[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nietes

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:12

Ik heb op Ravelry het patroon van dat schaap op de eerste blz gevonden, maar dat patroon is heel raar...
weet iemand hoe je die moet 'lezen'?

Het is een rondje en elke cirkel heeft of XXX of VVV of niks...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:21

Nietes schreef:
Ik heb op Ravelry het patroon van dat schaap op de eerste blz gevonden, maar dat patroon is heel raar...
weet iemand hoe je die moet 'lezen'?

Het is een rondje en elke cirkel heeft of XXX of VVV of niks...

heb je een linkje voor me naar het patroon dan kan ik er even voor je naar kijken?

Ik zie daar deze op staan en dat is zonder rondjes:

http://www.caron.com/projects/ss/ss_sheep_toy.html

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:56

In de maand juli heeft Drops 6 katoenen garens met 35% korting! Het gaat om: Safran, Muskat, Paris, Cotton Viscose, Bomull Lin en Cotton Light (voor degene die belangstelling hebben...). Maar met die katoen op MP weet ik wel waar ik voor zou kiezen ;).

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:53

Ik zo zocht geel Patpen, iets wat eventueel bij drops muskat zou passen qua dikte.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:30

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:40

je hebt 2 manieren om een patroon uit te schrijven.
Geheel uitschrijven... waar jij tot nu toe waarschijnlijk mee te maken hebt gehad... evt met afkortingen.
Of werken met schema's.

Dit patroon is een schema, maar erboven staat het ook in een tabelletje, waar de vermeerderingen/verminderingen moeten, moet je echter aflezen vanuit het schema.

Ieder x is een sc, iedere v is een keer verdubbelen.
de 0' is een slipstitch en chain (vermoed ik), dit patroon werk je dus niet in een spiraal, maar je sluit iedere ronde met een slipstitch en begint iedere ronde met een chain.
De lange streep met een kort streepje erdoor zou ik even moeten nazoeken (bij de cape), maar ik ga er vanuit dat dat dc (double crochets) zijn, aangezien de ronde begonnen wordt met ch 3 (dit staat over het algemeen gelijk aan de hoogte van een dc)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:15

Johnnydepony schreef:
Ik zo zocht geel Patpen, iets wat eventueel bij drops muskat zou passen qua dikte.

Ik heb alle (bekende en minder bekende) websites afgestruind maar niets kunnen vinden wat qua dikte bij de Muskat komt. Het is of te dik of te dun. En ook gezien dat er maar weinig gele katoen bij zit. Maar bij de Muskat zitten 3 kleuren geel. Heb je nog meer nuances geel nodig?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:27

Ik zoek echt geel geel zeg maar :D. Het moet een superman worden :+ maar ik denk dat ik hem dan toch maar in catania maak.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:33

Annemiek80 schreef:
Mala maakt gruwelijk mooie (en ook zeer goede) patronen, ik kan wel bezig blijven daarmee lol, deze heb ik laatst gemaakt van haar (die stond al wel op de foto):
[ Afbeelding ]
en haar patronen van de laatste maanden spreken me ook aan... gelukkig is pasen voorbij, dus de hazen vallen af... voor dit moment, plus dat ik net een konijn gemaakt heb (nog niet op de foto), de panda's zit heel veel zwart in en werk ik dus liever ook niet mee dus die valt ook af (weer een gegronde reden gevonden *\o/* , de tuinkabouter staat op het to do lijstje (heb het patroon), en de vogels bij de zonnebloem vind ik helemaal geweldig...
Maar ach ik droom lekker verder tot mijn dag 48 uur heeft >.<

Heeft zij een website?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:39

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:26

Ahhh Schei.... das ist im Deutsch, und ich bin nicht besonders gut im Deutsch

Evengoed bedankt!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 23:29

das iest scheisse :=
Maar wellicht kun je er zelf wat van maken? Als in het schema 6-12-18 staat hoef je niet te bedenken wat de stappen zijn.... 2v 1v2v e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:33

Is er trouwens een makkelijk / snel lijstje voor de nederlandse termen naar het engels? Soms duizelt het me een beetje als ik rondneus op internt :+

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:23

Dank! :D

Verwarrend trouwens dat er nog verschil zit tussen amerikaans en brits :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:29

Dank!

Er is uit een patroon door de verschillen wel af te leiden of je met amerikaans of enegels te maken hebt neem ik aan :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:37

Het merendeel van de engelse patronen is met amerikaanse termen, als het om een brits patroon gaat staat het er 'meestal' wel bij.

Mocht je het niet terug kunnen vinden...
in britse patronen komt dus geen sc (vaste) voor, dus als je dat ziet staan weet je automatisch al dat het om een amerikaans patroon gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:37

Kijk dat is een handig foefje :D

Heb hopelijk vanavond genoeg tijd om eens lekker verder te haken, ik wil winston afhebben, dan kan hij dit weekend mee naar mijn moeder. Die is helemaal enthousiast dat ik ook ben gaan haken :)) dus mijn eerste geslaagde figuur wilde ze heel graag hebben :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:54

Vanmorgen is de katoen gekomen! Wat een leuk gezicht al die kleurtjes :D. Tjonge, nou wordt het lastig: breien, haken, borduren, quilten of achter de naaimachine :+. Gewoon te veel hobby's.......

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:11

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:15

Krissis schreef:

_O- _O- _O- _O-
Voeg aan mijn hobby's nog toe: saxofoon spelen, lezen, spinnen (niet de beestjes maar met wol :P). En ik zou nog graag willen leren tapdansen!

Maar ik heb net paardgereden en de fysio vind een gehaakt paard in felle kleurtjes wel leuk voor de lessen. Dus dat wordt mijn volgende haakproject :j.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:20

patpen schreef:
Vanmorgen is de katoen gekomen! Wat een leuk gezicht al die kleurtjes :D. Tjonge, nou wordt het lastig: breien, haken, borduren, quilten of achter de naaimachine :+. Gewoon te veel hobby's.......

Haha, moeilijk!
Ik vind het al lastig om te kiezen welk leuk patroon ik nu eens ga maken (ik haak alleen en doe zo af en toe kaartjes maken). Maar voor mij is de keuze uit honderden patronen al te veel!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:11

Maandagavond heb ik een borduurpakket gevonden onder in een la wat er een jaar of 6 ligt. Dus daar ben ik nu mee bezig maar dat kan ik alleen doen als manlief niet thuis is; het is zijn cadeau voor zijn volgende verjaardag (17 juni :D). Patroon is prachtig maar o zo bewerkelijk :=. Hij heeft het zelf uitgezocht maar toen kreeg ik "even" 4 nek hernia's, 2 zware operaties, jaar op bed (zwaar onder de morfine) en is het blijven liggen....
Maar ik heb altijd wel een handwerkje binnen bereik! Vind het vreselijk om niks te doen te hebben.

Zoekende naar een leuk patroon voor een paard, kwam ik erachter dat daar niet veel keus in is. Hebben jullie suggesties? Op Ravelry 1 patroon gevonden wat ik qua formaat prima vind alleen wordt dat gehaakt op 5. Als ik dat ga haken met 3 wordt het weer te klein :+. Het moet geen mini paard worden maar zo'n 25 cm ongeveer.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:03

patpen: Leukkkkk
Weet iemand een leuk haakpatroon (free) van een dier die tussen de 10 en 30 cm hoog/lang word?