Foto-opdracht: Thema van de Maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Foto-opdracht: Thema van de Maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 01:07

Arme Kabayo heeft haar merrie (niet van deze foto) op een vreselijke manier verloren. Wat een verdrietige start, heel veel sterkte.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 08:13

F_Orumster schreef:
Arme Kabayo heeft haar merrie (niet van deze foto) op een vreselijke manier verloren. Wat een verdrietige start, heel veel sterkte.

Héél verdrietig, maar wat heeft dit met dit topic én de opdracht van deze maand te maken?

Ik ken bokt misschien een beetje te goed, dat straks de foto can Kabayo deze maand wint, alleen maar vanwege wat er gebeurt is. En als het z'n soort topic gaat worden......

Laten we het hier A.U.B. Gewoon bij fotografie houden..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 08:32

En een nieuwe rel in 3,2,1... Knap toch hoe jij ieder topic kan laten ontsporen.

Afijn, ik wilde gister mijn foto maken, blijk ik te vroeg te zijn. En toen bedacht ik me dat het natuurlijk nog maar half maart is en het officieel nog winter is. :+ ik wilde nl een foto maken van een veld vol paarse krokussen maar helaas zijn die er nog niet, op een enkeling na dan. Nu iets anders bedenken. Gaat ook wel lukken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 08:33

We hebben nog 2 weken. En anders idd wat anders bedenken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:04

Oh joh ik hoef niet uit medelijden te winnen hoor haha. Zo zit ik niet in elkaar en daar ben ik veel te nuchter voor :+ De foto is fototechnisch ook gewoon simpel hoor, ik vind de foto van de paarse bloem veel mooier. Het was meer een vraag of veulens mocht in het thema lente. Ik moet sowieso nog de regels doorlezen. Ik vind fotografie erg leuk maar heb ik snap m’n eigen 10 jaar oude camera nogsteeds niet _O- Als alles wat gezakt is en weer normaal draait hier zal ik het even wat beter lezen allemaal. Ik sla nu niks op

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:19

fohadie schreef:
En een nieuwe rel in 3,2,1... Knap toch hoe jij ieder topic kan laten ontsporen.

Afijn, ik wilde gister mijn foto maken, blijk ik te vroeg te zijn. En toen bedacht ik me dat het natuurlijk nog maar half maart is en het officieel nog winter is. :+ ik wilde nl een foto maken van een veld vol paarse krokussen maar helaas zijn die er nog niet, op een enkeling na dan. Nu iets anders bedenken. Gaat ook wel lukken.

Ik hoef geen rel, alleen ik houdt het hier graag on-topic en dát was het bericht over de overleden merrie niet.

En ik ben bang dat je juist te laat bent voor de krokussen! Hier zijn ze allemaal al uitgebloeid namelijk. Stonden een week of 2 geleden vol in bloei, waarschijnlijk zo vroeg omdat het toen zo warm was....

Hier al volop bloesem, óók héél vroeg dit jaar.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:24

Nee, op deze plaats zijn ze altijd wat later. Dat veld dan. En daar kom ik in maart niet meer. Maar ik heb al een ander idee. Alleen geen idee wanneer ik daar in de buurt ben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:39

Share love, not hate. Per ongeluk azijn gepakt? Zo, door jouw post ben ik juist rap klaar met dit topic.

Ik vond het aardig om hier even bij stil te staan, net alsof we echt mensen in een foto club zijn. En juist ongepast om er niks over te zeggen.
mvdende schreef:
Ik ken bokt misschien een beetje te goed, dat straks de foto can Kabayo deze maand wint, alleen maar vanwege wat er gebeurt is. En als het z'n soort topic gaat worden......

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:48

Leuk! Ik ga proberen om ook mee te doen. Al wordt het helaas wel een telefoon foto aangezien ik door een pols blessure momenteel mijn camera niet kan vasthouden ;(

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:54

Foto is gemaakt met een iPhone SE 2022 tijdens wandeling. Feedback mag.:)

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:59

F_Orumster schreef:
Share love, not hate. Per ongeluk azijn gepakt? Zo, door jouw post ben ik juist rap klaar met dit topic.

Ik vond het aardig om hier even bij stil te staan, net alsof we echt mensen in een foto club zijn. En juist ongepast om er niks over te zeggen.
mvdende schreef:

En ik vind het behoorlijk off-topic en dus niet thuis horen hier in dit fotografie topic!

Maar ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is, laten we gewoon verder gaan on topic.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:02

Had ik gisteren toch alsnog bijna een fantastisch passend moment te pakken voor deze challenge.

Maar ik was net te laat. Écht net.

Stel gigantisch glimmende ruziënde woerden.
Dat is wel écht lente.

Maar ik was te laat met telefoon te voorschijn halen en een fatsoenlijke hoek zoeken.

Ik merk dat ik de uitdaging eigenlijk wel erg leuk vind.

Als ik inderdaad kan aangeven dat ik momenteel met technisch écht slecht materiaal moet werken en daar dus liever geen comments op heb,
Maar wel op idee, evt hoek en compositie (hoewel ook daar technisch enorm beperkingen liggen) en het geen afbrekend commentaar wordt dan vind ik het mogelijk toch leuk om een poging te wagen.
Dan zie ik vanzelf of het uiteindelijk werkt voor mij.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:21

Precies F_T, ik fotografeer normaal met een Fuji van +- 10 jaar oud en die ken ik inmiddels aardig, maar niet altijd bij mij. Door deze foto via mobiel in te sturen hoop ik daarmee meer inspiratie te geven om mee te doen, ook al is het via mobiel.:)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:31

Ondanks dat het gewoon een bagger foto is en ik er niet goed ben om iets op de foto te zetten ( telefoonfoto's) en hier erg goede fotograven zijn.

Maar ik word hier blij van . Dril in mijn kleine vijvertje
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:34

Ik ga ook mee doen. :)

Ik heb een mooie mirrorless camera met goede lenzen. Maar ik vermoed veel mobielfotos in te sturen. Deze heb ik altijd bij me. En uitgezocht voor de goede camera. :7

Misschien als je nabewerkt dat je dan het origineel mee moet zenden? Niet zoals met de bokt fotobokaal dat het een soort AI-wedstrijd wordt. :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:43

Je hebt bewerken en bewerken. Als je in jpeg schiet, maakt je camera bewerkingen, zoals kleur en contrast (gras groener vaak). Als je in raw schiet, heeft je camera nog weinig gekozen en moet je dat zelf nog doen. En je hebt het echte grote trucjes werk.

@Anca, kun je eens spelen met een ander perspectief? Het kikker perspectief lijkt me hier wel wat (pun intended :D).

De smartphone op de kop houden en de camera net boven het wateroppervlak houden, voor de kikkerdril.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:47

Ik weet hoe bewerken werkt? :=
Maar met AI (zit zelfs in Adobe verwerkt) kan je een heel andere foto maken. Met onderdelen die niet door jou zijn geschoten maar gestolen zijn van andere fotografen. Bijvoorbeeld een heel andere achtergrond… Dat is geen leuke competitie vind ik. Dan is het geen fotografie meer. :D

Maar ik ga vanmiddag even op alle foto’s reageren en van de week een leuke foto maken. Ik heb al een idee! :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 11:01

F_T schreef:
Had ik gisteren toch alsnog bijna een fantastisch passend moment te pakken voor deze challenge.

Maar ik was net te laat. Écht net.

Stel gigantisch glimmende ruziënde woerden.
Dat is wel écht lente.

Maar ik was te laat met telefoon te voorschijn halen en een fatsoenlijke hoek zoeken.

Ik merk dat ik de uitdaging eigenlijk wel erg leuk vind.

Als ik inderdaad kan aangeven dat ik momenteel met technisch écht slecht materiaal moet werken en daar dus liever geen comments op heb,
Maar wel op idee, evt hoek en compositie (hoewel ook daar technisch enorm beperkingen liggen) en het geen afbrekend commentaar wordt dan vind ik het mogelijk toch leuk om een poging te wagen.
Dan zie ik vanzelf of het uiteindelijk werkt voor mij.

En hier sluit ik me helemaal bij aan. Nouja, niet bij het eerste gedeelte, ik heb geen ruziënde eenden gezien. :+ maar wel dat ik het een leuke uitdaging vind en bij het laatste stuk

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:31

Mijn pogingen tot vastleggen van het voorjaar, met mij Nikon 3500.
Ben er niet helemaal tevreden over, foto's worden snel donker, mijn vaardigheden zijn wat roestig.
Bewerking is rechtzetten en oplichten.

Voorjaar, bloesem, blauwe lucht en regenwolken
Afbeelding

Voorjaar, bloesem, blauwe lucht, regenwolken en een nat land
Afbeelding

Met mijn Iphone SE 2020
Nederlands voorjaar, regen.
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 13:56

Bij die laatste foto vind ik het juist mooi dat het donker is. Heeft iets duisters, onheilspellends. De andere fotos, ben ik wel benieuwd hoe je die lichter krijgt zonder de foto te berwerken.

Ik heb ineens 3 ideeen voor deze maand! Eentje heb ik er al gemaakt vanmiddag maar ik ga ze pas aan het eind van de maand posten, want misschien krijg ik nog wel een veel beter idee.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 15:22

Wat een leuk idee. :)

Hier lente kriebels vandaag in de tuin. Geen hoogstandjes, niet teveel over nagedacht maar wel even de camera gepakt wegens deze 'opdracht'. Gewoon zoals mijn poezen zijn, genieten van de zon <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:15

Mooie foto's, heerlijk als dieren zo genietend in de zon liggen.
Ik wil nu ook zoveel zon, het blijft grijs en koud hier.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:53

Ik heb echt heerlijk uit de wind en in de zon, in de tuin gezeten vandaag. <3

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 18:01

Zo heb ik ook even van de zon genoten toen ik moest wachten omdat ik opgehaald werd. Meteen even zonuren gepakt.^^

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 21:15

Ik ben er vandaag nog maar even op uitgegaan om foto's te maken maar ze zijn niet zo mooi als mijn krokussen.

Een katje
Afbeelding

Nog dichte Magnolia
Afbeelding

En een klein schattig bloemetje.
Afbeelding