[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:10

Ik ben ook begonnen met mijn kerstcadeautje! Het is voor mij de eerste keer dat ik borduur. Het lukt prima alleen kom ik van verschillende kleuren net een klein stukje draad tekort :(. En helaas staan de nummers van de kleuren niet in het pakket vermeld..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:15

Dit is mijn geboortetegel. Alleen de geboortedatum moet er nog op. En ik heb de naam even afgeschermd, die mag nog even geheim blijven :D

Afbeelding

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:55

HelgaV schreef:
Ik ben ook begonnen met mijn kerstcadeautje! Het is voor mij de eerste keer dat ik borduur. Het lukt prima alleen kom ik van verschillende kleuren net een klein stukje draad tekort :(. En helaas staan de nummers van de kleuren niet in het pakket vermeld..

OEPS, heel vervelend.
Het is idd wel van belang om je "route" een beetje handig uit te stippelen. Ik zeg niet dat je dat niet gedaan hebt, hoor ;) maar dat zou een oorzaak kunnen zijn. Of het is gewoon een "goedkoop" pakket.
Ik zat laatst tijdens het borduren te bedenken dat je wel een beetje ruimtelijk inzicht in moet hebben om het allemaal zo netjes mogelijk te houden, ook aan de achterkant... Hoe zijn jullie met kaartlezen? :+ Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd nogal wat garen over hou... :o

@ TinkerTreas Ook al weer zo'n leuke... Ben jij de aanstaande mama of iemand anders...? ;)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:32

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:24

ik heb tot nu toe altijd meer dan ruim voldoende garen over :j
ben ook altijd wel enorm zuinig eigenlijk :=

Heb even fotootje gemaakt :D

Afbeelding

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:13

Het begin ziet er super uit ! :)) Ik ben benieuwd hoe lang je er over doet! :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:43

Die is mooi Ingrid, Een collega van mij heeft die ook gemaakt met een super resultaat.
Ben nu alleen thuis dus ga straks ook even lekker bezig. Mijn man moest onverwacht werken, schip gezonken. Lag al lekk aan de kant maar toch

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:44

P_Tries schreef:
Het begin ziet er super uit ! :)) Ik ben benieuwd hoe lang je er over doet! :D

Lang gok ik :')
reken wel op minimaal een jaar :j

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:45

Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?

Ik heb nu tijd zat om te borduren, dus binnenkort hier ook weer even een update van mijn werkje.
Ik heb m'n knieschijf gebroken dus ik zit hier thuis elke dag toch wel een uurtje minimaal aan het werkje! :) Tijdverdrijf.. :))

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:02

weet niet, heb hem al paar maanden, sinds september geloof ik, maar heb ook tijdje aan ander werk tussendoor gezeten enzo, en ene keer ben ik fanatieker als andere keer :)
Doe gewoon iedere keer een stukje en zoals dit weekend heb ik lekker veel tijd dus doe ik een aardig stuk en dan doe ik weer 3 weken niks ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:23

@ Spotles: ik ben de aanstaande mama, ik ben over 2 dagen uitgerekend :D

Ik ben nu met een indiaan bezig, die ik nog had liggen. Ik was er toen helemaal zat van, maar nu vind ik hem weer leuk.

Ik heb eigenlijk ook altijd garen voldoende, en ik ben niet super zuinig ofzo.

Er komen weer leuke werkjes langs zo te zien!!!!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:48

Voor mijn gevoel ben ik ook super zuinig. Ik stippel de 'routes' echt zo goed mogelijk uit. Ik ben er vanmiddag nog even mee verder gegaan maar van een aantal kleuren heb ik een flink tekort. Ik zat er al aan te denken om 1 pelikaan te borduren ipv alle twee. Dan komt het misschien wel uit...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 21:23

Of de tweede pelikaan in een andere tint. Beter de gehele pelikaan anders dan dat er een andere kleur draad doorheen zit

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:04

TinkerTreas schreef:
@ Spotles: ik ben de aanstaande mama, ik ben over 2 dagen uitgerekend :D

Oeh - spannend!
HelgaV schreef:
Voor mijn gevoel ben ik ook super zuinig. Ik stippel de 'routes' echt zo goed mogelijk uit. Ik ben er vanmiddag nog even mee verder gegaan maar van een aantal kleuren heb ik een flink tekort. Ik zat er al aan te denken om 1 pelikaan te borduren ipv alle twee. Dan komt het misschien wel uit...

Als het zo erg is zou ik terug gaan naar de winkel, misschien een foutje gemaakt bij het inpakken bij de producent?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:09

Ja ik ga er nog wel even mee naar de winkel.
Het pakket is van het merk Lanarte. Dat leek me nog wel een redelijk merk?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:09

Lanarte is inderdaad een bekend, en i.m.o ook wel een goed merk.
Nooit iets vreemds mee gehad in ieder geval.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:14

Lanarte is idd wel eem "A-merk" dus ik denk dat er iets mis is gegaan. :j Morgen meteen even naar de winkel zou ik zeggen en niet door blijven modderen ;)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:38

even mijn werkje

Zo was ie 5 -12-2010
Afbeelding

En nu is ie precies een maand later
Afbeelding

Hij wordt zo groot:
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:25

van welke site halen jullie patronen voor een geboorte tegel af? of een geboorte letter?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 09:28

Ik koop meestal complete pakketten.

Zou vanochtend nog even een stukje borduren, knapt de pit van mijn halogeenlamp en ik heb natuurlijk geen reserve. Dus geen goed licht. Moet nu op daglicht wachten en snel een nieuwe pit kopen.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:27

ik borduur ook,, vind het wel grappig. moet alleen wel heel veel tijd en geduld hebben > vakantie
dus ik doe het meestal in de vakantie, ben nu bezig met 2 kleine hondjes, een zwart en de andere bruin.

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:30

@ P_Tries: dat wordt een zeer mooi werkje! Het struikgewas op de achtergrond is vanop afstand ook zeer mooi gelukt.

Ik heb eindelijk een deel van mijn bestelde garen ontvangen en ben dadelijk met de gezichten begonnen.
Maar jeetje, wat een werk! Het is er duidelijk aan te merken dat ik voorheen "beginners" werkjes heb gemaakt.
In die wenkbrauwen alleen zitten al 6 of 7 kleuren. Echt nie normaal :P
Ik blijf elke avond soms tot 01.00 à 02.00 doorborduren en er begint stilaan vorm in de gezichten te komen.
Nu ben ik even aan een ander stukje begonnen, want ik kon het mentaal niet meer aan :D

Afbeelding
Het gezicht van mijn man vind ik zeeeer mooi :o

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:04

pielepataan schreef:
@ P_Tries: dat wordt een zeer mooi werkje! Het struikgewas op de achtergrond is vanop afstand ook zeer mooi gelukt.

Vinikook :j

pielepataan schreef:
... wat een werk! Het is er duidelijk aan te merken dat ik voorheen "beginners" werkjes heb gemaakt.
In die wenkbrauwen alleen zitten al 6 of 7 kleuren. Echt nie normaal :P

Is echt even flink wennen idd. Ook het netjes aan- en afhechten van al die kleurtjes die allemaal ongeveer op dezelfde plaats beginnen, en dan zonder dat je zo'n 'propje' met draden krijgt aan de achterkant...

pielepataan schreef:
... Ik blijf elke avond soms tot 01.00 à 02.00 doorborduren ...
Nu ben ik even aan een ander stukje begonnen, want ik kon het mentaal niet meer aan :D

"Nog éven dit stukje anders weet ik niet meer waar ik gebleven ben..." }>
Ik laat redelijk grote vlakken ook even open voor momenten dat het even niet meer wil :D
Soms weet ik ook gewoon even niet waar ik mee verder zal :7

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:10

Oh wat een leuke werkjes allemaal weer, begint echt steeds meer vorm te krijgen.
Ik ben ook weer begonnen, verslag ingeleverd, dus ik mag weer ;) Ben nu nog een kerstdingetje aan het afmaken, daar zal ik straks nog wel even foto's van maken. Verder heb ik nog 1 project liggen en zeker nog 3 waar ik aan wil gaan beginnen, oa een geboortetegel, alvast voor als mn neef en zijn vrouw wat gaan aankondigen (ze zijn aan het proberen, maar met oud en nieuw dronk ze nog champagne, dus zal nog niet gelukt zijn zwanger te raken).

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:46

Van verschillende posters lees ik dat ze het Hoogeveens Leesplankje gemaakt hebben.

Zelf borduur ik ook graag, en dit leesplankje heb ik nu bijna af. De "plaatjes" zijn allemaal klaar. Maar ik heb het patroon gevonden tussen de spullen van mijn moeder toen zij naar het verzorigingshuis ging, en meer als het patronenblad heb ik niet. Nou is het vreemd, maar de kleur van de rasters en de letters staan op het patronenblad niet genoemd. Het is rood, maar ja, er zijn zoveel kleuren rood.

Is er iemand van jullie die mij kan zeggen welk kleurnr. hiervoor gebruikt wordt?

Alvast bedankt,