[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:28

Bedankt allemaal! :D
Talindos schreef:
Super Spannend!
Het vervolg op het stuk hiervoor had niet beter kunnen zijn!

terwijl ik mes uit haar hand ruk. <- moet voor mes nog niet een lw of zeg ik iets heel raars?

Nee, klopt. Dankje! :)

Inowa, sorry :')

Eilinora

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:02

Schrijf maar gauw verder!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:31

Hup, tempo jij! :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:01

Haha Inowa :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:06

Ja echt mijn hele planning op zijn kop.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:28

Sooooooooooo, spannend! Meer meer meer!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:33

Ik vind. Het superknap van je dat je in zo'n korte tijd mijn interesse weer hebt gewekt en ook zo goed.! Lig op het moment te genieten van de zon bij mijn paard en heb geen moment mijn blik van mijn telefoon gehad! super gaaf zeg!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:18

Hay! Ik heb hier het laatste upje voor jullie :D Hierbij is het verhaal afgelopen helaas, ik hoop dat het niet tegenvalt!

‘Ze zal zo wel wakker worden.’
‘Is die dokter al geweest?’
‘Ik ga de pijnstillers bijvullen.’
‘En wat zeggen we als ze vragen gaat stellen?’

Gepiep. Nog meer piepjes. Geroezemoes, stemmen die ik niet kan plaatsen..
Fel licht verblind me als ik mijn ogen open. Iemand heeft zijn vingers om de mijne gesloten. Ik wil zien wie, maar kan mijn hoofd onmogelijk optillen. Twee mensen buigen zich over me heen. ‘Lieke?’ Klinkt een stem. Diep gravend in mijn hersenen probeer ik te bedenken van wie hij ook alweer was. ‘Lieke hoor je me?’ Vraagt iemand zacht. Mijn hart laat weten dat hij nog werkt en ineens schiet me zijn naam weer te binnen en weet ik alles weer. ‘Ruben?’ Vraag ik zacht, schor. ‘Leef ik nog?’ Hij knijpt even in mijn hand en laat hem dan los. ‘Gelukkig wel.’ Hij klinkt oprecht opgelucht en dat verbaasd me. Ik had niet gedacht dat ik ooit nog wakker zou worden. Mijn armen zijn bedekt met een flinke laag verband waardoor ik ze onmogelijk kan bewegen. ‘Wat is er gebeurd?’ Fluister ik zacht, niet wetend of ik het eigenlijk wel wil weten. Omdat ik niet blij kan zijn met de dood van mijn eigen moeder, maar net zo goed niet zal weten wat ik zou moeten als ze nog wel leefde. Ik heb haar geprobeerd te vermoorden. Misschien is het me zelfs gelukt. Enkele seconden verstrijken voor hij zijn mond opent. ‘Je bent gewond.’ Zegt hij zacht, twijfelend. ‘Ja. Dat weet ik nog.’ Hij buigt zich over me heen en veegt een pluk haar uit mijn gezicht. Zijn vingertoppen glijden teder over mijn huid. ‘Helena-’ Vraag ik bijna onhoorbaar. Maar ik weet dat ik het antwoord niet wil horen. Toch rollen de woorden twijfelend over mijn lippen. ‘-is ze?’ Hij perst zijn lippen gespannen op elkaar. Op dat moment komt Nel binnen, ze glimlach naar me maar ik haar ogen zie ik spanning. ‘Hallo, je bent wakker geworden zie ik!’ Haar stem is nog altijd even vrolijk als altijd, maar haar armen hangen gespannen langs haar lichaam. ‘Zeg het me, alsjeblieft.’ Fluister ik bijna onhoorbaar, starend naar de witte muur tegenover me. ‘Dood? Ja.’ Mijn vraag komt zacht uit zijn mond. In tweestrijd kijk ik hem aan. Stemmen in mijn hoofd schreeuwen op voorrang. ‘Was het mijn schuld?’ Vraag ik langzaam. Nel kijkt haar zoon kort aan, maar lang genoeg om mij te laten weten dat ik gelijk heb.
Ik heb iemand vermoord. De woorden galmen nog na in mijn hoofd. Vermoord vermoord vermoord. ‘Het is mijn schuld hè?’ Vraag ik zacht terwijl ik mijn ogen langzaam sluit. Maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de beelden die door mijn hoofd spoken. Gegil dat waarschijnlijk van haar is geweest, het glanzende vleesmes dat in mijn hand lag, armen vol mijn bloed. En vooral de woede toen ze me voor het laatst aan keek. Ze haatte me. Tuurlijk haatte ze je, gaat een andere stem verder. ‘Ze had jou anders ook afgemaakt meid, sterker nog het was haar bijna gelukt.’ Hoor ik iemand tegen me zeggen, het lijkt van kilometers ver weg te komen. Als ik mijn ogen open kijkt een oude man me aan. Zijn irissen zijn diep grijs, alsof ze bij alle wat ze gezien hebben een stukje grijzer geworden zijn. Een dokter, besef ik me. Ik hoor hem wel, maar de woorden willen niet tot me door dringen. Mijn hoofd is gevuld met stemmen die krijzen dat ik mijn eigen moeder vermoord heb. Hoe graag ik ze ook wil negeren, het lukt niet. Ruben’s pakt mijn hand, zijn vingertoppen glijden teder over mijn handpalm. Mijn hart reageert gelijk. De mensen in mijn omgeving praten tegen me, maar ik hoor het niet echt. ‘Je hebt heel veel geluk gehad, ik heb nog maar weinig mensen mee gemaakt die zo snel op geknapt zijn als jij.’ Zegt de man met de grijze ogen niks beseffend. En hij heeft gelijk, maar ik kan niet blij zijn. Blij dat ik iemand heb vermoord, mijn eigen moeder, blij dat ik iedereen voorgelogen heb. Ik voel tranen opwellen in mijn ooghoeken en ik vecht er tegen, maar ze rollen koppig over mijn wangen. De lucht in de klein ruimte waar ik lig lijkt met de minuut zwaarder te worden, drukt mijn borstkas in elkaar. Je bent zwak. Hoor ik haar stem roepen. Mijn hartslag klopt in mijn armen, die steken van de pijn. In mijn handen zijn naalden geprikt, waardoor gekleurde vloeistoffen mijn lichaam in druppelen. Net zoals mijn bloed op de grond druppelde. ‘Ze is gisteren overleden aan haar verwondingen.’ Zegt de man zacht. Aan haar verwondingen, mijn messteken zullen ze bedoelen. ‘Stop. Niet nu.’ Hoor ik Ruben tegen hem zeggen. Ik adem diep in en ga rustig wat rechterop zitten. Drie paar ogen kijken me bezorgd aan. ‘Gaat het?’ Vraagt Nel. Ik knik, maar eigenlijk gaat het niet. Mijn hele lichaam schreeuwt van de pijn, pijn die nooit op zou kunnen tegen hoe ik me van binnen voel. En ze zien het, dat weet ik. Twee diepbruine ogen kijken me aan, het liefst zou ik erin verdrinken, me oplaten zuigen in de wereld die erachter ligt en nooit meer terug gaan naar hier. Maar dat gaat niet, helaas. Zijn bruine haren pieken wild alle kanten op. ‘Als ik hier weg ga, waar moet ik dan heen?’ Hoor ik mijn stem zacht vragen. De dokter kijkt me even bedachtzaam aan. ‘Er zijn meerdere pleeggezinnen die hebben aangegeven dat ze je wel op willen vangen tot je volwassen bent.’ Zegt hij. Ik vraag me af wie mij in hemelsnaam wil hebben. Niemand, dat verdien je niet. Schreeuwt een stem, Helena. Al weet ik dat het alleen in mijn hoofd is, rillingen lopen over mijn rug. Mijn vingers klemmen zich om de ijzeren rand van mijn bed om me terug te dwingen naar de werkelijkheid. Iemand geeft me een glas water aan, ik klok de heldere vloeistof in een keer naar binnen. Mijn hoofd doet pijn, alles doet pijn. Ik sluit mijn ogen weer de laat me wegvaren van de geluiden om me heen.

Een sterke hand sluit zich om mijn pols. Helena’s ijsblauwe ogen kijken me woedend aan. ‘Laat me los!’ Gil ik. Maar ze laat me niet los, in plaatst daarvan boren haar vingers zich nog verder in mijn armen. De wonden zijn nergens meer te bekennen, op blauwe plekken na is mijn bleke huid nog helemaal heel. ‘Laat me los!’ Gil ik nog een keer. Mijn stem drijft weg met de wind die aan mijn haren rukt. Kil staart ze me aan. ‘Ik haat je. Ik haat je. Het is niet eerlijk.’ Snauwd ze. Haar woorden hakken op me in, snijden mijn hart aan stukken. ‘Zonder jou was het goed gegaan tussen Paul en mij, zonder jou was ik gelukkig geweest.’ Krijst ze. Het ijs in haar ogen lijkt te branden. Ik wist niet dat dat kon. ‘Het is allemaal jou schuld! Denk je nou echt dat mensen jou ooit aardig zullen vinden? Laat staan Ruben?’ Gaat ze verder. ‘Wat heb je hem aangedaan?’ Vraag ik, wetend dat ze geen antwoord zal geven. Haar vlijmscherpe vingernagels drukken zich met volle kracht in mijn huid, maar pijn voel ik niet. ‘Laat me gaan.’ Zeg ik zacht, het is geen vraag. ‘Nee. Je komt niet van me af, nooit.’ Haar ogen branden en ik weet dat ze niets liever willen als mij mee laten branden. Branden tot dat er alleen nog een dun laagje as van me over is. Ik vraag me af wat ze hier nog doet, ze is dood. En wat mij betreft heeft ze geen recht van spreken meer. ‘Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Je leeft niet meer Helena.’ Op het moment dat ik de woorden uitspreekt vervaagt ze. Het laatste dat ik van haar zie zijn haar blauwe ogen die me hopeloos aan staren.

Epiloog
Mijn benen bungelen over de rand van een stenen muurtje, mijn tenen raken het wateroppervlak net niet. Het stilstaande water weerkaatst de lucht boven ons. Een paar wolken drijven door de lucht terwijl ze steeds veranderen van vorm. Vogels fluiten, genieten net als wij van de laatste zomerdagen. Aan de overkant van het meertje graast een wildkleurige ijslander, zijn mond is gevuld met plukken lang gras. De wonden op mijn armen zijn geheeld en veranderd in littekens. Littekens die nooit meer zullen verdwijnen, net als de rest van mijn littekens. Maar dat geeft niet, knap zal ik nooit worden. Toen ik uit het ziekenhuis kwam hebben twee hele aardig mensen me opgevangen. Ik heb er ook een broertje bij gekregen. Het is even wennen, maar ik voel me eindelijk vrij. Ook op school gaat het beter, wat er op neer komt dat ik over mag en volgende jaar examen kan doen. Naast me strijkt een klein vogeltje neer, hij lijkt verdacht veel op het beestje dat op de heide steeds verscheen. Zijn kleine kraaloogjes kijken me even aan, net als de andere keren. Dan vliegt hij weg, weg van hier om misschien wel nooit weer terug te komen. Voor het eerst ben ik niet jaloers, wil ik niet met hem mee. Mijn verhaal heeft in de krant gestaan, wat veel sympathie bij mijn klasgenoten op roepte. Ik vraag me af waarom, ik heb mijn eigen moeder vermoord en s’nachts word ik gillend wakker. Maar ik ben in ieder geval niet langer alleen. De zon gloeit op mijn huid. Gelukkiger dan ooit snuif ik de geur van bloemen binnen terwijl mijn gedachten afdwalen. Ik heb nooit antwoord gekregen op mijn vraag, besef ik me.

Waarom?
Waarom, waarom, waarom?
Waarom haatte ze me?
Waarom?
‘Waarom leef ik eigenlijk nog?’ Hoor ik mijn eigen stem zacht hardop zeggen.

‘Omdat je het waard bent.’ Fluistert de jongen met de mooiste bruine ogen die ik ooit gezien heb vlak voor zijn lippen de mijne raken.

:D
Commentaar en tips voor mijn volgende verhaal zijn helemaal welkom uiteraard!
Het hele verhaal bestaat uit 44332 woorden, wat ruim honderd boek bladzijdes en 60 wordpagina's is. Ik hoop dat jullie mijn nieuwe verhaal ook volgen :D
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 17-03-14 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:25

Prachtig stuk!

Ik moest alleen bij 'Dood? Ja' de zin 2x overlezen. Stelt Ruben de vraag en geeft hij hier antwoord op of stelt ze zelf de vraag?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:27

Geweldig

Maar waar kende haar moeder Ruben nu van??

Wel echt het een super verhaal!!
Je bent zo goed.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:28

Dankje!
SamLoveRoos schreef:
Prachtig stuk!

Ik moest alleen bij 'Dood? Ja' de zin 2x overlezen. Stelt Ruben de vraag en geeft hij hier antwoord op of stelt ze zelf de vraag?

Hij maakt haar zin af en geeft dan zelf antwoord. :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:29

Talindos schreef:
Geweldig

Maar waar kende haar moeder Ruben nu van??

Wel echt het een super verhaal!!
Je bent zo goed.

Dankjewel! :o

Dat is voor een groot deel te lezen in een van haar dromen, maar een gedeelte laat ik aan jullie over *D

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:30

Whaaaaauw mooooi einde zeg!!!! *\%/* :j :j :#

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:35

Neeeeeeeee het is afgelopen |(

Ik vond het echt een super leuk verhaal om te lezen! Echt leuk geschreven!

Weet niet meer wie het zei maar ook ik heb er altijd zo een hekel aan als een verhaal afgelopen is :')

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:35

waarom is het afgelopen |(
geweldig einde heb je eraan geschreven!

omdat ik niet weet wat ik anders zou moeten bekritiseren, heb ik een paar spellingsfoutjes aangeduid :Y)
'ik heb nooit antwoord gekregen op mijn vraag besef ik me besef ik
dat verbaasd me verbaast me
op geknapt opgeknapt

ik heb wel een vraagje, waarom heeft helena haar niet meteen vermoord, en wie is paul? en wat heeft ruben met helena te maken (of was dat met die brandende schuur) en haat helena haar alleen maar omdat haar relatie met paul slecht afliep? oké, dit was het.

voor de rest: een staande ovatie voor je schrijverprestaties en talent, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ik heb er telkens van genoten!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:39

Heel erg bedankt allemaal! :o
Ik begrijp jullie irritatie over eindes, dat heb ik zelf ook. Moet er ook wel even aanwennen dat het hier afgelopen is. :')

Even uitlegje:
Citaat:
‘Ren weg, Ruben ren weg nu het nog kan,’ Mijn hart klopt in mijn keel, de rook snijdt in mijn ogen. Ik trek mijn sweater over mijn mond om nog enig sinds normaal te kunnen ademen. Dan zie ik dat het niet mijn sweater is, maar die van Ruben. Met mijn ogen tot pleetjes geknepen bekijk ik mijn handen. Niet mijn handen, maar die van Ruben. Ik voel aan mijn haar en tot mijn schrik voel ik niet mij eigen haar. Maar dat van Ruben, ik ben Ruben. Zweet druppelt over mijn voorhoofd, ik ren weg van de stem, een stal in. De stal is leeg, een grote brandende balk valt voor mijn voeten en ik spring geschrokken naar achteren. De rook word dikker en dikker. Ik hoor een meisjes stem dichtbij me naar me roepen, het is Helena, daar durf ik mijn leven voor te ver wedden. Ik kan het niet verstaan en probeer terug te roepen. ‘Heleen? Waar ben je?’ Hoor ik een stem roepen, en gelijk besef ik dat dat mijn stem is. Nouja, mijn kan ik niet zeggen. Dan staat ze ineens tegenover me, gek genoeg ben ik niet eens bang. Het vuur verspreid zich verder om ons heen. We zitten vast. ‘’Waar is Vìnur? Je zou hem toch mee-nemen?’ Schreeuw ik naar haar. Ze haalt haar schouders op. Mijn keel word gesnoerd door de rook, mijn ogen prikken. ‘Helena, waar is hij?’ Komt er overstuur uit mijn mond. De dikke grijze rook zorgt ervoor dat ik enkel haar silliout nog kan zien. ‘In zijn stal denk ik.’ Hoor ik haar geirriteerd roepen. Net op dat moment klinkt er een hoog gehinnik. Ik ren in de richting van het geluid, dwars door de vlammen. ‘Laat Vìnur nou!’ Hoor ik iemand schreeuwen. En dan zie ik hem, angstig kijkt het dier om zich heen. In de hoek van de box zie ik een waterbak staan. Ik doop mijn sweater er in en trek hem over mijn mond. Mijn shirt knoop ik om Vìnurs ogen, op de hoop dat het hem wat kalmeert. Vluchtig bekijk ik zijn been, waar flink wat bloed uit stroomt, het lijkt mee te vallen. ‘Kom aan jongen, even doorzetten.’ Ik neem hem mee aan zijn lange baard haren, het dier stap dapper door de vlammen. Een brandende hooibaal valt een halve meter voor mijn voeten. Geschrokken loop ik erom heen. Tot mijn schrik, is een deel van mijn broekspijp weg geschroeid. En ik heb het niet eens gevoeld. ‘Helena??!’ Komt er uit mijn mond. In de verte hoor ik haar schreeuwen. Zo snel ik kan loop ik op het geluid af. Al snel heb ik haar bereikt. Het zweet loopt over mijn rug, en voorhoofd. Ik zie hoe Vìnur snuivend adem probeert te halen. Voor het eerst zie ik Helena echt goed, ze ziet er het zelfde uit als nu, op een paar brandblaren en rimpels na. Haar hele bovenarm is vuurrood en haar enkel zit klem tussen een de boxwand en een brandende balk. Snel loop ik naar haar toe, ik zie hoe ze verbeten de pijn wegslikt. ‘Op drie goed?’ Ze knikt. Mijn vingers klemmen zich om het gloeiend hete hout. Ik voel mijn handen zowat onder me wegbranden, maar ik zet door. ‘1, 2’ Ik zet mij tanden op elkaar op de hoop dat het de pijn wat verzacht. ‘3!’ Tegelijk tillen we de balk op. Ik wil het ding aan de kant gooien maar het beland midden op mijn voet, gillend van de pijn laat ik me op de grondzakken. Mijn ademhaling versnelt, maar ik doe mijn best om zo rustig mogelijk te ademen. Ze kijkt me geschrokken aan. Ik doe alsof ik het niet zie. ‘Neem Vìnur.’ Ze lacht alsof dat vanzelfsprekend is. ‘Ik haal hulp oké?’ Ik knik. Ik zie ze in het vuur verdwijnen. De vlammen komen steeds dichter naar me toe. Ik trek het shirt tot over mijn ogen. Vonkjes belanden een meter van me af op de grond. De rook maakt ademhalen bijna onmogelijk. Voorzichtig probeer ik te gaan staan, maar het mislukt. Vloekend ga ik weer zitten. Mijn enkel doet verschrikkelijk pijn, mijn handen branden. Ik slik tegen de tranen, omdat ik weet dat het toch niet zal helpen. Gelukkig is Helena hulp aan het halen. Het dak boven me staat ook in de hens en ik hoop vurig dat hij het nog even houdt. Het stro in de stal fikt steeds verder af. Mijn hele lichaam doet pijn, maar ik moet volhouden. Piepend haal ik adem, de rookt snijdt in mijn keel en mijn natte sweater is inmiddels als niet nat meer. Ik kijk om me heen op de hoop dat er nog een waterbak staat, maar helaas. Waar blijft ze nou? Mijn ogen doen pijn en ik zie niks meer door het dikke rookgordijn. Voorzichtig sluit ik mijn ogen. Zacht zing ik een liedje om mezelf wakker te houden. Het geknetter van het vuur overstemt mijn geluid en ik hoor mijn stem steeds verder weg vagen. Tot dat ik me slap voel worden.

Ze werkten in de zelfde stal, en Vinur was van Helena. Ruben verzorgde hem, en heeft haar gered. Ze heeft hem alleen in de steek gelaten, waardoor hij bijna overleed. :)

Paul was haar vader :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:55

Goed verhaal

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:47

Wauw wat heb je een prachtig verhaal geschreven _O_
Ga je het proberen uit te geven?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 18:51

Iejoorr schreef:
Wauw wat heb je een prachtig verhaal geschreven _O_
Ga je het proberen uit te geven?

Dankjewel! Nee, uitgeven zit er met dit verhaal nog niet in. :)

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:25

jammer dat het al is afgelopen! maar echt een super verhaal! ik had al lang niet meer gelezen, maar dit verhaal heb ik echt gevolgd!
ga zo door! ik ben benieuwd naar de volgende..!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:53

Het einde ;( -O-

Maar jemig Hannah,mwat een prachtig einde heb je geschreven _/-\o_

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:58

Aaahh wat jammer dat het is afgelopen :( maar echt super geschreven!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:09

_O_

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 06:08

geweldig hannah!
Het is heel mooi om te zien hoe je stukken steeds mooier, en spannender worden. Prachtig einde is het! Ik zal het verhaal wel missen...

Dankjewel dat je het wilde delen :)

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:18

Prachtig! Wat een schrijftalent.