[ART] Afstuderen als goudsmid, mijn meesterstuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: [ART] Afstuderen als goudsmid, mijn meesterstuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:28

Wow! Wat een werk! Gaaf en mooi. Leuk om te volgen.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:50

Prachtig wordt het! Ik duim mee voor de scharnieren, al weet ik niet wat klinken inhoudt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:07

Ik droomde vannacht over dit topic. Dat ik de bril mocht vasthouden en dat hij echt 2 kilo woog ofzo :') Heel bijzonder _O-

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:37

Die word echt heel gaaf. Ik ben fan van. Het filigrain in de pootjes.

Wel gaaf dat je op deze manier je werk en je passie bij elkaar kan voegen.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:03

Het ziet er prachtig uit maar ja er komt een maar.
Ik ben een brillendrager en als ik zou naar die bril van jou kijk dan krijg ik spontaan pijn in mijn neus.
Waarom , om dat de bril mij super zwaar lijkt om te dragen.
En is het niet de bedoeling van een Meesterstuk dat het ook draagbaar moet zijn.
Het is maar wat ik mij afvraag hoor geen kritiek.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 11:58

Warboel schreef:
Ik heb mijn afstudeerwerk (studeerde illustratie en had een heel boek geïllustreerd) ook bijna ritueel verbrand _O- dus ik voel je haha.

Dat filigrain is wel echt mooi hoor, echt prachtig gedaan! <3
Oh en ik snap dat je niet meer met leer wilde werken als je vegetariër bent! Dit is wel even een upgrade zo :D
Hahahaha oh wauw dat is ook een hele klus geweest lijkt me! En dank je wel <3
Ja, leer was geen optie meer voor mij inderdaad, dus ik wild een andere 'hobby', maar die is uit de hand gelopen _O-

eclair98 schreef:
Wat gaaf TS, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en de beoordeling!

Ik heb eerder voor mijn opleiding een bedrijfsplan moeten schrijven binnen de dierenbranche. Echt, dat winstgevend krijgen op papier was een nachtmerrie. Ook dat verslag heb ik ritueel willen verbranden, waren het niet dat ik hem alleen digitaal had :')
Dank je wel! Oh jeetje wat een uitdaging, volgens mij zijn de meeste dingen in de dierenbranche niet perse winstgevend : Maar je kunt hem altijd nog uitprinten en in brand steken _O-

paars schreef:
Oooh hij is Elton John waardig! Geweldig wat een bril <3 dit is kunst!
Ooh dat was ook nog een leuke geweest inderdaad! Hij heet nu Dame Edna _O- (dat is geen geintje haha)
En dank je wel <3 <3

BrankaZ schreef:
Wow! Wat een werk! Gaaf en mooi. Leuk om te volgen.
Dank je wel!!

Veldbloem schreef:
Prachtig wordt het! Ik duim mee voor de scharnieren, al weet ik niet wat klinken inhoudt.
Oh sorry, dat heb ik ook helemaal niet uitgelegd. Bij het klinken sla je beide uiteindes van de pen (die door het scharnier gaat) plat. Dus dan it het scharnier vast, en kan hij eigenlijk ook niet meer los.
Ik denk wel dat ik toch ga proberen een schroef te maken, omdat ik bang ben dat ik met het klinken het scharnier weer los sla.. Tapsetje komt ergens vanmiddag binnen! Dus dan kan ik meteen aan de slag :D

Earth schreef:
Ik droomde vannacht over dit topic. Dat ik de bril mocht vasthouden en dat hij echt 2 kilo woog ofzo :') Heel bijzonder _O-
Hahahahaha geweldig _O- Je mag m wel even vast komen houden hoor, gelukkig weegt hij een stuk minder dan 2 kilo O:)

Sabbientje schreef:
Die word echt heel gaaf. Ik ben fan van. Het filigrain in de pootjes.

Wel gaaf dat je op deze manier je werk en je passie bij elkaar kan voegen.
Dank je wel! Ik hou ook van filigrain, aar het blijft een uitdaging om het goed te krijgen. Bij mij is hij ook niet perfect, her en der is het soldeer helemaal in de vorm gelopen, dat was niet de bedoeling :Y) Maar ik ben de enige die filigrain in zijn meesterstuk heeft verwerkt, dus hopelijk is het dan leuk genoeg zo O:)

vordur schreef:
Het ziet er prachtig uit maar ja er komt een maar.
Ik ben een brillendrager en als ik zou naar die bril van jou kijk dan krijg ik spontaan pijn in mijn neus.
Waarom , om dat de bril mij super zwaar lijkt om te dragen.
En is het niet de bedoeling van een Meesterstuk dat het ook draagbaar moet zijn.
Het is maar wat ik mij afvraag hoor geen kritiek.
Haha een 'maar' mag altijd! De bril is gelukkig een stuk lichter dan ik van tevoren had gevreesd, en zit verassend comfortabel (in het halfuur dat ik hem tot nu toe gedragen heb haha). Als je hem de hele dag draagt word hij wel aardig zwaar denk ik inderdaad. Wat volgens mij niet goed op de foto's te zien is, is dat ik er wel neussteunen op gemaakt heb, zoals bij een kunststof bril (normaal heeft metaal altijd losse neussteunen, maar zilver is daar gewoon te slap voor). Dus is hij draagbaar; absoluut! Is hij comfortabel; het eerste halfuur wel haha, daarna waarschijnlijk wat minder.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:08

Ik denk dan dus : daar passen mijn -10 glazen prima in zonder dat het er uit ziet als een lompe bril.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 12:22

VillaNeusjes schreef:
Ik denk dan dus : daar passen mijn -10 glazen prima in zonder dat het er uit ziet als een lompe bril.
Opticien speaking: dat is in de praktijk niet helemaal waar :). Hoe groter het glas, hoe dikker. Met hoge sterktes is een kleine ronde bril eigenlijk het meest ideaal voor een zo dun mogelijk glas. In kunststof kun je ook nog wat dikte verstoppen door de dikke rand :D Anderzijds zal de dikte hier misschien weer niet zo opvallen door alles wat er aan de hand is op deze bril haha *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:52

Het was vooral dat laatste dat je noemt wat mijn insteek was. Monturen die geschikt zijn zijn ook nog eens vreselijks saai :')

Ik haat een bril. Ik wordt gestoord zodra er ene stofje op zit en ze zakken van m'n neus of vallen af als ik maar iets naar voren buig plus dat ik rustig 400 euro puur voor de glazen kwijt ben met mijn sterkte. Dus ik heb een cheap ass bril van aliexpress voor als ik snachts moet plassen en draag verder contactlenzen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 14:50

Ja het is wat dat betreft zonde dat grote glazen nu in de mode zijn. Maar klein komt vast en zeker weer terug haha.
Glazen zijn duur inderdaad.. tot voor kort kreeg ik ze van mijn werkgever. Maar nu mag ik ze voortaan weer zelf betalen _O-
Ik snap dat je lenzen draagt, dat zou ik in dat geval ook doen denk ik. Met mijn -2.50 kunnen glazen gelukkig dun genoeg voor elke bril. Waar ik heel blij mee ben want ik vind brillen leuk :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:18

Ik vond de suggestie van een van mijn voorgangers om heel flamboyant binnen te komen met die bril op je neus wel erg grappig. Ik zeg doen!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 20:13

Maflinger_S schreef:
Ik vond de suggestie van een van mijn voorgangers om heel flamboyant binnen te komen met die bril op je neus wel erg grappig. Ik zeg doen!
Ooh shoot, daar heb ik helemaal niet meer op gereageerd :oo Ja dat is wel echt super grappig! Alleen moeten we alles van tevoren alvast klaarzetten, dus ik weet niet of dat mag :D

Mini update:
Mag ik even janken van opluchting? De schroeven zijn af en ze werken!! *\%/*
Vanavond nog even alles een keer polijsten, morgen mag ik een dagje invallen in de optiek, en dan morgenavond hopelijk alles in elkaar zetten!! :):) Ik hoop zo dat dat allemaal goed gaat, en het niet al te scheef is haha.

Schroefdraad draaien.
Afbeelding

Schroefjes! Heel erg lelijk en scheef nog haha.
Afbeelding

Waarschijnlijk zaterdagavond de volgende update :D