[CENTRAAL] Make-over topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:23

Wauwie dit topic ga ik even volgen... Ik heb Photoshop als vak op school, maar ik kan dit echt niet! We hebben het overigens maar 1 blok gehad volgend jaar weer een blok. Ik ben er thuis wel mee bezig maar ik ga de tutorials proberen én dit topic in de gaten houden

pony

Re: [fb] photoshop fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:00

Bedankt mylittlejoy en Austria voor jullie tips en adviezen.
Ben nu bezig, hoop aan jullie als het af is, wat te laten zien.
Ben druk bezig voor de eerste keer paardenharen te tekenen!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:52

echt super knap hoor!
ik doe het je neit na hoe graag ik het ook zou willen kunnen...
geef mij maar gewoon de ouderwetse potlood! haha

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:30

@mylittlejoy: prachtig
Heb je nog wat werkjes (enkel schilderingen) om hier te laten zien? Is altijd leuk om wat inspiratie op te doen.

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:26

Ik heb er nog eentje opgesnord:

Afbeelding

Ik ben op het moment bezig met een voshengst van een vriendin, maar die is nog niet helemaal af. Als die klaar is, zal ik 'm ook wel even showen.

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:25

Heel mooi ! mylittlejoy.
Onwijs knap gedaan.

Als ik een heel klein puntje van commentaar mag geven, vindt ik de achtergrond niet mooi, rare (niet werkelijke) schaduw tegen een denkbeeldige muur.

Het lukt niet wat ik wou doen kan dus nog niets laten zien....
Haren tekenen lukt me nu wel.

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:30

Dank je! Je hebt gelijk over de achtergrond. Ik wist op dat moment niet zo goed wat ik er mee aan moest. Ik doe ook eigenlijk niet zoveel portretten, meer anime tekeningen (wel met achtergrond). Alhoewel er weer teveel realisme inzit om echt anime te zijn.

Heb ik ook wel een voorbeeldje van..*zoeken zoeken* Oh, het is wel van Inuyasha (kleine verslaving van me), maar dan heb je een beetje een idee waar ik me mee bezig hou.

Afbeelding
Ik heb me toch een tijd op die meeuwen zitten ploeteren!

en

Afbeelding

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:17

wooh allemaal zo knap

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:24

Wouw mylittlejoy,
Echt geweldig mooi. Die meeuwen zijn prachtig en dat menselijke figuurtje ook! Wie is Inuyasha?

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 07:34

@mylittlejoy: woow, dat zijn prachtige werkjes. Denk dat ik ook eens een paardenhoofd maak. Hoe ver ben je met de voshengst?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:27

pony schreef:
Wouw mylittlejoy,
Echt geweldig mooi. Die meeuwen zijn prachtig en dat menselijke figuurtje ook! Wie is Inuyasha?

Dank je! Ik hou heel erg van tekenen en als ik dan bezig ben met een tekening dan wordt de achtergrond altijd veel gedetailleerder dan ik van plan was....

Inuyasha is een - zeer verslavende - anime serie die nog steeds niet in Nederland uitgezonden wordt. Ik zal even speuren op internet of ik snel even het plot van het verhaal kan vinden....*zoeken*

Gevonden! Het is alleen wel in het Engels:

Citaat:
Kagome is your average schoolgirl living in present day Tokyo. She was brought through an ancient well by a demon to the past. There she finds out that she is the reincarnation of a deceased priestess who guarded the powerful Shikon jewel, which has the power to fufill any ambition of man or demon. The jewel was reborn into her body. After saving the jewel from one of the many demons after the jewel, it shattered, and the Shikon shards were scattered across Japan. Now, Kagome must team up with the half-demon Inu-Yasha, who stole the jewel 50 years ago to be stopped by Kagome's previous form, to retrieve the shards before they fall into the wrong hands.

Het is echt een hele grappige spannende serie met af en toe wat drama. Maar ik ben er helemaal verslaafd aan. Ik heb nu ook ondertussen alle - tot zover uitgekomen - afleveringen op DVD en krijg elke twee maanden een nieuwe lading binnen.

@Austria: Dank je! De voshengst heeft inmiddels een hals, borst en een voorbeen. Hij kan nu hinkelen Ik heb dus nog behoorlijk wat werk te verrichten.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:31

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:43

Wauw, het wordt steeds beter Austria! Haar is goed gelukt, ben je zeker wel lang mee bezig geweest.... Alleen volgens mij staat de mond verkeerd en de tanden niet in verhoudig zeg maar. Maar echt super gedaan weer!

Cleo_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:27

zo'n paarden hoofd...... zooo gaaf

als je inspiratieloos bent mag je mijn Cleo wel proberen

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:18

austria nog bedankt voor je tip van de brushes kan ik ook eens wat haren proberen te maken als je nog ergens een site vind voor brushes dan zet je het maar hier weer neer vind het wel makkelijk mooie brushes om mee te werken

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:26

knap gedaan allemaal !

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:37

Deze vind ik ook mooi Austria

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:11

Hij is erg mooi Austria. Dat soort tekeningen verdwijnen bij mij juist altijd in de prullenbak...zo hebben we allemaal nog veel te leren!

Wat ik alleen zelf zou doen, is iets meer contrast aanbrengen, iets heftigere schaduws misschien en de kleur iets aanpassen. Ze heeft nu een klein beetje een wortelkleur. (Als je opzettelijk voor dit kleurenschema hebt gekozen, heb ik niets gezegd!) Als je kijkt onder Image, Adjust, Color Balance of Levels. Als je met die twee waarden een beetje speelt, kan je de kleuren iets aanpassen. Hierdoor kan je het geheel een beetje realistischer maken.

Dat is volgens mij meteen de grootste moeilijkheid van Photoshop, om alles realistisch te maken, vind je ook niet?

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:34

Heb je hier ook tutorials voor?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:43

Kan je dit programma ergens downloaden..
Of moet je dat kopen??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:54

wow schitterend zeg! Knap werk!

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:33

Heb maar weer een nieuw meisje gemaakt en stap voor stap een beetje opgeschreven hoe het gemaakt is.

Om te beginnen maak je een tekening op een trasparante laag. Deze laag heb je later niet meer nodig. De kleur is dus niet van belang en het moet ook niet al te nauwkeurig zijn. Belangrijk zijn wel de verhoudingen en afstand van ogen, neus, mond...
Met een tekentablet is dit werkje een stuk gemakkelijker.
Op een nieuwe laag (onder de tekening) geef je het gezicht een kleurtje. Kies een huidtint.

Belangrijk is dat iedere stap steeds op een nieuwe laag wordt gemaakt!

Afbeelding

Als volgende maak ik de ogen, maar je kan evengoed ook met de mond beginnen.
Eerst kleur je op een nieuwe laag het wit van het oog. Boven deze laag komt een laag met de oogbol. De randen van de oogbol maak je iets donkerder met de burntool. In de oogbol zelf breng je schakeringen aan met de dodge tool en de burntool. Ik gebruik hiervoor de Fuzzy Cluster Looze. Dupliceer de oogbol merdere keren. Op een laag gebruik je de blurtool om de lijnen te verzachten. Verander de dekking van de bovenste laag. Soms geeft het ook een leuk effect om de bovenste laag op overlay te zetten. Voeg dan de verschillende lagen van de oogbol samen. (niet de laag met het wit)
Op weer een nieuwe laag maak je met een zachte brush de pupil. Ik gebruik hiervoor zwart en breng dan de dekking een beetje terug.
Op weer een nieuwe laag (boven de pupil) maak je met een witte brush de glans van het oog. Je kan evt. ook later een spiegeling van de wimpers in tekenen. Met de blurtool en de erasertool werk je de glans bij.
Ben je tevreden met het oog kan je de lagen samenvoegen. Houd de witte laag nog wel apart.
De witte laag kan je nu nog bijkleuren met een roze of grijze tint. Kleur enkel de randen, maar maak het rond de oogbol niet te donker.
Ik heb voor deze bewerking het oog gedupliceerd, maar normaal werk je beide ogen tegelijk af.
Afbeelding

Als volgende stap kleur je de randen van de ogen. Hiervoor dupliceer je de huidlaag. Het onderste ooglid teken je nu op de huidlaag met de burntool. Ook het traankliertje maak je op de huidlaag. Hiervoor gebruik je weer de burn en dodge tool. Met een witte brush breng je een beetje glans aan. Het onderste ooglid heb ik ook met een donkere brush wat bijgekleurd.
De oogboog komt op de huidlaag met de burntool en een donkere brush. Een beetje bluren om het wat zachter te maken.
De oogschaduw is op een nieuwe laag gemaakt met een zachte blauwe brush. Voor deze laag heb ik filter-artistic- film grain gebruikt.
Als laatste laag komen de wimpers. Niet gemakkelijk, gebruik een harde brush en speel een beetje met de dekking. Ik heb de laag van de wimpers ook merdere keren gedupliceerd en dan samengevoegd.
Afbeelding

De volgende stap wordt de mond. Op een nieuwe laag heb ik eerst de opening van de mond zwart gekleurd. Hierboven volgt een laag waarin je de tanden kleurt. Kies hiervoor een beige kleur (zeker geen wit). Boven deze laag komt een nieuwe laag met iets lichtere kleurschakeringen. Als laatste laag komt de glans met een witte brush. Speel een beetje met de dekking van de verschillende lagen en voeg ze dan samen. Werk af met de blur tool en de smudge tool.
Afbeelding

Op een nieuwe laag boven de tanden komen de lippen. Kleur de lippen eerst met een kleur rood. Blur de randen maar niet langs de kant van de mondopening. Met de burntool breng je streepjes aan. Vlaak naast deze streepjes breng je met een witte brush een beetje glans aan. Dupliceer de laag van de lippen merdere keren. Bewerk de verschillende lagen met brightness/contrast en verander de dekking. Wanneer je tevreden bent kun je alle lagen van de mond samenvoegen.
Afbeelding

Nu is het aan de neus. Teken eerst op een nieuwe laag boven de huidlaag met een harde donkere brush de neusgaten en vleugels. Blur de lijntjes. Op de huidlaag gebruik je dan de burntool om schakeringen aan te brengen. Op de neusrug beng je een beetje glans aan. De schakeringen worden straaks met de rest van het gezicht verder bewerkt. (mijn neus is trouwens een beetje mislukt :cry: )
Afbeelding

Als volgende stap heb ik het haar gemaakt. Hier kan je beter een tutorial voor volgen want ik werk steeds anders en het resultaat is alles behalve wat ik wil.
Het is wel voor de verdere afwerking belangrijk dat je de lagen van het haar apart houd van de huidlaag.
Afbeelding

De laag met de neus en de huidlaag voeg je wel samen. De laag met de tekening heb je niet meer nodig. Op de huidlaag teken je ook nog de wenkbrouwen met een harde donkere brush.
Nu kies je Layer-NewAdjustment layer-Selective color. Maak de huidlaag iets roder. Op de plaatsen waar je de nieuwe kleur niet wilt verwijder je deze. Voeg dan de Adjustmentlayer bij je laag.
Met de adjustmentlayer maak ik bijna alle kleurnuances. Ik gebruik hiervoor Brightness-contrast en Selective color.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer je tevreden bent met de schaduwen dupliceer je de huidlaag. Op de onderste laag gebruik je filter-artistic-film grain. Nu breng je de dekking van de bovenste laag een beetje terug. Op plaatsen zoals onder het oog, rond de neus en mond... gebruik je de erasertool met een dekking van ong. 5% en verwijder je een beetje van de bovenste laag. Dan voeg je bijde huidlagen samen. De vorm van de mond heb ik met filter-liquify nog een beetje bijgewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer jullie mijn uitleg niet begrijpen hoor ik het wel :lol:

Hmm, en de worteltjeskleur is ook aangepast
Afbeelding

YellowKitten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:38

Ik vind bij de laatste (met dat witte haar) de ogen zeer mooi, maar de tanden zijn een ietsie pietsie te lang, of niet? is n btje een haasje naar mijn gevoel.
Maar ik vind het echt onwijs vet dat je dit kan! Hoe kom/kwam je erbij om hiermee te beginnen?

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:20

Ja niet alleen de tanden, heel de mond is een beetje raar, en de neus, en....
Heb het eigenlijk ook maar gemaakt om stap voor stap een beetje uit te leggen hoe ik het maak, en dan stap voor stap op te schrijven wat ik gedaan heb. Echt een hele klus.
Hoe ik erbij kwam om zoiets te maken? Ja, het is een passie van mij om gezichten te bewerken en ik ging eens proberen of het niet mogelijk was om met photoshop een zo realistisch mogelijk gezicht te schilderen. Het is natuurlijk nog ver van af, maar een beetje vooruitgang is er wel in.
Het liefste bewerk ik nog gewoon portretfoto's zoals deze:
Afbeelding
Let vooral op de subtiele borstvergroting
of zoiets:
Afbeelding
Wanneer iemand zin heeft in een extreme make over post hier dan maar een foto

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:47

haha ik zat zo dit topic te kiken en ik ga het ook eens proberen huh weet ik neit maar hoe doe je die haren ??