[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:10

edelweis1 schreef:
nujaro: Leuk, mooie uitstraling Knipoog! Jammer dat op de foto het ribbelige van het papier zo goed te zien is, maar daar kun je ook niet veel aan doen denk ik Knipoog. €5

nee klopt, maar heb eigenlijk teveel op de foto ingezoomt, had wat meer het hele papier moeten pakken waardoor dat net wat minder zichtbaar was op de foto Knipoog in het echt heb je er namelijk minder last van Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:01

hele leuke tekening nujaro!! wel jammer van dat ribbelige jha.. ik denk ook vijf euro?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:09

Wat is het stil hier Dromen

Nou dan plaats ik er nog maar eentje Tong uitsteken

Afbeelding

Gemaakt in photoshop cs2

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:41

Poosje niet getaxeert Bloos Dus laat het oude topic maar zitten en begin hier gewoon weer, zal het nu proberen bij te houden Lachen

Pagina 1:
- AngelsDitch: Erg mooi, goede verhoudingen. Alleen mag er wat meer schaduw in zodat je nog meer diepte krijgt. Ook vind ik sommige schaduwen nog wat 'hard'. Verder mogen de manen nog wat meer uitgewerkt. A3 formaat is wel aardig groot, dus 10 euro.
- Fnanne: Moeilijk beoordelen aangezien het erg persoonlijk is of je de achtergrond mooi vind of niet. De zebra is netjes uitgewerkt alleen zit er voor mijn idee een rare knik in de hals/borst. Verder heel mooi gedaan, 20 euro.
- Nelleke_H: Erg mooi gedaan! Vind de dolfijn helemaal geweldig, ook het opspattende water heb je heel mooi gedaan. Enige minpuntje is 'het plukje water'. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar had misschien nog wat breder gemogen en de onderkant van de lijst mogen raken zodat het niet 'zweeft'. 35 euro.
- AngelsDitch: Verhoudingen kloppen aardig, jammer van de donkere rand bij de onderkaak. Het geheel oogt wat 'slordig, misschien ook omdat het vrij licht is en sommige schaduwen erg hard zijn. Ook mogen er nog wat meer subtiele schaduwen in en de manen wat minder krasserig. Mis ook nog wat leven in het oog. 5 euro.

Pagina 2:
-nujaro: Leuke tekening, maar ziet er wat snel gemaakt uit. Ik mis nog onwijs veel schaduwen waardoor het geheel heel plat lijkt. Oefen nog even verder en probeer wat meer kleuren toe te voegen. Nu zou ik er nog niks voor vragen.
- Liedje_: Onwijs leuke tekening en geweldige pose *LOL* Het geheel mag nog wat minder krasserig en de manen mogen meer uitgewerkt. Verder nette verhoudingen en mooi met schaduwen gewerkt. Jammer van de kreuk, daardoor niet meer verkoopbaar. Zonder kreuk 7,50.
- rooslovertje: Leuke tekening, maar niet realistisch. Zou hier niks voor vragen.
- k_roosje_k: Verhoudingen kloppen niet helemaal. Probeer je tekening ook niet te omlijnen en niet vegen. Bij de neus en op het hoofdstel wel al mooi schaduw aangebracht. Zou nog even door oefenen en hier nog niks voor vragen.
- edelweis1: Vind 'm erg gaaf! Verhoudingen zijn kloppend en heel mooi kleurgebruik. 30 euro.
- highwaykind: Mooie sprekende tekening. Die ogen stralen gewoon, heel mooi gedaan. Minpuntje vind ik de lippen, die zijn erg donker, en bij de nek lijkt het net of er nog een stuk mist. 15/20 euro.
- AngelsDitch: Vind de tekening op zich erg leuk, maar op de één of andere manier niet heel goed gelijkend met de foto. Het geheel oogt nog wat slordig en de manen mogen iets meer uitgewerkt. 10 euro.

Heb mijn best gedaan om alles zo goed mogelijk te taxeren, maar het blijft natuurlijk mijn mening Knipoog Ik ga later even verder.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:56

Na een korte pauze maar weer verder Clown

Pagina 3:
- babe: Vind 'm geweldig! Die achtergrond is onwijs gaaf gedaan en echt zo'n sprekend koppie. Minpuntje vind ik de manen, die hadden iets meer uitgewerkt gemogen. 50 euro.
- nujaro: Vind dit denk ik je beste werk tot nu toe. Nette verhoudingen en mooi met schaduw gewerkt. Vind de witte puntjes in de ogen wat groot en de oren wat dik omlijnd, verder al erg mooi gedaan Ja . 7,50.
- astridjhu: Die schedel vind ik echt te gek!! Heb dat zelf ook wel eens geprobeerd te tekenen, maar damn wat is dat lastig Nagelbijten / Gniffelen Verhoudingen lijken mij aardig kloppend en mooi die schaduwen. 15 euro voor deze. De auto vind ik wat minder. Voorkant komt lager dan het wiel, lijkt me wat lastig rijden. Vind 'm voor een auto niet strak genoeg getekent en de glans komt niet over. 5 euro. Het revolver is erg mooi en gedetailleerd, toch niet iets wat ik snel zou ophangen (mijn persoonlijke smaak) 7,50. De hoeven zijn netjes getekent. Leuke studie, 1e is wat krasseriger dan de 2e. Beide meer oefeningen in mijn ogen. 2,50 per stuk.
- Eliine: Gaaf onderwerp en mooi getekent! Toch niet helemaal in verhouding en de krasserige stijl spreekt mij niet echt aan. 10 euro.
- nujaro: Leuk gedaan, maar vind deze minder dan de vorige. Vind je papier ook erg grof en denk dat daardoor ook al wat detail wegvalt. Mag meer schaduw in en het oog klopt niet helemaal. Ook kun je de manen wat beter uitwerken, die zijn erg krasserig. 4 euro.

Pagina 4:
- Eliine: pfff wat moeilijk om digitaal werk te beoordelen. Beoordeel het voor het gemak even zoals ik een 'gewone' tekening zou beoordelen Bloos . De verhoudingen zijn mooi kloppend. Ook de kleuren heb je erg mooi gedaan en de details. Toch vind ik 'm niet 'af'. Het ziet er te wazig uit, voornamelijk bij de hals en het lichaam. De manen vind ik erg mooi gedaan, de voorpluk wat minder. 30 euro voor het totaalplaatje. Als ik de achtergrond en het lichaam wegdenk (dus alleen voor het hoofd) 50 euro.

Hehe, ben ook weer bij Tong uitsteken

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:18

Oeh ik moet nog taxeren, maar er vraagt net iemand naar het bedrag van een kleurpotlood tekening van mij en ik heb totaal geen idee Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

-kleurpotlood
-30x40

Taxatie's van mij komen nog hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:47

50 euro!!
jij tekent zo mooi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:50

Afbeelding

hier nog eentje van mij Haha!
taxatie's ben ik nu aan het doen Knipoog

de foto is schreef genomen en een groot schaduwdeel valt weg..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:52

eline: heel mooi. persoonlijk houd ik neit van tekeningen op de pc maar deze vind ik prachtig!!. ik dnek zon twintig euro? ik heb er geen verstand van hoor Knipoog

babe: ik vind hem echt zo super mooi!!! ik wou dat ik zo mooi kon tekenen. ik ehb er echt niks op aan te merken!! ik denk zon vijftig euro?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:53

babe ergens tussen de 40 en 50 euro denk ik? Heel mooi!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:34

Ik taxeer zo even bij Lachen

Afbeelding

Pastelpotlood op gewoon karton, tekening zelf is 18x18 cm groot.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:53

Pagina 3

Babe: hm mijnalbum ligt er tijdelijk uit zegt ie, maar als ik t me goed herinner is t die pony met die aparte achtergrond. Was mooi gedaan. €40-50
nujaro: Probeer goed naar de ogen van een paard te kijken. Die bestaan namelijk niet uit een zwart oog met een grote lichtvlek. Maar de pupil(ovaal) is donkerder dan de iris. En soms heb je er een lichtpuntje inzitten. Formaat? A4: €5,-
astridjhu: Is in het eerste bericht gevraagd max 3 fotos te plaatsen...Wel netjes gedaan €5-10
Eliine: Heel anders dan je digitale tekeningen! Verhoudingen lijken me niet helemaal te kloppen. €5-7,50
nujaro: Zie vorige taxatie. Probeer ook wat meer diepte in het neusgat te krijgen.

Pagina 4

Eliine: Vind digitaal werk moeilijk te beoordelen, je vorige die ik gezien heb spreekt mij meer aan. Het lijf is hier wel erg glad zonder detail. ehm lastig... €40?
babe: En nog steeds geen mijnalbum Clown Ehm, kleurpotlood dus denk dat dit de tekening van Sam is? Was super Ja €50 zeker denk ik.
astridjhu:Leuk gedaan. Je hebt al mooi de schaduwen aangegeven, probeer die nu nog zo te verwerken dat je echt diepte krijgt, dat ie meer tot leven komt. Nog even dooroefenen.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:57

thnx voor je taxatie, zla er de volgende keer eens goed op letten Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:03

Tijd weer om wat bij te werken... Lachen Heb me ernstig voorgenomen het bij te houden *LOL*

@ Babe: ik vind 'm erg gaaf, hij heeft iets mysterieus over zich, een bepaalde vrijheid... Lastig om uit te drukken wat ik erbij voel. Laat ik het zo zeggen: ik vind het een topwerk! 50/75 euro.
@ Nujaro: je hebt de smaak te pakken Lachen deze vind ik erg sprekend! Een waarde kan ik er nog niet aan verbinden, maar als ik de sprongen zie die je maakt... OK dan! ik ben heel benieuwd wat je allemaal nog gaat maken!!
@ astridjhu: wat een boel werken bij elkaar! Bloos! Ik heb ze allemaal even bekeken, als ik ze zo zie zijn ze voor mijn gevoel nog wat te strak qua stijl. (Te gladjes??) het zijn nette tekeningen, maar daar blijft het ook een beetje bij. Wel flink doorgaan! Vind het knap dat iemand zulke afwisselende dingen neer kan zetten!
@ Eliine: die is leuk Lachen doet me denken aan werk van Gericault. Ken je die??? (Zeer de moeite waard! *LOL* ) ik vind 'm in opzet leuk, maar zou er persoonlijk niets voor willen geven Lachen
@ Nujaro (deel II Knipoog ) : deze vind ik persoonlijk weer wat minder. Oog klopt niet helemaal en ik heb het idee dat je er wat meer aandacht aan had mogen geven.
@ Eliine: deze vind ik wat minder dan het eerste digitale werk dat we van je gezien hebben. Digitaal werk vind ik moeilijk te taxeren, maar ik denk dat dit toch minstens 50 euro mag zijn op A3.
@ Babe: Bloos! wauwerdewauw.... Tja... ik heb geen commentaar op de tekening (beetje op de foto, die doet de tekening tekort...) Minstens 100 euro.
@ Astridjhu: deze vind ik al beter dan die van de vorige pagina *LOL* voor mijn gevoel "leeft" het nog niet genoeg. Wat meer contrast (zachter potlood?) doet waarschijnlijk wonderen.
@ Fantine: dat neusje... Lovers Volgens mij zijn er hier en daar nog wat dingen die niet helemaal kloppen (hoofd/hals, oogje) de kleuren daarentegen vind ik errug sprekend! 10 euro.

Tijd weer voor een fröbeltje van mijn hand:

Afbeelding

Pastelkrijt en potlood
36x48 cm.
Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:19

Eliine: Naar mijn idee mist de hals wat in vorm en het hoofd straalt naar mijn idee minder uit... Misschien kun je ook proberen om de manen er nog net iets natuurlijker uit te laten komen. Natuurlijk zoek ik hier naar dingen die niet kloppen, want het is prachtig hoe fijn je alles uitwerkt! Geld, geld! 20,-
babe: Wat is die mooi, de haren van de shet komen er echt heel goed uit. Ook bij jou had er iets meer uitstraling en meer natuurlijke manen gemogen, maar dan zoek ik ook net zoals bij Eliine naar dingetjes Knipoog. Geld, geld! 45,-
astridjhu: Erg jammer van de foto, je neushoorn lijkt hierdoor weinig kleur te hebben en de achtergrond maakt hem een beetje flets, maar dat kan dus door je foto komen. Geld, geld! 10-15,-
Fantine: Ik vind dat je hond wat mist in verhoudingen. Ook de ogen zijn groot en de uitstraling klopt niet naar mijn idee. Misschien kun je wat met schaduwen werken, zodat er iets meer diepte in komt. Probeer ook eens wat meer vorm in de oortjes te krijgen, dat maakt het realistischer. De hals is kleiner dan het hoofd, let daar op Knipoog! Verder lijkt me de pastel waarmee je werkt erg moeilijk, omdat ik wat van afstoten zie, maar dat kan ook door je foto/scan komen dat het zo overkomt. Ik hoop dat je wat met het commentaar kan Knipoog! Geld, geld! 5,-
Fnanne: Erg mooi, ik zag hem net al op UK! Erg mooie achtergrond, volgens mij moet je daar ook goed over nagedacht hebben (ik moet daar zo hard aan werken om dat ooit onder de knie te krijgen!). De neus is heel mooi gedetailleerd, ik vind het wel jammer dat het paardebloemetje dat iets minder is Knipoog. Verder zijn je kleuren erg mooi Haha!! Geld, geld! 40,-

Ik had zin om eens flink mijn taxatie te verantwoorden, ik hoop nogmaals dat jullie hier iets mee kunnen en het niet verkeerd opvatten! Knipoog

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:19

Hmmm laatste keer dat ik hier was was het pagina 30 1ste topig, mooie dingen zijn er gemaakt.
Hier mijn taxatie:
Babe: in een woord. geweldig mooi, bijna levensecht. Schat hem wel op 75euro
Astridje: tekening doet een beetje kaal aan, zie hem meer als opzet om nog verder uitgewerkt te worden. 10eurie.
Fantine: 10 eurie, mis echte kleine details. Wat kijkt hij zielig! zal de foto en soort hond wel zijn.
Fnanne: alleen die neus al, zo mooi in detail. Van mij had dat alleen met die bloem genoeg geweest. Bloem had wat fijner uitgewerkt kunnen zijn 12.50.

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:24

Dan hier mijn tekening:

Op a4 papier met gewonen grijspotloden.
Eigen foto van marathon in Breda '06.

Is mn eerste echte actie foto met meedere paarden en dan ook nog eens in tuig.
Afbeelding

Tekening na aanleiding van Apasionata 2005 copyrigt van de fotograaf M.Knaapen (heb toestemming gekregen)
Afbeelding

Denken jullie dat dit goed genoeg is om een keer een echte opdracht te gaan doen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:29

Blz. 2

Rooslovertje: Hij is mooi Muur! Er zou wel wat meer detail in mogen. Lachen €5,-
k_roosje_k: Ik vind ze wat stripachtig, er mag ook meer schaduw en detail in. Nog even oefenen.
edelweis1: Mooi! Goede structuur en mooie kleuren! Lachen €15,-
Highwaykind: Jammer dat er geen kleding bij is getekend, verder heel mooi! €20,-
Angelsditch: Mooi gedaan! Het linker oor lijkt me niet helemaal kloppen en de ogen kijken verschillende kanten op. €10,-

Blz. 3

Babe: Prachtig gedaan AB! Er zit een beetje dynamiek in door de vervaging, dat vind ik mooi. Lachen Minimaal €40,-
Nujaro: Leuk, maar er mag minder gekrast worden en details mogen wat netter worden aangegeven. €5,-
Astridjhu: Eigenlijk mogen er maximaal 3 tekeningen per post. Knipoog Ik taxeer ze allemaal tegelijk. Eerlijk gezegd vind ik niets echt iets waard, omdat er nog te duidelijk omlijnd wordt, en de hoeven zijn een klein onderdeel van een geheel, dat vind ik jammer.
Eliine: Het hoofd lijkt me wat te klein? Verder goed gedaan! €10,-
Nujaro: Voor deze tekening geldt hetzelfde als voor je vorige.

Blz. 4

Eliine: Deze is ontzettend gaaf! Wat is dat neusje aaibaar zeg! €50,-
Babe: Wáuw! Geweldig, meer kan ik er niet over zeggen! €75,-
Astridjhu: Er zit wat weinig diepte in, daar kun je aan werken. €5,-
Fantine: Gaaf gedaan, mooie vachtstructuur! €20,-
Fnanne: Deze is echt sfeervol! Mooie warme kleuren, I love it! €45,-
Magicunicorn:
1. Heel mooi uitgewerkt! Het contrast tussen de paarden en het tuig had nog iets groter gemogen. €25,-
2. Sommige dingen lijken in elkaar over te lopen, maar buiten dat mooi gedaan! €20,-

Hier een nieuwe tekening van mij. Lachen

Verschillende B-potloden op A4.

Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:34

Even bijtaxeren.:

Pagina 1:

Fnanna: Erg moeilijke positie van de Zebra. Wel erg mooi ik vidn alleen de achtergrond wat te voor het plaatje. 20 Euro.

AngelsDitch: Persoonlijk vind ik deze wat minder als je vorige. Ik mis wat diepte. De uitstralign heb je wel goed te pakken. Ja 10/15 euro.

Pagina 2:

Nujaro: Een goed begin hoor. Misschien kan je de volgende keer wat meer verschillende kleuren bruin gebruiken. En probeer voor schaduwen enzo heel erg goed naar de foto te kijken. Ja En
goed door oefenen. Haha! 5 euro.

Liedje: Ik vidn hem erg mooi. Ja Probeer wat minder streperig in te kleuren en de schaduwen wat vloeiender te maken. 10/15 euro.

Rooslovertje: Heel erg mooi. Ja probeer iets meer detail in je tekening te krijgen. Maar je betn zeke rop de goeie weg. 7,50/10 euro

K_roojes_k: Probeer heel goed naar de foto te kijken en naar donkere en ligte stukken te kijken. En Probeer niet met je potlood te vegen daarvan krijg je een "vies" effect. Voor jou heb ik nog even geen prijsje.

Edelweis1: Jeetje die heb je echt knap neergezet. Netje hoor die veertjes. Ik vidn alleen de achtergrond wat te fel. Voor A4 10/15 euro

Highwaykind: Ik vind het een erg sprekend portret. Erg leuk. Voor A4 15/20 euro

Angelsditch Deze vind ik heel erg leuk. Heel erg sprekend. Voor A4 20/25 euro

Pagina 3:

Babe: Ik vind de pony heel erg mooi. Wow! Ik vind persoonlijk alleen de achtergrond wat triest maar dat is natuurlijk echt eigensmaak. En denk goed om de lichtval. 40/45 euro

Nujaro: Ik vidn hem erg leuk. Hijsi hier en daar wel wat krasserig. En probeer wat meer diepte te krigjen in de manen. 5 euro

Astridjhu: Wat een tekeningen. Je bent heel erg goed aan het oefenen hier en daar kan het nog wat realistischer. 5 euro.

Eliine: Ik vind het een leuek tekening hij si voor mijn gevoel alleen wat uitverhouding. 10 euro

Nujaro: Deze vidn ik een stuk minder dan de vorige tekeningen. Ik vind hem er uit zien als of die heel vlug even op papier is gezet. Deze vind ik geen geld waard.

Pagina 4

Elinne: Ik vind hem erg mooi maar voor mijn gevoel klopt er toch iets niet. Maar ik kan je niet vertellen wat. 30 euro

Babe: Ik vind hem echt heel erg mooi Wow! en zeker voor een tweede keer met kleurpotlood. Het enige wat me een beetje raar lijkt is aan de rechterkant van de bles De haren zo abrupt overgaan in bruin. In het echt is mij dit niet opgevallen. 40/50 euro

astridjhu: Ik vind het er mooi uitzien. Ik vind het alleen jammer dat je allen de schaduwen een kleur hebt gegeven probeer de hele tekening in te kleuren. Voor deze nog geen geld.

Fantine: Ik vind hem leuk geworden. Ja Ik vind het alleen jammer dat de ogen niet zo sprekend zij geworden. 15 euro

Fnanna: Ik vind hem echt helemaal geweldig. Haha! Niks op aan te merken. 40/45 euro

magicunicorn: 1ste tekening erg mooi!! Ik vind alleen de afsnijding wat raar. 15/20 euro 2de tekening vind ik wat licht. Ik vind alleen wel dat de overgang van de manne naar de man een beetje raar is of eigenlijk niks. 15 euro Ik denk wel dat je af en toe een opdrachtje kan doen.

Evelijn: Erg mooi Jammer dat de verhoudingen in hey gezicht wat raar lijk voor de rest erg mooi. 10/15 euro.

Zo dat was het weer. Iedereen die mij getaxeerd heeft bedankt.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:46

magicunicorn: 1, Heel erg mooi! Jammer dat de beenkappen niet helemaal kloppen. Het valt mij op dat het achterste paardje iets minder gedetailleerd is, jammer Knipoog. Geld, geld! 10,-
Evelijn_: Mooi, alleen de muts vind ik wel heel recht Knipoog. De vormen en detail in het jasje mag naar mijn idee iets meer in de muts terugkomen, waardoor de muts bij de tekening gaat horen. Gezichtsuitdrukkingen zijn erg mooi: Geld, geld! 15-20,-

Hopelijk kunnen ook jullie wat met de tips bij de taxaties Knipoog
2. Leuk idee! De manen hadden er naar mijn idee iets meer uit mogen komen. Misschien kan je behalve de borst nog meer detailleren Lachen? Geld, geld! 5-10,-

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:50

Zal ook maar weer even bijtaxeren gaat nu inene weer erg hard!
Iedereen bedankt trouwens voor het taxeren Lachen Zitten veel bruikbare tips tussen!
Blz. 4

Babe Erg mooi! Vooral het voorhoofd vind ik mooi uitgewerkt. De manen vind ik een beetje te netjes. Had imo leuker geweest als ze wat meer door elkaar waren, vind ze nu minder realistisch wat zonde is bij zo'n mooi sprekend en realistisch hoofd. 30-40 Euro

Astridjhu Hij mist nog wat schaduw en contrast. Wel zitten de verhoudingen er aardig in.

Fantine Erg leuk! (Hou nou eenmaal van Boerenfoxen) Het oogje mist nog wat, en de nek/hoofdverhouding is niet helemaal kloppend maar de kleuren vind ik erg mooi! En er zit uitstraling in, wat ik ook erg belangrijk vind. 20 Euro

Fnanne Heerlijke uitstraling heeftie zeg! Lachen Lekkere kleuren en een originele compositie. Wel vind ik dat het er een beetje 'gehaast' uit ziet. Een leuk iets voor tussendoor zegmaar. Komt denk ik door de randen vooral die niet recht lopen. 10 Euro

magicunicorn De eerste tekening ziet er op het eerste gezicht leuk uit maar als ik er langer naar kijk dan lijken de verhoudingen niet helemaal lekker te zitten. De details van het tuig vind ik wel mooi gedaan! 5 Euro
De tweede tekening vind ik het hoofd van het paard erg mooi maar vind ik de borst en de voorbenen er niet helemaal mooi afgewerkt uitzien.

Evelijn_ Mooi getekend alleen de ogen lijken wat scheef te zitten (ondanks dat hij al een beetje scheef kijkt) 10 Euro

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:14

ik plaats van de week ff een tekening dus taxeer nu maar ff vast.. Haha!

vanaf pagina 3:
babe: leuk! alleen linker oor vind ik een beetje raar overkomen en neus is weinig detail, jammer.. € 25,-

nujaro: vind persoonlijk de stuctuur van het papier te grof en daardoor de tekening niet mooi € 7,50

astridjuh: tja... das best lastig... eigenlijk geen opmerkingen omdat ik hier niet bekend mee ben.. € 5,- / 10,- voor de liefhebber denk ik

eliine: de verhoudingen kloppen niet helemaal.. voor de rest wel leuk! het is weer eens wat anders als een standaard paard Haha! € 5,- / 10,-

nujaro: zie vorige commentaar.
pagina 4:

eliine: om heel eerlijk te zijn valt dit niet meer onder tekenen vind ik maar wel ontzettend mooi gedaan! doe het je niet na!!... mis alleen tastharen en vind het oog iets te menselijk... € 30,-

babe: mooi!! niks geen opmerking... € 40,- / 50,-

astridjuh: jammer van zo weinig detail, wel leuke gedaan! € 7,50

fantine: hond is naar mijn idee niet in verhouding... zou er persoonlijk dan ook niks voor geven sorry...

fnanne: leuke tekening! mooi vooral die tastharen! € 25,-

magicunicorn: leuke tekeningen... hier en daar nog wel iets mis maar kan zo snel niet aan wijzen wat... € 5,- / 7,50 voor beide

evelijn: jammer van de muts, die vind ik niet mooi staan in de tekening... € 10,-

zal van de week mn eigen tekening plaatsen...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:53

sexy_back schreef:
eliine: om heel eerlijk te zijn valt dit niet meer onder tekenen vind ik maar wel ontzettend mooi gedaan! doe het je niet na!!... mis alleen tastharen en vind het oog iets te menselijk... € 30,-

Mag ik hier even op reageren? Dit is namelijk écht wel tekenen, alleen dan op de computer. Met dit soort werk gebruik je een computerpen, maar het principe is gewoon hetzelfde. Het is geen foto bewerken ofzo. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:00

Evelijn_ schreef:
sexy_back schreef:

Mag ik hier even op reageren? Dit is namelijk écht wel tekenen, alleen dan op de computer. Met dit soort werk gebruik je een computerpen, maar het principe is gewoon hetzelfde. Het is geen foto bewerken ofzo. Knipoog

hier heb je gelijk in evelijn Knipoog
mijn broer heeft ook zon tablet..
ik ook eens geprobeert Clown
nou ik vind dit dus juist moeilijker hoor Knipoog
en het is wel echt tekenen alleen raakt je pen nooit op en kreukt je papier niet en je punt breekt niet Knipoog (zowel zul je een hele dure nieuwe pen moeten aanschaffen Ach gut )

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 21:56

Bloos! Bloos! wat gaan jullie hard! Ik moet nog taxeren vanaf pagina 1 Bloos! Bloos!
Ik beloof dat ik daar één dezer dagen echt aan ga beginnen!

Even over het digitale werk, Ja je tekent idd wel echt met een pen. Ik heb zelf ook zo'n Wacom liggen maar bar weinig ermee gedaan. Ik vind het zelf wel altijd wat moeilijker inschatten digitaal werk omdat ik niet weet hoe het er afgedrukt uit ziet. Met schilderen, gewoon tekenen etc. weet iedereen wel wat de structuur van het materiaal kan zijn en hoe het er irl uit kan zien. Digitaal vind ik minder tastbaar en daardoor moeilijker inschatten. *neemt zich voor een keer afgedrukt digitaal werk te gaan bekijken ergens Ja
Het probleem bij digitaal werk lijkt mij dat als het niet goed afgedrukt wordt, dus niet in de goede kwaliteit gaat de prijs onmiddelijk naar beneden. Daarentegen als het wel in een goede kwaliteit afgedrukt wordt ...
Ik vind wel dat het in het taxatietopic thuishoort Ja maar snap dat het heel erg lastig op waarde te schatten is.