[DIGI] Cricut liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:57

Ik heb hier 2 canon pixma printers staan. Ben er zeker tevreden mee. Heb een fotoprinter en een gewone en beide doen het goed ook als ze langer niet aan staan.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 10:22

xoranlover schreef:
Ik heb hier 2 canon pixma printers staan. Ben er zeker tevreden mee. Heb een fotoprinter en een gewone en beide doen het goed ook als ze langer niet aan staan.

Mag ik vragen hoelang je deze printers hebt? En welke precies? Ik kwam een review reden dat ze na 2 jaar niet meer werken. Dat is natuurlijk maar 1 review :+ maar gezien het toch een grote aanschaf is..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:55

Ik vond de Joy wel een stuk minder secuur als m’n Maker 3 :j

Iemand vroeg wat voor ontwerpen ik maak, eigenlijk van alles.
Deze swirls heb ik getekend in ProCreate bijvoorbeeld.
Afbeelding

Ik maak eigenlijk te weinig op m’n Cricut maar ik weet nooit waar ik ze op moet drukken :') maar ik werk heel veel in ProCreate alleen als ik vector based nodig heb gebruik ik Affinity Designer.

Niet voor de Cricut maar dit is ook ProCreate

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:39

thirteenn schreef:
xoranlover schreef:

Mag ik vragen hoelang je deze printers hebt? En welke precies? Ik kwam een review reden dat ze na 2 jaar niet meer werken. Dat is natuurlijk maar 1 review :+ maar gezien het toch een grote aanschaf is..

Pfoe de pixma ip 8750 heb ik een jaar of 4-5.

De pixma TS 4450 heb ik nu 2 of 3 jaar

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:57

Mwm ik ben overal als het maar creatief is :=

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:09

@thirteenn: Wij hebben onlangs de Epson Ecotank gekocht. Is niet zo lang geleden dus kan er eigenlijk nog niet veel zinnigs over zeggen behalve dat de app super makkelijk is :')

Voor de cricut uitproberen bedoelde ik meer of er misschien workshops bestaan waar je kan aan deelnemen en zo eens werken met een cricut of gelijkaardig. Zou dit bestaan?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 12:25

Ik heb met iemand van de BCC gesproken en die zei dat de ecotaks niet geschikt is voor bijvoorbeeld fotopapier. En ik print het liefst op fotosticker papier

Misschien bij evenementen zoals creadoe dat je kan uitproberen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:27

Dan zou ik echt voor een fotoprinter gaan. Brother, canon of HP.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 12:33

xoranlover schreef:
Dan zou ik echt voor een fotoprinter gaan. Brother, canon of HP.

Ik kijk op het moment naar de canon pixma. Maar daar zit ook weer flink verschil in qua prijs. HP heb ik altijd ellende mee, dus die komt er hier niet meer in.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:31

Mijn printer is een Canon Pixma TS6350, en ik ben er wel tevreden mee. Wel een iets duurder model omdat mijn scanner het ongeveer tegelijkertijd begaf, en ik wil ook per se een printer die dubbelzijdig kan printen (ik print mijn eigen agenda, journalling papier etc en wel meer dingen allemaal zelf, ja ik heb teveel hobbies lol). Als prijs een issue is dan zou ik kijken of je zulke opties ook echt wilt gaan gebruiken, of dat je net zo goed een ander apparaat zonder die functies kunt kopen, dat kan schelen in de aanschafkosten.

Wat mij wel opvalt aan mijn Canon is dat de cartridges best wel snel leeg gaan. Hij print prima, maar ook wanneer je alleen zwart/wit print, dan doet hij wel elke keer automatisch onderhoud en alles reinigen, ook als je ze niet gebruikt gaan je kleurencartridges dus op. 9 van de 10x print ik alleen zwart (inclusief de instelling, kleurbesparen, alleen zwart gebruiken, etc.) maar mijn kleuren gaan net zo hard leeg. Mocht geld een ding zijn, kijk dan ook naar de cartridges.

De action verkoopt trouwens ook cartridges, daar heb ik ook naar gekeken toen ik deze printer kocht :+ het scheelt nogal of je een setje cartridges voor 45 euro moet kopen, of voor 10 euro. Yay voor de action. Mijn printer heb ik nu denk ik anderhalf jaar, ik denk dat ik hem misschien af en toe een maand ofzo niet gebruik, geen issues hier.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:36

Die printer is dus nu ook de eerste stop hier! Heel lastig vind ik het.

Inkjet en het liefste met meerdere cartridges. Dat is wat ik wel weet, maar welke dan?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:55

thirteenn schreef:
Ik heb met iemand van de BCC gesproken en die zei dat de ecotaks niet geschikt is voor bijvoorbeeld fotopapier. En ik print het liefst op fotosticker papier

Misschien bij evenementen zoals creadoe dat je kan uitproberen?

Nee hoor ik heb een ecotank en print daar juist mijn foto’s mee uit fijne is dat ik zo snel mijn iPhone foto’s af kan drukken. Heb de eerste helaas van het bureau laten vallen en dat overleeft hij niet omdat de inkt dan meteen door de printer loopt maar inmiddels staat er weer een nieuwe ecotank

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:35

MyWishMax schreef:
Ik kom ook even meelezen. Wil er eigenlijk al jaren 1, maar budget niet voor. Maar ik vind het wel heel leuk en misschien ooit of als cadeautje vragen, haha. Ik heb alleen geen idee welke geschikt zou zijn, dus jullie zijn fijn om te volgen. Erg gave dingen ook!

Seven, jij ook weer hier :') we hebben toch wel dezelfde hobby's telkens. Hoewel ik vooral schilderijen aan het maken ben met epoxy en afgestapt ben van de mallen. Die gebruik ik nog voor de restjes, maar als ik jouw voorbeelden zie wil ik wat andere mallen halen. Ook de restjes kunnen leuke projecten opleveren!

miss zelf wat mallen maken met siliconen daarvoor. Wanneer je een origineel hebt dat je leuke vorm vind, daar een mal van maken..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:04

Daar ben ik mee aan het experimenteren. Een ontwerp 3d printen en dan een mal maken. Alleen wil ik niet alles moeten schuren dus ga proberen of het werkt als ik er een laagje op smeer met epoxy. Want als je ontwerp niet glad is word je epoxy dof

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 23:41

capopjekop schreef:
Daar ben ik mee aan het experimenteren. Een ontwerp 3d printen en dan een mal maken. Alleen wil ik niet alles moeten schuren dus ga proberen of het werkt als ik er een laagje op smeer met epoxy. Want als je ontwerp niet glad is word je epoxy dof

laagje epoxy over het epoxy werkje dat er dof uitkomen, of polijsten.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:30

Bij het oriënteren lijk ik meer te zullen hebben aan de Cricut Joy.
Kan je misschien veel minder mee dan met de Maker maar ik denk dat voor wat ik wil doen, kaarten en misschien eens wat stickers of zo, lijkt dat voldoende.
Heeft iemand daar ervaring mee? :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:10

Even een vraagje, ik heb nog een (oude) ipad en dacht eraan om daar pro create op te zetten.

Is er een alternatief voor de Apple pencil of is het eigenlijk de enige die werkt?
En de ontwerpen die je dan maakt hoe krijg ik die (in goede kwaliteit) naar mijn Windows laptop?

Er komt veel bij kijken haha!

@Thirteenn ben jij er al uit welke printer het gaat worden

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:30

Wirobelgje schreef:
Bij het oriënteren lijk ik meer te zullen hebben aan de Cricut Joy.
Kan je misschien veel minder mee dan met de Maker maar ik denk dat voor wat ik wil doen, kaarten en misschien eens wat stickers of zo, lijkt dat voldoende.
Heeft iemand daar ervaring mee? :)

fijne is wel, dat mocht je na de joy toch over willen op groter, ze blijven redelijk geld waard mits ze goed werken.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:31

oh is dat zo speurneusc? dat is idd wel handig om te weten, dankjewel voor de tip.
Misschien dat ik eens rondkijk voor mogelijk een tweedehands of zo...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 19:55

collendoorn schreef:
Even een vraagje, ik heb nog een (oude) ipad en dacht eraan om daar pro create op te zetten.

Is er een alternatief voor de Apple pencil of is het eigenlijk de enige die werkt?
En de ontwerpen die je dan maakt hoe krijg ik die (in goede kwaliteit) naar mijn Windows laptop?

Ik zou eerst kijken of een oude iPad compatible is met een pencil. Ze kunnen namelijk niet met alle modellen. Als je wat goedkopers zoekt: ik heb de Samsung s6 tablet gekocht met pen (die krijg je er tenminste bij unlike bij Apple :+ ) en ik gebruik de sketchbook app en ik ben tot nu toe tevreden. Ik zou alleen meer brushes willen, maar dan ben ik wel heel hebberig want er zijn er een hoop.

Ik ben nog niet uit welke printer. Ik twijfel tussen een ecotank of Epson expression. Vind het zo jammer dat ik nergens zou kunnen zien wat voor kwaliteit eruit rolt. Iedereen heeft een ander idee bij goede kwaliteit. De een raad de ecotank aan, de ander een zogenaamd professional raad hem af.. (ik zeg zogenaamd professional, omdat ik soms het idee heb dat verkopers je een duur iets proberen aan te smeren)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:36

thirteenn schreef:
collendoorn schreef:

Ik zou eerst kijken of een oude iPad compatible is met een pencil. Ze kunnen namelijk niet met alle modellen. Als je wat goedkopers zoekt: ik heb de Samsung s6 tablet gekocht met pen (die krijg je er tenminste bij unlike bij Apple :+ ) en ik gebruik de sketchbook app en ik ben tot nu toe tevreden. Ik zou alleen meer brushes willen, maar dan ben ik wel heel hebberig want er zijn er een hoop.

Ik ben nog niet uit welke printer. Ik twijfel tussen een ecotank of Epson expression. Vind het zo jammer dat ik nergens zou kunnen zien wat voor kwaliteit eruit rolt. Iedereen heeft een ander idee bij goede kwaliteit. De een raad de ecotank aan, de ander een zogenaamd professional raad hem af.. (ik zeg zogenaamd professional, omdat ik soms het idee heb dat verkopers je een duur iets proberen aan te smeren)

Mijn oude iPad kan naar het museum :') ik kan pro-create er niet eens op zetten.

Dus ik heb dat idee weer even naar achter geschoven. Eerst maar een printer en plotter kopen!
Dan kan ik altijd bekijken welke iPad of tablet ik ga kopen.
Wie weet is een Samsung met sketchbook ook wel wat voor mij.

En dat is precies wat ik er ook lastig aan vind bij die printers. Ik zou eigenlijk meerdere printers hetzelfde laten uitprinten. Zodat je ook echt het resultaat kan zien.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:22

thirteenn schreef:
collendoorn schreef:

Ik ben ook aan het meekijken! Kwam erachter dat de Ecotank ook een mogelijkheid heeft tot sublimatie dus als dat in 1 kan met een gewone printer zou wel ideaal zijn. Maar ik moet zeer zeker nog meer onderzoekswerk doen. En hoe het precies werkt met sublimatie kunnen maar ook gewoon kunnen printen etc. Klinkt ideaal maar de vraag is of dat het ook echt is.

Maker vs Joy. Tja ik dacht ik ga alleen vinyl snijden. Maar inmiddels doe ik ook hout, graveren wil ik erbij doen etc. Ben blij dat ik niet beperkt ben door de Joy maar dat ik daadwerkelijk het ook allemaal erbij kan doen!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:57

@Seni je kan niet sublimeren en gewoon printen met een en dezelfde printer. Het is of of. En je kan enkel sublimeren met de printer als er nooit gewone inkt in heeft gezeten.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:37

Ah dus toch.. vond het al te mooi om waar te zijn. Ik dacht wellicht kan ik iets doen dat je de gewone inkt en sublimatie inkt kunt omwisselen.

Maar dan nog is het geen dure printer voor sublimatie. Maar moet er dus nog grondig research naar doen!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:15

Seni schreef:
Ah dus toch.. vond het al te mooi om waar te zijn. Ik dacht wellicht kan ik iets doen dat je de gewone inkt en sublimatie inkt kunt omwisselen.

Maar dan nog is het geen dure printer voor sublimatie. Maar moet er dus nog grondig research naar doen!

wisselen van gewone inkt naar sublimatie en andersom lukt niet, in de kanaaltjes blijft altijd inkt achter dus krijg je dat het mengt waardoor beide niet meer doen wat ze moeten doen.