[SCH][WIP] Project familieportret

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:40

Dank je Fnanne! :D

Leuk Elanor, Bomen en planten schilderen is nog vrij nieuw voor me en het wordt steeds leuker om te doen. Dankjewel!

Dank siemxfunny! Is ook leuk ja om te zien hoe groot hij is :j

Dank je Eleionomae :D Het begin is het meeste werk en straks de dieren geven ook nog wat meer uren dan de achtergrond.

Ben vandaag verder gegaan met de boom en de struik links, struik vond ik toch wat te massief, ben bezig met een aanpassing.

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 11:38

Links laat ik even drogen voor ik daar verder ga. Nu aan het kijken naar de kleuren voor de dode boom waar de Panter op ligt. Ik wil het groen van het water wat laten reflecteren op de onderkant van de boom. Kijken of dat wat wordt.


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 10:28

Poosje zoekende geweest naar hoe de boom van de Panter in te vullen en zit nu op de goede weg denk ik


Afbeelding

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:43

Echt prachtig, de boom wordt ook mooi!

Lyona

Berichten: 2040
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:27

Zo wat kun jij schilderen! :wow: Echt prachtig!!!

Grappig die flamingo tussen de wilde katten :+

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 15:04

Dank je PoelieWoelie, ik dacht ik hou die boom in zijn geheel rustiger en egaler maar denk dat met wat meer happening in het hout het toch beter past bij de rest.

Dankjewel LyonaHorse! :):)

:)) ...Als je het verhaal er achter niet kent bij het zien van dit schilderij komen er wel wat vraagtekens vermoed ik :))

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:19

Wow, wat een talent! Ik vind 'm met iedere update mooier worden.

Ik kijk alleen een beetje raar tegen de voorpoten van de tijger aan. Lijkt alsof ze boven de grond zweven.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:24

Moon10 schreef:
Wow, wat een talent! Ik vind 'm met iedere update mooier worden.

Ik kijk alleen een beetje raar tegen de voorpoten van de tijger aan. Lijkt alsof ze boven de grond zweven.


Ik denk dat dat komt omdat de ondergrond nog niet af is? :)

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:14

Oh wow, ik dacht dat die sepia versie 't eindresultaat was...maar wat je nu maakt gaat echt knallen heb ik 't idee. Super mooi!

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 10:12

Leuk Moon, dankjewel!
Ik zie het niet zo maar heel fijn dat je het zegt. De tenen lopen een beetje mee met de aflopende rand van het steen, maar dit is wat jouw ogen, en misschien wel meer mensen, zien :j ik hoop dat je dat idee kwijt bent wanneer ik daar ook kleur heb aangebracht.



:D Dank je whoopylover! Ben nog wel even zoet met de achtergrond en ondertussen enorm veel zin om aan de dieren te beginnen, die in kleur gaat ook nog een groot verschil geven, denk ik

PoelieWoelie schreef:
Moon10 schreef:
Wow, wat een talent! Ik vind 'm met iedere update mooier worden.

Ik kijk alleen een beetje raar tegen de voorpoten van de tijger aan. Lijkt alsof ze boven de grond zweven.


Ik denk dat dat komt omdat de ondergrond nog niet af is? :)


Ik hoop het :D

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:23

Mooi hoor! En wat een werk, zou ik het geduld niet voor hebben.

Heb je een voorbeeld van de leeuw waarop je de jouwe gebaseerd hebt? Ik vind het achterlijf zo vreemd ogen, maar misschien ziet een zittende leeuw er nu eenmaal zo uit en ligt het aan mij :D

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 10:37

Dank je Tink89!
Ja ik heb een voorbeeld, juist van de Leeuw maar 1 en daardoor makkelijker, al schilder ik hem niet helemaal exact na dus verschillen zullen er wel zijn. Als ik in kleur ga werken zal het daar als het goed is mooier worden, heb in de onderschildering de kop en hals meer uitgewerkt dat zijn achterlijf en poten. :j

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:03

Hij wordt echt prachtig! Mooi die boom van de panter zo, kijkt toch rustiger met een wat donkere onderkant dan die groene weerspiegeling van het water die er eerst op zat. Ben heel benieuwd naar de volgende stap! :)

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 10:36

Ja dat was too much :D
Ik heb inmiddels een bomenrij achter nog wat donkerder gemaakt voor wat meer contrast daar, mar misschien net ietsje te donker gegaan, links iig nog niet helemaal tevreden, nog even aankijken wat nog te doen daar.
Bomen ook wat verder. Ga even een pauze inlassen bij deze, later weer verder


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 13:21

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Vol goede moed heb ik deze opdracht er weer bij gepakt en ik zat te denken aan een verandering, 8)7 maar heb een heel grote twijfel %) en toen dacht ik aan wat bokt er van zou vinden, dus ik gooi er een vraag in.

Is het een goed plan om de boom achter de Panter weg te halen? Ik hoor het graag. Meeste stemmen gelden. :D


Afbeelding

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:27

Ik heb ooit eens gehoord dat je ogen een bepaalde route afleggen als je naar een foto of schilderij kijkt. Bij dit schilderij is dat voor mij leeuw, flamingo, tijger, panter en dan eindig ik bij de voet van die boom achter de panter. Voor mij leidt het af van het onderwerp, dus ik stem voor weghalen.
Een alternatief is misschien om hem (gedeeltelijk) achter de struik te laten eindigen. De voet van de boom is nogal prominent aanwezig, maar misschien dat het weer kaal wordt als je de hele boom weghaalt?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:30

Ik zou kiezen voor weghalen, verplaatsen naar rechts. De boom rechts een extra tak geven naar links (dat stompje bijvoorbeeld wijzigen in een iets langer stukje dat naar links boven verdwijnt) voor toch wat vulling in die hoek en de boom weghalen dan of veranderen van kleur. Op deze manier zie ik de panter met een staak uit zijn rug. :(:)

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 13:46

Dank!

Klopt Amber, mensen kijken ook meestal van rechts naar links over een schilderij heb ik begrepen. Ik vermoed dat het alleen boven wat kaler wordt maar of dat erg is...

Ik heb ook een beetje last van dat uitsteeksel bij de rug van de Panter karuna :j

De boom rechtsboven een ietsiepietsie doortrekken naar het midden en beneden zal mooi staan denk ik.

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:50

Ik zou hem ook weghalen, je kunt er altijd nog voor kiezen om wat bladeren van buiten het schilderij naar beneden te laten gaan, alsof er nog een tak voor het grootste deel buiten beeld hangt.

anca

Berichten: 1820
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:53

De boom achter de panter stoort mij niet omdat je ook de voet ziet en dus weet dat daar een boom staat.

Soms kun je ook teveel kijken en is "" verbeteren"" niet altijd het juiste
Laatst bijgewerkt door anca op 03-01-23 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:25

Ik neig ook naar weghalen, omdat het zo’n ‘friemelboompje’ is in een al erg vol schilderij. Maar dan zou ik denk ik ook het andere friemelboompje weghalen, anders trekt die weer erg het oog in z’n eentje. :) Lastig, keuzes!

huricane
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:32

Ik zie dit topic nu pas, ik volg je werk erg graag, ben er fan van.
Ik zou de boom ook weghalen, ook omdat het lijkt alsof hij uit de rug van de panter groeit.
Het linker boompje stoort me dan weer niet.

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 14:36

Dank!

Ook een goed idee ja van die bladeren Eleionomae.

Ik begrijp je punt helemaal anca, de boom loopt helemaal door inderdaad daardoor stoort het niet of minder, bij mij toch wel ietsje, maar ik denk dat er meer mee speelt dan dat, voor mij. Heb ook even overwogen beide weg te halen.
Die leegte vind ik zelf nu nogal lastig in te schatten of dat erg is.

De jungle is druk en vol, zei mijn oudste ook, maar bij zo'n waterpartij is er wel soms ook wat ruimte. Daarbij hoeft het eigenlijk ook niet dicht bij de werkelijkheid te komen. Deze dieren zo bij elkaar is ook niet echt realistisch :D

Leuk Elanor, friemelboompjes := daar heb ik ook aan gedacht :j

Dank je huracane!

Edit: Oké, ik ga er voor, de rechter gaat weg en dan kijk ik verder, bedankt allemaal! Kom morgen en een update.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 03-01-23 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10654
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:54

Wat mooi en knap. Moet zeggen dat je eerste opzetje ook al mooi was. Het deed me denken aan, riep de sfeer op, van het oude Indië. Vanwege de associatie met oude sepia foto's, denk ik. Of afbeeldingen in oude kinderboeken.
Dit was een werk in opdracht? Daar kun je dus wel de tijd voor nemen die je nodig hebt?

Jis_

Berichten: 11784
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 15:08

Dankjewel!

Wat leuk, die associatie had ik nog niet gelegd maar nu je het zegt.

Deze heb ik al een tijd hangen en bij een kringloopwinkel gekocht, ik hou er van, wie weet ga ik nog wat in die stijl doen.
Afbeelding

Ja is een opdracht en ik heb/kreeg alle tijd maar wil hem wil en de lente af hebben, dan ben ik er ongeveer een jaar af en aan mee bezig geweest.