[TEK] Prompt- ketting challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 20:03

Goed zo Ibbel, het topic is dus nog niet helemaal ingeslapen...
Mooi werk, ik houdt van watermedia met zulk enthousiast kleurgebruik, mag daar zelf aanzienlijk losser/gedurfder in worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:06

Nee, hoor, had een dipje vanwege het inslapen van Grise, maar ik ga weer wat vaker wat maken. Die donkere dagen zo voor kerst lenen zich daar prima voor. Moet ook nodig weer eens achter de piano klimmen en de gitaar ter hand nemen. Ben alleen vreselijk lethargisch vanwege het saaie grauwe en koude weer, dat stimuleert me helemaal niet om hoe dan ook actief te zijn.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:27

Sterkte met het verlies van de dieren Ibbel en Ayasha. Je zou ze toch het liefste altijd bij je willen houden... :knuffel:

Ik heb net twee grote ‘projecten’ af, en dan moet ik weer echt even op gang komen voor ik aan wat nieuws kan beginnen. Het voornemen is om hier weer wat actiever mee te posten met vlot werk. Geïnspireerd door de fraaie vijzel op de vorige pagina van Ibbel de aquarelverf weer eens gepakt. En geprobeerd om niet te ‘friemelen’ maar nat in nat een beeld te maken. Tevreden met stukjes, niet met het geheel, te ‘blobberig’. Wat is het toch ongelofelijk lastig spul om mee te werken! :)) Ik was iets te traag rechtsonder; meteen zo’n harde rand erin... Níét aan zitten, wordt alleen maar erger weet ik inmiddels. :Y) Op Arches papier trouwens, wat ik eigenlijk nooit durf te gebruiken. Maar ja, da’s ook zonde. Werkt waanzinnig fijn, prachtspul!

Nieuwe prompt voor de liefhebber: Afrika.

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 01:12

Ziet er goed uit Elanor.
Ik doe ook m'n best aquarel te leren. Het is imo een geweldig medium, maar idd niet gemakkelijk.
Ik ken het gevoel, je nog niet goed genoeg voelen voor het dure kwaliteitspapier. Ik heb een fabriano 100%katoen papier maanden ongebruikt laten liggen om die reden. Maar je komt er toch achter dat goed papier zó belangrijk is voor het resultaat! Ik denk dat het zelfs belangrijker is dan de kwaliteit van je verf.

@Ibbel, ja, donkere dagen helpen niet geweldig, hier is het helemaal kort dag nu, daarbij hebben we net een ongewoon natte periode gehad; meer dan een week stromende regen, terwijl het nauwelijks licht wordt overdag.
Maar goed niet klagen, in Seyðisfjörður is door die regen een berghelling naar beneden gekomen en heeft 11 huizen vernield (geen gewonden).

Zal ook mijn best doen hier weer eens wat prompts te doen (heb wel een paar vogeltjes gedaan in inkt en waterverf, niet helemaal lui ).

Ik zou eigenlijk voorstellen "houdbaarheidsregel" van de prompts te laten vallen. Het topic loopt tenslotte niet zó snel.

Fijne feestdagen gewenst allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:30

Oooo, Elanor, nú al zin in die prompt! <3

Sterkte, Ayasha en Ibbel! :knuffel:

Ik heb de laatste maanden eigenlijk nauwelijks (zeg maar gerust 'niet') getekend, want een hoop gezeik hier, dus ik kon me er niet toe zetten. := Maar het begint langzaamaan wel weer te kriebelen om wat te gaan doen. Nu alleen nog ergens wat extra kleuren acrylinkt op de kop zien te tikken, want ik ben wat beperkt in mijn kleurenpalet zo zonder rood. :))

Leuk experiment op de vorige pagina, Ibbel!

En een schattige schildering, Elanor! <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:32

Ik ga mezelf morgen ook een schup onder de billen geven en weer wat kliederen, beloofd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:47

Ik nog even niet. Niersteen voelt zich prima waar ie zit helaas. :x pijnstillers werken goed maar het ziet er naar uit dat het vergruizen wordt tenzij ie zich gaat reppen. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:53

Ayasha schreef:
Ik nog even niet. Niersteen voelt zich prima waar ie zit helaas. :x pijnstillers werken goed maar het ziet er naar uit dat het vergruizen wordt tenzij ie zich gaat reppen. :x

Bah, klinkt niet lekker. Beterschap! :knuffel:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 01:34

Oef, je worstelt nog steeds met dat ding? Ook van mij veel beterschap gewenst!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:46

Kuggur schreef:
Oef, je worstelt nog steeds met dat ding? Ook van mij veel beterschap gewenst!

Jep. :x echo gehad, vandaag CT scan. Inmiddels zes dagen diclofenac intra musculair omdat ik de pillen dus niet verdraag. :x Gaat echt lekker. Ding zou een cm groot zijn. Lichte stuwing van de nier maar nog niets kritisch. Vandaag voorschrift voor thuiszorg verlengd voor zes dagen de spuiten. Dokter was wel zo menselijk om zo lang ze niks gaan doen (kerst en geen spoed) wel de spuiten door te geven. Dus ik ga normaal pijnvrij het weekend door. Maar moet eerlijk zeggen dat ik vandaag een kleine breakdown gehad heb. Het vooruitzicht van vergruizen maakt me bang en het is een beetje veel allemaal. :x

Vandaag proberen te tekenen maar heb ‘m verscheurd. :o

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:00

Ach, dat is sjit zeg. Sterkte Ayasha, ik hoop voor je dat het snel beter mag worden!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:37

Een niersteen van een cm is ook geen kleintje zeg! Sterkte en beterschap!
(En vergruizen is niet eng of akelig, dat valt reuze mee)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:23

Eén Afrikaans kliederwerkje, zoals beloofd:

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:35

De mooisten van allemaal, olifanten. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:04

Ik vind 'm prachtig Ibbel! Leuk dat je juist voor die koele kleuren kiest bij een "warm" thema!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:13

Mooi gebruik van verschillende media ook, Ibbel!
Olifanten zijn ook een van mijn favoriete dieren om te tekenen, maar ik vrees dat ik dit nooit meer ga overtreffen. :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 16:31

Ook snel een Afrika schetsje gemaakt, meteen mijn nieuwe Uni brush pen uitgeprobeerd;

Afbeelding

Nieuwe prompt; gebergte

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:11

Mooi! Ook een heel andere stijl dan we van je gewend zijn, leuk!
Even googelen wat een uni brush pen is. Of misschien beter niet, want dan zal ik er zelf ook wel één willen hebben :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 18:27

Bedankt!
Het is een niet navulbare pen met een vrij kleine brush tip. Ik had er al fineliners van, en de inkt bevalt goed; het is sneldrogende watervaste pigment inkt die niet verbleekt, praktisch als je het wil combineren met waterverf. Niet duur.
Deze was beschikbaar in een "gewone" kantoorboekhandel, en ik heb hem tijdens de kerstinkopen meegegrepen.
Mijn ambite is eigenlijk iets navulbaars, met watervaste inkt en een gevarieerde lijndikte.
Momenteel overweeg ik een vulpen met zg fude nib, een pentel brush pen is ook een optie.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:38

Oh leuk dat dit topic weer een beetje loopt :D

Hier twee keer kamerplant:

Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe prompt: spelen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 18:52

Leuke planten, is de bovenste een ficus...?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:02

De onderste ook, vermoed ik. Ik heb tenminste zelf een Ficus alii die ook zulk smal afhangend blad heeft

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:09

De onderste is inderdaad een ficus :) de bovenste moest ik navragen maar blijkbaar is dat er ook een.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:34

Kuggur schreef:
Bedankt!
Het is een niet navulbare pen met een vrij kleine brush tip. Ik had er al fineliners van, en de inkt bevalt goed; het is sneldrogende watervaste pigment inkt die niet verbleekt, praktisch als je het wil combineren met waterverf. Niet duur.
Deze was beschikbaar in een "gewone" kantoorboekhandel, en ik heb hem tijdens de kerstinkopen meegegrepen.
Mijn ambite is eigenlijk iets navulbaars, met watervaste inkt en een gevarieerde lijndikte.
Momenteel overweeg ik een vulpen met zg fude nib, een pentel brush pen is ook een optie.

Ik heb een kuretake n. 13 besteld. Origineel is de inkt denk ik niet watervast maar je kan er ook een converter bij kopen waardoor je dus eigenlijk gewoon je brush kan vullen met door jou gekozen inkt. De postodes hier zijn ***** dus ik heb hem helaas nog niet aan gekregen. Maar hoop hem maandag hier te hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:08

Nog meer olifanten, nu met potlood:

Afbeelding