hem echt super goed !
leest makkelijk weg!
gaa zo door blijf het zeker volgen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

..
ik moet er neit aandenken dat dat mij gebeurd zeg!
dus niet vergeten!
. Je omschrijft dingen al veel beter en zo wordt het verhaal steeds leuker en ga je je er steeds meer inleven
.
dniejs_xx schreef:leuk verhaal,
er zit ook een goedde verhaal lijn in,
en knap van je dat je nu al zon schrijfstyle heb als je pas 12 ben...
Citaat:Hij kijkt Laura en Fleur aan en zegt: “Niet lachen, dokters voorschrift.”Nu liggen ze al helemaal in een deuk. “Kappen, nou!” Zegt Danny lachend. Maar hij meent er niks van. Dat kan je zo zien. Dan komt er een dokter binnen. “Wat doen jullie hier? Het is niet eens bezoekuur!” Zegt hij kwaad. Laura en Fleur kijken elkaar bezorgd aan. “Hup, wegwezen!” Als de 2 meisjes geen aanstalten maken om te vertrekken komt hij op hun af. Laura kijkt bang naar Fleur, die even bang terugkijkt. Laura slikt en wil iets zeggen maar er komt geen geluid uit haar keel.
Citaat:Danny kijkt hulpeloos toe maar dan schiet hem iets te binnen. “Rustig maar dokter, die 2 meisjes zijn mijn nichtjes.” Ze hadden het aan de vrouw achter de balie gevraagd en ze mochten naar binnen. De dokter kijkt hun alledrie vragend aan maar loopt dan snel weg in de richting van de balie. Danny sist: “Nu snel wegwezen, voordat hij terugkomt!” Fleur zwaait en Laura geeft hem een kus op zijn wang. Ze werpt hem nog een glimlach toe als hij verbaasd kijkt. Dan lopen ze vlug weg. Ze lopen via de nooddeur naar de brandtrap en rennen snel naar beneden. Als ze bij hun fietsen zijn pakken ze alle twee razendsnel hun fietsen en racen ze weg. Op dat moment komt de dokter met een zuster naar buiten gerend. Hij kijkt boos en gebaart breed. Maar Fleur steekt eigenwijs haar tong uit. Ze lachen allebei en als ze druk pratend naar huis fietsen bedenkt Laura zich iets. Fleur is aan het woord en houd een of andere verhaal over dat iemand vond dat ze voetbalde als een jongen. Laura dwaalt langzaam af met haar gedachten. Ik heb hem voor de eerste keer gekust, ook al is het op zijn wang. De vorige keer was hij niet bij bewustzijn maar nu wel. Dat ik dat durf!” Denkt Laura bij zichzelf. “Vindt jij dat ook, Laura?” zegt Fleur. Laura schrikt op uit haar gedachten. Wat vertelde Fleur nu ook al weer? Iets over voetballen toch? “Ehhh… Ja.” Antwoord ze in het wilde weg. “Dus jij vind mij te jongensachtig.” “Huh? Ehhh, dat vind ik helemaal niet! Ik… ehhhh…” Laura weet niet wat ze moet zeggen. “Jij luisterde weer eens niet!” Zegt Fleur boos, maar Laura ziet dat ze het niet meent, ze speelt het spelletje mee. “Ik luisterde wel, maar ik luisterde naar de vogels!” Nu begint Fleur te lachen! “Welke vogels? We fietsen langs een reusachtige fabriek die zwarte rook uitstoot! Daar komt echt geen vogel in de buurt!”
Als ze zijn uitgelachen vraagt Laura aan Fleur: “Heb jij al geleerd voor dat geschiedenisproefwerk van Wipneus?” “Welk proefwerk?” Vraagt Fleur. “Die ene over de Romeinen enzo, die ben je toch niet vergeten?”Vraagt Laura. “EEN PROEFWERK OVER DE ROMEINEN! DAT WIST IK HELEMAAL NIET! DAT HAD JE WEL EERDER KUNNEN ZEGGEN!” valt Fleur tegen Laura uit. “EN NU HEB IK NIET GELEERD EN DAN HAAL IK EEN 1 EN DAN GA IK NIET OVER!” Laura grinnikt, Fleur’s punten voor geschiedenis zijn zo hoog, een keer een 1 maakt niet zoveel uit. “ER VALT NIKS TE LACHEN, LAURA! HET IS AL-LE-MAAL JOUW SCHULD!” Nu word Laura boos. “HALLO, WIE IS ER NOU IN VREDESNAAM ZO DOM OM HAAR PROEFWERK OP TE SCHRIJVEN!” Begint ze tegen Fleur te roepen. Fleur schrikt van haar reactie maar roept dan: “JIJ BEGRIJPT OOK NIKS!” Dan fietst Fleur hard weg. Laura weet even niet wat haar overkomt. In de verte ziet ze Fleur de bocht omgaan. Ze begint aan te trappen om Fleur in te halen maar dan bedenkt ze zich dat Fleur een fiets met 7 versnellingen heeft. Die haalt ze nooit in. Ze remt en fiets rustig verder. Ze is eigenlijk wel boos op Fleur. Dan verstoort het getringel van haar mobiel haar gedachten. Ze pakt haar mobiel uit haar zak en klapt hem open. Er staat: “U heeft 1 nieuw bericht ontvangen.” Driemaal raden van wie dat is. denkt Laura. Ze opent het bericht:
Heey Laura,
Het spijt me dat ik zo stom deed,
Ik schrok er alleen zo erg van,
Ik hoop dat je het me vergeeft,
Ik sla nu net mijn gehavende
Geschiedenisboek open.
Twinkle, ons rare kleine poesje,
Is op de tafel gesprongen
En heeft een glas met water
Op mijn boek om gegooid.
Maar ja dat droogt wel.
In ieder geval hoop ik
Dat je het me vergeeft
Dat ik zo stom deed.
Nogmaals sorry.
- x x x – Jouw
lieve vriendinnetje genaamd
Fleur die hoopt dat je het
haar vergeeft!
Laura lacht, echt iets voor Fleur om zoiets te schrijven. Dat Fleur al thuis is! Nou ja, over 5 minuten is zij ook thuis en dan gaat ze hard leren voor geschiedenis. Ze gunt Wipneus echt niet het genoegen om haar af te kraken!
Als ze bijna thuis is ziet ze een zwarte volvo voorbij rijden met een vrouw aan het stuur en een klein meisje naast haar. Het kleine meisje zwaait naar Laura. Laura staart verbaasd de auto na."Die vrouw en dat kind leken wel erg op mam en Emma, maar dat zullen ze vast en zeker niet zijn." Denkt ze. Als ze eenmaal thuis is ziet ze dat de auto er niet staat, dat betekent dus dat mam weg is. En ze laat Emma echt niet alleen achter dus die zal ook wel mee zijn. Als Laura haar fiets heeft binnengezet en loopt ze naar de deur. Ze pakt de sleutel uit haar zak en opent de deur. Als ze haar jas ophangt valt haar oog op een brieje op de tafel in de keuken. Ze loopt er naar toe en leest hem.
Laura,
We zijn naar Den Bosch toe om te shoppen.We wisten niet hoe laat je thuis zou zijn dus zijn we maar vertrokken.
Dikke Kus, mama.
Laura voelt dat haar hoofd rood word. Ze ontploft bijna. Net waren het dus wel mam en Emma.Emma heeft haar gezien want die zwaaide, ze hadden toch wel even kunnen stoppen, of ze hadden kuennen smsen. Ze zit al de hele tijd te zeuren om neiuwe kleding en nu mag vraagt Emma het zeker en dan gaan ze meteen. Laura pakt haar mobiel en begint een smsje aan Fleur.
Hey Fleur,
Je gelooft nooit wat er is gebeurd,
mam en Emma zijn gaan shoppen!
Zonder mij! GRRRR!
Nu even iets anders:
Natuurlijk vergee ik het je,
je bent het allerbeste en
liefste vriendinnetje van
de hele wereld! Hoe
gaat het met geschiedenis?
Moet stoppen, ben nog niet
begonnen met leren.
- x x x - Laura
Ze duwt op de knop verzenden en pakt haar geschiedenisboek op van de grond. Ze slaat het open en ziet alles wat zee moet leren. Laura zucht en begint dan met lezen.
"De Romeinen waren de oorspronkelijke inwoners van de stad Rome. Ze behoorden tot de Indo-Europese volksgroep van de Latijnen die in het 2de millennium voor de jaartelling vanuit midden-Europa naar Italië trokken. Ze vestigden zich rond de Tiber samen met andere Latijnse volken. Al snel bewoonden deze ongeveer 30 verschillende stadstaten.
Lange tijd was het naburige Alba Longa belangrijker dan het nog kleine Rome. Een tijd lang werd Rome beheerst door de Etrusken en waarschijnlijk vond er ook een flinke vermenging met dezen plaats. Later voerden belangrijke Romeinse geslachten nog lang Etruskische namen zoals de Ulpii waarvan Trajanus lid was.
Toen Rome zijn macht uitbreidde werden de overwonnen volken opgenomen in het Romeinse volksdeel dat zo steeds meer 'verwaterde'. Tegen het einde van het Romeinse Rijk noemden de inwoners zich bijna allemaal Romeinen, maar waren een conglomeraat van oorspronkelijk Kelten, Grieken, en een steeds groter wordende groep Germanen. De 'oorspronkelijke' Romeinen waren toen allang geassimileerd in deze smeltkroes waarbij hun cultuur en taal de eigen cultuur van deze volken grotendeels had vervangen." Bron Wikipedia
Laura zucht, deze tekst is echt veel te moeilijk! Wat betekent in vredesnaam geassimileerd? Laura loopt even naar beneden om het woordenboek te pakken. Als ze De Dikke van Dale niet kan vinden loopt ze weer naar boven. Laura denkt nog even na over het woord maar ze kan niks bedenken. Als ze net weer wil doorgaan met lezen hoort ze het bekende getringel van haar mobiel. Laura pakt haar mobiel die op haar bureau ligt en opent het smsje.
Heey,
Wat stom dat ze zomaar zijn weggegaan!
Geschiedenis lukt niet echt... Weet jij wat
geassimieleerd betekent? Nou ja, ik ga
weer verder. Ik wil dus echt niet dat
Wipneus me kan uitlachen omdat ik een
slecht punt heb!
- x x x - Fleur
Laura glimlacht, grappig dat ze allebei hetzelde denken. Ze staat op en zet de radio aan. Dan gaat ze weer zitten en kijkt naar haar boek. "Wat waren romeinen gek, zeg." Mompelt ze. "Wie gaat nu proberen om over de wereld te heersen!" Ze grinnikt om haar eigen gedachten en pakt haar geschiedenisboek weer voor zich en begint de samenvatting te lezen. Dan hoort Laura de deur open en dicht gaan. "Laura, ben je thuis?" Laura hoort Emma roepen. Ze schrikt van haar stem. "Laura?" Laura hoort haar zusje snikkend haar naam roepen. Laura schuift snel haar stoel naar achteren en rent naar beneden. Emma schrikt van haar maar als ze beseft dat het Laura is barst ze in tranen uit. Laura schrikt van Emma's reactie maar slaat dan bezorgd haar arm om Emma heen. "Wat is er gebeurd, Emma?" Vraagt Laura. Ze hoort een trilling in haar eigen stem. Emma kijkt Laura aan en barst weer in huilen uit. "Mama..." jammert ze. Laura schrikt, "Emma, wat is er met mama?" Laura raakt in paniek."Emma! Emma!" Ze schudt haar zusje door elkaar. "Wat is er met mama?!"

Maar verder goed stukje weer.