Ze mengen mooier, werken zachter. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ze mengen mooier, werken zachter. Remy schreef:Ik vind de Derwents beter dan de Karisma'sZe mengen mooier, werken zachter.

Weer een stap dichter bij Derwents
Bonjoy schreef:OkeWaar lijkt het een beetje op? Of is het heel anders dan alle andere dingen?
kruising tussen oliepastel en softpastel maar dan wat harder en in potloodvorm zoiets daar ergens in die richting ongeveer
ze zijn zachter dan de gewone potloden maar harder dan pastel, maar dan weer smeuig genoeg om ze te kunnen mengen....
die zijn net wat droger dan de Coloursoft.
Lontje schreef:Bonjoy schreef:OkeWaar lijkt het een beetje op? Of is het heel anders dan alle andere dingen?
kruising tussen oliepastel en softpastel maar dan wat harder en in potloodvorm zoiets daar ergens in die richting ongeveer
![]()
![]()
![]()
Is moeilijk uit te leggen waar ze op lijkenze zijn zachter dan de gewone potloden maar harder dan pastel, maar dan weer smeuig genoeg om ze te kunnen mengen....
Advies: ga naar de hobbywinkel, vaak liggen er wel blaadjes waar je de kleur van een potlood op kan testen. Pak zo'n Coloursoft en probeer hem uit op het stukje papier. Een paar streepjes is genoeg om een idee te krijgen en tja anders gewoon flink studeren zodat je goede cijfers haalt
Remi verwoordt het goed wat de Karisma's betreftdie zijn net wat droger dan de Coloursoft.
WEer een positief iemand over de Derwents
oneilltje79 schreef:Klopt het dat het verschil tussen karisma`s en derwents hetzelfde als tussen H- en B-potloden is?
de samenstelling is anders, het verschil is, naar mijn mening dan, niet zo heel erg groot maar er is een miniem verschil in samenstelling. Wat Remi ook al zegt hierboven Karisma's voelen wat droger aan dan de Coloursofts die laatsten zijn uhm tja... smeuiiger

Iemand anders nog?????
ga goede cijfers halen dan kun je ze uitproberen 

)
. Derwents maken je hobby wel erg duur. Zo heb ik ook de watercolour, deze zijn ook erg handig, maar zijn in wat je ermee kan vergelijkbaar met andere aquarelpotloodjes. Kwaliteit is zeker beter, op school moest ik wel eens werken met de andere aquarelpotloodjes werken, maar dan merkte je gewoon dat je er veel minder uit haalde.
.
.