[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21246
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:33

Ojee Selina
Ik heb zelf een kitten in huis dus weet hoe vindingrijk ze kunnen zijn := Maar chocopasta op een schilderij, heb je het schilderij gelakt of met vernis behandeld dan zou je het er voorzichtig af kunnen halen (maar ik ga er vanuit dat je dat niet hebt gedaan anders was dat vast het eerst wat je zou proberen ) :Y)

Ons monster
Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:04

@Selina: zonde van je schilderij zeg! Evt overheen schilderen?

Voor je schilderen op hout, het hout wat opschuren geeft een meer glad oppervlak, moest je dat willen. Kan desnoods zelfs met de hand en schuurpapier.

@Seven: cutie <3

@Fnanne: ben benieuwd naar je paarden werken! Opzich is de techniek van ikonen echt heel tof, maar ik vind de religieuze onderwerpen van je werken dan weer jammer (dat is puur persoonlijk he). Dus heel tof dat je er ook een eigen draai aan geeft met paarden als onderwerp!

@Polarize: coole actie pose!

@vikawiek: ik vind hem heel geslaagd, klein snorretje? Schattig!

@Jis: snoezige wollige schapen! Ben benieuwd naar het verdere resultaat.

@elfbeau: leuke pose heb je gekozen voor de rode panda :)

@Seven: mooi! Vooral grappig dat je het oefening tussendoor noemt haha, is toch een heel mooi werk!

@kallipooh: <3 zeer aaibaar!

@daisyreeh: ook een heel mooi werk! Welke afmetingen heeft het? Ziet er vrij klein uit, en dan toch veel details.

@nick en ik: heel erg tof! Kan zo op een postkaartje voor een dierenopvang of iets :D


Ik heb vandaag een oud werk een nieuw leven gegeven. Bijna drie jaar geleden eens met deze lynx begonnen, maar was toen totaal niet tevreden dus het werk laten liggen.

Afbeelding

Voor een collega die een nieuwe job gaat doen, ging ik toevallig een lynx branden. Dus ik wou het oude werk proberen op te frissen, heb ondertussen de techniek ook veel beter onder de knie.

Afbeelding

En voorlopig eindresultaat! Komt nog een achtergrond bij maar ik twijfel tussen abstract (iets met cirkels, krullen,...) ofwel juist een bos. Afmeting is 40 cm hoog, 30 cm breed, op berkenhout.

Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:21

Is dat moeilijk, dat hout branden?
Ik zou dat nog wel willen kopen om bv een naam erin te branden.
Wel echt super mooie Lynx zeg!

@Seven: Nee, ik wilde zaterdag vernis kopen :') Maar ik heb m'n lesje geleerd. GFT bak met deksel kopen en schilderijtjes direct opruimen.

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:23

Het is niet echt moeilijk, meer een kwestie van de techniek onder de knie krijgen. Voor een naam te branden vooral belangrijk dat het een glad oppervlak is, dan krijg je geen hobbels of onregelmatig brandpatroon.

Seven

Berichten: 21246
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:28

Mooi solleke noah

Ik moet ook weer aand aan het branden vind dag heel ontspannend om te doen

Selina
Dat is altijd zo -O-

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:30

pag 2:
Benieuwd hoe je perzikschaapjes worden Jis.

Wat een leuke rode panda ElfBeau, voor mij is digitaal tekenen iets onbegrijpelijks, vind dat zo knap!

Fnanne, gaaf zo'n nieuwe techniek die je je eigen moet maken. Dat gaat jou super af, maar wat niet ;). Ik vind 't erg mooi. Ben je er zo aan verslingerd dat je alleen dit nu nog maar wil gebruiken of zijn de andere media ook nog een optie?

Seven, mooie pose en in een uurtje, doe normaal _/-\o_

Selina, lang geleden dat ik van jou iets zag, heel erg leuk deze stijl!

Kallipooh, mooi is het aquarel? Super hoe je dat zo 3D krijgt.

Daisyree, wat rot dat je schouder nog steeds niet wil wat jij wil. Wel een prachtige uil en ik vind de achtergrond ook erg geslaag en het roze fantastisch!

Nick_en_ik, superleuke woordgrap. Is dit ook digitaal gemaakt? Ik heb die schapen even gegoogeld en die zijn echt hilarisch, net een kruising met de paashaas :=

Pagina 3:
Selina, ik vind het al knap dat je op zulk grof hout zo'n klein herkenbaar schilderijtje kan maken. Ik herken je hondje!

Vikawiek, leuk eens iets anders van je te zien. Dat goud is gaaf maar zo te horen lastig te verwerken.

Polarize, gave pose van het roodborstje.

Fnanne, in het museum schilderen, dat lijkt me gaaf zeg, veel aanspraak zeker dan? Balen dat het paarse pigment niet zo dekt. Is daar een speciale reden voor?

Selina, ik sla je kat even over :=

Seven, mooie kitten!

Solleke_Noah, wat een verschil met je eerdere 'poging', ik vind 'm prachtig en zulke strakke lijnen ook. Ben benieuwd wat je voor achtergrond erbij gaat maken.

Zo, ik ben weer bij.

Hier eindelijk de tekening van de kinderen afgemaakt (A3 formaat pastelpotloden op pastelmat):

Afbeelding

Verder eindelijk verder gegaan met een van de grote schilderijen die staan te wachten (120x80 acryl op doek), hier gaan nog wel wat uurtjes in zitten zoals gewoonlijk schiet ik van hot naar her op het doek en is behalve de linkerkant van de takken niks nog af.

Afbeelding

Als laatste me toch gewaagd aan de challenge van januari in een verloren half uur dus bedankt voor de uitdaging! Heel letterlijk gehouden en het is softpastel (een soort compact poeder dat je opbrengt met een applicator sponsje en een klein beetje pastelpotlood op pastelmat)

Afbeelding

Seven

Berichten: 21246
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:32

Prachtig Eva <3
Je kinderen zien er echt geweldig uit, zo jaloers dat ik dat niet kan :=

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:27

Thanks Seven, maar dat kan jij echt wel!

Ik kan mn post niet meer aanpassen maar de perziken zijn natuurlijk met panpastel. Ik zie dat ik softpastel heb getypt, weet ook niet waarom :=

Thats_Me

Berichten: 10964
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:41

Mag ik mij hier ook melden? Ik zie echt prachtige werken voorbij komen. Ook leuk om de diversiteit te zien. Zelf ben ik sinds een week of drie begonnen met art journaling. Het creatieve begon weer te kriebelen en sinds een weekje ben ik begonnen met aquarell. Vroeger in mijn kindertijd wel veel getekend maar daarna nooit tijd meer voor gehad. Hier twee werken van de afgelopen week.


Afbeelding
Kauwtje op muur. Referentiebeeld was een eigen foto.


Afbeelding
Groentes gemaakt met het boek recepten tekenen van Carla Kamphuis.

Ik ga ook eens nadenken over de challenge kleur.

Seven

Berichten: 21246
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:50

Je hebt te veel vertrouwen n mijn kunnen Eva :j mensen worden altijd heel dierlijk bij mij hahaha
Maar ik eigenlijk het eigenlijk ook niet genoeg.

Welkom that's me
Wat een leuke groentes ik moest ook gelijk aan recepten denken en dan deze ls illustraties er bij :j

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:11

Ik lees al lange tijd mee en vind het super leuk om jullie werken te zien, en heb nu eindelijk ook eens iets om te posten haha.
Ik heb voor mijn verjaardag luminance potloden gekregen die ik al heel erg lang wilde, dus ik ben daar mee aan het oefenen. Hiervoor gebruikte ik alleen polychromos potloden die veel harder zijn en daar gebruikte ik een andere techniek mee dus het is even wennen maar ik heb een zwarte shetlander gemaakt :)
Verhoudingen kloppen niet helemaal, ik was niet zo bezig met de schets wilde hem vooral uitwerken haha.
Afbeelding
Afbeelding

Ik blijf lekker volgen en jullie werken zien er allemaal prachtig uit!

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 20:37

Thats_Me schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik zie echt prachtige werken voorbij komen. Ook leuk om de diversiteit te zien. Zelf ben ik sinds een week of drie begonnen met art journaling. Het creatieve begon weer te kriebelen en sinds een weekje ben ik begonnen met aquarell. Vroeger in mijn kindertijd wel veel getekend maar daarna nooit tijd meer voor gehad. Hier twee werken van de afgelopen week.


[ [url=m/VTLTpe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kauwtje op muur. Referentiebeeld was een eigen foto.


[ [url=m/mrpq9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Groentes gemaakt met het boek recepten tekenen van Carla Kamphuis.

Ik ga ook eens nadenken over de challenge kleur.


Die groentes zijn heel tof zeg! Ik heb dat boek laatst zien liggen, maar vond het een beetje prijzig vergeleken met andere boeken. Is het het geld waard? En is het fijn om mee te werken?

@Noox, heel mooi paard heb je gemaakt! Ook met alle verschillende kleuren ipv alleen zwart. Heel tof gedaan.

Coco4life
Berichten: 1255
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:24

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb deze twee voor de challenge, geoefend met Procreate. Ik ga binnenkort weer eens verder met de
Symbolica ponies. Liggen al weer even op m’n bureau haha.
Denk dat ik het (speelgoed; tenminste dat stond er) varken het leukste vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:05

Prachtige werken weer hier, en leuk al die nieuwe gezichten :D.

Thats_Me

Berichten: 10964
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:09

@ElfBeau_067
Zelf vind ik het een erg leuk boek. Duidelijke stappen hoe je iets kunt tekenen en ook ideeën wat je er allemaal mee kunt maken. Er staan ook best veel kookdingen in dus je kunt echt alle kanten op. Ik ben er in ieder geval erg blij mee en voor iemand die tekenen en koken/bakken leuk vindt, vind ik het wel een aanrader.

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 10:48

@Thats_Me
Dat klinkt echt leuk! Dan denk ik dat ik ‘m ook hier in huis haal :D

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:30

Wat een snoepje Seven <3

Mijn draakjes van inmiddels 7, onmogelijk soms :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Die is goed gelukt Solleke :wow: heel gaaf!

Zo mooi die Bijeneters Eva! <3 En heel knap gemaakt die kinderen :wow:

Heel leuk gedaan Thats_Me vooral de 2e!

@Noox, Wat cool, paardje lijkt wel van parelmoer, mooi!

Wat grappig dat varken :)) heel leuk Coco :j


Ik ga vandaag verder met een Roodborstje waar ik even geleden al een opzet voor gemaakt heb. En ik heb een opdracht voor 2 IJsvogels gekregen. Dat werkje van dat koppeltje IJsvogels was erg populair en als eerste verkocht op de expo, ik had deze 4 keer kwijt gekund. Ik had hem ook op een kunstpagina gezet even geleden en daar kreeg ik welgeteld 5 likes op :)) grappig hoe dat gaat.

Signe

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:44

@noox. Wat een toffe shet! Prachtig met het paars erin. Vind het niet kloppen van de verhoudingen wel meevallen. Als je het origineel er niet naast hebt lijkt dat altijd anders.
Ik gebruik zelf graag een mix van beide potloden. Soms wil je juist iets scherpere punt houden en soms een lekker zacht potlood.

Welkom @thats me lekker bezig met weer tekenen en wat fijn dat je er de tijd voor neemt. Mooie pagina met het recept? erop. Zie graag meer verschijnen van je hier.

Sall

Berichten: 6790
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:55

Gevonden!! Vond het al verdacht stil in het andere topic ;-)

Wil meer posten ipv alleen meelezen (tóch nog een goed voornemen *\%/* )

Wat een prachtige werken zie ik voorbij komen en leuke challenge! Love the suikerspin schapen Jis!

Zelf ben :o ik eindelijk weer een met met een vrij werk begonnen en met de illustraties van mijn boek zit ik wat vast en heb ik het even neergelegd

Nieuw werk in tegeltjes stijl (gaat nog veel werk inzitten )
Afbeelding

Het praatgrage vogeltje (aka een winterkoninkje 1van de karakters in mijn boek) in aquarel
Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10964
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:26

@Jis_ wat een heerlijke poezenbeesten en die staartmeesjes op de achtergrond zijn prachtig.

@Sall, dat tegeltjes paard ziet er al mooi uit. En dat winterkoningkje is fantastisch, nu heb ik ook een zwak voor kleine vogeltjes.

Net weer even wat geoefend. Ik vind mijn schetsen niet mooi maar na het overtrekken en inkleuren ben ik dan wel weer tevreden. Ik volg nu ook eerst het stappenplan in het boek om eerst de technieken goed te leren.

Afbeelding

Sall

Berichten: 6790
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:31

@Thats_Me dank je wel!

Wat ben je met een leuk project bezig!

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:46

Bedankt voor de complimenten over de lynx!

Ik had ook nog een topic met 2023-overzicht geopend: [UK] Mijn pyrografie (branden op hout) werken van 2023


@Thats_me: toffe kleine tekeningen!

@Sall: heel speciaal dat tegeltjes paard. Daar moet je vast je aandacht goed bijhouden om dat tegeltjes effect te blijven behouden en daarnaast wel je paard er mooi op te zetten.

@Jis: ook al zo'n cutie en goeie 'hulp' <3 en grappig inderdaad wat soms heel populair kan zijn bij de ene groep, maar minder 'pakt' bij een andere groep mensen.

@Coco: varkentje is leuk geworden!

@noox: leuk effect heb je gecreëerd in de omlijning van de shetlander, en sowieso mooi kleurgebruik!

@eva: respect voor je portret van de kinderen! Is super moeilijk vind ik, mensen er gelijkend op zetten.

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:43

Wel leuk. Ik heb al 2 opdrachten voor een schilderij op een boomschijf.
Wel spannend hoor, want ik heb het pas 1x gedaan :=

Ben ook druk met lijntekeningen. Houd je weer van de straat hè.

Afbeelding

Afbeelding

@That’s me: Wat een leuk project zo. Is vast heel leerzaam voor je.

@Sall: Je deed in het verleden ook tegeltjes toch, want ik herken de stijl. Heel gaaf al.
Vogel is ook tof.

@Jis: Leuke hulpjes heb je! Hier gaan ze er ook steeds met m’n tekenspullen vandoor. Of ze willen m’n verfwater likken. (Bah)

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:52

Die lijntekeningen zijn echt super tof. Maak je die eigenlijk digitaal met de foto eronder of vanuit de losse pols?

Voor de boomschijf kan ik goed schuren dus aanraden :D

Polarize
Berichten: 813
Geregistreerd: 25-04-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:12

Ohh dat winterkoninkje is geweldig! en die tegeltjesstijl wordt al heel gaaf, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Hier heb ik 2 hulpjes in de vorm van katten en eentje in de vorm van een puppy, erg leuk altijd :') mn apple pencil en een aantal potloden hebben er al mooie tandafdrukken in zitten