Derwent Potloden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Re: Derwent Potloden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:59

Ik vind de Derwents beter dan de Karisma's Ja Ze mengen mooier, werken zachter.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 15:57

Remy schreef:
Ik vind de Derwents beter dan de Karisma's Ja Ze mengen mooier, werken zachter.

Voorbeeldje: Als je iets geel kleurt, en later met rood erover, krijg je dan oranje? Of moet ik onder mengen iets anders verstaan? Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:56

@Bonjoy:
zo is het precies inderdaad; ECHT mengen Ja

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:51

Cool Haha!

Met mijn cijfers ging het deze week wel aardig goed volgens mij Lachen Weer een stap dichter bij Derwents Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:16

Bonjoy schreef:
Oke Haha! Waar lijkt het een beetje op? Of is het heel anders dan alle andere dingen? Tong uitsteken

Clown kruising tussen oliepastel en softpastel maar dan wat harder en in potloodvorm zoiets daar ergens in die richting ongeveer Tong uitsteken Clown Nagelbijten / Gniffelen
Is moeilijk uit te leggen waar ze op lijken Nagelbijten / Gniffelen ze zijn zachter dan de gewone potloden maar harder dan pastel, maar dan weer smeuig genoeg om ze te kunnen mengen....
Advies: ga naar de hobbywinkel, vaak liggen er wel blaadjes waar je de kleur van een potlood op kan testen. Pak zo'n Coloursoft en probeer hem uit op het stukje papier. Een paar streepjes is genoeg om een idee te krijgen en tja anders gewoon flink studeren zodat je goede cijfers haalt Tong uitsteken

Remi verwoordt het goed wat de Karisma's betreft Ja die zijn net wat droger dan de Coloursoft.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 21:54

Oké dankje Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:59

Lontje schreef:
Bonjoy schreef:
Oke Haha! Waar lijkt het een beetje op? Of is het heel anders dan alle andere dingen? Tong uitsteken

Clown kruising tussen oliepastel en softpastel maar dan wat harder en in potloodvorm zoiets daar ergens in die richting ongeveer Tong uitsteken Clown Nagelbijten / Gniffelen
Is moeilijk uit te leggen waar ze op lijken Nagelbijten / Gniffelen ze zijn zachter dan de gewone potloden maar harder dan pastel, maar dan weer smeuig genoeg om ze te kunnen mengen....
Advies: ga naar de hobbywinkel, vaak liggen er wel blaadjes waar je de kleur van een potlood op kan testen. Pak zo'n Coloursoft en probeer hem uit op het stukje papier. Een paar streepjes is genoeg om een idee te krijgen en tja anders gewoon flink studeren zodat je goede cijfers haalt Tong uitsteken

Remi verwoordt het goed wat de Karisma's betreft Ja die zijn net wat droger dan de Coloursoft.

Hahaha dat ik ze nog niet had vroeg ik lon ook steeds waar het op leek, en op een gegeven moment kwamen we uit bij dat het nog het meest op oogpotlood leek maar dan net ff anders *LOL*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:08

Whahahaah Tong uitsteken

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:50

Klopt het dat het verschil tussen karisma`s en derwents hetzelfde als tussen H- en B-potloden is?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:21

Ik zou het niet weten. Zoals ik van anderen hoor, zijn de derwents ''zachter'' om mee te werken, en makkelijker te mengen Lachen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:29

volgens mij werk ik ook op een soort fotokarton, alleen wordt het niet als fotokarton verkocht bij ons maar gewoon als dik papier is bij ons ook 60 cent geloof ik...

heb nog niet zoveel met de toverstokjes gewerkt, maar vind ze ook wel op oogpotloodjes lijken... ze zijn zacht maar neit te, en ik vind ze zo kleurvast, de kleur vind ik helderder dan van gewone kleurpotloden. zeker op donker papier vind ik het er meer afknallen dan bijv. dezelfde kleuren in cretacolour ofzo...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:32

Oké Haha! WEer een positief iemand over de Derwents Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:08

oneilltje79 schreef:
Klopt het dat het verschil tussen karisma`s en derwents hetzelfde als tussen H- en B-potloden is?

de samenstelling is anders, het verschil is, naar mijn mening dan, niet zo heel erg groot maar er is een miniem verschil in samenstelling. Wat Remi ook al zegt hierboven Karisma's voelen wat droger aan dan de Coloursofts die laatsten zijn uhm tja... smeuiiger Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:43

Vetter? Tong uitsteken

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:54

Ja Clown
blijft moeilijk uitleggen Clown Iemand anders nog?????

weet je heb een strak plan Ja ga goede cijfers halen dan kun je ze uitproberen Clown

Alle gekheid op een stokje, ze zijn het waard om geprobeerd te worden veel meer kan ik er niet over zeggen. Ik was helemaal die oogpotlood vergelijking van Wendy vergeten maar dat klopt wel... ongeveer

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:44

Ik koop alles bij http://www.martinbrinkhuis.nl
Site is een stuk overzichtelijker dan De Kwast vind ik, maar verder zal het niet zo veel uitmaken??

Ik "werk" vooral in grafiet , en heb me voorgenomen eerst de al aanwezige andere Derwent kleurpotloden wat op te maken voor ik nieuwe koop Knipoog

Heb ook Canson papier voor A4 en A3, en Fabriano groot papier (50x65).
Mag van mij iets fijner, maar hier valt erg goed mee te tekenen (met printer papier een heel stuk slechter.)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 19:46

Die site is inderdaad overzichtelijk! Haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:37

Ik bof toch maar; ik woon vlakbij Hengelo, waar dus de winkel van Brinkhuis zit. Een nadeeltje: ze zijn maar beperkt open, maar dat wordt dan wel weer opgelost door de site Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:40

Ik heb dit weekend van mijn lieve opa en oma Derwents gekregen (nog voor mijn verjaardag; opa en oma: Afgod )
Ik zal ze dan maar snel gaan uitproberen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 14:50

Ik ga zoals het nu lijkt over, en dan krijg ik ook Derwents kado Haha!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:38

Ik kom ook even binnenvallen. Ik ben in de meivakantie naar Engeland geweest, daar had je het Derwent-Museum. Hier verkochten ze niet de coloursofts, maar wel een heel groot aantal andere potloodjes. Mijn keuze is gevallen op de Derwent Inktense en de Derwent Studio.
Studio's lijken een beetje op de Artists, ze zijn alleen in minder kleurtjes te krijgen en geven fijnere lijntjes. Deze zijn bovendien met hoekjes afgesneden ipv rond zoals de Artists, blijven liggen, dus dat is wel zo handig.
De Inktense potloden zijn ook heel erg gaaf. Ze geven net dat beetje extra pit aan je tekening, je kunt ze als je ermee gaat 'verven' ook heel goed scheiden, ze lopen niet over, tenzij je heel snel werkt en ze met je kwastje mengt.
Wat ik ook erg mooi vond (jaa, je mocht ze allemaal uit testen), waren de Aquatones. Ze hebben geen 'houtje' eromheen maar een papiertje, daardoor kun je heel veel verschillende stijlen toepassen. Ze geven nog fellere kleuren dan de Inktense potloden en je kunt met 1 potloodje en water al heel veel verschillende kleuren eruit krijgen. Als je veel van felle kleuren houdt en graag eens wat uitprobeert zou ik ook naar deze kijken. Ik heb ze niet gekozen, omdat ze heel kostbaar zijn: ze hebben namelijk snel een minder scherpe punt, waardoor ze weer veel geslepen moeten worden.

Oh ja, prijzen, daar moet je het maar niet over hebben Clown. Derwents maken je hobby wel erg duur. Zo heb ik ook de watercolour, deze zijn ook erg handig, maar zijn in wat je ermee kan vergelijkbaar met andere aquarelpotloodjes. Kwaliteit is zeker beter, op school moest ik wel eens werken met de andere aquarelpotloodjes werken, maar dan merkte je gewoon dat je er veel minder uit haalde.

Ik gebruik zelf inderdaad altijd aqrylpapier voor mijn potloodjes. Het is stevig en je kunt er best veel op krassen en gummen, zonder dat het papier breekt.

Leuk om dit allemaal te lezen, misschien dat de coloursofts ook eens aangeschaft gaan worden Lachen.
Ook het fotokarton ga ik zeker eens proberen, een zwarte achtergrond is ook wel eens leuk. Maar kan je daar met de artists wel goed op? Want ze zijn namelijk vergelijkbaar met mijn studios.

Als je graag een voorbeeldje wilt zien van de Inktense of de Studio of de Watercolour, dan kan ik dat ook wel even plaatsen hier Lachen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:15

Ben nu wel heel benieuwd naar wat foto's Ja

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:16

Wauw, dat lijkt me gaaf een Derwent-Museum Haha!
Als je wil, ik zou graag een voorbeeld willen zien.

Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar ik heb volgens mij nog niet iemand op Bokt gezien die er negatief over was Haha!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:42

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:15

Wauwie die kleuren zijn super mooi! En wat kun je prachtig tekenen Haha!