[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:42

RenskeFrea Ik vind 'm eigenlijk best wel heel erg leuk. De pose van het paard, wat helemaal niet zo vreemd is, en je manier van inkleuren geven er een heel vrolijk gevoel aan.
Die van vandaag is weer heel anders leuk. Alsof het paardje net iets héél lekkers op heeft en nog staat na te genieten. Heel leuk plaatje zo.
Fnanne Gewoon mooi weer, en er zitten ook altijd van zulke briljante stukjes in om naar te kijken.
yvanna Knap werk! Zitten ook een stel heel mooie lijnen in.
Telpeva Waarom de zebra's in link? Die zijn toch ook mooi geworden? Ik vind de sfeer in de bovenste wel héél bijzonder, heel apart plaatje zo. De onderste is gewoon megagrappig. Gut, wat ben ik blij dat m'n verzorgknollie nooit op dat idee is gekomen. :')
SilverStorm Hoe verzin je het toch zo elke keer? Altijd weer een feestje ook om jouw creaties te bekijken.

Weer eentje uit de losse pols. Na een korte discussie over waar of dat de oren moesten komen, nog licht zichtbaar, toch best tevreden. Alleen al omdat er geen horrorogen zijn :D .
Afbeelding

sans6

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:57

Pbp deze vind ik heeeel mooi. Zou O op de muur gaan bij mij :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:00

Die laatste schets is idd heel mooi.

Die eerste van Telpeva vind ik ook heel mooi; echt sfeerplaatje zo. Die tweede moest ik zo om lachen. Had in eerste instantie niet gezien dat het ruitertje een minishet is. Dacht dat het mensje was in eerste instantie. Tot ik wat beter keek na het zinnetje eronder te hebben gelezen. Die zebra's hadden idd niet in een link gehoeven, vind ze heel leuk geworden.

Yvana; deze laatste is echt heel mooi geworden. Je gaat idd echt vooruit. Vind alleen de manen niet zo mooi. Maar dat heeft niet zozeer te maken met de tekening, maar meer omdat het een sportcoupe is. Die ik zelf altijd erg lelijk en onnatuurlijk uit vind zien...in het echt dus. Dus eigenlijk ook wel logisch dat ik een sportcoupe getekend ook niet mooi vind.

Fnanne; tja valt weinig over te zeggen; stuk voor stuk zijn ze schitterend.

RenskeFrea; Vind de pose van de eerste wel grappig eigenlijk. Idd net of die danst. Je tweede is echt heel lief. Aandoenlijk getekend, zou er zo naaar toe willen lopen en de pony een lekkere knuffel geven <3

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 15:51

Afbeelding

30/365
Morgen weer reageren; nu onderweg naar Queen :):)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:54

*verstopt zich bij fnanne in de tas*

Super gaaf dat je naar Queen gaat!
Je tekening is alweer prachtig hoe doe je dat?

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:39

27/365
Afbeelding
28/365
Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:05

Silverstorm ik vind die eerste heel krachtig! De tweede heeft ook zeker iets! Ga zo door

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:20

Oh poep, ik moet er vanavond nog één tekenen! Nu dan maar vast comments neerzetten. :)

Silverstorm: Ik vind ze beide erg cool, maar vooral de bovenste trekt me heel erg. Mooi kleurgebruik!
Fnanne: Ik vind het zo tof hoe je met enkele penseelstreken gewoon even een paard neerzet! Je licht/donker contrast vind ik ook heel treffend.
Pluizebolplum: Prachtig. Heel simpel, maar hij heeft veel uitstraling! Knap dat je dat zo even uit de losse pols op papier zet hoor!
Renskefrea: Wat een blij, ontspannen paard! Word ik ook blij van. :)
Telpeva: Vooral je eerste vind ik erg mooi. Het doet me een beetje denken aan hoe ze het paard in de musical War Horse hebben neergezet.
Yvanna: Mooi! De combinatie achtergrond/onderwerp passen goed. Dat vind ik zelf altijd erg moeilijk.
mar_fay: Zulke schetsen, daar hou ik van. Lekker krabbelig, maar heel herkenbaar. Mooi!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:36

Fnanne, wat een hele mooie ingetogen sfeer ook. Heel mooi plaatje. Btw hoop dat een hele gave avond is!
Silverstorm, jouw werk blijft ook heerlijk om naar te kijken, zo lekker anders weer.

Even snel, dan ga ik in de sneeuw spelen :P

Afbeelding

Het silhouet wilde geen silhouet worden, nah, dan niet.

*pakt kat onder de arm en huppelt naar buiten *\%/* *

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:47

Pluizebolpum schreef:
*pakt kat onder de arm en huppelt naar buiten *\%/* *

ziet nu een kat voor zich in de sneeuw die in zn geheel niet in dezelfde stemming is als dat feestende smiley :P

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:01

Bedankt allemaal, en ik ben blij dat ik mensen blij en vrolijk gemaakt heb met mijn krabbeltjes. :D

Pluizebolpum, ik vind jouw tekeningetjes stuk voor stuk prachtig elke keer.
Die blauwe met het eigenwijze silhouet heeft een supersfeer, je snelle schets van gister vind ik ook erg mooi. Het oog is goed gelukt hoor, en er zit emotie in :)
Silverstorm, ook weer erg mooi. Vind vooral de steigerende eenhoorn erg krachtig.
Fnanne, weer zo gaaf met een paar streken een heel paardengezicht zichtbaar maken.
Telpeva, leuk die zebra's, die zijn veel gaver dan mijne :j . Het omgekeerde wereld krabbeltje vind ik ook een erg tof idee, en voor je baaldag vind ik je schetsen ook prachtig gelukt. En die silhouetten geven een erg mooie sfeer weer.
Yvanna, mooi schilderij hoor, goed gelukt. De manen hadden hooguit iets speelser gekund, maar voor de rest heb je het hoofd echt heel gaaf neergezet.

Vandaag had ik vrij, en dacht dan heb ik alle tijd om te tekenen. Ik heb bij de winkel extra kleurtjes van mijn fijne coloursoft potloden en pastelpotloden gehaald, en gekleurd karton papier, maar toen had ik geen zin meer heel uitgebreid te tekenen :P Vond het zonde om mijn chique papier voor een krabbel te gebruiken dus heb maar besloten eens een schaduwstudie te doen, door met wit potlood op zwart papier te krabbelen. Misschien van het weekend eens echt uitgebreid tijd nemen om te tekenen :)
Vind hem helemaal niet slecht geworden, hooguit beetje krasserig nog. (maar films kijken en tekenen gaan niet heel goed samen :P)
Afbeelding komt uit het boek van Arthus-Bertrand.

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:30

Deze week weer twee tekeningen. Snel en simpel getekend; zal niet veel langer dan een half uur hier mee bezig zijn geweest.

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:57

Had uitgebreid willen posten, maar hij verzond niet... post weg -O-
Heb de afgelopen dagen willen tekenen, maar photoshop elements doet rottig. Ook de proefversie van photoshop wil niet installeren. Stomme computers.

Morgen dus uitgebreide post, nu even snelle reactie :D

Pluizebol: gaaf! Ziet er heel leuk uit
Fnanne: Had zelf wat meer kleur aan de rechterkant toegevoegd... erg gaaf verder!
Silverstorm; Vooral de 1e spreekt me heel erg aan! Heb je deviant ook even gevolgd :)
Pluizebol; heerlijk simpel en toch heel.leuk!
RenskeFrea; oei lastige pose maar Dat is wel heel goed gelukt!
CYNN; weer zo eng, maar wederom heel, heel gaaf!

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:30

Ik was vergeten om tekening van week 4 te posten :+
Afbeelding
Tips zijn altijd welkom

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 15:07

*\o/* *\o/* *\o/*
De eerste maand hebben we overleefd! 8-)

Queen was... Heel erg tof!
Nog wat kunnen zien Maylotje? Heb de tas meermalen omhoog gehouden :j

Silverstorm: beiden weer mooi en herkenbaar :)
Pluizebolplum: mooi! :j
Hoe was het kathuppelen?
Renskefrea: mooi zo met wit op zwart.
Cynn: luguber sfeertje heb je getroffen.
De xemmosx: je tekening wil bij mij niet laden helaas...

Afbeelding
31/365

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:18

Ik weet niks voor week 5 :')
Zegt m'n vriend 'teken een paard'
No sh*t sherlock.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:47

xxCYNNxx schreef:
ziet nu een kat voor zich in de sneeuw die in zn geheel niet in dezelfde stemming is als dat feestende smiley :P
:') Dat was ook zo'n beetje hoe het ging. De buren vragen zich al niet eens meer af hoe het gaat met mijn geestelijke gesteldheid, voor poeslief was het de afknapper van de week. Die zat op de drempel verbijsterd te kijken, snoof, sjokte weer de kamer in en als ze kon praten had ze waarschijnlijk iets gemompeld in de trant van 'Things that cannot be unseen'. _O-

Lekker creepy tekening. Die manen hebben wel iets heel aparts. En waarom ik bij dat soort werk toch telkens aan mijn verzorgknollie moet denken is me een raadsel, 't is zo'n schatje (maar ze kan alleen soms zo ontzettend zuur zijn naar andere paarden := ).
RenskeFrea O, mooi hoor! Ik weet trouwens niet wat het is maar iets in jouw werk spreekt me toch erg aan.
xemmosx Niets aan veranderen. Hij is prettig simpel, clean en vrolijk en die rode maantjes maken het net lekker af zo.
Fnanne Oh, deze is ook weer zo mooi, dat oog ook en de manier waarop je het licht gebruikt.
Slina Misschien helpt het om iets te googelen, bv gekke paarden of zo en dan wat plaatjes te kijken?

Joh, inderdaad, de laatste van januari...Maand 1 completed *\o/* Applausje voor iedereen!
En dan is het misschien ook wel eens tijd om iedereen te bedanken voor alle complimentjes en positieve kritiek. Dat moet je toch ook maar een maand lang volhouden.

Op A4 blauw papier met stift, referentieplaatje uit boek:
'Geef eens voetje'
Afbeelding
Mmm...die vlekken op de kont zijn bij nader inzien wat onnodig.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:16

Leuk topic, wat een gave dingen komen er voorbij! Mag ik ook nog meedoen? Ben wel een beetje laat, dan haal ik er wel een paar in en ga voor elke week. :) Mag het nog?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:24

Blehh weinig inspiratie voor deze week en helaas wilde het tekenen niet zo lukken zoals ik wilde. Mijn tekening voor week 5. Uit het blote hoofd, beetje kleuren experimentje.
Afbeelding

Pluizebolpum; Super toffe schets! Vind hem echt heel mooi :j
Fnanne; heel mooi contrast, ook heel sterk die blauwe kleur erin.
SilverStorm; allebei heel gaaf :D Die tweede heeft een beetje zo'n grotschildering gevoel. Je hebt echt een toffe stijl _/-\o_
Pluizebolpum (alweer hihi) ; Wat een leuk effectje. Zo lekker rommelig maar toch ook weer niet. Lekker vlot.
RenskeFrea; Wat tof dat je het op donker papier hebt gemaakt, en dat donkere papier ook als schaduw kleur gebruikt op deze manier. Het kan inderdaad nog wat netter (minder krasserig) maar het effect is wel heel geslaagd +:)+
xxCYNNxx; oeww horror paardje, ik kan zoiets altijd wel waarderen :j
xemmosx; Leuk dat je met een paar simpele lijnen een paard weet neer te zetten. Hij heeft misschien een iets wat bolle neus (beetje koeienneusje) maar opzich niet storend, zou best gewoon bij de stijl kunnen passen. De manen zijn ook een beetje 'cartoony' met zo die dikke plukken.
Fnanne (ook alweer) ; Dat je het voor elkaar krijgt om elke dag zo'n schilderwerk neer weet te zetten :o Qua kleuren hou ik er persoonlijk meer van als het onderwerp en de achtergrond toch wat meer verschillen qua kleur zodat hij er echt vanaf spat, maar wederom een net werkje.
Pluizebolpum (jij bent ook op dreef, 3e alweer) ; Ik vind hem gaaf. Mooi kleurgebruik, toffe stijl, fijn contrast, geslaagd kunstwerkje :j

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:55

xxCYNNxx, lugubere afbeelding, maar ik vind hem wel wat hebben. Manen zijn ook erg goed gelukt.
xemmosx, ik vind hem erg leuk, mooi zo met paar lijntjes een paard neerzetten. En de rode manen zijn erg leuk.
Fnanne, mooie lichtwerking
Pluizebolpum, ik vind jouw werkjes ook de hele tijd erg aansprekend :) Deze is ook weer superleuk.
Ilona_Mambo, gewoon doen. Ik ben ook later binnengekomen, het is best verslavend :P
Bimmerd, ik vind hem erg mooi en sprekend, zeker zo uit het blote hoofd. Prachtige schaduwwerking.

Ik kwam deze foto tegen bij het zoeken naar een leuke foto om na te tekenen, van een paardje op mijn vakantie in Frankrijk.

Afbeelding

Weer een nieuwe uitdaging, ik merk dat ik daar steeds makkelijker mee om ga met nieuwe houdingen proberen :) En het resultaat valt me elke keer weer mee!
Het werpt nu al zijn vruchten af. Op naar een volgende maand vol tekenuitdagingen, ik vind het topic echt nog steeds geweldig!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:21

Afbeelding

31/365

T&C Welkom! :D

Ik heb hem niet helemaal af... :')
Achtergrond wel zelf gemaakt :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:33

Mijn week 5.
En knap dat degene die er elke dag 1 maken het zo goed volhouden. 1 per week is goed te doen, maar 1 per dag zou ik echt niet kunnen.

Voordat jullie denken wat een hoop haar, dat heeft hij echt zoveel.

Afbeelding

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:43

Vind dat idd ook wel knap; dat diegenen die voor per dag gaan het zo goed volhouden. Teken sinds dit topic heel veel en ook andere dingen dan alleen paarden, maar toch voor per week gekozen. Als ik echt per dag een paard zou moeten tekenen, zou ik het niet volhouden denk ik.
Ook omdat het me nog niet lukt om in een half uur iets echts leuks neer te zetten. Tenminste niet een volledig lichaam.
Wordt wel al steeds sneller en hoef steeds minder te gummen vanwege grote fouten, dus ga toch zeker wel vooruit.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 01-02-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:44

Pluizebolplum: heerlijke tekening! Erg aansprekend :j
Bimmerd: mooi zo met het licht van linksboven :)
Renskefrea: ik krijg zin in de zomer van je werk :D
Prugelpiet: heb je alleen met wol gewerkt bij deze? Wat een tof idee!
Ginger: wat een bos inderdaad! En wat een vrolijke tekening! Heerlijke blik!

Ik ga zo starten met mijn werk voor vandaag, maar heb de eerste 31 eens bij elkaar gelegd;

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:48

Dat is een gaaf gezicht zo; al de tekeningen van januari zo bij elkaar :)