[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:22

xx_Kelly_xx schreef:
Ik meld me ook, ga binnenkort mischien weer beginnen met tekenen, als ik de tijd ergens vandaan kan halen. :)

Quebelle: € 40,-
_Bitje_: € 50,-
_Haflinger: € 0,-

Alleen een vraag aan _Bitje_ hoe komt het dat je allemaal witte stipjes ziet? Is dit het papier?
Het stoord verder niet, vroeg het me alleen af. ;)

Dat weet ik ook niet, als je er met een potloodje over het pastelpapier gaat krijg je van die 'gaatjes'. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:23

Inderdaad, dat valt mij ook op. Ik vind de kwaliteit van dit topic erg achteruit gaan. Mensen die niet de moeite nemen om serieus naar werken te kijken en taxeren, maar wel élk schetsje ed in het topic knallen. Kijk eerst zelf eens kritisch naar je eigen werk, vergelijk met andere kunstenaars en beslis dan pas of jij denkt dat je er al aan toe bent om werk te verkopen of dat je nog wat meer ervaring moet opdoen voor je je werk hier neerzet. Er zijn maar héél weinig mensen die van kunst hun beroep kunnen maken, dus het moet op de 1e plaats een leuke hobby zijn, als je op een gegeven moment je materiaal kunt terugverdienen en later misschien nog een beetje meer is dat heel mooi meegenomen, maar het moet niet je hoofdprioriteit zijn, zeker als de kwaliteit van je werk daarvoor gewoon nog niet goed genoeg is..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:25

Wendy15 schreef:
Inderdaad, dat valt mij ook op. Ik vind de kwaliteit van dit topic erg achteruit gaan. Mensen die niet de moeite nemen om serieus naar werken te kijken en taxeren, maar wel élk schetsje ed in het topic knallen. Kijk eerst zelf eens kritisch naar je eigen werk, vergelijk met andere kunstenaars en beslis dan pas of jij denkt dat je er al aan toe bent om werk te verkopen of dat je nog wat meer ervaring moet opdoen voor je je werk hier neerzet. Er zijn maar héél weinig mensen die van kunst hun beroep kunnen maken, dus het moet op de 1e plaats een leuke hobby zijn, als je op een gegeven moment je materiaal kunt terugverdienen en later misschien nog een beetje meer is dat heel mooi meegenomen, maar het moet niet je hoofdprioriteit zijn, zeker als de kwaliteit van je werk daarvoor gewoon nog niet goed genoeg is..

ben ik het helemaal met je eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:35

Achja, alles valt te proberen. ;) Het is tenslotte maar een topic en geen kunstveiling.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:37

Manegepaard schreef:
Achja, alles valt te proberen. ;) Het is tenslotte maar een topic en geen kunstveiling.

Precies, Sommige willen gewoon weten of mensen die er echt wa vanaf weten dat werk in de winkel zouden zien.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:41

Toch vind ik het raar dat als je goed hebt vergeleken met andere werken die wel geld waard zijn niet tot de conclusie kan komen dat de jouwe toch echt niks waard is..
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 27-12-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:41

Maar als nummer 1 niks waard is,.. waarom zou je nummer 2 t/m 10 (waar meestal hetzelfde op aan valt te merken) nog posten? Zo gaan er steeds minder mensen taxeren,.. en gaan de écht goede kunstenaars weg

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:52

Ik wil alleen maar zeggen, wie niet waagt wie niet wint. En misschien pik je nog wel een paar tips op, waarvan je ook alleen maar beter word. :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:53

daar is dit topic dus niet voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:54

Tsja. Dan niet hé. :) Dan mogen bij deze alleen de mensen die echt heel goed zijn en al jaren oefening erop zitten in dit topic reageren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:55

Idd, dat bedoel ik dus met dat de kwaliteit van het topic achteruit gaat.. Eerder waren er nog wel een aantal 'bekendere bokt kunstenaars' met meer ervaring die hier die ervaring en kritische blik deelden. Die serieuze taxaties deden en tips voor verbetering gaven.. Die zie je hier bijna niet meer, en ik denk dus doordat de kwaliteit van het topic zo hard achteruit gaat. Mensen letten niet meer op de presentatie van hun werk, want óók dat is belangrijk. En sommige mensen zie je niet groeien, maar zetten wel werkelijk elke schets of oefening hier in het topic, knallen even een paar prijsjes neer als zijnde taxaties zodat ze weer verder kunnen met snelle schetsjes neerzetten. Ook van kijken naar ander werk, echt kritisch kijken, en daarbij bedenken wat jij er nou van vind, wat vind je er mooi aan, want niet, kijk hoe iets gemaakt is en ga proberen en oefenen op verschillende technieken. Zo groei je, en zo kun je uiteindelijk tot een eindresultaat komen wat misschien iemand aan de muur zou willen hangen.

En de opmerkingen van je kunt het altijd proberen, ja dat kan, maar dat haalt wel de kwaliteit van dit topic naar beneden en zorgt dat het steeds meer doodbloedt en dat is heel erg zonde imo......

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:56

Je hoeft echt niet al eeuwen te tekenen om iets te plaatsen, maar als je zelf al vind dat het niks waard is, waarom plaats je het dan?

Voor tips ed moet je gewoon een topic op UK openen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:59

Natuurlijk hoef je geen eeuwen te tekenen om iets te plaatsen :) Maar het is wel fijn als je eerst zelf even kritisch naar je eigen werk kijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:00

Manegepaard schreef:
Tsja. Dan niet hé. :) Dan mogen bij deze alleen de mensen die echt heel goed zijn en al jaren oefening erop zitten in dit topic reageren.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:02

Dat wordt nergens gezegd, er wordt alleen gezegd dat als je zelf al vind dat je werk nog niks waard is, en dat in het topic ook al meerdere keren gezegd is, waarom dan steeds toch alles blijven neerzetten ipv eerst wat meer te oefenen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:03

Maar wil het iets waard zijn, moet je toch wel eerst goed zijn. Ga maar na. ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:04

Citaat:
Tsja. Dan niet hé. Dan mogen bij deze alleen de mensen die echt heel goed zijn en al jaren oefening erop zitten in dit topic reageren.

Nee hoor,. ook mensen die nog niet zo goed zijn kunnen groeien,. het gaat erom dat je niet elke schets moet posten,. want ja,. veel van de tekeningen die in de laatste pagina's gepost zijn noem ik schetsen,.
al werkje ergens 10 uur aan (bijvoorbeeld) dat betekend niet dat het het stadium : 'schets' dan voorbij is, en geld waard is,.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:05

Dat is eigenlijk ook wat mij een beetje tegenhoud om iets te plaatsen in dit topic.Heb prachtige werkstukken voorbij zien komen maar ook een hoop waar ik niet zoveel mee kan.

Ben misschien van plan om opdrachten aan te nemen en wilde een prijsindicatie peilen.Denk toch dat ik daar nog even mee wacht.
Misschien is het wel iets om een subforum te plaatsen waar mensen hun oefenschetsen- en werkjes kunnen plaatsen waar die beoordeerd kunnen worden.Niet zozeer om te taxeren maar meer om tips te vragen/krijgen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:08

Op UK kun je gewoon een topic openen voor tips, dat is het nou juist.. Open lekker daar een topic en plaats het pas in een taxatie topic op het moment dat je werk ook daadwerkelijk goed genoeg is om te verkopen...

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:25

Wendy15 schreef:
Op UK kun je gewoon een topic openen voor tips, dat is het nou juist.. Open lekker daar een topic en plaats het pas in een taxatie topic op het moment dat je werk ook daadwerkelijk goed genoeg is om te verkopen...

Als je dit doet word hij gelijk gesloten en dan word je weer hiernaartoe doorverwezen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:26

Quebelle : 125 euro
Bitje: 300 euro

mijn pony ongeveer 1 week ( iedere dag enkele uurtjes)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bello2005 op 27-12-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:29

_haflinger schreef:
Wendy15 schreef:

Als je dit doet word hij gelijk gesloten en dan word je weer hiernaartoe doorverwezen.

Als je een topic opent om te vragen wat je tekening waard is wel ja. Maar als je gewoon een topic opent voor tips niet hoor ;)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:51

Citaat:
Als je een topic opent om te vragen wat je tekening waard is wel ja. Maar als je gewoon een topic opent voor tips niet hoor ;)

Jawel. heb ik al eens geprobeerd maar toen werd ik ook naar een centrale doorverwezen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:54

Tja we kunnen hier lang en kort over discussieren maar feit blijft gewoon dat veel mensen uit het topic weg beginnen te blijven omdat de kwaliteit achteruit holt.. Denk ervan en doe ermee wat je wilt ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:39

Manegepaard schreef:

Het gaat niet om jaren ervaring :n
het gaat er om wat je op papier kunt zetten en dat het ook echt iets voorstelt, ipv de vele schetsjes en krabbels die je de laatste
tijd alleen maar vaker hier in dit topic ziet. Oké, vorig jaar was ik misschien ook wel zo eentje die zo nu en dan een prutswerkje
hier plaatste. Alleen dan bleef het bij 1, en misschien wanneer ik dacht dat ik wat beter werd, plaatste ik nog eens een werkje
en zien of mijn tekeningen in de loop van het oefenen beter werden en meer waarde kregen.

Ik zelf ben ook nog maar 14, dus ervaring heb ik ook nog niet veel. Dus het gaat echt niet om de jaren ervaring wil
ik bij deze alleen maar even zeggen. :)