[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:14

AS, zijn mijn haren goed aangekomen? ;)
Ik heb al bergen jasseron, maar toch bedankt!

elinebakker

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:16

Jep, heb ik jou nog niet gemaild? :+

Daar zou ik soms wel iemand extra voor willen, die al mijn zaken naloopt. 't Is vaak zo druk dat ik over wat kleine dingetjes heen loop..

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:21

Nee geen mail gehad, maar dat maakt niet uit hoor! Wel lekker toch dat het zo druk is, neem aan dat je bedoelt met de sieraden?

Ik ken het, moet dan ook echt een lijstje maken voor mezelf en dan nog vergeet ik het wel eens.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:23

Jep klopt, heb nog eentje uit België en dan begin in met die van jou :)

Goudkleurige slotjes zijn ook binnen, nét iets anders dan de zilveren maar ook wel aardig. Binnenkort foto :+

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:25

Rustig aan hoor, ik heb geduld. Al ben ik natuurlijk wel héél nieuwsgierig! ;)
Ben benieuwd naar de foto van de goudkleurige slotjes!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:56

Assepoetster schreef:
Kan maar zo, klinkt wel logisch. Ik vind het principe alleen al leuk haha :+ Of weer een excuus om iets te maken.. _O-

Heb overigens een jasseron van 4,5 mm zilverkleurig, heeft iemand daar nog wat aan? (Sorry Mireille, maar om nou een topic op EA te openen voor één 'artikel'.. ? :+)

Moderatoropmerking:
Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Ook voor één artikel open je gewoon een topic op [EA]. Beschouw dit als een laatste waarschuwing. Het is hier niet toegestaan artikelen aan te bieden dus verwacht ik ook dat iedereen zich aan die regel houdt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:59

singasong schreef:
Juut schreef:
Foto is inmiddels gemaakt, morgen uploaden. Maar inmiddels is de rythmbead ook al weer gesneuveld. Ik had hem bij Ascot om gelaten tijdens het rijden, en hiep hoera; de draf ging wat meer ontspannen en leuk...zijn we bijna terug, zie ik ineens allemaal kraaltjes omlaag vallen }:0 Dus ikke op mn knieën het bospad over alles weer bij elkaar rapen, gelukkig waren er even geen wandelaars in de buurt :')
Nu is mijn vraag; wat voor een draad gebruiken jullie voor een rythmbead? Ik had nu waxkoort van 0.5 m. Was dus niet gebruiksproof

Ach wat sneu dat dat nu net onder het rijden moet gebeuren. Ik gebruik ook waxkoord alleen dan wat dikker 1,5 of 2 mm. Probeer op het knoopje wat je er in maakt eens wat lijm te doen, dan zou het wel moeten houden.

Het was niet bij het knoopje genapt, gewoon te dun draad denk ik, ben ik bang. Nou ja, zogauw ik weer kralen ga bestellen maar dikker waxkoord mee bestellen :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:25

Juut schreef:
Het was niet bij het knoopje genapt, gewoon te dun draad denk ik, ben ik bang. Nou ja, zogauw ik weer kralen ga bestellen maar dikker waxkoord mee bestellen :)

Vraag het even voorzichtig...... heb van de week een hele rel gehad in een ander topic over een 'vraag' die ik stelde zonder enige bijbedoelingen.....
Was de Rhythmbeads niet te strak? Want het zou kunnen dat hij daardoor mss geknapt is?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:01

Nee, ik had geen wurgneigingen :P

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:25

Hoi iedereen!
Ik heb vandaag eens de stoute schoenen aangetrokken en een armband gemaakt. Allemaal prima, maar ik heb 'm van klein gemaakt (ik zal straks een foto maken, op dit moment droogt hij nog), en nu zit ik alleen met de afwerking. Voor zover mogelijk heb ik 'm met de hand natuurlijk goed afgewerkt, maar aangezien het allemaal heel fijn is, zal het nog meer afwerking nodig hebben. Normaal gebruik ik altijd schuurpapier om kleine oneffenheden weg te halen, kan ik dat hier ook bij gebruiken?
En nog een tweede vraag, ik wil de armband graag glanzend hebben, weten jullie daar iets goeds voor? Dus niet 'gewone' lak, dat heb ik eerder geprobeerd bij klei en dat werd een ramp. Bedankt alvast! :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:52

Ook voor klei heb je lak, dan moet je de klei daarmee bakken als ik het me goed herinner. (Héél vroeger op school een kleiwerkje gekleurd en gelakt)
Ofeffenheden zou ik met natte vinger/ spatel weghalen, geen idee of schuurpapier ook bij klei werkt. Ben wel benieuwd! :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:39

Met spatel, mesje en vinger heb ik alles zo goed als mogelijk was bijgewerkt :j . Normaal gesproken werkt schuurpapier altijd wel, maar aangezien dit allemaal zo klein is weet ik niet of dat wel kan.
Ik denk dat ik toch maar even langs de hobbywinkel ga om te kijken naar de klei lak, ik hoop dat ze die ook hebben voor als je niet bakt. Het is namelijk zelfdrogende klei :D . Eigenlijk is deze klei ook niet geschikt om echt sieraden van te maken, denk dat het daar ook een beetje aan ligt.

Heb snel twee fotootjes geschoten, de eerste is tijdens het drogen genomen (je ziet een lijmdraadje hangen, ahum. Had ruzie met een lijmpot, dat blijft overal aan kleven).

http://i48.tinypic.com/2ng9cnd.jpg
(Ja, hij moest wel overeind staan, bloemetje ging anders scheef hangen)

http://i48.tinypic.com/2je7fs.jpg

Bedankt in ieder geval Juut!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:43

Wel leuk gedaan :) Is de armband alleen niet zwaar met de klei?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:55

Ziet er bijzonder uit, ga je hem nog in kleur schilderen? Watvoor 'pootjes' heb je erin gestoken? :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:04

Ziet er leuk uit! moet je zeker wel heel veel geduld voor hebben of niet?

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:49

Gewicht van de armband valt heel erg mee, hij is natuurlijk zwaarder dan een klein armbandje, maar absoluut niet zwaar te noemen. Ik ga 'm inderdaad nog schilderen. De pootjes zijn van een kapotte 'klem'-armband, die kan je buigen en daardoor passend maken om je pols. Ik moest toch wat verzinnen hoe 'ie niet van m'n pols zou vallen :P .
Het is inderdaad werk dat nogal op je zenuwen gaat werken, al die kleine prutdingetjes. Ben niet zo heel erg geduldig, goede oefening. :+

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:31

Nou ik vind het toch erg knap wat je daar gemaakt hebt. Zo van wat ik er op de foto van kan zien ziet het er toch erg mooi en chique uit hoor. Ben ook heel benieuwd naar het eind resultaat.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:37

Die is leuk :D
Knap gedaan hr!
Wat voor klei gebruik je daarvoor?
En welke kleur wordt ie?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:16

Wauw, wat een prachtige armband Andante!! Ben heel benieuwd hoe hij is als hij helemaal af is :j

Browny, heb jij je envelop met de kraaltjes al binnen?

Mijn nieuwe site is in de lucht :D www.mijnpaardenhaarsieraad.tk

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:24

Leuke site, erg overzichtelijk nu! :)
Maareh, 't volgende zinnetje klinkt me bekend in de oren:
'Een tastbaar sieraad.... een bijzondere herinnering'

Op mijn site staat: 'EquiSieraad, een tastbare herinnering'

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:28

Assepoetster schreef:
Leuke site, erg overzichtelijk nu! :)
Maareh, 't volgende zinnetje klinkt me bekend in de oren:
'Een tastbaar sieraad.... een bijzondere herinnering'

Op mijn site staat: 'EquiSieraad, een tastbare herinnering'

Die woorden zijn op alle nederlandse paardenhaarsieraad-sites te vinden ;) Kon helaas niets anders verzinnen :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:35

Mooie site geworden :j

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:24

Ik heb je envelopje gehad singasong, was het nog vergeten te zeggen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:09

B_rOwny schreef:
Ik heb je envelopje gehad singasong, was het nog vergeten te zeggen.

Fijn Browny!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:08

Ik heb op ebay voor minder dan tien euro een display besteld dus hoop binnenkort mijn creaties ook mooi op de foto te kunnen zetten.