wie valt er bij jou nu echt op bij UK?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: wie valt er bij jou nu echt op bij UK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:08

Zoals al gezegd: fototopics met mobieltjes zijn niet toegestaan. Sterker nog, ik geloof dat je er zelfs op mag temmen Knipoog

Cyntje: ik kwam meestal op UK (en CB) voor de verhalen, die zijn sowieso al ondergesneeuwd ondertussen. Maar je hebt wel gelijk dat de fototopics in de meerderheid zijn.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:07

A_lette schreef:
Zoals al gezegd: fototopics met mobieltjes zijn niet toegestaan. Sterker nog, ik geloof dat je er zelfs op mag temmen Knipoog .

Klopt. Ja

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:08

A_lette schreef:
Zoals al gezegd: fototopics met mobieltjes zijn niet toegestaan. Sterker nog, ik geloof dat je er zelfs op mag temmen Knipoog

Naar aanleiding van een eerder topic op [FZ] is afgesproken dat fototopics, gemaakt met een mobiel, wél toegestaan zijn. Dit is na te lezen in de regels van Uit de Kunst: [UK] Welkom op [UK] - De regels!
Mireille schreef:
5) Wanneer je foto's wilt plaatsen bedenk je dan goed of je foto's wel van voldoende kwaliteit zijn. Foto's met hele duidelijke pixel vorming, een veel te kleine resolutie, niet bedoelde onscherpte, verkeerd uitgevallen overbelichting/onderbelichting en andere zaken die er voor zorgen dat een foto onduidelijk en niet te beoordelen wordt zijn niet [UK]/[CB] waardig. Wil je foto's plaatsen welke gemaakt zijn met een telefoon, houdt dan voorgaande punten in de gaten. Probeer hier elkaar ook op te wijzen, wanneer je dit voorbij ziet komen. Echter kunnen wij deze topics niet sluiten, maar een opmerking als gebruikers onder elkaar voor de toekomst kan prima!

Het betreffende topic op [FZ] [FZ] Uit de kunst: foto's van telefoons niet toegestaan
Het is dus aan de TS zelf om te bepalen of de betreffende foto's [UK] waardig zijn, of niet. En tevens aan de mensen die reageren op de topics, om aan te geven of ze de kwaliteit van de foto's wel/ niet kunnen waarderen en dit commnentaar vervolgens onderbouwen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:00

Ah dan moet ik de regels dus weer eens doorlezen Lachen Bedankt iig Knipoog
Kan mij opzich ook wel voorstellen dat er een lijn wordt getrokken bij foto's die wel UK waardig zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:33

[FZ] > [UK]

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:26

Zelf heb ik eigenlijk geen favorieten. Er lopen hier wel een aantal "merken" rond. Vork Zoals Highwaykind, Naomi21, Remy, Fnanne, JoSav, Fiffil, en een zootje fotografen.

Zelf heb ik nog niet zoveel te zeggen over UK, want ik ben hier net een halve maand (22 Juni) en heb pas éen topic geplaatst. Maar ik ben hier wel zeeeer regelmatig te vinden.

Ik erger me vooral aan de mensen die elke dag een topic openen. Tekenaars niet, maar vooral de fotograferen. Hier kan ik me soms wel eens aan ergeren... Waarom moet dat nou elke dag? UK is om leuke werken te kijken en niet als beroep mensen beter te maken elke dag.. Nagelbijten / Gniffelen Althans, zo zie ik het.

Maargoed. Ik blijf nog even een tijdje observeren, omdat ik hier nog helemaal nieuw ben qua openen.

Ik vind het ontzettend leuk dat Bokt zo creatief bezig is. Maar het stroomt wel vol met allerlei half werk. Post alleen iets als je het waanzinnig vind - en dan heb ik het tegen de fotografen -. Ik heb ook allerlei leuke foto's. Ik zou een jaar lang jullie kunnen pesten met elke dag een topic van totaal verschillende foto's, maar dat doe ik niet. Ik ben technisch tevreden en vind het niet zodanig een hoogstandje dat ik kritiek oid nodig heb. Lachen

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:09

smeetjoew schreef:
Ik erger me vooral aan de mensen die elke dag een topic openen. Tekenaars niet, maar vooral de fotograferen. Hier kan ik me soms wel eens aan ergeren... Waarom moet dat nou elke dag? UK is om leuke werken te kijken en niet als beroep mensen beter te maken elke dag.. Nagelbijten / Gniffelen Althans, zo zie ik het.

Daar sluit ik me volledig bij aan. Er zijn veel meer foto topics dan sch/tek/art, en voornamelijk omdat veel fotografen vaak achter elkaar een topic posten. Naar mijn idee kan je beter een maand wachten, en maak dan een topic met meerdere verschillende foto's.
Daarnaast is fotograferen makkelijk. En daarmee bedoel ik niet dat je makkelijk op hoog nivo zit, maar dat het makkelijk is om even te doen. Iedereen kan foto's maken: je hebt een object nodig, een camera, en 5 minuutjes tijd en je kan een foto schieten. Zonder dat je er speciaal creatief voor hoeft te zijn.
Voor tek/sch/art ligt de drempel hoger. Daar beginnen heel veel mensen niet aan. En als je er aan begint, dan moet je er tijd voor uittrekken. Er komt heel wat meer kijken voordat een tek/art/sch werk is gemaakt, dan een foto.
Een goede foto kost ook veel meer tijd, dat weet ik. Maar misschien dat voordat men gaat tekenen, men al meer bewust is van het kunst aspect, en daardoor het nivo onder de sch/tek/art's hoger is dan bij de foto's. Want veel foto's zijn niet zo bewust gemaakt hier. Een aantal fotografen zijn zich daar wel zeer bewust van, en die schieten prachtige dingen. Maar zij raken een beetje ondergesneeuwd door de velen mensen die dat 'half werk' schieten.
En zodoende is er ook zo'n scheve verhouding in aantal foto topics, en de kwaliteit van de foto topics. Denk ik.. althans, ik denk dat daar een groot deel van het '9vd10 topics foto topics' probleem zit.
Als afsplitsing geen optie is (gezien het feit dat de meeste foto topics niet paard gerelateerd zijn, en daardoor afsplitsing aanvragen moeilijk is. (tek/sch/art zijn dat trouwens vaak wel, maar dat terzijde)) dan misschien strengere voorwaarde voor foto topics. Maar dat is ook weer zo.. kinderachtig. Het is echter moeilijk om op zo'n groot forum iedereen op zijn eigen verantwoordelijkheid te wijzen. Dat blijkt wel weer uit het grote aantal regels.

Om terug te komen op waar dit topic voor bedoeld was; Ik vind het moeilijk te noemen wie mij opvallen, want ik weet dat ik dan andere te kort doe. Ik kijk zoiezo naar alle art/sch topics, die zijn er het minst, en zijn over het algemeen altijd van gemiddeld tot hoog nivo. Wat betrefd de tekenaars probeer ik altijd alles te kijken, bij minder tijd pak ik ook alleen de 'grote namen' die hier al zijn genoemd. Maar juist de onbekende kunnen ook erg leuk zijn, vooral om over langere tijd te kijken hoe ze vooruit gaan.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:43

Een splitsing binnen UK voor [TEK] [SCH] etc. en daar tegenover [FOTO] lijkt me wel wat. Ik vind het jammer dat de foto's in zo'n grote meerderheid aanwezig zijn. Niet omdat ik foto's minder vind, maar een schilderij of tekening is een stuk persoonlijk en kan (op bokt dan!) meer variëren dan de foto's hier.

Ik probeer nu zelf ook veel meer te maken want ik heb al lange tijd niet meer getekend. Zal leuk zijn als er meer schilderijen en tekeningen tussen die grote hoeveelheid foto's komen te staan. Lachen

Mijn twee persoonlijke favorieten zijn toch echt JoSav en Fiffill. Ja

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:47

Ik wordt door zoveel mensen verrast, dat ik eigenlijk niet kan kiezen. Natuurlijk zijn er wel de echte (gevorderde) uitblinkers zoals Elessar en Silverstorm, maar ik vind dat er zoveel mensen rondlopen met talent en die ontzettend veel kunnen doen met commentaar.
Daarom vind ik het ook zo jammer dat UK zo groot is, er zijn zoveel topics, dat sommigen niet de aandacht krijgen die ze wel verdienen -en dan heb ik het niet over kleine amateurtjes als ik zelf - Knipoog.

Die splitsing vind ik inderdaad wel een goed idee! Ja
Maar dan ook apart de verhalen, gedichten en andere schrijfsels.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:50

Ik denk niet dat een splitsing een goed idee is. Dan kijken er veel minder mensen bij de foto's of veel minder mensen bij de tekeningen.
Nu wil ik nog wel eens een fototopic aanklikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:52

Fiffill zonder meer. Die heeft gewoon écht een eigen stijl en gevoel voor kunst. Verder zijn er nog wel een paar van wie ik mooie originele dingen voorbij zie komen, maar dat zijn er meerdere.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:40

Jemig ik word steeds vaker genoemd. Bloos Leuk om te horen dat het toch in de smaak valt.

Ik denk, net als babe, dat een splitsing toch niet zo'n goed idee is. Een beter idee is dan misschien om een nieuwe regel in te stellen dat er niet zoveel fototopics geopend mogen worden, maar dat is inderdaad ook weer zo zeurderig.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:51

Knoesje vind ik super goed Ja samen met Silverstorm, Smeetjoew maakt prachtige fotos (ook op CB) en Paoline ook!

Ik ben het eens met jullie dat er tegenwoordig super veel [FOTO] topics worden geplaats Ja maar dit is niet alleen negatief voor de tekenaars, ook mensen die af en toe eens 1 van hun beste fotos laten zien krijgen helemaal geen reactie op hun foto omdat die binnen no time weer helemaal onder aan staat. Of omdat er veel meer 'aandacht' wordt gegeven aan de hoeveelheid 'vakantie kiekjes' en 'leuke plaatjes'. Misschien komt het door de regel 1 UK topic per dag?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:33

tjah.. 1 per dag... hmm.. dat doen ze al! dat vind ik al veel.. qua foto's dan zou ik zeggen.. 1 per week. Alleen voor de foto's over tekenen/schilderen etc. doen de meeste toch wel langer over dat ze gewoon niet elke dag een topic kunnen openen om hun schilder- en tekenwerk te kunnen laten zien.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:09

Absoluut Fiffil Ja
Haar werken vallen op en spreken mij aan. Zet alleen nooit een reactie neer in haar topics, aangezien
ik toch nooit passend commentaar heb & dan word het weer een oneliner Clown Dus bij deze: OK dan!

En naast fiffil zijn er wel meerdere, maar daar weet ik de namen, om eerlijk te zijn, niet van Bloos

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:25

Als ik aan UK denk, zijn de eerste namen die bij mij opkomen SilverStorm, JoSav, Fiffil en Myra. Ik ben gek op hun duidelijk herkenbare eigen stijl en ook allemaal werken die mij erg aanspreken.
Verder heb ik ook bewondering voor Naomi21, Fnanne, Knoesje, Remy, Iceprincess, Hoefijzer en vele anderen die prachtig realistische werken neer kunnen zetten.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:56

Maartje1990 schreef:
tjah.. 1 per dag... hmm.. dat doen ze al! dat vind ik al veel.. qua foto's dan zou ik zeggen.. 1 per week. Alleen voor de foto's over tekenen/schilderen etc. doen de meeste toch wel langer over dat ze gewoon niet elke dag een topic kunnen openen om hun schilder- en tekenwerk te kunnen laten zien.

Dat bedoel ik Ja misschien is 1 per dag te veel? Als een foto volgens bokt 'niks heeft' dan gaat die persoon al snel de volgende dag weer opnieuw fotos plaatsen.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:32

Aims schreef:
Maartje1990 schreef:

Dat bedoel ik Ja misschien is 1 per dag te veel? Als een foto volgens bokt 'niks heeft' dan gaat die persoon al snel de volgende dag weer opnieuw fotos plaatsen.

Precies. Ja
Maar toch vind ik het dan allemaal wel heel streng worden. Dat gedoe dat het bij het HAW ook nu maar 1 per week mag zijn vind ik ook eigenlijk wel te ver gaan. Een splitsing in tekeningen/schilderijen en foto's lijkt me dan juist weer een stuk beter.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:38

Blijkbaar zijn er regels nodig, anders worden die niet toegepast. Een splitsing tussen die twee is ook een goed plan, maar het ''probleem'' van té veel fotos die geplaats worden is er dan niet mee opgelost.
Zoals ik al eerder zei; het werkt niet alleen 'negatief' voor de tekenaars en schilders, ook voor de fotografen die serieus commentaar en kritiek op hun werk willen Lachen
Maarja bokt is geen foto forum en ook geen kunst forum Lachen

Edit: er zijn op dit moment twee soort gelijke topic over dit onderwerp bezig, [LZP] Fotografie op Bokt een hype of overal?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:45

Aims schreef:
Blijkbaar zijn er regels nodig, anders worden die niet toegepast. Een splitsing tussen die twee is ook een goed plan, maar het ''probleem'' van té veel fotos die geplaats worden is er dan niet mee opgelost.
Zoals ik al eerder zei; het werkt niet alleen 'negatief' voor de tekenaars en schilders, ook voor de fotografen die serieus commentaar en kritiek op hun werk willen Lachen
Maarja bokt is geen foto forum en ook geen kunst forum Lachen

Edit: er zijn op dit moment twee soort gelijke topic over dit onderwerp bezig, http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=968551

Ik vind het toch wel degelijk 2 verschillende topics hoor Nagelbijten / Gniffelen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:03

Het begon als twee verschillende topics, maar waar iedereen nu over praat is het zelfde. 'Te veel plaatsen', 'Opsplitsen', 'Niveau' etc.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:01

Opsplitsen vind ik absoluut geen goed idee.

Mensen zouden erop geattandeerd moeten worden echt hun best te doen voor hun betreffende categorie. Iedereen moet de kans krijgen om zich te kunnen ontwikkelen en te leren. Maar daar zijn geen 5 topics per week voor nodig. Dat kan best wat minder. De bedoeling is om wat op te steken, maar dan is het niet de bedoeling met die tips een foto (meestal deze categorie) te maken in 5 minuten en deze vervolgens weer te plaatsen. Ga met die tips goed aan de slag en ga net zolang door totdat je denkt dat hier werkelijk niets meer aan op te merken valt.
Zo zie ik het althans.

Opsplitsen maakt het erg saai. Het fototopic wordt dan overladen met allerlei topics van dezelfde personen. Dat is niet leuk meer. Nu zie ik weer 'ns een [TEK], dan weer een nieuwe [FB], dat blijft leuk! Anders wordt ik helemaal tureluur van al die fototopics en dan kijk ik weinig meer. Met als gevolg dat ik de goede foto's mis...

Een opsplitsing geeft de mensen alleen maar een push om nog meer te gaan plaatsen. Ze denken dan toch "ach, het is toch een eigen deel? Dan kunnen we heus wel wat meer plaatsen nu.. ".
En dat is denk ik niet de bedoeling van het splitsen.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:21

Ik kijk over het algemeen op UK alleen bij de foto topics. Mijn grote favorieten zijn Faux, Faelivrin en Elessar.
Daarnaast vind ik de tekeningen van Babe ook erg goed.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:28

Veel van de fotograven die hier genoemd worden vind ik echt van die 13-in-een-dozijn-fotograven. Wie ik mis is Jettie, haar foto's vind ik er echt uit springen! Ja

Qua tekeningen en schilderijen.. Moeilijk. Veel Haha! Fiffil, Fnanne, Naomi21, Remy, Lontje, JoSav, Babe, Highwaykind en Vajente. En er was nog een lessien*nummertjenummertje* maar daar weet ik de boktnaam niet precies meer van.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:34

smeetjoew schreef:
Opsplitsen maakt het erg saai. Het fototopic wordt dan overladen met allerlei topics van dezelfde personen. Dat is niet leuk meer. Nu zie ik weer 'ns een [TEK], dan weer een nieuwe [FB], dat blijft leuk! Anders wordt ik helemaal tureluur van al die fototopics en dan kijk ik weinig meer. Met als gevolg dat ik de goede foto's mis...

Een opsplitsing geeft de mensen alleen maar een push om nog meer te gaan plaatsen. Ze denken dan toch "ach, het is toch een eigen deel? Dan kunnen we heus wel wat meer plaatsen nu.. ".
En dat is denk ik niet de bedoeling van het splitsen.

Daar geef ik je echt gelijk in! Ja
Inderdaad niet zo'n goed idee dan. Ik denk dat ik de foto topics dan ook niet meer echt zou bekijken. En dat terwijl er toch wel hele goeie tussen (Faux valt me erg op!).