Ik heb gisteravond het zusje van mijn vriend blij gemaakt met een paar sokken en vanmiddag mijn neefje met een paar sokken en een aap, dus ik heb weer een beetje ruimte in de kast..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Kwestie van "gewoon" doorbreien en meestal komt het dan goed. Dit is de meest simpele hiel met weinig variatie mogelijkheden zoals bij de jojo hiel (verschillende manieren om dat te breien met die dubbele steek).
. Recent heb ik al mijn sokkenwol (denk ik tenminste LOL) in één bak gestopt. Daar kan ik voorlopig wel mee vooruit.
. Tot nu toe een lekker "niets aan de hand" breiwerkje. Heb ik ook nu even nodig: een breiwerkje waar ik niet bij na hoef te denken. Ik ga wéér het medisch circuit in terwijl ik daar eigenlijk wel klaar mee was
. ZeSteigert schreef:Geen idee
Maar ik doe het via deze:
http://www.ontrafeld.nl/?page_id=39
Een uitleg met 3 naalden kom ik niet vinden helaas.
En een foto zal geen nut hebben, ik haal het steeds uit omdat het er echt walgelijk uitziet.
Citaat:Nu doe je twee steken averecht samenbreien en 1 steek averecht. Nog even een korte samenvatting:
-1 steek afhalen, 16 steken recht breien, SSK, 1 steek recht, werk keren
-1 steek afhalen, 5 steken averecht, 2 averecht samenbreien, 1 steek averecht, werk keren
- *1 steek afhalen, rechtbreien tot aan 1 steek voor het gaatje, SSK, 1 steek recht, werk keren
-1 steek afhalen, averecht breien tot 1 steek voor het gaatje, 2 averecht samenbreien, 1 steek averecht, werk keren*
Het gedeelte van * tot * herhalen tot je niet meer verderkunt. Als het goed is heb je nu 18 steken over.
. Van de 30 steken die je op de naald hebt staan, moet je er 18 over houden. Hmm, erg veel hoor. Maar goed, laten we het patroon niet onnodig ingewikkelder maken. Om te minderen kun je dit het beste (naar mijn idee) zo doen:
. Maar net als de hielflap, hoort de hielkap ook recht te zijn. Op deze manier brei je er een spie in. Ach, het is maar net wat je gewend bent en mooi vind
. 
Maar ik heb het zo gedaan:
Vooral omdat ik het elke keer weg moet leggen als het manneke zelf aandacht wil. Nou had ik dit vest gezien: http://garnstudio.com/lang/nl/visoppskr ... 17&lang=nl maar als ik dan de omschrijving bekijk word ik al een beetje bang
Kunnen jullie mij motiveren?
. Als je vastloopt, wordt je hier wel weer op weg geholpen!
.
. Alles wat ik aan handwerken oppak, gaat mis... Morgen naar het ziekenhuis dus daar zal het wel mee te maken hebben. Zie er vreselijk tegenop en wil eigenlijk het liefste thuis blijven. Maar ja, wie gaat er voor zijn plezier naar het ziekenhuis??? Na 5 hernia's heb ik genoeg ziekenhuis gezien
.

.
. En ik ben nog wel bezig met leuke sokken! Die moeten eerst af want die naalden heb ik nodig voor het boord van mijn 2e mouw. Moet zo veel mogelijk herhalende bewegingen vermijden. Leuk in mijn beroep
.
ik vind je aapjes echt leuk!
sterkte!