Jeetje het gaat snel! Maar hier deel 6 dan...
Deel 6
Bo kijkt haar recht in de ogen aan en even zwijgt hij. “Ja, ik moet je iets vertellen” zegt hij dan, maar op een kille toon. Michelle knikt geluidloos en gaat recht zitten. Bo begint verder te praten. “Ik wil niet dat je het van andere hoort of dat je er zelf achter komt. Vandaar dat ik jou vroeg hier te komen” weer houdt hij op met praten. Michelle wordt geduldig, zal hij haar terug willen? Zal hij vertellen dat hij weer gevoelens voor haar heeft? Michelle houdt haar adem in als hij weer begint met praten. “Ik heb een vriendin…” Bo houdt zijn ogen op haar gericht nadat hij dat had uitgesproken. Michelle voelt een enorme brok steen dat in haar lichaam naar beneden valt. Ze staat op richt haar gezicht op Bo en zegt: “Het is goed dat je het verteld hebt” en snel loopt Michelle weg, ver weg. Tranen die uit haar ogen springen. Ze denkt aan de film die ze laatst zag. Michelle begint te rennen zo hard mogelijk, weg van deze mensen. Weg van de wereld. Weg van alles. Ze wil het niet meer, ze ziet het strand al in zicht komen en haar passen worden kleiner. De tranen blijven lopen en geeft de vrije baan. Ze heeft niemand waar ze heen kan. Geen vriendin, niks! Plots staat Michelle op het zand. Ze zakt onderuit tegen een boom en bergt haar huilende gezicht tussen haar handen. Het huilen wordt snikken, maar als ze er weer aan denkt komen de tranen weer. Opeens voelt ze een hand op haar schouder. “Gaat het?” hoort ze de stem. Michelle staat met schrik op, grote ogen op de jongen voor haar gericht. “Rustig maar, ik doe je niks! Ik zag je hier alleen zo zitten” zegt hij op een kalme toon. Michelle gaat staan nog steeds met grote ogen op de jongen gericht. “Ik ben Björn Moorbeek” zegt de jongen vriendelijk en hij gaat een stap dichtbij Michelle staan. Michelle knikt kort en rent weg. Ze kijkt even om en ze ziet de jongen beduusd daar staan. Als Michelle weer in het park loopt richting haar fiets stoppen de tranen. “Ik moet me niet aanstellen! Dit is nou eenmaal zo, en ze was toch hartstikke gelukkig?” zegt ze fluisterend tegen zichzelf. Als ze bij haar fiets aangekomen is fietst ze naar huis.
“Pap? Ben jij dat?” ze loopt de trap af en staat oog in oog met haar vader. Ze is erg nijdig op haar vader! Hij zou gisteravond al terug komen, maar hij was niet gekomen. Mobiel had hij uitstaan, hij had alleen een kort smsje gestuurd dat hij later kwam. Als ze recht voor hem staat komt de woede en haat voor haar vader weer ter boven. “Jemig pap! Je hebt me gewoon alleen gelaten terwijl je eigen vrouw in het ziekenhuis ligt!” ze schreeuwt het zowat uit, maar een stem in haar zegt dat ze zich kalm moet houden, hij kan immers heel boos uit de hoek komen. Haar vader loopt lang haar heen naar de keuken. “Ik ben al langs geweest, maar ik moet daarna naar het werk nog even terug” zegt hij dan. “En dame! Je hebt een scooter gekregen, en nu ligt ie op de stenen grond voor de deur gegooid! Noem je dat dankbaar” Michelle krijgt een knalrood hoofd van woede en besluit er maar even uit te gaan. “Ik ga naar Rox” zegt ze kortaf. En ze trekt de deur hard achter zich dicht en rijdt met haar scooter vooruit naar de stallen.
Als ze bij de stallen aankomt, ziet ze een onbekende trailer met auto staan. Zo nieuwsgierig als ze is loopt Michelle gehaast de stal in. Ze geeft Rox een kort aaitje en gaat dan naar achter. Dat ziet ze een prachtige Clydesdale staan. Anita! Ze kijkt het hoekje om en ziet inderdaad Anita daar staan praten met de eigenaar van de stal. “Heey!” roept ze enthousiast. Ze krijgt een gedag van de eigenaar en Anita knikt even naar haar. Wat zal ze bedoelen? Dan merkt ze eruit dat ze straks bij haar komt. Michelle loopt naar Roxy toe en neemt haar mee naar de poetsplek. Ze geeft Roxy een uitgebreide poetsbeurt en besluit dan nog even een ritje over het strand te maken. Snel en handig zadelt ze Roxy op en hijst zich in het zadel. Even denkt ze terug aan de jongen van het strand, hij was erg aardig geweest! Waarom was ze nou zo stom weggelopen. Ze spoort Roxy aan en loopt het erf af, ze wuift kort naar de eigenaresse van de stal en steekt dan over. Roxy is behoorlijk drukt denkt ze. “Rustig maar meisje” zegt ze sussend en geeft haar een klopje op de hals. Ze port Roxy nog wat in de buik zodat ze in een rustige maar gelijkmatige draf aanspoort. Ze geniet van de vliegende passen van Roxy en krijgt het zelfs warm terwijl het hartstikke koud en vies weer is. Al snel komt ze bij het strand aan en laat ze Roxy helemaal gaan. De drukheid van Roxy van de laatste paar saaie staldagen komt helemaal los en ze maakt een paar hoge vreugdebokjes en met moeite kon Michelle blijven zitten maar de grote lach op Michelle haar gezicht kwam er niet vanaf. Als ze bij het einde van het strand komen stapt Michelle de duinen in en nu met een rustigere Roxy.
Als ze terug bij stal is zadelt ze Roxy snel af omdat ze graag nog even bij het paard van Anita wilde kijken voordat ze terug gaat. Het was immers al laat! Als ze bezig is met de spullen op te ruimen denkt ze weer aan Bo. Ze krijgt hem maar niet uit zijn hoofd! Als ze klaar is duwt ze haar gevoelens over Bo weg en loopt ze een rondje om de stallen om te kijken of ze ergens de Clydesdale ziet. Al snel ziet ze Anita al voor een stal staan en loopt Michelle er heen. Anita ziet Michelle al aanlopen en zegt vrolijk gedag. “Hey Anita! Ik kom je paard bewonderen” zegt Michelle met een grote glimlach. Ze gaat voor de stal staan naast Anita. “Wat leuk! Je wilt vast weten hoe hij heet! En ik heb nog iets leuks te vertellen” zegt Anita enthousiast. Michelle bekijkt de prachtige Clydesdale. “Hij is prachtig voor een 1 jarige! En ja ik zou graag willen weten hoe hij heet, en vertel dat leuks dan ook maar meteen!” zegt Michelle en tegelijkertijd wend ze zich naar Anita. “Hij heet Master Far, en het leuke wat ik wil vertellen zie je over enkele minuten, ik hoor het namelijk al!”. Michelle draait zich met een ruk om en hoort een gehinnik en hoef getrappel. Anita loopt naar voren en trekt Michelle aan haar arm mee. Als ze buiten staan kan Michelle haar ogen niet geloven! Daar staat het zusje van Roxy! Michelle slaat haar handen voor haar mond en blijft staren naar zowat het evenbeeld van haar lieve paard. Anita moet lachen en neemt het paard over. Ze bedankt de jongen die hem vast had. “Je kent haar natuurlijk al! Ik had begrepen dat je Roxy al vanaf veulen zijnde had en dat ze toen samen stonden?” Michelle knikt en begint te stotteren. “Hoe…? Wat??” komt er zachtjes uit de mond van Michelle. “Anita komt naar Michelle toe lopen met het paard en begint uit te leggen. “Ik heb haar gekocht! Mijn vriend had haar gezien” ondertussen wijst ze naar de jongen die het paard zodadelijk had vast gehouden. Daarna gaat ze verder met praten. “Ik vond het een prachtig paard en het leek mij super haar hier op stal te laten zetten. Iets twijfelde met of de afgrond wel goed was, maar toen ik hoorde dat het de zus van jou paard was, wist ik het zeker! Dit werd mijn paard.” Even staat Michelle nog geluidloos naar het paard te staren dan komt ze vlak naast Anita te staan en geeft het paard een klopje op de hals. “Ze is super! Echt super leuk dat je haar gekocht hebt. Nu kunnen we lekker samen rijden” ze vinden het meteen een goed idee en regelen een stal naast die van Roxy.
Het was inmiddels al half 12 geworden en Flair had een lange trailereis achter de boeg gehad dus hadden de meiden besloten naar huis te gaan nadat ze nog een tijdje hadden nagepraat in de kantine. Michelle loopt naar haar scooter toe en start hem op. Het was uiterst donker en glad op de weg. Opeens gebeurt er iets, Michelle glijdt uit en komt met een harde klap op de grond en het wordt zwart voor haar ogen.
Ze ziet opeens licht, waar is ze? Dan ziet ze 2 mannen over haar heen gebogen die haar onderzoeken. Ze voelt zich misselijk en zwak en even beseft ze niet wat er gebeurt is. Ze zit in een ambulance! Ze herinnert zich in een flits wat er was gebeurt dat de scooter uitgleed en Michelle met een harde klap tegen de kant van de weg was geslingerd. Weer wordt het zwart voor haar ogen.
Ze wordt weer wakker en voelt zich veel helderder dan een paar uur geleden dat ze wakker was geworden. Even moest ze zich weer herinneren wat er was gebeurt, dan houdt ze haar hand op haar buik. “Nee! Als mijn kind maar niet weg is!” schreeuwt ze zowat, en de tranen geven de vrije loop. De zuster had haar duidelijk gehoord en kwam aanlopen. Ze voelde met een hand op haar hoofd. “De dokter komt zo, hij heeft net onderzocht met de zwangerschap betreft.” Michelle draait haar hoofd weg. Ze wil het niet horen, zo´n harde klap kan het kindje toch niet overleefd hebben! Ze legt haar hand op haar buik. Als de dokter binnen komt schiet Michelle meteen omhoog. Ze merkt meteen dat ze alleen wat gebonk op haar voorhoofd heeft. De dokter komt naast haar staan en begint uit te leggen dat ze geluk had met wat haar hoofd betreft. Ze had alleen een zware hoofdpijn. Michelle wordt nijdig en begint vol ongeduld te zeggen. “Ik weet het! Is mijn kind nog in leven is het enige wat ik wil weten…”