[FOTO] Panning langs de snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikki_

Re: [FOTO] Panning langs de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:02

niemand krijgt de schuld Clown
maar ik zeg het alleen even Tong uitsteken

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:46

Ik vind het sprekende foto's. De kleuren komen er mooi uit Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:49

oke nog even over mijn kaart. dat is een ultraII

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:02

Hoewel de kleuren wel erg mooi uitkomen en de foto's geen van allen 'last' van bewegingsonscherpte hebben spreekt geen één mij echt aan. Waarom? Ze missen wat aan spanning & originaliteit naar mijn mening (sorry!). Komt vnl. door de compositie (centraal) en de hoek van waaruit de foto's geschoten zijn (recht van de zijkant, ook weinig spannends).

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 17:41

klopt, maar het gaat mij vooral om de kwaliteit. en hier bij Beilen is het moeilijk fotograveren langs de snelweg. en je moet oppassen dat je automobilisten niet afschrikt, hier ontstaan ongelukken door. of je hebt politie op je dak. dus je hebt soms geen keuze. maar centrale compositie lijkt me ook wel logisch bij deze foto.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 17:42

verography schreef:
oke nog even over mijn kaart. dat is een ultraII

Ultra 2 wil zeggen dat de snelheid hoger is dan bij een standaard geheugenkaart.
dit heeft niks met kwaliteit van de afbeelding te maken.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:06

Foresttravel schreef:
verography schreef:
En soms moet ik ook gewoon klikken, en dan weer terug naar kantoor omdat het werk het dan niet toelaat, dus ja, en ik werk ook op automatisch. Op mijn camera is handmatig zo poedersuiker werken omdat het met een knopje moet i.p.v. met een ring om de lens. Met mijn vorige Digi werkte ik ook altijd met handmatig, maar nu laat het gewoon niet.

? je hebt het nu over zoomen? dat is geen handmatig.maar ok.
(schrik me hiero dood, ongeluk in emmen, pieper begint te schelden hiero)

Scherpstellen doe je meestal ook met een ring om de lens. Lachen

Over je foto's, nee. Mij spreken ze ook niet aan. Het is allemaal wel mooi scherp maar de beweging zit er niet echt in.
En ook al kun je maar van 1 plek foto's maken, dan kun je ze wel van voor/achter/wat hoger/lager maken. Van die plek valt er vast wel een spannende foto van een vrachtwagen te maken.

Maargoed. Dit soort commentaar wil je niet hebben, maar hoe kun je positieve reacties krijgen als je niet eerst commentaar krijgt op hoe het beter moet?? Maarja, dat is jouw keus. Veel succes nog verder als persfotograaf.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:07

Ik ben niet zo weg van auto's en vrachtwagens, maar fototechnisch vind ik ze mooi gemaakt. 'T lijkt me best lastig, het is niet voor niets een snel(weer)weg. Bij de eerste foto's vind ik het jammer dat de achtergronden bewogen zijn, maar dat trekt wel weer de aandacht naar de (vracht)auto's. Bij foto 4 & 5 stoort dat minder, omdat het gras is. Foto 4 vind ik het mooist, vanwege de kleuren.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:08

NieneWiep schreef:

ja maar bij een ander type camera niet met een knop lijkt mij Knipoog

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:09

Love__Anouk schreef:
Ik ben niet zo weg van auto's en vrachtwagens, maar fototechnisch vind ik ze mooi gemaakt. 'T lijkt me best lastig, het is niet voor niets een snel(weer)weg. Bij de eerste foto's vind ik het jammer dat de achtergronden bewogen zijn, maar dat trekt wel weer de aandacht naar de (vracht)auto's. Bij foto 4 & 5 stoort dat minder, omdat het gras is. Foto 4 vind ik het mooist, vanwege de kleuren.

het is de bedoeling dat de achtergrond beweegt Knipoog

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:11

Bedoelde je met dat 'goede forum waar allemaal proffesionele fotografen opzitten' DPZ? Waar je het ook al over had?
Kan me moeilijk voorstellen dat ze dit daar wel allemaal prachtig vinden..

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:11

NieneWiep schreef:

Over je foto's, nee. Mij spreken ze ook niet aan. Het is allemaal wel mooi scherp maar de beweging zit er niet echt in.
En ook al kun je maar van 1 plek foto's maken, dan kun je ze wel van voor/achter/wat hoger/lager maken. Van die plek valt er vast wel een spannende foto van een vrachtwagen te maken.

Maargoed. Dit soort commentaar wil je niet hebben, maar hoe kun je positieve reacties krijgen als je niet eerst commentaar krijgt op hoe het beter moet?? Maarja, dat is jouw keus. Veel succes nog verder als persfotograaf.

ik kon maar op 1 plek knippen, anders zat ik met de paaltjes van de wegafzetting. ik moest een vrachtwagen precies tussen 2 paaltjes pakken. en dat is niet makkelijk als je hem er ook nog zo groot mogelijk op wil.
en dankje voor je reactie hier kan ik wel wat mee Lachen

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:11

NieneWiep schreef:
Bedoelde je met dat 'goede forum waar allemaal proffesionele fotografen opzitten' DPZ? Waar je het ook al over had?

niet prachtig. maar de reacties zijn beter. en niet zo afkrakend
en onder andere DPZ. zit op nog meer Fora

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:12

Foresttravel schreef:
NieneWiep schreef:

niet prachtig. maar de reacties zijn beter. en niet zo afkrakend
en onder andere DPZ. zit op nog meer Fora

Mag ik vragen naar een link naar dat topic? Je maakt me nieuwsgierig..

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:16

je hebt PB

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:19

Bedankt.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:32

ik wil het ook weten Tong uitsteken Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:43

Foresttravel schreef:
klopt, maar het gaat mij vooral om de kwaliteit. en hier bij Beilen is het moeilijk fotograveren langs de snelweg. en je moet oppassen dat je automobilisten niet afschrikt, hier ontstaan ongelukken door. of je hebt politie op je dak. dus je hebt soms geen keuze. maar centrale compositie lijkt me ook wel logisch bij deze foto.

Waarom zet je je foto's eigenlijk op UK, als ik vragen mag?

Ik bedoel hier niets mee hoor, maar UK is bedoeld om tips te krijgen, en die wil jij kennelijk toch niet -want je vind je foto's geloof ik perfect. Dat is jammer, want daar is UK niet voor bedoeld.

En, als je van die 'proffesionele fotografen' allemaal complimentjes krijgt, dan blijf je die toch alleen maar om hun mening vragen? Knipoog Dan zal je je fototechnisch gezien vast enooorm ontwikkelen. Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:48

WildWings schreef:
Ik bedoel hier niets mee hoor, maar UK is bedoeld om tips te krijgen, en die wil jij kennelijk toch niet -want je vind je foto's geloof ik perfect. Dat is jammer, want daar is UK niet voor bedoeld.

Juist, daarom vraag ik mij ook wel eens af waarom je hier foto's plaatst. Gezien je alle tips etc. die je hierkrijgt óf tegenspreekt óf goedpraat. Wat wil je dan ? Je wilt toch meningen horen ? Scheve mond Én als je jezelf zo goed vind fotograferen, waarom dan tips nodig van ons ? Aan je reacties te zien is hier toch niemand goed genoeg om tips etc. te geven.

Kijk eens naar het overgrote deel foto's dat hier gepost word. Dat zijn niet dit soort foto's. Goed je hebt er rekening mee gehouden dát er reacties kunnen komen met; '.. is niet mijn smaak van fotografie.' etc. Maar accepteer die reacties er ook bij. Niet álles hoeft positief !

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:52

maar weetje.. ik vind ook weer een nadeel dat de wat jongeren mensen zoals ik bijvoorbeeld (14) hun foto's nog bij yong riders moeten plaatsen, want ik vind het commentaar hier altijd veel fijner Ja

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:52

nee, maar ook niet alles negatief. maar door deze discussie heb ik een paar goeie tips gekregen die ik anders niet heb gehad. waar ik ook blij mee ben

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:57

Foresttravel schreef:
Mja, maar jullie kijken enkel vanuit interesse. en als het niet interreseert is de foto meteen verkeerd. andere fora ben ik goeie fotograven tegengekomen die ze wel goed vonden. dus ik twijfel aan de betrouwbaarheid van reacties hier.
het is net of ik nooit 1 goede foto maak. en daar ben ik goed zat van.

Het gaat vooral om het onderwerp.

Ik vind de foto's niet zo, maar wel mooi. De auto's/vrachtwagens zijn heel scherp, en de achtergrond valt 'meer weg'. De auto's/vrachtwagens komen er mooi uit, het is alleen dat ik niet echt van auto's enzo hou. Maar dat zegt niet dat ik het slechte foto's vind! Doe het met zulke snelheid auto's je neit na! Nagelbijten / Gniffelen

Als jij onze 'betrouwbaarheid van reacties' hier niet goed vind, is dat jouw mening.
Je kan zulke reacties verwachten op een paardenfora. Nu bedoel ik dit niet aanvallend, maar het is wel zo.

DUs; Ik vind het mooie, goede en scherpe foto's alleen is het niet mijn 'onderwerp'. Lachen

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 19:00

dankje Lachen dit soort reacties wou ik meer hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:18

Ik snap nog altijd niet wat er mis was met mijn reactie, misschien dat je dat even kan uitleggen- en dan ook even m'n vraag kan beantwoorden waarom je je foto's op UK plaatst. Is wel zo beleefd Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:31

Wil je die sluitertijd truc eens uitleggen?
Snelheid (bv 100) : 1 = 100. Gebruik je dan 1/100?

Vind het jammer dat je foto's wat schuin van boven genomen zijn, maar begrijp dat dat vanaf die plaats lastig is. Kleuren vind ik erg mooi en met de scherpte zit het ook wel goed.