[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:15

Bedankt voor de feedback.
Ik doe vanmiddag weer een rondje

Mijn da voor vandaag

9/366
Cloud 9
Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:41

9/366 'Hare'
Aquarel, gelpen

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 15:11

heeft iemand hier verstand van het programma artrage? ik krijg mijn bestand niet goed opgeslagen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:15

Prachtig elanor

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:01

Oei.. Ik merk nu al dat ik het helaas niet ga halen om 1 tekening per dag te doen. Mogen mensen en andere dieren ook? Dan meld ik me voor een tekening per week :) hier een tekening, A5, 60 min over gedaan..

Afbeelding

Afbeelding

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:24

Wat een prachtige werken zie ik hier voorbij komen!!

Ik kom helaas wat tijd te kort de laatste dagen.. Overigens wel elke dag netjes wat gemaakt maar het had beter gekund :)

Nummer 8:
Afbeelding

Nummer 9 (excuus voor de minderjarigen als het te veel bloot is) ;)
Afbeelding

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:28

Anniek22, Luke <<)

hij's nog lang niet af maar ik heb niks anders getekend vandaag en heb verder geen tijd meer vandaag :')
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:07

Wow wat een mooie werken hier! Inderdaad Luke ja :) vind het leuk om hier te kijken omdat er ziveel stijlen komen :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:16

plovesb schreef:

Ik kom helaas wat tijd te kort de laatste dagen.. Overigens wel elke dag netjes wat gemaakt maar het had beter gekund :)

Nummer 8:
[ [url=m/t0dJZo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ytNd6R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ben jij getalenteerd zeg, je werken zijn echt prachtig <3 Super hoe je de schaduwen en contouren weet vast te leggen in zo'n 'nonchalante' stijl. Doe je hier ook iets mee of wil je hier iets mee gaan doen? Kunstacademie bijvoorbeeld? Heb je dit jezelf aangeleerd of heb je tekenles gehad?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:23

UhNee schreef:
plovesb schreef:

Nummer 8:
[ [url=m/t0dJZo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ytNd6R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ben jij getalenteerd zeg, je werken zijn echt prachtig <3 Super hoe je de schaduwen en contouren weet vast te leggen in zo'n 'nonchalante' stijl. Doe je hier ook iets mee of wil je hier iets mee gaan doen? Kunstacademie bijvoorbeeld? Heb je dit jezelf aangeleerd of heb je tekenles gehad?

Dank je wel, wat een lieve reactie! :)
ik heb 3 jaar lang art en design gestudeerd waar ik heb geleerd met heel veel materiaal soorten te werken. Ik teken in het dagelijks leven heel veel en hoop na dit jaar ook misschien expositie te realiseren. Ik heb vorig jaar een toelating gedaan aan de kunstacademie, aangenomen maar ik wil hier niet mijn beroep van maken dus een hele andere weg ingeslagen. Ik heb het grotendeels mezelf aangeleerd maar heb tijdens mijn vorige studie ook heel veel geleerd van mijn autonoom docent :)

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:29

Yeey eindelijk weekend! Kan mijn tekening afmaken :)
Ik zal deze pagina even reactie doen

Seven, zoals elke keer is deze weer heel gaaf! De vlekken van de mist op de hals leken eerst op plekken die nog niet af waren, maar is denk ik de mist. maar vind hem wel erg gaaf

Elanor,
het hoofd lijkt een beetje smal, maar dat ligt denk ik aan de enorme oren wat wel erg leuk staat Vind hem erg mooi!

Anniek, erg mooi!

Elle, erg knap gedaan! ik vind hem beetje eng, maar dat is de bedoeling neem ik aan. De uitdrukking op gezicht past er goed bij!

ben per ongeluk ploves vergeten, sorry. Vind het werkelijk prachtige tekeningen!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:41

Wat een gave werken zijn er weer gemaakt! Was ik maar zo getalenteerd.

Vandaag heb ik mijn Noorse Boskat Kisse getekend. Haar kleur (black smoke) is echt zó lastig goed op papier te krijgen... Ook de ogen vind ik heel lastig (ze lijken nu nogal dood). En de langharige vacht helpt natuurlijk ook niet. Maar ja, heeft iemand tips?Afbeelding

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:02

Feedback:
Seven: Mooi. Mooie achtergrond en schaduwen.
Elanor: Erg leuk! Fijne kleurencombinatie. En terugkomend op jouw vraag aan ons allemaal, ik wil beter worden in (snel) schetsen en daarnaast oefenen op verhoudingen. Ik wil dit graag uitbouwen naar andere dieren en mensen.
Anniek22: Leuke schets! Goede verhoudingen.
plovesb: Wauw wauw, vooral nr. 1!
elle108030: Zeer creatief! Knap gemaakt.
Kashmino: Vind de ogen juist mooi! Verder mag je wat meer schaduwen aanbrengen.

Morgen lukt me niet te tekenen dus alvast één vooruit gewerkt:

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:05

Kashmino schreef:
Wat een gave werken zijn er weer gemaakt! Was ik maar zo getalenteerd.

Vandaag heb ik mijn Noorse Boskat Kisse getekend. Haar kleur (black smoke) is echt zó lastig goed op papier te krijgen... Ook de ogen vind ik heel lastig (ze lijken nu nogal dood). En de langharige vacht helpt natuurlijk ook niet. Maar ja, heeft iemand tips?[ [url=m/HRfRgu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt een lijstje, is alleen maar goed bedoeld hoor!!
1. Het eerste wat me opviel was dat de ogen te dicht bij elkaar zijn. Denk dat je gewoon even goed moet letten op de ogen en hoever die uit elkaar staan.
2. Werk rustig! Het lijkt zo een beetje krasserig. Misschien idee om even langs de HEMA te gaan? Die hebben goede goedkope potloodjes zoals pakket van 2x H, 2x HB en 2x 2B. Hier kan je hele fijne overgangen mee maken in de tekeningen!
3. De onderkant leek erg krasserig. Rustig werken en voorzichtig overgangen
4. Probeer gewoon lekker te oefenen met de haren - niet alles gaat naar beneden, sommige haren staan ook verticaal en horizontaal en schuin en krullend enzo. Succes :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:06

Nummer 9:
Afbeelding

Straks zal ik nog een reactierondje doen :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:06

*kruipt onder steen vandaan* oeps. Naja.

Eergister:
Hand
Afbeelding
en de eigenlijke tekening (want ik wil ze in een boekje hebben en niet ergens in mijn agenda)
Snertweer
Afbeelding

gister:
hoe een tv-kijkende moeder kan veranderen in een gangster.
Afbeelding

Michellette: Gave stijl! En heel goed gelukt die flemende.
Kashmino: Ik vind het wel meevallen met hoe dood de ogen zijn. Zeker de linker zit een mooie glans in. Voor de vacht kan je proberen om de haren wat minder recht te maken, en wat meer allemaal een andere richting uit. Ze mogen best wat slordig over elkaar heen lopen.
Ik heb hier een stukje van een nogal harige kat uit het aanvraagtopic die ik laatst getekend heb. Geen heel goed voorbeeld en dan weer vrij extreem, maar daar is wel een beetje te zien wat ik bedoel. :)
http://oi65.tinypic.com/2w51zq9.jpg
Verder kan het helpen om bijvoorbeeld een zwart aquarelpotlood te pakken, of houtskool, of een 6b potlood. Dat is war donkerder en dan kan je makkelijker variëren in licht en donker.
elle108030: Geweldig :D Ze kijkt echt heel verbaasd, net alsof een of ander gigantisch monster haar uit elkaar gerukt heeft en ze dat niet echt verwacht had :P 'oh.. die is niet om te aaien.'
plovesb: Ooooh neeee, nu is deze minderjarige voor aaaaaltijd getraumatiseerd, ik denk dat ik dit topic nooit meer kan openen zonder vervelende rillingen te krijgen.. Nee oke, heel gaaf, zoals ze eigenlijk allemaal tot nu toe wel zijn.
Anniek22: bij de eerste vroeg ik me een beetje af hoe dat een uur kon kosten, maar bij de tweede snapte ik het helemaal. Heel mooi gedaan, net echt. Misschien leuk om bij een volgende te proberen wat meer contrast toe te voegen?
Elanor: Ik vind aquarel er altijd zo mooi uitzien maar ik heb het nog nooit geprobeerd, lijkt me ook best wel heel erg lastig. En wat betreft je eerdere vraag: Ik ben vooral begonnen omdat ik eigenlijk veel te weinig teken, en als ik het dan doe laat ik mijn potlood dagenlang niet meer los omdat ik het zo gemist heb. Eigenlijk wil ik dus aan mezelf laten zien dat ik best elke dag tijd kan vinden om te tekenen. En ik wil graag beter mensen leren tekenen en dan is veel doen wel handig.
Wat ik wel nu al merk, is dat ik gewoon elke dag wel een idee heb wat ik wil tekenen. Best apart, dat had ik namelijk al vanaf dag 1 en hiervoor kon ik gerust een hele avond met een potlood in mijn hand zitten, met het idee om te gaan tekenen maar zonder het idee wat dan.
Seven: Mooi kleurgebruik :)

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:31

Bedankt voor de tips!
Ik begrijp al de tips zeker. Ik zal er ook wat aan proberen te doen. Helaas hebben ze geen goede potloden bij de Hema bij mij in de buurt, anders was ik er ook zeker heen gegaan! Voor deze tekening heb ik ook alleen maar een gewoon potlood gebruikt (vacht). Maar toch ga ik even op zoek naar andere potloden, want dit potlood werkt niet fijn. En natuurlijk eens tekenles nemen, moet nodig eens gebeuren als ik dit zo lees :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:34

vanaf pagina 30:
Seven; weer twee mooie tekeningen. Schattig veulentje! Ik vind de manen van de lipizaner wel iets te streperig/lijntjesachtig
Elanor: heel mooi!
rijsa: leuk probeersel, ik vind ik de inktvlekken nu nog niets toevoegen. Mooie arceringen bij de twee paarden in inkt!
pompompom: twee prachtige tekeningen! heel mooi, die met 1 lijn
kashmino: die kast is zeker niet slecht gedaan hoor! tweede tekening is leuk :)
henrike: heel basic, maar ziet er toch al goed uit qua verhoudingen enz! Ook heel 'echt' (weinig rare dingetjes/foutjes)
tweede is inderdaad iets minder in verhouding
eef: amai! goed gedaan hoor!
jeika; simpel, maar helemaal niet slecht gedaan!
rijsa: mooi kleurgebruikt! echt twee mooie platen!
elanor: weer eens mooi gedaan. Ik zie echter geen meerwaarde in de maan
delicia: speciale bles heeft dat paard zeg! ik zie wel al vooruitgang in je tekeningen :) (herinner me nog sommige van het vorige topic ook)
flux: mooi!
jetske: 3 goede tekeningen! bij de laatste lijken de benen wel wat te lang :)
seven: wow! prachtig met die achtergrond en de adem!
elanor: leuke haas! mooie achtergrond ook. Doe je die eerst en daarna de haas nog over? Of doe je die rond de haas?
Anniek: mooi! ook goed herkenbaar ;)
plovesb: zoals altijd zeer goed.
elle: leuk gedaan!
kashmino: ik vind de ogen juist het mooist! ik ziie dat je al goede tips hebt gekregen om het nog beter te maken.
michellete: prachtige schetsen!
roodvos: ook mooie schetsen :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:28

Afbeelding
mijn nummer 6 :) mijn tweede keer dat ik realistisch met kleur teken. ik vind het echt héél moeilijk, maar ik vind hem nog niet eens zo slecht :o
en deze foto omdat het dan net lijkt of je echt op de bok zit :D :Afbeeldingeen reactie rondje komt zo :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:29

seven: echt super mooi! kon ik dat maar :D
elanor: leuk haasje! alleen zijn mondje klopt niet helemaal. hij moet aan de linkerkant niet zo bol zijn ;)
aniek22: je doet het beter dan ik! _/-\o_ alleen had je misschien zijn oog wat groter kunnen maken :j
plovesb: mooi! dat je zulke "slordige" schetsen zó echt kan maken :D
elle108030: mooi idee, maar eerlijk gezegd zou ik hem niet in de kamer willen hebben :o een beetje eng :D maar wel mooi!
kashmino: leuk begin, alleen zijn oog zit een beetje scheef :j misschien kun je de rest van het lichaam ook maken?
michellette: mooi! <3 niks op aan te merken eigenlijk.
damned: mooi :j meer kan ik niet zeggen!
roodvos: ook al zo leuk :D
dat waren ze al weer _/-\o_

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:52

hoi

ik wil ook graag meedoen voor een tekening per week. Ik wil proberen wat meer mensen en landschappen te tekenen na al die jaren van alleen maar paarden.

mijn bijdrage voor deze week :)

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:53

Ik zal morgen uitgebreid reageren en m'n tekeningen plaatsen :D

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:00

Nou kan ik wel gaan reageren... Maar alles is veeellll beter dan mijn creaties. Plus, ik heb geen computer, en met een telefoon is dat echt niet te doen..,

Ik teken elke dag braaf, maar ivm school kan ik echt niet elke dag uploaden.
Hier gister:Afbeelding
Ben hier niet zo trots op, hoofd is prut, benen waren te dik dus toen maakte ik er sokken aan en was t een trekpaard :+
Hier vandaag:

Afbeelding
Heb expres niet t hele hoofd getekend, leek me ook wel eens wat 'apart' >;)
Ben hier wel trots op eigenlijk, heb heel erg geprobeerd om het oog realistisch te maken en de vacht 'harig'( := ) te maken.

Mijn tekenkunsten zijn echt bagger, naja.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:51

Thx voor de tips!
Crystal: het kastje heeft een goede diepte, probeer dat de andere delen van de kamer en de rok ook te geven!
Yamsi: misschien gewoon potloodjes kopen bij de Hema van 2B, HB en H? Zijn erg fijn en dan worden overgangen en schaduwen meteen fijner!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:57

Afbeelding
Jeedem wat prachtige tekeningen zeg! zo mooi kan ik niet helaas :(
Hierbij n elven veulen wat ik net heb getekend, beetje simpel eigenlijk... zal binnenkort weer ns n echt schets potlood kopen ipv n basisschool schrijfpotlood hihi