Ze keek me verbaasd aan en zei:”Wat doe jij hier?”.”Ik eh..kom me excuses aanbieden,het spijt me egt heel erg,en ik had je niet zomaar aan mogen vallen”.”En wat wil je dat ik zeg?”Zei Dana.”Weet ik niet,en dat maakt me ook helemaal niet uit,als je maar weet dat het me spijt”.En ik legde de reep chocolade op de deurmat en liep weg.
Toen ik net op fiets wou stappen.Riep Dana:”Wacht! Hannah!,kom eens hier!.Ik stapte van m’n fiets af en liep richting hannah.”Het spijt mij ook vreselijk!”Zei Dana.Ik keek haar verbaasd aan.Dana Zei snel:”Niet dat ik je geslagen had natuurlijk,want dat was alleen maar om zelf verdediging,dat je dat even weet!,maar ik bedoel dat het me spijt dat ik je telkens pestte,En dat ik je voortaan met rust zal laten”.Ik knikte blij ja.”Maar!”Begon Dana ineens heel bars.Als jij ook voortaan Joery met rust zal laten,en ik wil ook niet meer dat je naar hem kijkt”!.Ik slikte even en knikte snel ja.”Nou ok dan,en nu snel wegwezen!”.Zei dana.Ik liep met snelle passen bijna rennend de tuin uit om me fiets te pakken.
Thuis bladerde ik even door een tijdschrift,en dacht;ook niet meer naar Joery kijken, en niet meer met hem communiceren dus. ik dacht dat ze heel anders zou reageren.
Maargoed ze moet het zelf maar weten,ze mag die Joery houden.Ze heeft de strijd gewonnen.Ineens ging m’n mobieltje af,ik nam snel op;Met Hannah.”hoi met Dana,ik eh heb een vraag,Wil je met mij mee vanaaf naar het feest?,zo ja dan zie ik je om half 8 bij thuis,nee eerder want ik maak je wel op anders dan weet ik het wel weer,ow ja trek ook maar wat kleding van mij aan,dat van jou is zo uit de mode,maarja je mag vast wel daag”! ratelde het aan de andere kant van de lijn.Ik had geen woord kunnen uitspreken en ik drukte verbaasd op het knopje van m’n mobiel,maar er verscheen niet veel later een brede glimlach op m’n gezicht,ik ga met Dana naar het feest!Het mooiste en populairste meisje van school!,en mischien krijg ik Joery mischien wel en ach wat maakt het uit,als ik met Dana loop dan komen er toch horden jongens achter ons aan.Ik maakte even een sprongetje.En ik gooide m’n tijdschrift de lucht in.
“Waat!,wil jij naar een feest!,ben je wel helemaal goed?!,het is vast een ruig feest,nee daar komt niks van in!”.Zei moeder.Vader krabte even onder z’n kin.”Maar ze is nu al bijna 15,we kunnen haar toch wel laten gaan,dan komt ze er zelf wel achter hoe het er daar aan toe gaat op zo’n feest”.Ik knikte hevig ja.”En trouwens Hannah mocht vandaag niet de deur uit”!”Maar mam,ik heb het al weer goedgemaakt en ik ga met Dana naar dat feest hoor.”Met Dana”! Zei moeder verbaasd.”Ja met Dana ja”.Ik ruimde snel de tafel af en en maakte daarna snel een sopje voor de afwas.”Dana we vinden het goed,maar als dan ben je morgen de hele dag thuis begrepen”?!”Ok zei ik met een brede lach.En ik gooide de afwasborstel in het sopje en ik rende zo snel als maar kan naar boven.”Hee! en de afwas dan”?!riep vader
Ik plaatsde m’n fiets voor het huis van Dana,maar Dana wuifde dat ik om moest rijden.Dus ik stapte weer op m’n fiets en reed om.
Ik deed het grote hek open en ik keek m’n ogen uit.als eerste kwam ik langs een groot zwembad met bubbelbad er aan vast,toen ik even verder reed,zag ik een groot tuinhuis,door het raampje zag ik dat er een barretje inzat.En achter het tuinhuis was een prachtige bloementuin met vijver.Ik hoorde Dana lachen en zag dat ze bij de deuropening stond,”vind je het nou zo byzonder”?”uhh tja het is nogal groot”.Ach valt best mee hoor,dan heb je de tuin van de buren nog niet gezien,dit is de helft van wat hun hebben”.Een echte villa wijk dus,dacht ik bijmezelf.”Zet je fiets maar tegen de muur en kom maar binnen.Het huis was ook groot met mooie grote pilaren en ik zag zelfs op een deur staan”Balzaal”.Blijf maar bij mij Hannah straks verdwaal je nog”.Zei Dana op een plagerige toon.”haha,ja dat zou heel goed kunnen hier”.Zei ik.We liepen de trap op richting Dana’s kamer.Ze deed de deur open,en het was een hele mooie grote kamer,met een hemelbed.”Kijk ik heb nog wel wat kleren die je mag lenen voor het feest”.En ik kreeg een kort rood shirtje naar m’n toegegooid en een spijkerokje gooidde ze er achteraan.Ik slikte even want dit was wel een beetje heel erg kort.Dana keek me aan zei:”Wat is er ?,is het het niet goed ofzo”?.”Uh jawel hoor maar eh..het is zo kort”. Zei ik”Ow dat is niet erg hoor zo lopen ze er allemaal bij op dat feest,Daar is de badkamer,kleed je daar maar om”. Dana wees richting de badkamer.
Ik kwam terug en ik zag dat Dana al klaar was om naar het feest te gaan.Ze had haar bruine haar loslaten hangen,en ze had ook een kortrokje aan met daarboven een roze topje met allemaal sliertjes enzo.”Dat duurdde lang Hannah,maar het staat je goed,kom maar hier zitten dan kan ik je haar en je make up even doen”.En Dana wees naar de stoel tegenover mij.Ik ging zitten en Dana deed een klem in m’n haar.”Ik maak ik je wel even op,en daarna steek ik je haar op.Ze pakte de Blauwe oogschaduw en smeerde wat op m’n oogleden,daarna pakte ze wat mascara en deed het op m’n wimpers,toen was de oogpotlood aan de beurt,en de eyeliner maakte het helemaal af.Daarna maakte ze de klem in m’n haar los en begon het te borstelen,ze pakte wat haarspeltjes en deed ze in m’n haar.Een beetje haarlak en klaar.Ik liep naar de spiegel en ik weet niet wat ik zag,ik leek niet meer op mezelf,aan de ene kant zag ik een meisje staan dat er veelste hoerig uit zag,maar aan de andere kant zag ik een blij meisje dat zich eindelijk wat zekerder voelde,maar toch voelde ik me rot,dit ben ik niet dit is iemand anders.”kom je nog”?Zei Dana die al bij de deuropening stond.”Uh ja natuurlijk”.En ik liep richting Dana.
Toen we aankwamen bij dat feest stonden er al allemaal al jongeneren bij de deuropening.En Dana trok mij mee naar binnen.”Heey niet voordringen jij!!”.Riepen mensen die om ons heen.”Ik ben Dana hoor!,en ze liep weer verder.Er stonden grote brede mannen bij ingang en Dana maakte een praatje met ze,en ze lieten ons binnen.”Zo dat heb je snel voorelkaar gekregen”.Zei ik verbaasd.”Ach ja ze kennen mij,omdat m’n ouders zo rijk zijn,en ja wie kent mij nou niet”.We hingen ons jas op en we liepen richting de bar.”als eerste neem ik een breezertje om even lostekomen”.Zei Dana en ze trok me weer mee naar de bar.”Je gaat toch niet drinken Dana”?!.Dana keek me nors aan en zei:”Wat heb jij”?Het is een feest hoor en ze bestelde twee breezers.Ze duwde de breezer in m’n handen en we gingen zitten.Dana had al een paar slokken genomen terwijl ik naar m’n breezer staarde.”Neem nou maar een slok”!Zei Dana.Ik kiepte ineens het hele flesje achterover.Dana keek me met grote ogen aan.Toen het flesje leeg was was alles wazig en draaierig.Ik schudde even met m’n hooft en alles was weer normaal.”Wil je er nog een”?.Vroeg Dana.”uh nee dankje”.Zei ik.
Dana trok me mee naar de dans vloer en ze begon te dansen en ik stond er maar een beetje bij te staan.
“Twee breezers graag!”En Dana duwde het flesje in m’n handen.”Ik eh hoef niet meer”.”Ach joh neem gewoon”.En ik begon wat te drinken.En voor ik het wist stond de volgende breezer klaar.
“Hannah kom die wc uit”!Het enige wat ik derest van die avond had gezien was de binnenkant van de wcpot.Ik liep de wc uit en ik keek Dana aan.”Hannah je ziet er niet uit”.”Wrijf het er nog even dieper in Dana”.”Hoeveel heb je er nou gedronken”?Vroeg Dana.”Ik heb geen idee”.En alles draaide weer even en ik kon nog net de deurklink vastpakken,ik werd weer een beetje misselijk en ik rende weer naar de wc.
Even later zaten we weer bij de bar,en Dana nam nog een breezer.Toen ik er naar keek ging ik bijna weer over m’n nek.”Wil jij ook nog een breezer Hannah”?”Nee bedankt doe mij maar een groot glas water”.en Dana grinnekte Ik ging maar even naar de wc’s om te kijken of me make up nog goed zat.Maar ik werd ineens heel draaierig en het suisde in m’n oren.ineens zag ik overal vlekken en ineens werd alles zwart.Na ongeveer vijf minuten opende in m’n ogen en ik schrok want ik leunde ineens tegen Joery aan.”Ze komt bij”.Hoorde ik iemand zeggen.”Wat doe jij hier Joery”?Vroeg ik”Joery antwoordde:Uh jou opvangen,nee hoor gewoon ik hoorde dat er een feest is dus ja dan kom ik”.Ineens kwam me weer wat te boven wat Dana tegen me gezegd had,dat ik niet meer naar Joery mocht kijken en dat ik hem met rust moest laten.Ik probeerde op te staan,want straks ziet Dana me.ineens zag ik Dana staan en ze zag er niet erg blij uit.maar ze draaide zich om en liep weg.”Oeps dit vind je vriendin niet zo leuk denk ik”.Zei ik tegen Joery.”M’n vriendin?,ik heb helemaal geen vriendin”.”Maar Dana dan”?”Dat is m’n vriendin niet!,hoe kom je daarbij”?.”Dat Zei Dana zelf tegen mij.Ik voelde me weer even super blij,Joery heeft niet met Dana!.maar toch het werd tijd dat ik weer naar Dana ging.Ik stond op “Bedankt Joery dat je me uh..opving”.”Nou graag gedaan hoor”. Ik liep weg en ik keek nog even om,en Joery lachtte naar me.Was er dan toch nog een kans tussen Joery en mij?,het leven is gewoon ingewikkeld.