[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:18

Mooi Daihyo. Voor mij ook de eerste favoriet. Heel organisch met die kleuren, mooi!

Ik heb vast een blad aquarel gemaakt voor morgen, ligt nu te drogen. Ik had al een vaag idee van wat ik erop wilde. Dacht even een schetsje te maken (daarom op een door midden gescheurd velletje printerpapier dat ik toevallig had liggen :') ) maar hij werd zo leuk dat ik hem maar vast wat kleur heb gegeven. Tips voor de lijnen welkom, ik wil ‘m morgen dus maken met dezelfde techniek als de vissen. :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:40

Je bent weer op dreef, Elanor! *\o/* Leuk dat je het weer te pakken hebt, ik vind ze erg tof!

Hoe gaat het met de tijger? Die ziet er ook veelbelovend uit! En die groen met oranje mandala is echt gaaf! :))

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:57

Dankje Culaccino! Volgende experiment. :D Vlinders geknipt, op papier gelegd, daaroverheen vel geschilderd, knipsels weg, voilà uitgespaarde vlinders. Vervolgens met inkt wat details toegevoegd. :)

Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:04

Elanor, heel leuk zo met die vlinders! Had je er geen laat van dat de vlinders gingen verschuiven tijdens het verven?
Ook die erboven is erg leuk! Relatief weinig lijnen, en toch straalt er zoveel van af <3
Aangezien je bijvoorbeeld bij de vissen ook zoveel met wit werkt, is masking fluid niet iets voor je? Ik heb het sinds kort en het werkt echt geweldig om delen wit te houden.

Daihyo, ik blijf die mandala's zo gaaf vinden <3 vooral hoe je die schaduwen en het 3d-effect er zo in verwerkt. En die sterrenlucht <3

Mkango, heel gaaf! Het paard springt er ook wel echt uit

Larissajulia, al mooi! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :D

Ik heb ook eindelijk weer de tijd gehad om wat te tekenen, en vooral lekker met allerlei materialen te experimenteren waar ik normaal weinig mee werk :D

Met ecoline: (valt het op dat het in het midden niet meewerkte en ik er dus maar een paar extra zwarte bomen overheen gegooid heb? :D )
Afbeelding

Waterverf/masking fluid
Afbeelding

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:28

Leuke experimenten! Mooie volle kleuren in de ecoline. :j

‘T viel wel mee met het schuiven, ik had wat kneedgum onder de knipsels gedaan. :D Maskeervloeistof heb ik, maar ik gebruik dat eigenlijk maar zelden en dan alleen met aquarel. Het moet zolang drogen en ik heb toch altijd het idee dat het snel het papier beschadigt. Ben nu ook juist aan het spelen met textuur, in plaats van ‘netjes wit’. Maar het kan ideaal zijn om mee te werken, zeker. :j

Kleine fröbel, een van de vlindersjablonen op een tijdschrift gelegd en wat witte inkt.

Afbeelding

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:38

De laatste van juni denk ik. Blaadje met bomen (met blaadjes :P).
En, vooruit, twee met maskeervloeistof.

Afbeelding

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:48

Nou vooruit. Nog ééntje dan. Was zo lekker bezig... :)

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:49

Leuk! Toevallig net gisteren een klein boompje gedoodled met m'n nieuwe verf ( op een printpapier kladje...)

Afbeelding

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:12

Mooi zacht Kuggur. En ook lekker dat je tijd hebt voor weer eens een doodletje. Heerlijk, met nieuwe spullen aan de slag! :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 01:42

Dank je, en haha net op de valreep! Het stelt niet zo veel voor, 10 minuutjes?
Waterverf bevalt me wel, interessant medium, spit nu tutorials door, en oefen een beetje de basis, technieken hoe je met de verf omgaat, en héél interessant, kleurenleer ( ben bezig een pigment nerd te worden...).
Eerste doelen zijn landschappen, planten en vogels. Ik wil graag in een wat expressieve niet té gedetailleerde stijl werken, we zullen zien...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 17:33

Myrsky: erg mooie werken! :+:

Elanor: interessante probeersels! Wil je hier ook op grotere schaal iets mee?

Kuggur: waterverf is leuk! :j
Jij gaat erg methodisch te werk heb ik het ide hè?

Ik ben momenteel aan drie dingen tegelijk bezig. :+

De raven:
Afbeelding
Meer werk/tragere vooruitgang dan ik verwacht had. :=

Donya (mijn Jack)
Afbeelding

En vannacht om 2 uur kreeg ik een ide voor een serie met engelen (wat ik om een of andere reden graag teken ook al ben ik helemaal niet gelovig. _O- )
En dit is schets 1.
Maar moet hier nog flink aan klooien. In mijn hoofd zag het simpeler uit. _O- Rende net ineens de badkamer uit en ging naar mijn blok en zette een lijntje dat ik maar niet zag hoe het moest lopen tot ik naar de foto staarde tijdens het tanden poetsen. _O-
Mijn man keek het hoofdschuddend aan en zei alleen maar: ‘ Ik zou zo graag eens willen weten hoe het er in jouw hoofd aan toe gaat..’
:=

Afbeelding
Afbeelding

PotjeMayo

Berichten: 601
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:42

oh wauw @Ayasha!
super gaaf, ben benieuwd hoe de engelen tekening word. ben al 5 minuten naar de tekening aan het kijken hoe het zit met de armen. snap het niet helemaal :o

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:26

Maylene: het zijn geen armen maar vleugels :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 18:38

Het zijn vleugels idd. :)) maar er staan wel schetslijnen van waar haar lichaam ongeveer zou lopen omdat ze ook nog benen krijgt. :))

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 01:25

Ayasha schreef:
Kuggur: waterverf is leuk! :j
Jij gaat erg methodisch te werk heb ik het ide hè?

I

Obsessief is meer het woord... _O-
Mooie tekeningen,vooral de dieren. Ik houdt erg van raven, ik hen een houtskooltekening van de raaf gemaakt die in onze tuin op een stang van de trampoline zat, een foto kunnen nemen voor referentie, het was een mistige dag.
Het is mijn avatar, hier is hij wat groter;


Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 01:32

Ik ben ook gek van raven :+:

De langverwachte houtskooltekening! Je zei in een vorig topic (april?) dat je deze wilde maken. Was toen al benieuwd! Erg mooi! Fijne sfeer hebben jouw houtskooltekeningen altijd. <3 benijd het effect wat je neerzet wel!

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:35

Ayasha, die 1e is gaaf _/-\o_
Wat een details!

Kuggur: mooi zacht en lief boompje. Spreekt mij meer aan dan de raaf. Maar dat is smaak :j

Ik loop al een tijdje met het idee mijn motor te tekenen. Maar ik twijfel heel erg over het materiaal. In grafiet, mooi in grijs. Of juist met kleurpotlood. Aquarel achtergrond. Met pen. Keuzestress :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:41

Bedankt voor de complimenten.
Ik vind het wel grappig dat je het boompje prefereert Daihyo, het was zo veel minder tijd en moeite dan de raaf :')

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:42

Ja, maar ik hou zelf meer van de zachtheid. Dus het is echt persoonlijk. Sorry := :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:45

Sorry waarvoor? Ik ben blij met je mening. Komt nog bij dat ik een absolute beginner ben met waterverf, dus als je mijn doodle waar ik wat kleurmixen uitprobeer geslaagd vind is dat een fijne aanmoediging hoor!

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:52

Mijn opa en oma hadden vroeger van dit soort kleine aquarelletjes aan de muur hangen. Veel van landschappen, ook wel van hun ouderlijk huis (boerderij). Gemaakt door een kennis van hen. Ik vond dat toen al prachtig.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:06

Daihyo schreef:
Ik loop al een tijdje met het idee mijn motor te tekenen. Maar ik twijfel heel erg over het materiaal. In grafiet, mooi in grijs. Of juist met kleurpotlood. Aquarel achtergrond. Met pen. Keuzestress :D


Ik vind een motorfiets echt iets om in fineliner oid te doen. Nog een optie extra :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 14:34

motorfiets zou ik ook met fineliner doen of gewoon grafiet. :) Heb de auto's van mijn man altijd in grafiet getekend maar zou ze nu met fineliner doen denk ik.

Daihyo: Het is de bedoeling dat ze alledrie (het worden er drie) zo worden dus deze gaat nog wel een tijdje "mee gaan" vrees ik. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 20:34

Effe monologen. :+
Afbeelding

Ik wil eigenlijk het ide creëren dat ze om haar eigen as ‘tolt’ maar dat effect krijg ik er niet in. :=
Heb de lijnen eens ‘horizontaler’ geplaatst:


Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Tekenuitdaging Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:40

Ik denk dat als je een om haar as tollend effect wil versterken je de vleugel tippen die in je tekening recht zijn, gebogen had kunnen maken in de richting van de wervel beweging? Misschien zó sterk dat ene vóór en de andere achter de benen zit.

Tijd voor een julitopic?