Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Ik zie het ook voor me.
Wat ik wel heel lastig vind in het verhaal is mijn gevoel dat het een dagboek is en dan mijn empathie naar de dagboekschrijfster die dit allemaal meemaakt / mee moet maken / laat gebeuren.
En mijn beeld van de schrijfster (niet onverdienstelijk in de wedstrijdring) en de "luie Phantom die niet vooruit te krijgen is", geeft wat kortsluiting tussen mijn oren.
Rocamor schreef:Omdat ik Nina en jou nog steeds door elkaar mik: ga eens voor de spiegel staan en vraag jezelf af of deze ommekeer in je eigen echt vanuit jouw eigen keuze komt of omdat je die G "maar niet kwijt wilt". Net zoals Nina zich aan alle grillen en grollen van Prem aanpaste
astridastrid schreef:Rocamor schreef:Omdat ik Nina en jou nog steeds door elkaar mik: ga eens voor de spiegel staan en vraag jezelf af of deze ommekeer in je eigen echt vanuit jouw eigen keuze komt of omdat je die G "maar niet kwijt wilt". Net zoals Nina zich aan alle grillen en grollen van Prem aanpaste
Ik weet juist niet of ik hem wel "terug wil". Ik vond dit echt bijster onaardig en wil gewoon geaccepteerd worden zoals ik ben. Niet altijd het gevoel hebben dat ik niet goed genoeg ben. Want het is niet alleen mijn werk/ salaris/ motivatie, maar ook mijn lichaam ("je moet echt eens naar de sportschool")/ kleding en weet ik wat niet meer. En dat komt toch weer allemaal naar boven nu. Ik lijk toch telkens mannen aan te trekken die me op alle vlakken willen veranderen.
Maar ik wil hem WEL laten zien dat ik zo kansloos niet ben, wat hij denkt. Meer van "ik zal hem eens laten zien..."! Natuurlijk meer vanuit mezelf (en wil dit al lang), maar snap wel wat je zegt en zal daar ook even over goed over nadenken.
Het is op zich ook een mooie manier om aan mijn moeder te "vertellen" wat er nu precies met me speelt. Mijn familie weet nog atlijd van niks (van de A/baby) en ik zou het wel willen uitschreeuwen, om mijn verhaal te doen. Maar als ik ze het boek kan laten lezen, zou dat wel heel "mooi" zijn.