[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 20:24

Dit is hoe mijn BuJo eruit ziet!
(Als het goed is op volgorde :') )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:31

Wauw wat een mooie dingen komen er voorbij zeg!
Wordt daar wel jaloers van. Heb niet de rust en de tijd om dat te doen en bij te houden. Vandaar ook mijn keuze dat gewoon niet te doen, maar krijg hier toch wel kriebels van...

Oh en iemand vroeg of ik mijn kids niet een schriftje kon geven.
Mijn kinderen mogen veel tekenen Ed. Vrijwel dagelijks wordt er wel iets creatiefs gedaan.of geoefend met letters, schrijven etc. En de oudste mag zelfs wel in mijn bujo eens wat krabbelen. Maar wel op het moment dat ik dat zeg en op een plek waar ik dat aan geef, hahaha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:18

Waah wat een leuke dingen heb je mirthheee, heel mooi om te zien!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:34

Ik ga wéér opnieuw beginnen. Bij de hema zo'n schrift gekocht met vierkantjes met ook van die plastic schijven. Ik ken ze alleen van de action dat was bagger. Ik heb deze nu in handen en heb het gevoel dat deze wel wat beter houdt.

Maar ik zie steeds weer nieuwe dingen via dit topic en via pinterest en dat maakt het zo lastig om te vrede te zijn met mijn eigen,

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:58

ja he! wás ik net blij met mijn indeling, zie ik allemaal van die super mooie voorbij komen. Bij mij begint het ook te kriebelen of ik niet opnieuw zal beginnen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:10

Maar wat is er dan anders aan de indeling? Hele punt van Bullet journal is toch dat je alleen maakt wat nodig is? Dus als je indeling toch niet bevalt, doe je het volgende dag/week/maand anders.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:17

Dom gezegd- de indeling is prima, maar die van anderen zijn zo moooooooooooi

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:33

linoleum schreef:
Maar wat is er dan anders aan de indeling? Hele punt van Bullet journal is toch dat je alleen maakt wat nodig is? Dus als je indeling toch niet bevalt, doe je het volgende dag/week/maand anders.

Ik kan daar dus echt niet tegen. Ik wordt daar zo geïrriteerd van :=

Kirshanta (of hoe je je naam ook schrijft :o ) dat is het inderdaad :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:32

Ik kan het helaas niet meer wijzigen en toevoegen, maar het papier van de HEMA valt me 100% mee. Het druk wel een beetje door, maar dat valt echt hee erg mee. Ook is het makkelijk in en uit het boekje te halen en toe te voegen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:22

Klinkt leuk eclair! ik ga even kijken of ik hem kan vinden want het spreekt mij ook wel aan :)

Edit

Ik kwam net dit tegen <3 ik denk dat ik dit eens ga proberen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:12

Ik ben de mist ingegaan, dus de pagina eruit gehaald en weggegooid. Ik heb nog een foto van hoe het eerst was, dus die post ik zo meteen :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:06

Dit was de oude:
Afbeelding

Dit is de nieuwe:
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:18

Allebei leuk! Die met de bolletjes spreekt mij het meest aan, wat was daar mis mee? Ik vind hem gewoon leuk

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:23

Ik vind ze ook allebei mooi! Jou handschrift, echt mooi!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:27

Ik vond hem erg druk :P

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:05

Waar bewaren jullie je spullen in? Alsin je pennen enzo. Ik heb zo onwijs veel pennen :')

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:14

Ik heb een Jodenkoek blik gepimpt en daar zitten al mijn stiften, pennen en fineliners in.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:56

Ik heb zelf allemaal mokken en oude potten staan, past lekker veel in, maar het staat wel wat rommeliger :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:06

Ik heb een lading vierkante bakken waar ik alles in heb, die passen allemaal netjes tegen elkaar aan om ruimte te besparen. De bakken heb ik op de zijkant neergelegd (pennen liggen dus horizontaal) en naast elkaar en bovenop elkaar opgestapeld, zo heb ik alles binnen handbereik + goed overzichterlijk en gesorteerd, ik heb binnen 5 seconden de pen gevonden die ik zoek.

Zal er straks een foto van maken :D

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:24

Ik heb alles in laatjes liggen en wat ik het meest gebruik in een potje op mn bureau :)
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:59

Wat zijn jullie allemaal perfectionistisch! Het hele idee van een bujo is toch net dat je imperfectie omarmt en accepteert? Als ik een pagina verknoeid heb, sla ik gewoon de pagina om en begin ik opnieuw of fix ik dat kleine foutje, ook al is het slordig. Ik zou nooit een pagina uitscheuren, bijvoorbeeld. Als je de lat zo hoog legt en perfectie verwacht, maak je het jezelf zo moeilijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:38

Ja precies, het is een gebruiksvoorwerp, geen kunstproject. Wil het graag netjes en overzichtelijk houden, maar een foutje gebeurt soms. Maar dat boeit niet, heb dat ding om wat rust in m'n hoofd te krijgen en om mezelf te helpen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 16:36

linoleum schreef:
Ja precies, het is een gebruiksvoorwerp, geen kunstproject. Wil het graag netjes en overzichtelijk houden, maar een foutje gebeurt soms. Maar dat boeit niet, heb dat ding om wat rust in m'n hoofd te krijgen en om mezelf te helpen.

Nouja.. er zijn er intussen om maar even zo te noemen 2 versies op gekomen. De strakke overzichtelijke bujo en de wat meer artestieke uitlaatklep. Denk dat we ons hierin ook goed kunnen onderscheiden binnen het topic :+ Voor mij is het in ieder geval meer een artestieke uitlaatklep gecombineerd met wat meer structuur.

Overigens! Goede bewaarmethodes allemaal. Helaas heb ik geen bureau :+ Ik ga denk ik opzoek naar zo'n etui met flappen waar je alles in kan steken. Heb al een oprol etui, maar denk dat een met flappen fijner is in dit geval :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:30

Het is voor mij beide, een stukje rust in mijn hoofd en ook een stukje creatief bezig zijn.

Alleen, ik wil zo veel dvd's hebben (natuur docu's) dat ik wel een heel BJ daar vol mee kan maken :')

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 17:32

eclair98 schreef:
Het is voor mij beide, een stukje rust in mijn hoofd en ook een stukje creatief bezig zijn.

Alleen, ik wil zo veel dvd's hebben (natuur docu's) dat ik wel een heel BJ daar vol mee kan maken :')

Je kan daar een aparte BuJo voor maken? Er zijn genoeg mensen die een prive bujo en werk bujo hebben. Je kan ook apart een bujo maken voor je docus haha