[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 11:39

Wauw Eva, heel mooi! <3

Gave snelle werkjes ook weer! Die Fretjes! <3

Tazzey

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:16

Mooi Ezel! Gaaf ontwerp.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:06

Gaaf! Ik meld me ook.

Beer van een teken cursus die ik volg. (Cursus materiaal mag gedeeld en deze aflevering staat toevallig ook op YouTube)
Wel 20 minuten ipv 15

Afbeelding

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:12

Wat mooi allemaal!

Hier nog even een WIP waarmee ik vandaag ben begonnen:

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 18:43

Die beer is gaaf zeg!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:37

Gelato wel programma is dat?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:54

Eva, hij is zo SCHATTIG!!!! <3 <3 <3 het doet me denken aan een prentenboekje wat ik “vroeger” graag las. Ziet er super uit! Je kleinkind is er vast blij mee!

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:25

Ezellover25 schreef:

FireAlpaca!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:28

Wat leuk gelato!

Tabbladen, die is gaaf!

Ik zit al flink vooruit te denken naar mijn verjaardag, want ben pas in April jarig, maar ik vraag toch even bij jullie haha.
Ik vraag elk jaar wel kunstspullen, maar op een setje goede kwaliteit mesjes voor lino snijden na is mijn inspiratie een beetje op, hebben jullie nog ideeën wat ik kan vragen? Ik doe echt vanalles, en kan het vaak ook echt voor mijn opleiding gebruiken

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:44

gelato schreef:
Ezellover25 schreef:

FireAlpaca!

Ik zie dat je een apple hebt, kan hij ook op een gewone laptop?

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:47

Yes hij kan zowel op Windows als iOS en is gratis online te downloaden. Het is een wat 'simpeler' programma in verhouding tot sommige andere tekenprogramma's maar dat maakt hem voor mij juist fijn, zal ook aan je tekenstijl liggen mogelijk

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:54

Ik ben ook een heel simpel persoon dus dat scheelt weer.

Ga hem gelijk op zoeken.

Bedankt.

LOL, heb hem opgeslagen, wacht er nog maar even mee, ziet er best ingewikkeld uit.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:51

Met deze tekening heb ik veel persoonlijke overwinningen gemaakt.

Fouten maken hoort erbij.

Heb deze over genomen van pinterest en er zitten tig fouten in.

Tot een half jaar geleden zou ik gestopt zijn en opnieuw begonnen zijn.

Mijn vriendin zegt hele tijd dat perfectie niet bestaat.

Ik zie de fouten en jullie niet.

Ben trots op deze tekening.
Afbeelding

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:00

Ik vind hem prachtig!

En voor FireAlpaca; je kan een simpele tutorial op YouTube kijken voor de basisfuncties. Daarna even experimenteren, kost natuurlijk even maar daarna heb je wel wat :D Ik vind het vooral fijn dat ik alle kleuren tot beschikking heb, in tegenstelling tot met fysieke materialen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:17

Vraagje, lijst iemand van jullie wel eens met spacers in? Ik heb dat nog nooit gedaan maar wil de laatste tekening eigenlijk zonder passe partout inlijsten en ik kom er niet helemaal uit... Dacht dat ik dat zelf wel even kon bedenken maar nee dus LOL

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:18

Ik heb dat in het verleden wel gedaan. Ik vind persoonlijk een mooie passe partout mooier maar het is zeker niet verkeerd. Ik kies wel altijd voor ontspiegeld glas voor het mooiste resultaat.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:32

Bestel je dan spacers of fabriceer je die zelf?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:40

Gelato: Wat een heerlijke uitdrukking, hij ziet eruit alsof hij zo op een bordspel of in een boek terecht zou kunnen. Is het ergens voor?

Polarize schreef:
Wat leuk gelato!

Tabbladen, die is gaaf!

Ik zit al flink vooruit te denken naar mijn verjaardag, want ben pas in April jarig, maar ik vraag toch even bij jullie haha.
Ik vraag elk jaar wel kunstspullen, maar op een setje goede kwaliteit mesjes voor lino snijden na is mijn inspiratie een beetje op, hebben jullie nog ideeën wat ik kan vragen? Ik doe echt vanalles, en kan het vaak ook echt voor mijn opleiding gebruiken

Dan zou ik er ook fijne linoplaten bij vragen. Bij Harolds/Gerstaecker hebben ze van dat dikke kurkspul, en dat vind ik vele male fijner snijden dan dat hardere, dunne plasticactige: https://www.gerstaecker.nl/Forbo-Bullet ... plaat.html

En iets om je gutsen mee te slijpen/scherp te houden.

Edit: Gezien januari bijna om is, is er ook iemand die zich geroepen voelt om voor februari een challenge te bedenken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:09

eva1969 schreef:
Bestel je dan spacers of fabriceer je die zelf?

Ik heb ze bij de lijstenmaker hier in de binnenstad gekocht. Daar haal ik al mijn lijsten. Hij maakt alles keurig op maat voor een mooie prijs.
Volgens mij heb ik de spacers ook bij de tekenwinkel zien liggen.
Ik denk dat je ze met wat handigheid ook zelf kunt maken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:58

_roodvos_ schreef:
Gelato: Wat een heerlijke uitdrukking, hij ziet eruit alsof hij zo op een bordspel of in een boek terecht zou kunnen. Is het ergens voor?

Polarize schreef:
Wat leuk gelato!

Tabbladen, die is gaaf!

Dan zou ik er ook fijne linoplaten bij vragen. Bij Harolds/Gerstaecker hebben ze van dat dikke kurkspul, en dat vind ik vele male fijner snijden dan dat hardere, dunne plasticactige: https://www.gerstaecker.nl/Forbo-Bullet ... plaat.html

En iets om je gutsen mee te slijpen/scherp te houden.

Edit: Gezien januari bijna om is, is er ook iemand die zich geroepen voelt om voor februari een challenge te bedenken?

Oh goeie! Ik heb nu inderdaad van die rubberachtige platen en t werkt wel fijn, maar heb op school met kurkplaten gewerkt en dat was echt veel fijner inderdaad

Één groot voordeel, ik hoef geen goeie linopers, want wij hebben op school van die grote rollers en die mogen we ook voor eigen werk gebruiken.

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:39

Roodvos, dankjewel :D Deze specifiek niet, maar ik werk wel aan een kaartenreeks in soortgelijke stijl voor een kaartenuitgever

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:47

@polarize: Geluk. Ik doe het met de achterkant van een lepel :') Soms vervloek ik mezelf wel dat ik toen ik op de kunstacademie zat niet meer gebruik heb gemaakt van de faciliteiten daar.

Waar studeer je?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:59

Roodvos, ik studeer in Leeuwarden aan NHL Stenden. Je verwacht er misschien geen kunstopleiding, maar wij hebben ons eigen gangetje met atelier, werkplaats, etc. mijn doel voor komende semester is om te kijken of we ook mogelijkheden hebben tot glas in lood werken, dat lijkt mij echt zo gaaf om te doen

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:49

Eerst nog, welkom aan alle nieuwe mensen!

@eva1969 wauw! Echt een prachtig cadeau voor jullie kleinkind

@Tabbladen goed gelukt zeg! Ik vind 'm heel dynamisch, heel levendig ondanks dat het "alleen" een schets is

_roodvos_ schreef:
Kabouter met boek bij paddestoel en boodschappentas, ook weer in 15 minuten: (met ernaast de tas in kwestie, inclusief miniatuurprei)
[ Afbeelding ]

Hij is echt fantastisch geworden <3
En het boekbinden is ook al klaar, inclusief verhaal :Y)

_roodvos_ schreef:
@polarize: Geluk. Ik doe het met de achterkant van een lepel :') Soms vervloek ik mezelf wel dat ik toen ik op de kunstacademie zat niet meer gebruik heb gemaakt van de faciliteiten daar.

Ik las dit echt verkeerd, ik dacht eerst dat je je lino sneed met een lepel ipv een mesje :') vond het al zo omslachtig

Polarize schreef:

Misschien nog een fijne penseelzeep? Ik heb er één in een blik dus dat bergt ook lekker makkelijk op en hij blijft netjes (naast alle verfresten dan :Y))

Ik heb de achterkant van m'n schild afgeschilderd. De ene helft paars, net als m'n haar, en op de andere helft heb ik mijn fjord (in een poging tot viking stijl) geschilderd.
Afbeelding

Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:04

Wauw wat mooi