[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:58

Ik brei alleen andersom. Ipv linksvoor insteken voor een rechte steek, steek ik de naald rechtsachter in en sla de draad achterom. Averechte steek steek ik rechtsvoor in, maar dan sla ik de draad onderlangs om ipv bovenlangs. Dan moet ik de omslag dus ook anders maken, maar ik heb nog niet precies uitgevogeld hoe ik dat dan moet doen. Ik hoop dat je het nog snapt :D Ik geloof dat de juiste benaming gekruist breien is.

patpen

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:47

Heb je daar een speciale reden voor bromfiets? Soms wordt een boord nog wel eens "verdraaid recht" gebreid (averecht ken ik niet op die manier) maar doorgaans niet in gewoon tricot. Op die manier zal het idd lastig zijn om goede omslagen te maken......

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:54

Zo heb ik mezelf het breien aangeleerd, verder heeft het geen reden. Maar ik kan dus niet normaal breien... Dat is in gewone tricot en met kabels geen probleem, maar ajour e.d. wordt een ander verhaal.

Ik ben van plan om op cursus te gaan om het echt goed te leren, maar dat brengt een kostenplaatje met zich mee wat ik nu nog even niet op kan brengen. Jammer genoeg.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:35

heb je een foto van hoe het er dan uitziet een proeflap of iets

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:35

En als je het nou eens gaat proberen om recht vóór in te steken? Je zou ook eens naar een breicafé kunnen gaan; daar zijn mensen die kunnen breien én mensen die willen leren breien. Geen idee of dat in de buurt is maar er zijn inmiddels aardig wat breicafé's. Volgens mij is dat gratis :9

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:42

Krissis, wat een geweldige surprise!!! haha! :)) en een leuke kleurige muts zag ik voorbij komen, erg gaaf! :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:00

Moet toch echt weer gaan breien. De laatste dagen achter de naaimachine gezet, gehaakt en gequilt. Maar als het volgende week echt zo :brr: gaat worden als ze nu voorspellen, wil ik toch wel mijn kniekousen aan naar het paardrijden. Helaas nog steeds niet verder dan de opgezette steken dus moet morgen maar eens aan de slag! Dan is die 2e kous misschien het weekend nog af. Hoewel mijn nieuw te maken jas ook wel erg lokt...... Beetje afwisselen??????

Die surprise is idd erg leuk! Héél origineel :j.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:02

Kijk ff op de site van de stitch 'n bitch club (breicafe) of ze in de buurt zitten en wanneer ze een Beeks ons hebben

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:52

Niet helemaal scherp met mijn telefoon, maar dan hebben jullie een idee. Mijn sjaal:
Afbeelding
En detail:
Afbeelding

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:21

wat een leuke sjaal

Ik ben ook begonnen met mn trui in de kleuren wit zwart lila

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:40

Maartje, leuk!

Een zelf te maken jas Patpen? Heb je daar plaatjes van?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:44

Wat mooi maartje!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:47

Thx allemaal :D Hoewel er wel wat kleine foutjes in zitten ben ik er stiekem wel trots op. En ik heb het vermoeden dat ik niet lang hoef te wachten voor ik hem kan gebruiken...

Met een beetje geluk is er vanmiddag nog wat tijd om op pad te gaan voor nieuwe bolletjes garen. Vriendlief moet een mooi kleurtje uitzoeken voor zijn sjaal en ik wil iets moois voor een muts en mijn poncho. Ben nu bezig met een kol, dus heb nog projecten genoeg :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:58

Zeker mooi Maartje!!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:23

Jiwa schreef:
Een zelf te maken jas Patpen? Heb je daar plaatjes van?

Geen plaatje, wel een link: http://www.naaipatronen.nl/modepatronen ... -2008.html
Ik wil hem maken in fluor geel 8-) met zwart. Het papieren patroon is klaar dus kan nu de stof gaan knippen. Vóór alle ellende met mijn nek, zou ik deze jas met 1 week wel af hebben. Nu schat ik 3 weken nodig te hebben.

@Maartje: Die sjaal is leuk geworden zeg! En die foutjes, ach, wat maakt het uit? Confectie is ook niet perfect hoor! Bovendien leer je van foutjes ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:31

Fluor geel? Das durf ;) maar je valt wel lekker op in het verkeer deze donkere dagen!

Foutjes maken me ook niet uit hoor. Je moet kijken om ze te zien en dat doet toch niemand :+ En hij is 'maar voor bij de paarden' dus dan is het nóg minder erg. Je leert er idd wel van!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:53

Het is echt "pijn aan je ogen" geel :D. Dus ze kunnen mij niet over het hoofd zien als ik op de fiets naar mijn werk ga. Dat is wel helemaal 350 meter _O-. Die kleur wordt ook gebruikt voor de werkjassen. Het was een koopje: 7 meter voor 10 euro (omdat er wat vlekjes in zaten die de wasmachine bijna allemaal eruit heeft gehaald!). Voering (zwart gewatteerd) en garen had ik nog dus ben alleen achter ritsen (zwart) aangegaan. Alleen even kijken of ik nog een stukje zwarte fleece heb voor de kraag. Ik ben bang dat de paarden meteen op hol slaan als ik deze jas naar de manege aan zou trekken ;).

Oké, dit was even lekker OT :o

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:08

Dat is inderdaad een koopje! Denk dat de paarden er ook wel aan wennen hoor, daar is tegenwoordig ook een hoop fluoriserend spul te koop ;)
Af en toe OT moet kunnen toch? :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:13

Vind ik ook hoor. Beetje ot moet kunnen :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:24

Met een beetje ot is niks mis.

Heeft iemand ervaringet het breien van een tochthond?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:31

De stof was een koopje maar voor een ander ga ik die jas niet maken. Als ik bijv 10 euro per uur zou rekenen, kun je beter een jas kopen. Heb ik wel eens gehad met een prachtige jas voor mijn nichtje; 15 uur werk zat er in. Iemand op visite daar vroeg of ik ook zo'n jas voor haar kind wilde maken. Ja hoor, 15 uur x 10 euro + stof = ongeveer 175 euro. Vond ze te duur :=. Denkt zeker dat ik voor de kat zijn viool ga werken?!

Hier geen ervaring met een tochthond. Wat is het probleem? Misschien kunnen we meedenken?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:33

Het lijfje lijkt me geen probleem maar dan moet er nog een kop met snuit op...

En voor eigen gebruik of presentje is zelf maken leuk maar rendabel voor verkoop, lijkt me niet. Zo zei iemand hier ook dat voorbeeld met babyslofjes die dan €25 zouden kosten. Ik vind het niet raar dat men dat teveel vind maar dat komt omdat men niet weet hoeveel tijd erin gaat zitten.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:41

Heb je alleen een papieren patroon of komt het van internet? Dan kan ik even kijken hoe het zit.....

Toevallig had ik de uren van de jas voor mijn nichtje bijgehouden (normaal doe ik dat niet) vandaar dat ik kon zeggen hoeveel uur werk er in zat. Mensen die zelf niet kunnen handwerken, denken dat het allemaal voor een prikkie "even" gemaakt kan worden. Zeker kinderkleding is bewerkelijk omdat het ook nog zo klein is. Breien voor kinderen is vaak op dunne naalden (2,5 of 3) dus ook niet in 1 avondje klaar. En 175 euro voor een kinderjas zou ik ook niet betalen, doe ik nog niet eens voor mezelf. Maar goed, mijn nichtje heeft er 3 winters mee gedaan!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:43

oOoKellyoOo schreef:
heb je een foto van hoe het er dan uitziet een proeflap of iets

Was dit tegen mij? Het ziet er hetzelfde uit als normaal gebreide lappen, alleen de manier is anders :)

Patpen, breicafe zit hier idd wel in de buurt maar is helaas niet gratis :\ Ik wil toch graag die cursus gaan doen, maar dan moet ik even doorsparen :P Komt goed. Tot die tijd ben ik toch nog bezig met mijn wikkelvestje :)

Maartje: Niet mijn kleur, maar wel een leuk patroon :))

Voor de rest over een fluorgele jas gelezen, ben wel benieuwd naar een foto :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:46

Ik heb geen patroon voor de hond, tis een gedachtespinsel :=
En wat gaaf dat je nichtje er zo lang mee heeft gedaan.