[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 02:47

Vanochtend een van mijn ratten in moeten laten slapen...

25/01
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 04:46

Sterkte Joeylover
Altijd moeilijk een dier verliezen :(:) prachtig werkje heb je als eerbetoon gemaakt :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:44

26/365
Polar bear <3 Ik ben echt gék op beren <3 De kop klopt niet helemaal!
Afbeelding

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:22

Ik ben gister ook weer aan het kliederen geweest. Lekker beetje experimenteren op hoog tempo. Ik denk 10 min per tekening.

Idee 1: het idee was om t verf al druipend in lijntjes op papier te laten druipen... niet helemaal gelukt haha. het werden geen lijntjes maar druppels die samensmolten.

Afbeelding

Vervolgens een hoop zwarte verf over en een tandenborstel. Daar eens mee geprobeerd te 'schilderen'.. ook niet je van het haha...

Afbeelding

Daarna met kwast en tandenborstel en iets subtieler te werk gegaan. Het paard kreeg een beetje een 'barbiepaard-oog' maar ik vind m wel leuk geworden.

Afbeelding

En omdat t zon goede oefening is en een leuk effect heeft (en ik nog verf over had ) Een paard uit 1 lijn. kan ik iedereen aanraden als oefening. Dus zonder voor te schetsen en zonder je kwast/potlood/pen van het papier te halen in 1x er op.
Ik heb alleen gesmokkeld met het oog haha.

Afbeelding

eclair98

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:27

Gaaf die experimenten! Ik vind 1 wel erg gaaf, met die druppels!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:47

@ pompompom
heb jij van foto 1 foto 2 gemaakt?
Dan vind ik toch dat het wel een erg vet idee is van iets maken.
Foto 2 vind ik namelijk wel erg goed gelukt.
en in foto 1 zie ik wel ook al een paard :)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:15

Nee, foto 1 is een andere als 2.
Bij foto 1 heb ik een tandenborstel in een pot verf gedoopt en zo geprobeerd lijnen te laten druipen (ooit eens ergens gezien, tof effect), maar dat werden dus voornamelijk druppels die ook gingen samenvloeien en dus niet werkte. moet ik andere verf voor hebben
Daarna dus met de tandenborstel op een ander vel paard nr 2 geprust.
Maar ik had bij beiden hetzelfde paard in dezelfde houding in mn hoofd, vandaar dat ze wat betreft houding en postuur wel op elkaar lijken.

Eclair: Leuke ijsbeer! die zou je in inkt of met fineliner moeten doen! Dan knalt ie nog meer van het papier af! Je varken is ook leuk :).

Joëy lover: Tof werk! mooi eerbetoon aan je ratjes. Welk materiaal heb je gebruikt?

Je vogel en konijn zijn ook leuk. Lastig perspectief bij het konijn! Je vogel vind ik erg leuk. Tip, als je de achtergrond bij de vogel ook donker(der) had gemaakt, dan kwam de vogel nog meer er uit. Nu valt ie een beetje weg tegen de gele achtergrond. MAar het is gepietlut, want overall een leuk werk!

Seven: Goede basis zit er al in bij de hond! Wat heb je de vacht op zn kop er op sommige stukken al lekker er op zitten!

xtitanic: Ja herkenbaar, dat elke tekening mooi moet worden. Vooral als je een tekening van jezelf ziet waarvan je denkt, hmmm kan beter...... Ik liep daar vorig jaar echt wel tegenaan bij de challenge maar ook juist door de challenge kan ik het meer loslaten. Sommige dingen moet je echt zien als experiment. Dat gaat dan even niet om het resultaat maar om het proces. En wat je daarvan opsteekt kan je dan weer gebruiken bij je 'echte' werken.

pluizebolpum:Beide erg leuke werkjes! paard heeft lekker lichtinval en de vos heeft karakter. lekker simpel maar een sprekned houding. Enige tip bij de vos, is om de omlijning van de sneeuw horizontaal nog iets meer door te laten lopen. dan zit de vos meer in de sneeuw (nu lijkt het iets meer 'uitgeknipt' als je snapt wat ik bedoel. Maar ook dat is gepietlut, want hij is erg tof!

Amylklama: Leuke DA. ik heb er geen ervaring mee maar je kat ziet er al goed uit. de beweging zit er goed in.

Seven: Leuk paard! je verhoudingen zitten er lekker in. Tip, je zou iets gewaagder kunnen met kleur en contrast, dan gaat ie denk ik nog meer knallen.

Verder kan ik niet terugbladeren om te reageren....

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:31

mhollander schreef:
Eerste olifantje is idd Dombo.

TOCH WEL! Goed gelukt!!

@Seven: Dank voor feedback! Ik durf er nu niet meer teveel aan te sleutelen, maar ik neem het zeker mee voor de volgende keer!

Jouw paard is echt waanzinnig! Vind realistisch tekenen zo knap! Oren hadden denk ik net iets groter gemogen en neusgat iets kleiner, maar vind hem heel erg mooi!

2. Mooie hond! Superfijne kleuren en heel gaaf hoe je die vacht erin terugziet. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

@AmyLyklama: Mooie kleuren gebruikt! Blauw erachter is erg mooi gedaan! Ik vind het alleen jammer dat je diezelfde losheid die je in je lijnen hebt, niet helemaal in de beestjes terug ziet. Misschien kun je dat er nog iets meer in terug laten komen :)

@Pluizebolpum: Dankjewel! Ontzettend lief!

Vosje is leuk! Vind het paardje op de donkere ondergrond ook erg mooi geworden!

@joey_lover: Vind die met verf erg mooi geworden! Kleurtjes zijn bij jou altijd zo fijn! En eens met wat xTitanic zegt: iets hoeft niet per se perfect te zijn om mooi te zijn.

joey_lover schreef:
Vanochtend een van mijn ratten in moeten laten slapen...

25/01

Oh bah, dat is naar! Heel veel sterkte! Het is een heel erg mooi schilderij geworden!

@eclair98: Probeer, als je ruw in kleurt, iets meer ronde vlakken erin te brengen. De vlakken die je nu hebt, zijn vrij hoekig terwijl de line-art zelf vrij rond is.

2. Die is mooi! Eens met Pompompom: Ik denk dat inken deze echt heel erg goed zou doen!!

@ Pompompom: Hele gave experimenten! Vind het heel tof om te zien hoe je inkt op allerlei verschillende manieren gebruikt!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:31

Bedankt voor de tips, ik wil wel met inkt gaan werken. Eens kijken waar ik dat kan kopen!

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:48

Iedereen bedankt voor de tips!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:00

Oh oh oh wat loop ik achter := Heb toetsweek gehad (morgen gelukkig laatste dag) en heb eigenlijk geen tijd gehad om te tekenen. Deze tekening was ik al eerder aan begonnen en ik heb nog wat kleur ed toegvoegd. Ben wel heel erg aan het dubben over de achtergrond, ik wilde iets met space doen, maar zwart vind ik dan denk ik weer niet mooi. Heb ook nog gedacht aan een overgang van zwart naar wit, maar dat wordt denk ik heel lastig en ook niet zo mooi. Iemand tips misschien? Het liefst wel met (aquarel)potlood, want daar is mijn hele tekening mee gedaan haha. Nou, hierbij dus mijn bijdrage voor vorige week :o en aankomende zondag probeer ik deze week in te halen en alvast voor komende week te maken :D

Edit, foto:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:48

joey_lover Allereerst sterkte :(:) , wat een vervelend nieuws...
Lijkt me juist dan moeilijk om gelijk al ratjes te maken, maar wel heel mooi werk zo.
Och, wat een snoezig konijntje. Kolibrie is gaaf. Mooi, dat licht en donker en al lijkt de vogel wat in het licht te verdwijnen, ik vind het wel passend voor kolibries.
eclair98 Heerlijk varken! Juist leuk dat ie zo blij kijkt. Ik word er erg vrolijk van. :D
Kop van de ijsbeer valt wel mee hoor, ik zie er niet zoveel fouts in. De rest ook niet. En ja, beren zijn leuk (ijsberen nog leuker).
Seven Knap begin al, die koprimpels zijn al zo goed gelukt.
pompompom Je experimenten zijn al knap om te zien. De eerste en de laatste vind ik zelf het mooist. De eerste vind ik heel apart doordat de verf er ook echt op ligt, geeft bijzonder effect zo.
En ja, dat met die sneeuw bij de vos was inderdaad zo'n dingetje waar ik niet helemaal uit kwam.
naarppc Ik vind het alleen jammer dat de figuur zo ineens ophoudt, want verder is het wel een heel sprekend werk, het doet me wel wat. Wat betreft de achtergrond zou zwart idd misschien nog mooier zijn maar dan zou ik eerder voor zwart of heel donker papier gaan dan dat je het invult, zeker met potlood wordt dat dan al snel wat krasseriger op een groot oppervlak, tenzij je het dan met water bewerkt voor een aquarel effect, maar een waterig heelal is ook weer zo wat. Op zwart papier krijg je met kleurpotlood trouwens ook wel vaak dat de kleuren dan net een wat ander effect hebben wat vast hier ook erg mooi zou staan.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:39

Ja precies, dat krasserige weerhield mij er ook van om het zwart te gaan maken. Iets van een waterverf effect leek me ook nog wel wat, ik bedoel: zo zien die artist impressions van Hubble er ook altijd uit haha.
Dat de figuur ineens ophoudt, dat klopt. Ik wil het namelijk misschien laten overlopen in de achtergrond zodat het 1 is met de kosmos ofzo :+ Als ik dat niet doe, zal ik de figuur natuurlijk afronden :)

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:02

allemaal zo'n mooie tekeningen!
ik ga dit jaar ook mee doen met 1 tekening per maand.
een digitaal werkje
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:44

Ik heb besloten het met kleurpotloden even te laten zitten, wat een gemartel en ik vind het niet eens leuk :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:15

Hij is af
Naar aanleiding van een foto van corina plat

Afbeelding
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:35

vanaf pagina 30
Pharootz: mooi kleurgebruik.
Seven: ik vind je paardenhoofd wel mooi, alleen wat te glad, ik mis de vacht een beetje. Je rotweiler is wel heel mooi geworden.
Pluizebolpum: noem jij mijn wolf nou een vos? 8-) de voetjes waren op de foto ook zo goed als niet zichtbaar achter een grasspriet of zoiets, dus geen idee hoe ik die moest maken :P
Ook leuk om jouw tekeningen weer te zien. Je vosje is weer briljant met zijn koppie zo. Alleen kijk beetje raar tegen de afsnijding aan de onderkant, zou misschien mooier zijn als er ook iets van contrast in de sneeuw was :) Je pony is weer prachtig, jij bent het zo te zien ook nog niet verleerd :D
joey_lover: ik vind je vogeltje prachtig. Sterkte met het verlies van je ratje. Mooie schildering is het geworden.
pompompom: lekker creatief bezig :D
Verder leuk om te zien hoeveel verschillende soorten dingen langs komen en hoeveel fantasie sommige mensen hebben :)

ik had gister zin om weer eens een paardje te tekenen, dus naar aanleiding van een konik foto gekrabbeld.
Het roodborstje is van een foto die ik zelf heel grappig vind, het zat bij mijn zusje in de tuin onder een stoel, helemaal opgezet, terwijl het hard regende. Alsof hij niet van regen hield en aan het schuilen was. Geweldige vogeltjes vind ik het, ze komen ook altijd kijken wat we aan het doen zijn als we daar de moestuin omspitten en zitten nog net niet op je schouder mee te kijken :P

De scan is een beetje mislukt, in werkelijkheid is het roodborstje helemaal niet krasserig ofzo :)

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:37

Ik vind eerlijk gezegd het krasserige wel wat hebben! Beetje nonchalant, alsof je het binnen 10 seconden op papier hebt gezet!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:43

nou ja, het was toch al snel 5 a 10 min :P

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 02:57

Er komen weer erg mooie werken voorbij, zeg! Ik ga dit weekend weer op iedereen reageren.

26/01
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:51

joey_lover schreef:
26/01
[ [url=m/HnJtJm.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:08

Ik vind die beer geweldig <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:12

27/365
Ijsbeer met promarkers!

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:46

Ik ging eindelijk ook aan de slag voor mijn werkje van Januari..

Ik dacht voor de lol eens een Artliner te gebruiken ipv de Staedler fineliners die ik normaal gezien gebruik. Biggest mistake ever... Zijn ze niet waterproof ;( Kan wel janken. Alles blauw....
Afbeelding

- Achja, nu ik er naar kijk was mijn line-art toch niet van-je-het.. Next time better :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:48

Ah wat zonde!!! ziet er wel al gaaf uit, maar kan mij voorstellen dat zoiets wel even een domper is :(