[VER]Gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:04

Hup hup hup! Need my fix :')

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:58

ooh! Dat was weer een goed stuk verhaal! Smaakt naar meer!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:23

parnassia schreef:
Het knappe is .... de wereld / het leven van Nina (en jou wsl ook) is zo anders dan mijn leventje. En toch zit ik weer enorm in het verhaal!

En dát duidt op empatisch vermogen :) . Ik pak nu even jou (even wat veren, haha), maar geldt voor heel veel meelezers! Top!

pmarena schreef:
Vanuit persoonlijk oogpunt moet je er niet aan denken dat ze naar die oratie gaat. Maar als lezer ben ik toch wel rete benieuwd hoe het er aan toe gaat daar :=

Don't worry,
You'll get your tea spill :D . Hoe, dat blijft nog even een verrassing.

Nissima schreef:
Oooohh de buurman!! Ze kunnen toch wel samen ergens ANDERS heen gaan? O:)

Kijk, dit vind ik nu ZO leuk haha aan deze manier van schrijven (steeds een stuk); een ieder heeft zo zijn eigen fantasie/ beeld bij het vervolg. Echt super goed haha! Ik kijk wel eens een film en stop dan halverwege en ga de rest verzinnen :)) . De meeste mensen vinden mij dan altijd maar raar, maar is onwijs goed voor je creatieve geest!
Al zijn de meeste meelezers duidelijker creatiever dan Nina hahahahaha.

Poekkie schreef:
Hoe moeilijk is het nu om bij bericht 1 gewoon iets terug te sturen als ‘ik laat me niet zo behandelen. Trek je plan. Voor mij was het genoeg’? Wat onnodig moeilijk En stresserend om maar gewoon iedereen die je niet wil zien te negeren zonder duidelijk te zijn :o

Soms denk ik wel eens dat je stiekem Prem bent hahah! Vind ik alleen maar leuk, hoor!

Oh, zie nu wat reacties over dat ik de buurman; die had ik inderdaad nog beter kunnen beschrijven qua uiterlijk. Ga dat nog aanpassen in het laatste deel, top! Op de lijst! Maar vervolg schrijven is leuker dus prioriteiten he hahaha!

3.
11 oktober 2019

“Wat een zwaktebod om de buurman te laten bellen! En waarom heeft Prem jouw nummer aan hem gegeven?” vraagt Nienke boos als ik haar aan de telefoon heb.
Ik zit inmiddels in de auto en stop net een hand kruidnoten in mijn mond: “Prem weet dat de kans bestond dat ik wel eens niet mee zou gaan. Dus dat had hij ook gelijk kunnen zeggen toen hij mijn nummer gaf” antwoord ik verbijsterd. Even dacht ik eraan Buurman te antwoorden dat ik niet ga toen ik zijn bericht kreeg, maar ik vind dat meer aan Prem eigenlijk.
“De emotionele ontwikkeling van die man is erg laag. Sorry. En ik herken manipulatie. Je hebt je Nikes toch wel aan he?”. Ik moet lachen om Nienke’s beeldspraak. ‘Trek je Nikes aan en ren’ zegt ze vaak als ze vindt dat ik de benen moet nemen – iets wat ze dus al vaak gezegd heeft de afgelopen tijd.
“Volgens mij is hij gewoon bang dat hij niet weet wat hij tegen die professoren moet zeggen als ze naar mij vragen” zeg ik. En hoe vaker ik erover nadenk, hoe meer ik dat neig te geloven.

Als we even later het gesprek afronden, nodigt Nienke me nog uit om vanavond bij haar te komen – “je hebt tenslotte nu toch niets te doen”, fijn – maar ik heb net met Wouter afgesproken om naar Noordwijk te gaan.
Het is inmiddels 15h10 en ik kijk vluchtig in de spiegel nadat we hebben opgehangen. Ik moet toegeven; een beetje blonder haar – met grijze toner, vindt Prem vreselijk -, staat me wel beter. Maar het is en blijft zonde van de EUR175 want ik voel me niet alleen nog altijd rot, maar inmiddels ook genaaid. Door de kapper in dit geval.

Ik hoor mijn telefoon weer trillen. Vast Nienke, die iets vergeten is te vertellen.
“Prem vind het heel belangrijk dat je erbij bent. Laat je even weten wat je doet?”
Oh god. Weer de Buurman. Ik wil hem zoveel zeggen, maar ik kan het niet. Daarnaast weet ik zeker dat hij Baukje heeft horen schreeuwen gisteren. En nu weet ik zeker dat Prem hem van de situatie op de hoogte gesteld heeft toen hij mijn nummer gaf om via deze weg te proberen of ik kom.

“Hè-hè” zuch ik als ik thuis ben – met lichter haar en een lichtere portomonee – eerst maar een tosti maken. Ik beschouw de pepernoten in de auto maar als voorgerecht op mijn lunch extravaganza. Een soort walking dinner.
Als ik net de tweede tosti in mijn mond steek (mmm, met rode pesto, rucola, geitenkaas, honing, walnoten en zongedroogde tomaatjes) licht mijn DM-box weer op. Het is 15h30; een half uur voor showtime.

“Je komt toch wel he, straks???”.
Mijn ogen worden zo groot als schoteltjes. Het is een berichtje van Emma, vanaf een ander account dan waar ze me normaal mee benadert (die heb ik trouwens gisteren rigoureus geblokkeerd, bedenk ik me). Wat een raar bericht, als ze niets weet van de situatie? Ik zou niet weten waarom iemand die ik één keer gezien heb mij anders deze vraag zou stellen. Of weet ze het wel en heeft Manfred haar op de hoogte gesteld? Wordt het hem toch te heet onder de voeten?

Ik heb nog nooit zo vaak op een dag mijn telefoon onverschillig weggegooid als vandaag. Want ook nu leg ik het, letterlijk en figuurlijk, naast me neer. Zelfs de Koning zou me niet kunnen overtuigen te komen. Ik heb genoeg beledigingen doorstaan – de rest is aan de volgende – al twijfel ik erover of ooit iemand zal accepteren wat ik allemaal geaccepteerd heb.

Het is tijd een eind te maken aan mijn eetbui – en sikkeneurige gedrag – want alleen ikzelf ben voor het grootste gedeelte zélf verantwoordelijk voor mijn eigen geluk. Daar kan ik niemand anders de schuld van geven. Ik ben de enige die ervoor kan zorgen dat ik me gelukkig voel – niemand anders. En daar ga ik vanavond aan werken.

to be continued

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:36

Wow.. of Prem spant iedereen voor zn karretje, of hij is zo wanhopig dat iedereen bang is dat hij zichzelf wat aandoet als Nina niet komt.. en Nina heeft balls!

Ga zo door Astrid! :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:37

Haha sorry :o Ik ben gewoon als persoon heel anders dan Nina en kan me daarom soms wat ‘ergeren’ in haar reacties. Anderzijds vind ik prem echt een slappe zak en heeft ze de juiste beslissing gemaakt hoor. (Moge het hierbij duidelijk zijn dat ik niet Prem ben :P ). Maar je schrijft heel goed en ik lees nog steeds graag mee!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:43

Goed zo Nina, hou dit vol! Laat je nu niet in een hoekje duwen wat je niet wilt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:47

O ik vind het zo zielig voor de buurman haha. Die zou ik nu toch wel wat laten weten hebben, als je een afspraak hebt gemaakt en die man heeft tenslotte niets misdaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:51

Ik vind het wel heel stom dat Nina niet gewoon even heel duidelijk zegt dat het wat haar betreft klaar is. Is voor jezelf toch ook niet fijn als ze steeds aan je blijven trekken..... zeker die buurman laten spartelen vind ik niet netjes....

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:54

Ik vind dit inderdaad ook beetje "slap" van Nina. Maar ik heb ergens het idee dat ze er diep van binnen nog niet helemaal klaar mee is, en dat dus ook niet definitief zo op een bericht wil zetten/telefonisch wil zeggen. Dan is het ineens "echt". Anderzijds snap ik ook wel weer dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent.

Goede stukken weer TS! :) Kijk uit naar het volgende!

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:12

Nou, ik vind niet dat Nina dan maar de buurman terug moet appen / smsen. De buurman weet zelf ook heus wel dat er wat gaande is en dan kan je ook gewoon bellen ipv een Whatsappje sturen. Dat getuigt voor mij ook meer van serieuze betrokkenheid en willen weten hoe het met iemand is, dan alleen maar een appje. Nina is niemand verplicht meteen te antwoorden en ik snap ook dat als je wel zou sturen: "ik kom niet" dan krijg je allemaal gedoe over je heen van "waarom niet" "ach kom toch wel". Daar zou ik ook geen trek in hebben. Het niet beantwoorden van een appje, is ook gewoon een antwoord. Met name als je wel kan zien dat iemand online is geweest / het heeft gezien.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:37

Het zal me ergens ook niks verbazen dat na de oratie de buurman alsnog belt en excuses aanbiedt. Prem stond op zijn vingers te kijken tijdens het appen. En dat hij wel snapt dat Nina er klaar mee is, na het luchtalarm van de avond ervoor.

Maar wel heel benieuwd hoe en wat met die Emma.

Gaan we een tweede lesbische relatie in verhalen krijgen nu? :D

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:42

Rocamor schreef:
Maar wel heel benieuwd hoe en wat met die Emma.

Gaan we een tweede lesbische relatie in verhalen krijgen nu? :D
Emma is toch een vriendin/klasgenoot van Manfred?

Edit: Even teruggezocht in het vorige topic en daar wordt een Emma ook door Prem aangehaald als zijnde zijn beste vriendin die net een kind heeft gekregen, maar misschien is dat een andere of naamsverwisseling geweest?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:32

Oh, dan ben ik weer abuis. Ik dacht dat dat de moeder van dat vriendinnetje was.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:36

Pfffffffff, naast de spanning van de verkiezingen kan ik zoveel spanning niet aan hoor!!!

Heel goed geschreven weer, ik hoop écht dat ze weer eens echt voor zichzelf kiest.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:57

Ik zou het echt heerlijk vinden als ze alsnog gaat, een outfit aan doet die enorm sexy is en even laat zien wat hij heeft laten lopen :(:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 07:21

*kruipt onder meeleest steen vandaan *
Er was 1 naam dubbel gebruikt als ik het goed heb onthouden. Dat zal dan Emma zijn

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 14:29

Mri schreef:
*kruipt onder meeleest steen vandaan *
Er was 1 naam dubbel gebruikt als ik het goed heb onthouden. Dat zal dan Emma zijn

Haha, goed opgelet.

Emma is een schoolvriendin van Manfred,
Els is Emma's moeder en bevriend met Prem. Die kennen elkaar overigens al erg lang: over de hele basisschoolperiode en Emma en Manfred hebben bij dezelfde zwemleraar gezwommen (ja, ja, Manuela's vriend inmiddels) enzo.

Op de rest ga ik nog even niet in want anders ben ik bang dat ik teveel verklap.

4.
Zaterdag 12 oktober 2019
(terugblik naar 11 oktober 2019)

Met een harde klap schrik ik wakker. Snakkend naar adem ga ik rechtop in bed zitten. Mijn ogen moeten wennen aan het felle daglicht dat inmiddels de kamer binnenkomt door het grote, schuine dakraam boven mijn bed. Dat duidt op twee dingen: dat ik gisteren de gordijnen vergeten ben dicht te doen. En dat het inmiddels al laat is.

Schichtig kijk ik opzij. Gelukkig, alleen mijn kleine hondje ligt naast me, in de ruimte tussen mijn kussens. Even was ik bang dat ik Wouter aan zou treffen. Bubblegum tilt slaperig zijn hoofd op en ik geef hem een aai over zijn kleine, donkerbruine, appelvormige hoofdje.

Ik tast over de dekens om mijn telefoon te lokaliseren. “Ah, mijn hoofd” kreun ik.
“Niennnnnnnn, hoe voel jij je? Ben je ook zo misselijk?” lees ik even later. Een grote grijns verschijnt op mijn gezicht als ik Kiki’s berichten lees. Misselijk ben ik gelukkig niet, maar mijn hoofd bonkt nog op de beat van de laatste nummers van gisterenavond.
“Ach, beter goed gefeest dan slecht geslapen” antwoord ik glimlachend.

Ik leg mijn telefoon aan mijn rechterkant (Prem’s kant – ik lig altijd graag tegen een muur aan – dat komt omdat je dan beter beschermd bent als opeens iemand in de kamer staat en je aan wil vallen, heb ik me wijs laten maken) en draai me op de linkerzij. Nog heel even niks, denk ik.

Om 19h was Wouter gisteravond bij mij; iets wat niet onopgemerkt was gebleven. “Wouter!” riep ik enthousiast naar beneden door de hal toen ik de voordeur open hoorde gaan. Grijnzend liep hij de trap op. Ik was in een soort uitgelaten stemming - bijna feeststemming - en niet door Prem’s oratie, waarover ik overigens niets gehoord heb op het nieuws. Grootheidswaanzin, moet hij zelf weten. Alleen Buurman belde me nog rond 17h, waarschijnlijk toen de ceremonie net afgelopen was, ongetwijfeld om te kijken of ik toch niet nog ergens in de zaal zat. Ammehoela! Het is nu aan Prem; hij mag uitleggen wat er is gebeurd.

Ik zeg altijd dat ik mijn rugzakje zo leeg mogelijk wil houden en Prem en de hele eenheid eruit gooien doet me nog altijd zweven. En wat hoort er bij een feest? In mijn geval drank. Heel veel drank. En het is al even geleden dat ik me heb laten gaan.

Toen we even later in het Koffiehuis in Noordwijk aankwamen en ik dus thuis al zo’n drie shotjes Licol 43 achterovergeslagen had, waren de scherpe randjes er wel af. En de limiet ook, trouwens. Mijn enthousiasme lijkt aanstekelijk te werken; Wouter is in opperbeste stemming en knoopt een praatje aan met een man (65) die ook aan de bar zit en zegt zeeman te zijn. Op basis van zijn uiterlijk (zeemanstattoo ’s, afgeleefd gezicht, bierbuik, ondeugende sprankel in de ogen) is dit eigenlijk niet te missen.

Het Koffiehuis is een bruin bier café - of eigenlijk cafétje – in Noordwijk. Naar het Koffiehuis komen mensen die nergens bij (willen) horen. De doelgroep is zeer divers; er komen hipsters, surfers, skaters, alto’s, mensen met een motor, enkele oud-Noordwijkers en vrouwen die hierop vallen. Ze willen liever niet in een hokje gestopt worden. En af en toe komt er een Professor; ik heb Prem er ook enkele keren heen gesleept en zelfs hij voelde zich op zijn gemak.

Een ding heeft het vaste publiek gemeen en dat is dat ze een tikkeltje ‘anders’ zijn. je mag zijn wie je wilt en dat is wat iedereen verbindt. Een schril contrast met het publiek van de andere gelegenheden op de Noordwijkse ‘Strip’, de Grent, die zich toch conformeren aan de geldende mode: de ene keer is dat ruitblouses, dan blouses met een grote kragen.
Bij het Koffiehuis ben ik eens zo’n 15 jaar geleden terecht gekomen toen ik midden in de nacht, na een avondje borrelen, opeens trek had in koffie. Ik behoor niet (meer) tot het interieur, maar het ‘interieur’ kent mij zeker; al is het maar van de vrolijke verhalen uit het verleden.

“The Kids Aren’t Alright” van The Offspring schalt door het café. Het is er niet druk, wat kan liggen aan het tijdstip (19h30, etenstijd) en aan het seizoen (wintertijd). Ik gok dat er zo’n 7 andere gasten zijn waarvan ik de meeste mensen wel eens gezien heb en enkele zelfs goed ken. Zoals Robin, een ex-vriendje, een Belgische 40-er, welke beste vrienden had kunnen zijn met Howard en Lennard uit ‘The Big Bang Theory’: hij is gek op sterren (de variant die niet kan praten) en tamelijk onhandig in de omgang met vrouwen. En ik kan dat weten. In de zomer van 2009 was het voor de eerste keer aan, in de zomer van 2016 voor de laatste keer uit.

Robin komt uit Genk (België) en Wouter omschrijft hem als licht kalend, beginnend buikje, af en toe wat onhandig maar erg charmant en met een mooi accent. Robin is in het trotse bezit van een droogkast; een uitvinding die ik altijd enorm fascinerend vond, totdat ik erachter kwam dat hij daarmee gewoon een wasdroger bedoelde. Het was ook pas later dat ik wist dat Robin niet elke dag bij paardenraces was: met ‘op de baan’ zijn wordt iets anders bedoelt dan een renbaan. Verder steekt hij dingen in zijn ‘schuif’ (lade) en ‘klapt’ hij de hele dag (wat iets als kletsen betekent).

“Onaantrekkelijk” oordeelde Nienke toen ik ze nog wel eens wilde koppelen – in die tijd had ik last van bindingsangst – maar voor mij is Robin een van de meest begeerlijke personen. Hij heeft ĺets – naast het feit dat hij net zo van eten en drinken houdt als ik doe. Als ik onze relatie vergelijk met de Prem’s REL-atie, verlang ik meer en meer terug naar iemand als Robin. En de wijn draagt daar goed aan bij.

“Ik ben weer vrijgezel, hè” zeg ik (hopelijk hard genoeg zodat Robin het hoort) tegen Flip, die vandaag de bar bestiert. Flip (45, lange man, draagt een groot wit t-shirt en wijde shorts (ja, zelfs in winter), heeft langer haar, skater/ surfer/ hipster-type) volgt, als helft van het Koffiehuis-eigenaars duo, mijn liefdesleven mee vanaf de zijkant; iedereen die er een beetje toe doet, breng ik wel eens een keer mee.
“Ach wat jammer” zegt hij gemeend, waarop ik hem bevestiging vraag van het feit dat we toch niet bij elkaar pasten. “Daar doe ik geen uitspraak over Nien” zegt hij lachend “ik zie ze komen en gaan en met jou weet je het nooit”. Het is een mooie samenvatting van mijn (overigens niet zo mooie) liefdesleven. Totdat ik Prem ontmoette. Het is bijna wonderlijk te noemen hoe hij me van het begin tot het eind heeft weten te fascineren.
“Hè?” roept Zeeman uit, die ons gesprek blijkbaar gevolgd heeft, “zijn jullie geen stelletje, dan?”, zijn vinger van Wouter naar mij wijzend en weer terug.
“Nee” zeg ik teleurgesteld, “hij wil niks met mij”.
“Hè?” roept Zeeman weer verbaasd, iets harder dan de vorige keer. “Hoe kun je zo’n meissie nu niet willen?”.
Wouter begint te lachen. “Dat is helemaal niet waar. Ze wil niets met mij” zegt hij zelfverzekerd. Ik sla een arm om hem heen. Wouter is mijn beste vriend; daar kan ik helemaal geen relatie mee hebben. Toch?

Ondertussen zijn er nog twee Koffiehuis-bekenden binnengekomen; Eva en Dimitri kom ik vaker tegen en waren er de vorige keer ook bij toen ik hier met Prem was. Ze zitten inmiddels naast mij. Eva werkt in de zorg (ongeveer 40, projectmanager, natuurlijk, rood haar, fel type) en Dimitri werkt voor zichzelf en is huisschilder, al zou je dat niet aan hem zien. Hij heeft keurige designblouses aan en ik zie nergens verfspetters – in mijn gedachten hebben huisschilders altijd wel een achtergebleven tintje ‘wit’ in het haar. Maar Dimitri dus niet. Blijkbaar hebben ze het laatste deel van het gesprek opgevangen, want Eva roept verbaasd: “hè? Is het uit?”. Ze slaat geschrokken een hand voor haar mond. “Jullie waren zo gek op elkaar”.
Ik haal mijn schouders op. Drank versterkt emoties en in dit geval is mijn emotie ‘onverschillig/ baldadig’. “Hij paste toch niet echt bij mij. Toch? Je hebt het zelf gezien?”.
“Tja” antwoordt Eva “hij praatte wel veel over zichzelf, ja. Hij hoorde zichzelf wel erg graag praten. Maar hij was wel echt gek op je”. Prem had de hele middag over zijn oratie en onderzoeken verteld zonder ook maar een vraag te stellen aan de mensen die hij voor het eerst ontmoette.

Wouter en ik zijn inmiddels, na Irish koffie en Italian koffie, overgestapt op rode wijn. De barman wijst op mijn lege glas, of ik een nieuw wijntje wil. De service is formidabel. Precies op het moment dat hij mijn glas volschenkt, licht mijn telefoon, welke nog op de bar ligt omdat Kiki zojuist appte dat ze ook zou komen, op.

“Thank you Nina for being there for me and telling me repeatedly “let it be, i twill be OK”. Thank you”. Mijn dankwoord. Tijdens de oratie gezegd”.

to be continued

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:45

Omg, ik vóel het gewoon! Sterk geschreven weer! Echt de 'roes' van het uitmaken, het baldadige, en vooral de (on)voorspelbare terugslag die nog komen gaat.

Ik zie mezelf echt zitten daar in die kroeg. Heel bijzonder!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:50

Nou, wat goed van hem dat ie dat gezegd heeft, applaus. :+
Was zeker moeilijk?

Ok, dat was niet zo'n aardige reactie naar Prem toe, maar dat is wat ik zou denken in dat geval. Ben benieuwd hoe ze reageert.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:01

Is dat nou lief of cynisch bedoeld van Prem....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:38

Waarom blijft hij nou zo aan haar trekken? Ze is nu juist enorm duidelijk, en nog heeft ie blijkbaar een plaat voor z'n kop. Of hij snapt het echt niet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:19

Duidelijk, ze laat niks horen.
Al vind ik niet naar de oratie gaan heel duidelijk haha.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:40

Zo’n ‘geweldige’ professor en nog niet eens slim genoeg om je finale dankwoord een Beetje aan te passen om geen personen toe te spreken die er niet zijn :=

Goed stuk!
Was er voordien in een stukje nog geen extra hondje ooit? Een cookie? Of beeld ik me dat in?

(Als ik je een kleine tip mag geven: je tekst zou iets vloeiender lezen als je probeert om de haakjes weg te laten en deze info te verwerken in het stuk)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:17

Cookie is dood gegaan toen haar moeder op hem paste..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:18

IMJ schreef:
Cookie is dood gegaan toen haar moeder op hem paste..

Poppy toch?