[GAME] Een beschreven paard verbeelden. Deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lest

Re: [GAME] Een beschreven paard verbeelden. Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:30

ik heb één van de merries van Diomedes weergegeven tijdens haar laatste strijd. Als basis heb ik een foto van mn zusjes merrie Duivel .
Bij de achtergrond was mijn creativiteit op vandaar dat deze zo simpel is. Dit is één van mijn eerste foto bewerkingen, helemaal de eerste fotobewerking op deze manier dus er zitten vast nog wat schoonheidsfoutjes in.

Afbeelding

iets grotere afbeelding:
http://img50.imageshack.us/img50/808/merrie9ju8.jpg

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:53

Hej dit is een leuk topic! Wist niet dat er 'wedstrijdjes' werden gehouden. Ben nu te laat maar een volgende keer wil ik wel eens meedoen Lachen

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:28

Een grove schets van Bucephalus. Ik weet nog niet waarmee ik de schets in ga kleuren/ uit ga werken. De schets is gemaakt in het programma Artrage met een tablet.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:38

Vandaag is de laatste dag voor deze onderwerpen.
Ik zal de gemaakte werken op een rij zetten.
Mocht je suggesties hebben voor een volgende tekst dan hoor ik dat graag!! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:52

Bloos! Is die tijd nou al om?
Mijn schetsen zijn helaas niet geworden wat ik wilde No Cheer

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:00

Nu al om? Heb em nog lang niet af, ach ja volgende keer beter. Ja

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:06

Nou, hier toch maar mijn creatie. Zag het topic gister pas en ben meteen aan de slag gegaan. Helaas is het niet helemaal zo geworden zoals ik wilde, maar volgende keer beter Knipoog

Hier Alexander met Bucephalus die richting de zon kijken. Het paard is afkomstig van een eigen foto van een haflingerhengst. De bewerking is gedaan met psp 9. Dat wazige klopt, het moet dus een schilderij lijken Knipoog
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:19

Vanwege druk druk druk met 100 andere tekeningen is er niet veel overgebleven dan een schets... Volgende keer beter. Maar wat hier allemaal geshowd is, prachtig!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:21

Ik ga proberen met het volgende topic mee te doen Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:37

Weet iemand wanneer het volgende deel zal verschijnen? Ik wil weer meedoen namelijk, heb eindelijk wat meer tijd Lachen .

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:37

Ik denk zodra dit topic is gesloten Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 13:53

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:40

De resultaten van deel II:

Tekst 1:
* De wilde merries van Diomedes.*

De reus Diomedes, koning van het barbaarse Thracië, bezat vier paarden die zo ongelofelijk wild en ontembaar waren dat hij ze geketend met ijzeren kettingen aan metalen kribben had vastgelegd. Hun voer bestond uit ongelukkige vreemdelingen, die de koning doodde en aan de paarden als voedsel voorgeworpen werden.
Herakles had al zeven van de twaalf werken voltooid om vergiffenis aan de goden te vragen voor zijn misdaden. Als zijn achtste werk eiste Eurystheus dat Herakles de paarden van Diomedes zou stelen. Toen Herakles bij koning Diomedes aankwam bood hij aan de stallen van de merries schoon te maken. Nadat hij dit voltooid had, vertelde hij de koning dat hij zijn merries mee zou nemen. Diomedes weigerde zijn vleesetende paarden af te staan. Daarop wierp Herakles de onmenselijke vorst zelf aan de merries voor. Nadat zij hun meester verslonden hadden, verloren de merries hun wildheid en kon Herakles ze zonder problemen wegvoeren…
Eurystheus nam de paarden in ontvangst van Herakles en wilde ze offeren aan de god Zeus, ter ere van zijn vrouw Hera. Zeus weigerde de paarden echter tot ontsteltenis van Eurystheus en zond een troep roofdieren naar de vier paarden: bloeddorstige wolven, beren en leeuwen.
De paarden vochten voor hun leven in een ongelijke strijd. Ze werden allen gedood door de roofdieren op gruwelijke wijze. De paarden werden daarna nog eeuwenlang vereerd door de Grieken en met de komst van Alexander de Grote naar Griekenland waren de veroverde Griekse volken ervan overtuigd dat zijn vurige strijdros Bucephalus een afstammeling was van de merries van Diomedes.

Janique:
Afbeelding

Fnanne:
Afbeelding

Lest:
Afbeelding

Tekst 2

* Alexander de Grote en Bucephalus *

Philonicus van Thessalië was geroemd om zijn paarden. Zijn beste paarden bezaten een groot uithoudingsvermogen en waren bovenal erg trots. Koning Philippus van Macedonië was op zoek naar een geschikt oorlogspaard voor zijn oudste zoon. Philonicus had zijn beste hengst meegebracht, en bood aan hem te verkopen voor dertien talenten. Echter, toen ze het paard in het veld wilden testen, merkten ze dat hij zo woest en onhandelbaar was, dat hij steigerde wanneer ze probeerden hem te bestijgen, en dat hij niet eens de stemmen kon verdragen van de helpers die Philippus had meegenomen.

‘Weg met dat vervloekte paard!’ brulde Philippus boos. ‘Hij is waardeloos!’
Alexander, de jongste zoon van Philippus, zei op dat moment: ‘Wat een uitmuntend paard verliest u bij gebrek aan kunde en moed om hem aan te kunnen.’
Zijn vader negeerde hem.
Alexander hield echter vol en herhaalde zijn woorden tot het moment dat de koning zo geïrriteerd was om het paard te zien vertrekken dat hij zich tot de jongen wendde.
‘Berisp jij hen die ouder zijn dan jou alsof jij het beter zou weten en hem beter aan zou kunnen?’ zei zijn vader verbolgen.
‘Ik zou dit paard aankunnen,’ antwoordde hij. ‘Beter dan de anderen.’
‘En als dat niet zo is,’ zei Philippus, ‘zul je dan boete doen voor je onbezonnenheid?’
‘In dat geval zal ik de gehele prijs voor dit paard betalen,’ verzekerde Alexander zijn vader.

Het gehele gezelschap dat zich verzameld had rond het paard barstte in lachen uit; en zo gauw als ze hun weddenschappen gesloten hadden, rende Alexander naar het paard, nam de teugels in zijn hand en wende hem in de richting van de zon. Alexander had gezien dat de hengst verontrust werd en bang was voor zijn eigen schaduw. Hij aaide hem om hem te kalmeren en vierde de teugels wanneer nodig. Niet voordat hij wist dat het paard zover was, besteeg hij de hengst en hij temde hem zonder hem aan te hoeven sporen of te slaan.

Toen de hengst eenmaal rustig was, en aangaf te willen galopperen, liet Alexander de teugels vieren en zei hij hem te gaan als de wind, waarna de hengst ervandoor ging. Philippus en zijn vrienden keken verbaasd en in stilte toe hoe Alexander het paard wendde en triomfantelijk terugkwam. Op dat ogenblik, barstte een geweldig applaus los. Het verhaal gaat dat koning Philippus zo verrukt was om het kunnen van zijn zoon dat hij in tranen op hem toeliep, hem kuste bij het afstijgen en zei: ‘O mijn zoon, zoekt een koninkrijk dat gelijk en waardig is aan jijzelf, want Macedonië is te klein voor jou.’

Alexander noemde het machtige paard Bucephalus, of Ossenkop. Het machtige strijdros zou hem begeleiden op zijn grootste veldtochten, van Griekenland tot India. Toen Bucephalus twintig jaar later aan oorlogswonden en uitputting overleed, was Alexander zo ontdaan van verdriet dat hij een machtige stad stichtte ter ere van Bucephalus: Bucaphala in de Indusvallei en tweelingstad van het naastgelegen Nicaea dat hij stichtte, de overwinningsstad. Alexander de Grote, zoals hij genoemd werd, rouwde om zijn paard als ware hij een goede vriend.

Edda:
Afbeelding
Afbeelding

JENNx:
Afbeelding

Jasmijn_:
Afbeelding

Balli:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen bedankt voor jullie inzet Lachen