maar ik zeg het alleen even
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

verography schreef:oke nog even over mijn kaart. dat is een ultraII
Foresttravel schreef:verography schreef:En soms moet ik ook gewoon klikken, en dan weer terug naar kantoor omdat het werk het dan niet toelaat, dus ja, en ik werk ook op automatisch. Op mijn camera is handmatig zo poedersuiker werken omdat het met een knopje moet i.p.v. met een ring om de lens. Met mijn vorige Digi werkte ik ook altijd met handmatig, maar nu laat het gewoon niet.
? je hebt het nu over zoomen? dat is geen handmatig.maar ok.
(schrik me hiero dood, ongeluk in emmen, pieper begint te schelden hiero)

NieneWiep schreef:Scherpstellen doe je meestal ook met een ring om de lens.
Love__Anouk schreef:Ik ben niet zo weg van auto's en vrachtwagens, maar fototechnisch vind ik ze mooi gemaakt. 'T lijkt me best lastig, het is niet voor niets een snel(weer)weg. Bij de eerste foto's vind ik het jammer dat de achtergronden bewogen zijn, maar dat trekt wel weer de aandacht naar de (vracht)auto's. Bij foto 4 & 5 stoort dat minder, omdat het gras is. Foto 4 vind ik het mooist, vanwege de kleuren.
NieneWiep schreef:Scherpstellen doe je meestal ook met een ring om de lens.
Over je foto's, nee. Mij spreken ze ook niet aan. Het is allemaal wel mooi scherp maar de beweging zit er niet echt in.
En ook al kun je maar van 1 plek foto's maken, dan kun je ze wel van voor/achter/wat hoger/lager maken. Van die plek valt er vast wel een spannende foto van een vrachtwagen te maken.
Maargoed. Dit soort commentaar wil je niet hebben, maar hoe kun je positieve reacties krijgen als je niet eerst commentaar krijgt op hoe het beter moet?? Maarja, dat is jouw keus. Veel succes nog verder als persfotograaf.
NieneWiep schreef:Bedoelde je met dat 'goede forum waar allemaal proffesionele fotografen opzitten' DPZ? Waar je het ook al over had?
Kan me moeilijk voorstellen dat ze dit daar wel allemaal prachtig vinden..
Foresttravel schreef:NieneWiep schreef:Bedoelde je met dat 'goede forum waar allemaal proffesionele fotografen opzitten' DPZ? Waar je het ook al over had?
Kan me moeilijk voorstellen dat ze dit daar wel allemaal prachtig vinden..
niet prachtig. maar de reacties zijn beter. en niet zo afkrakend
en onder andere DPZ. zit op nog meer Fora

Foresttravel schreef:klopt, maar het gaat mij vooral om de kwaliteit. en hier bij Beilen is het moeilijk fotograveren langs de snelweg. en je moet oppassen dat je automobilisten niet afschrikt, hier ontstaan ongelukken door. of je hebt politie op je dak. dus je hebt soms geen keuze. maar centrale compositie lijkt me ook wel logisch bij deze foto.
Dan zal je je fototechnisch gezien vast enooorm ontwikkelen.
WildWings schreef:Ik bedoel hier niets mee hoor, maar UK is bedoeld om tips te krijgen, en die wil jij kennelijk toch niet -want je vind je foto's geloof ik perfect. Dat is jammer, want daar is UK niet voor bedoeld.
Én als je jezelf zo goed vind fotograferen, waarom dan tips nodig van ons ? Aan je reacties te zien is hier toch niemand goed genoeg om tips etc. te geven.
Foresttravel schreef:Mja, maar jullie kijken enkel vanuit interesse. en als het niet interreseert is de foto meteen verkeerd. andere fora ben ik goeie fotograven tegengekomen die ze wel goed vonden. dus ik twijfel aan de betrouwbaarheid van reacties hier.
het is net of ik nooit 1 goede foto maak. en daar ben ik goed zat van.
dit soort reacties wou ik meer hebben