[TEK]Tekenuitdaging mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 20:27

Ik begin altijd heel nauwkeurig. En dan ben ik het na een uur zat en ga ik grover tekenen

kallipooh

Re: [TEK]Tekenuitdaging mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:30

Ik wil wel realistisch kunnen tekenen, daar streef ik ook (deels) naar, maar ik wil dan geen foto overnemen. Dan wil ik met die vaardigheden net iets nieuws creëren :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:36

Ja, precies. Daarom kan ik hyperrealisme op zich wel waarderen, als het geen realisme is ( :+ ) maar fantasie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:24

kallipooh schreef:
Ik wil wel realistisch kunnen tekenen, daar streef ik ook (deels) naar, maar ik wil dan geen foto overnemen. Dan wil ik met die vaardigheden net iets nieuws creëren :)
Zelfde. :j

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:21

En net nu krijg ik 2 portretopdrachten :') Nou ja ik maak er wel wat van (hoop ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:11

Maar jouw tekeningen hebben sowieso altijd wel duidelijk jouw stempel, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. :') De tekening van Rock-It die je een aantal jaar terug gemaakt hebt, is nog steeds duidelijk Rock-It, maar ook duidelijk 'jij'.

O, ik voel me echt een vette stalker nu, maar ik volg je werk al heel lang en ik vind Rock-It ook een heel ruig beest, dus die tekening kan ik me nog herinneren.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:22

Dank je wel! Ik heb gisteren wat studieschetsen gemaakt voor die opdrachten, geschetst met potlood op papier en dan digitaal (iPad met Procreate) snel ingekleurd. Best een leuke en snelle werkwijze :)

Afbeelding

Ik ga vandaag verder met een iets complexere illustratie, het perspectief vind ik ontzettend lastig en hoewel het niet perfect is ga ik er toch maar mee door, ik heb er al zeker 15 uur mee zitten klooien en ben het helemaal zat :')

Edit: ik zie nu pas die kleine lettertjes in je bericht hierboven hahaha, ik vind het alleen maar een compliment hoor :D :D

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:00

kallipooh schreef:
Dank je wel! Ik heb gisteren wat studieschetsen gemaakt voor die opdrachten, geschetst met potlood op papier en dan digitaal (iPad met Procreate) snel ingekleurd. Best een leuke en snelle werkwijze :)

[ [url=m/2UN1OA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga vandaag verder met een iets complexere illustratie, het perspectief vind ik ontzettend lastig en hoewel het niet perfect is ga ik er toch maar mee door, ik heb er al zeker 15 uur mee zitten klooien en ben het helemaal zat :')

Edit: ik zie nu pas die kleine lettertjes in je bericht hierboven hahaha, ik vind het alleen maar een compliment hoor :D :D

Erg mooie schetsen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:01

Mooie Schetsen Kallipooh. :)

Ik vind hyperrealisme echt super knap maar ik deel de mening van voorgangers... Ik "mis" bij echt hyperrealisme altijd gewoon dat ondefinieerbare "iets". Ik zie ook liever dat het getekend is dan dat het net een foto lijkt. :)

Ben, om mezelf af te leiden, met onze eigen pup aan de slag gegaan gezien mijn man al zolang we hem hebben vraagt om hem te tekenen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:31

janouk schreef:
https://www.instagram.com/p/B_5BFz7DC1J ... iu13ne0x4r

Wauwww, even helemaal stuiteren, Brooke Hospital heeft mijn tekening van de twee ezeltjes uitgekozen in hun wereldwijde wedstrijd aankondiging voor een kunstwedstrijd.

Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van hoe ik (quasi-)realistische portretten graag zie. Als ik me niet vergis, waren de manen op de voorbeeldfoto uitgeplozen. De kunstenaar heeft ervoor gekozen om toch sliertjes te tekenen, zodat het wat natuurlijker oogt. Dat vind ik tof, dat je zelf iets kunt toevoegen aan de foto. Of wat ik nog knapper vind en zelf graag zou kunnen, is zelf uit de losse pols kunnen werken. Nu teken ik wel zonder raster, maar ik teken wel een foto na :+ Al helpt dat me wel om te oefenen met verhoudingen en lichtval en zo.

Mooi weer, kallipooh! Niet 's nachts over piekeren, gekkie.

Haha Mkango, die eitjes! <3 Knap zeg, op zo'n klein en bol oppervlak! (En leuk, je bijleespost)

Ik ben weer uit de tekenflow, maar ik geniet van de mooie dingen die jullie maken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:52

Mijn projectje. :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:14

Ohhh mooi, die gefocuste blik!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:03

Beetje monoloog hier maar ga toch het eindresultaat posten. :j

en inmiddels met mijn jack bezig. Ik en een poging aan het doen om de verhoudingen goed te krijgen zonder rasters enz. :+
Met de jack vind ik dat heel erg moeilijk. _O- Heb diezelfde foto nog al proberen te tekenen en dat was toen geen succes dus ben benieuwd. _O-
Maar de afgewerkte herder dus:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:35

Haha, no worries! Resultaat is heel erg geslaagd! Wellicht kun je nog wat detail toevoegen op de snuit; die is nu wat kaal vergeleken met de rest van de kop waar je de vachtstructuur juist heel mooi hebt weten weer te geven. Ik vind het stuk waar de verschillende haarrichtingen samenkomen echt ontzettend mooi gedaan,maar dat is nu wel waar mijn aandacht het meest naartoe getrokken wordt. :+

Voor de verhoudingen e.d. zou ik gewoon op een kladblaadje een aantal snelle schetsen maken voordat je "voor het echie" gaat. Althans, voor mij werkt dat vaak wel goed. Ik merk dat ik dat nodig heb om een feeling te krijgen voor hoe dat specifieke dier in elkaar zit. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:44

:j Ik heb ook al zitten naar die snuit. Hij heeft daar echt super gladde haren vergeleken met de rest van zijn hoofd/vacht. Zijn snoet is ook echt "fluweelzacht". Zijn hele ini mini kleine haartjes die je amper kan onderscheiden van mekaar... Dat is een structuur die ik moeilijk vind. Dus ik moet denk ik op een apart schetsbladje eens gaan knutselen met hoe ik die structuur juist op papier krijg eer ik dat op de echte tekening ga doen. := Hij heeft ook bizar veel "weerborstels" omdat hij een soort "kraag" heeft. :') (Ik zeg altijd dat 't net een leeuwtje is.) die aan zijn oren "opstaat" en naar zijn schouders toe juist weer gaat liggen en zijn schouders volgt.. Gewoon... Om het simpel te houden.

Ik doe het nu door "grof" te meten met een klein latje. Zodat ik ongeveer de "lentes" en de afmetingen tussen de details goed heb. En als ik dat eenmaal op papier heb ga ik schaduwen en dan heb ik op het zicht ook nog e.e.a aangepast wat dan voor mijn gevoel beter uit kwam. Dit is dan ook nog een pup die al heel erg uit ziet als een mechelse herder maar er nog net niet is waardoor zijn hoofdje dus vrij spits is. (zijn hoofd moet echt nog uitzwaren. _O- )

Ik merk als ik "meet" dat mijn hersenen de afstanden beter beginnen in te schatten ofzo... Want op een gegeven moment meette ik meer nog "ter controle". (dus nadat de lijn al stond) en dan kwam dat op een paar mm na overeen. Dus blijkbaar leren mijn hersenen het op deze manier ofzo... :')

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:28

Ik vind je tekening erg geslaagd Ayasha! De vacht zet je echt heel mooi neer. Ik denk dat je ook op de gladde snuit misschien iets meer gebruik kunt maken van schaduwen zodat het wat meer 3D lijkt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:07

Slechte foto, en ik ben nog laaaaang niet klaar (en ben ook op de verkeerde kant van het papier aan het tekenenen ¬¬' ), maar dit is mijn huidige project. Eindelijk weer eens een tekening-tekening, in plaats van alleen maar halve schetsen. :))

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:38

Ben benieuwd naar hoe het verder gaat Mkango!

Hoe bergen jullie je kneedgum op dames? Ik heb 'm nu nl in een plastick zakje zitten maar dat is toch niet zo praktisch eigenlijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:04

Ayasha schreef:
Ben benieuwd naar hoe het verder gaat Mkango!

Hoe bergen jullie je kneedgum op dames? Ik heb 'm nu nl in een plastick zakje zitten maar dat is toch niet zo praktisch eigenlijk.

Ik ben wel geen dame, maar ik bewaar mijn kneedgum in zo'n ovaal verassings-ei doosje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:10

Slim!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. *kiepert ongemaakt figuurtje uit ei dat langs haar ligt*

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:14

Wat!? Je hebt het figuurtje niet gemaakt? Barbaar!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:19

_O- Hij's bijna gemaakt!
Ik krijg haar cape alleen niet aan die mini-uitsteeksels omdat ik maar aan één hand fijne motoriek heb en ik begin het ide te krijgen dat er enige spanning nodig is alvorens ie blijft hangen. _O-
Edit: gelukt! _O-
Vraag me alleen af waarom ze nog een gat in haar hoofd heeft.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:22

Hou vol! En maak een foto van het resultaat :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:25

_O- Ze heeft een ereplaats gekregen voor mijn Dean Koontz boeken in mijn boekenrek. Maar op die plek kreeg ik haar niet zo geweldig op foto. Nu nog onthouden dat ik die gum in dat ei gepropt heb. _O-
Afbeelding
Tada!
Afbeelding
Gat in haar hoofd waar niks door lijkt te moeten...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:12

Haha, geweldig!
Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk;
Afbeelding