mama".
-“Ik kom die koffer wel brengen. Ze heeft hem toch pas overmorgen nodig”.

Oh god. Ze komen puur voor mij. Aapjes kijken. Ze zijn uit op een confrontatie.

-“We zijn er al bijna”.

Enge lach.

“Wow” zeg ik verbouwereerd als het gesprek is verbroken. “En Manuela heeft een opleiding tot Kindercoach gedaan? Ik hoop niet dat je er teveel voor betaald hebt”. Maar dit keer lacht Prem niet zoals gewoonlijk. Hij trapt het gaspedaal zo hard in, dat ik achtrover schiet. Ik heb nog nooit zo hard door de straten van Amstelveen gereden.

to be continued

Rocamor

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:46

Neeeee, niks to be continued

Ik ga ontstippen. Ik vind je zo niet aardig.

Grapje

Jeetje, voor het zingen de kerk uit....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 21:47

Rocamor schreef:

Die is ook wel toepasselijk, trouwens..... zegt ze geniepig......

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:49

astridastrid schreef:
Rocamor schreef:

Die is ook wel toepasselijk, trouwens..... zegt ze geniepig......

Nou je laatste stukje vond ik ook al geniepig

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 21:49

HAHAHAHAHAHA
Sorry, ik moest echt keihard lachen! Dankjewel :)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:56

Jaaaa je laatste stuk vond ik echt weer top.
Ik was bang dat het een beetje in zou kakken, maar dit maakt een hoop goed.

Ben benieuwd, goed geschreven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:58

Oh boy, dat komt niet goed...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:32

Omg ik ben zenuwachtig. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:54

Meeeeeerrrr

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:03

Tjongejonge, wat een zielige vertoning zeg...... "ik weet niet wat ik moet doen"..... nou wat denk je van gewoon je date afmaken en die ellendelingen het lekker uit laten zoeken? Laat ze die koffer lekker pakken en zelf je er niet druk over maken.... wat een stel poppen aan touwtjes zijn Prem en Nina zo zeg....

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:16

De spanning is niet meer uit te houden, toen sommige bokkers het over een zwangerschap hebben en ts met de opmerking voor het zingen de kerk uit. Whaaaa ik ga dooood. Ik wil het zo graag nu in 1 keer uit lezen. Te spannend. Vooral ook dat gemene lachje van man, ik hou het bijna niet meer. Zoooo nasty

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:41

Ik wacht ook in spanning. :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 12:49

Oh, ik dacht dat ik al een groter stuk doorgeschreven had haha, sorry! Moet toch nog in delen! Ga vanavond weer doorschrijven. Nu even een kort hoofdstuk.

Het Koffer-incident - deel 2
Dinsdag 25 juni 2019

Prem is zichtbaar opgelucht als hij merkt dat wij als eerste bij het huis zijn gearriveerd. Ik schop mijn veel te hoge hakken uit als we binnen zijn en ga met Pop op de bank zitten. Ik voel mijn hart kloppen in mijn keel. Prem ijsbeert door de woonkamer. Maar lang duurt dat echter niet; nog geen minuut later horen we het geluid van een sleutel wat in het slot wordt gestoken.

Snel zet ik Pop op de bank en sta ik op om mijn schoenen aan de doen. Ik wil wel een goede indruk maken. Ik wil niet dat ze me zonder schoenen hangend op de bank aantreffen. Prem snelt naar de hal.

Baukje [schreeuwend]: "WAAROM LIEG JE TOCH ALTIJD ZO? Ik wist wel dat Níná hier was! Waarom blijf je ontkennen?"
Prem [sussend]: "dat is helemaal niet waar."

Ik voel me duizelig. Ik wil dit niet horen. Ik hoor dit niet te horen. Maar ik kan ook niet weglopen. Snel loop ik richting de gang, waar Baukje nog steeds tegen Prem aan het schreeuwen is. Ik zie Prem steeds verder in elkaar krimpen. Er is niets over van de zekere, dominante man zoals ik hem ken.

Baukje heeft me inmiddels gezien. Het weerhoudt haar er niet van om door te gaan met schreeuwen. God, wat ziet ze er breekbaar uit. Eng. Dun. Totaal niet de “rijzende ster” die ik had verwacht. Waar Prem altijd over opschept. Het mooiste meisje van Nederland.

“Uhm. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Nina. Leuk je eindelijk te ontmoeten”. Baukje beantwoodt mijn uitgestoken hand.
-“Ja, een beetje jammer dat het op deze manier moet. Typisch mijn vader weer, dit. Sorry hoor”.

Zo, dat heb ik gedaan. Nu snel naar de tuin. Dit zijn mijn zaken niet.

Pop hobbelt vrolijk achter me aan. Een vreemd contrast. Als ik eenmaal in de tuin ben, blaas ik, onbewust maar opgelucht, uit. Ik hoor Baukje de trap op stampen terwijl ze nog steeds verwensingen naar haar vader blijft roepen. Prem probeert zich wel te verdedigen, maar komt er absoluut niet bovenuit. Ach, ik heb de eer aan mezelf gehouden bedenk ik me, terwijl ik ik één van de groene, plastic tuinstoelen ga zitten.

Wow, kan het nog gekker?

Wat bedoelde Baukje met haar laatste opmerking? Prem zegt altijd dat zijn kinderen er nog niet aan toe zijn om mij te ontmoeten? Lang de tijd om erover na te denken krijg ik echter niet. Opeens stormt de Stafford van Manfred de tuin binnen. Snel grabbel ik Pop van de grond. Als ik zie dat Manuela er achteraan komt, ben ik niet meer angstig, maar eerder boos omdat dit wel eens heel verkeerd af had kunnen lopen.

Herpak je, Nina.

-“Ik zal me even voorstellen. Ik ben Manuela”.

to be continued
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 31-08-20 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:54

Citaat:
Het weerhoudt haar er niet van om te stoppen met schreeuwen

Kijk even naar deze zin.

Je zegt nu in feite dat ze stopt met schreeuwen, maar uit de rest van het verhaal blijkt dat je wat anders bedoelt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 12:57

Femke_Tweety schreef:
Citaat:
Het weerhoudt haar er niet van om te stoppen met schreeuwen

Kijk even naar deze zin.

Je zegt nu in feite dat ze stopt met schreeuwen, maar uit de rest van het verhaal blijkt dat je wat anders bedoelt.

:D
Aangepast

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:17

Grappig weer dat contrast tussen het beeld dat er is ontstaan, en hoe die Baukje dan daadwerkelijk reageert op Nina.... net als toen bij Manuela. Benieuwd hoe het verder gaat :=

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:17

Uiteindelijk blijkt Prem gewoon een levensverpester te zijn, en is misschien iedereen beter af zonder hem :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:19

chantalboes schreef:
Uiteindelijk blijkt Prem gewoon een levensverpester te zijn, en is misschien iedereen beter af zonder hem :')

Hahahah, mijn idee ja

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:35

Oooohhh ik wil meeeeeer :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:36

Het is sowieso een mafkikker dat hij zo met zich laat sollen door die kinders en Manuela, het is net een marionet aan hun touwtjes....

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:29

chantalboes schreef:

Dit denk ik ook

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:29

De laatste keer dat ik reageerde was denk ik een maand geleden en toen was ik al onder de indruk van hoe je schrijft, heel persoonlijk maar wel met een spannende twist. Als ik nu een stukje van je lees, ben ik verbaasd over hoe je toch weer iedereen omverblaast met een stukje tekst. Veel verhalen lopen echt op naar een soort climax maar jouw verhaal gaat over van de ene naar de andere zonder haastig te worden of diepte te verliezen. Diep respect meid!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:48

Ik ben zo benieuwd naar het volgende deel, dit moet toch wel voor een groot deel waargebeurd zijn wil je het zo goed kunnen omschrijven.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:24

Charaz schreef:
Ik ben zo benieuwd naar het volgende deel, dit moet toch wel voor een groot deel waargebeurd zijn wil je het zo goed kunnen omschrijven.

Ik hoop het toch niet zeg, wat een stressvol gebeuren ;(

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:47

Ik had zoooo op nog een hoofdstuk gehoopt haha. Helaas pindakaas voor mij en nog vele andere haha