[VER] Een leven lang paarden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: [VER] Een leven lang paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 15:26

@Elisa2: hahaha ja dat klopt idd

@rocamor: idd, promoveren met 5 punten.
Ik heb met de grote merrie ook weleens af moeten groeten of tegen een verliespunten aangemeten als ze weer eens ging rennen |o
Ik geloof niet dat ik toen al op Bokt zat eigenlijk...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 17:39

Ik plaats hier geen foto's omdat we o.a juist meer volgers op Insta willen krijgen, maar deze kon ik jullie niet onthouden :D

Toen was gelukkig nog heel gewoon... en de zadels ook :+
Afbeelding

De gouden canvasdeken, over de pasvorm valt nog wel wat te zeggen (vnl de buiksingels)
Maar wél een oranje lintje aan het hoofdstel, met de afschuwelijk lelijke frontriem die destijds zo in de mode waren _/-\o_
Afbeelding

En links de hoofdrolspeler van de laatste 2 alinea's uit hoofdstuk 34: funny fails
Op de 2 foto's rechts zie je hoe laag het deurtje was *D
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 18:35

We hebben nog een paar verhalen te gaan, met hier en daar nog een blunder :+
Iedereen die hier meeleest en/of gereageerd heeft, bedankt!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 34 min geleden

Hoofdstuk 39 komt eraan, maar eerst...
Nog wat funny fails
:')

"Vergeetachtig"
Ruim 30jr geleden had ik een nogal druk en chaotisch leven met o.a 3 banen, een paard, pony voor Sam, mannen ^)
Dat ik daardoor weleens wat vergat, is natuurlijk niet zo gek...
Maar je kind én hond op de rijvereniging vergeten is wel van iets andere orde _O-
Ze hadden er gelukkig geen trauma van opgelopen en zijn netjes thuisgebracht door stalgenoten.

"Springpaard"
Nimble (hoofdstuk 30) kon erg goed springen, zo sprong hij regelmatig de bak uit en tijdens een door het KWPN georganiseerde dag waarbij ze jonge paarden beoordeelden op hun springkwaliteiten, nam hij na het lijntje hindernissen ook een sprong over het Heras-hekwerk waarmee de baan was afgezet...

Toen Sam wat ouder was, werden we lid van een rijvereniging met binnenbak waar zowel dressuur- als springlessen werden georganiseerd.
Tijdens een les, waar ze nog aan het opwarmen waren en er dus wat kruisjes werden gesprongen, moesten ze het lijntje ook vanaf de andere kant nemen.
Nimble kijkt, stopt, en besluit dan schuin naar links over de staander te springen!
Sam was hier niet op berekend, en zou er aan de linkerkant af zijn gevallen maar haar rechtervoet bleef vasthaken in de stijgbeugel...
Daar ging Nimble, met Sam als een soort aapje hangend aan z'n nek, rechterbeen over het zadel vast in de beugel en d'r linkerbeen onder z'n buik ~~}>
Godzijdank kreeg ze hem een hoek in gestuurd waar ze geholpen kon worden, maar de springcarrière was wel gelijk over.

"Schedelbreuk"
We namen ons zadel destijds altijd mee naar huis, zo ook toen we 's avonds vermoeid terugkwamen van een wedstrijd.
Trailer afgekoppeld, auto op z'n plek en Sam pakt het zadel uit de kofferbak, maar was iets minder snel dan ik dacht...
Met behoorlijke kracht duw ik de klep dicht, althans, dat was het idee ware het niet dat Sam de klep opving met haar achterhoofd :+
Ze heeft wel even sterretjes gezien en ik heb me nog maanden schuldig gevoeld!