Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mocht ik de serk dan eens willen dragen, is het niet ongelijk geborduurd. Het is absoluut niet strak en dat hoeft ook niet, maar ik ben wel op zoek naar een andere manier van borduren merk ik. Is het beter als ik met dit soort borduurwerk eerst inkleur en de belijning eromheen later pas maak? En dan zit ik nog te zoeken naar een andere steek. Want ik ben een beetje klaar met de stiksteek als omtrek maar de steelsteek en ik zijn geen goede vrienden
Ik ga binnenkort de splijtsteek proberen, dus we gaan het meemaken 
Minimus schreef:Is het beter als ik met dit soort borduurwerk eerst inkleur en de belijning eromheen later pas maak?
[ [url=m/FcyHPj.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik zou de gevulde vlakken gewoon brickstitchen.Morganlefay schreef:Toevallig dit topic tegengekomen.
Heb al een eeuwigheid dit aan de muur hangen.
[ [url=m/XPEbaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lang geleden vanuit een telpatroon op linnen gezet en ingelijst.
ben jij dat?
Hoppit schreef:Minimus schreef:Is het beter als ik met dit soort borduurwerk eerst inkleur en de belijning eromheen later pas maak?
Doe ik wel, ziet er gewoon net wat mooier uit in mijn ogen. Bovendien kan je dan ook makkelijker iets wegmoffelen als ie ergens net niet 100% lekker uitgekomen is.
Maar then again, Dat is waarom ik deze techniek haat en ook gewoon vermijdik zou de gevulde vlakken gewoon brickstitchen.
Satijnsteek ligt mij normaal heel goed, maar met dit soort borduurwerk is het lastiger door de onregelmatigheden. Ik heb ooit eens namen op handdoeken geborduurd met de satijnsteek en die zijn echt heel goed gelukt! We blijven leren
Hoppit schreef:Minimus schreef:Is het beter als ik met dit soort borduurwerk eerst inkleur en de belijning eromheen later pas maak?
Doe ik wel, ziet er gewoon net wat mooier uit in mijn ogen. Bovendien kan je dan ook makkelijker iets wegmoffelen als ie ergens net niet 100% lekker uitgekomen is.
Maar then again, Dat is waarom ik deze techniek haat en ook gewoon vermijdik zou de gevulde vlakken gewoon brickstitchen.
Morganlefay schreef:Toevallig dit topic tegengekomen.
Heb al een eeuwigheid dit aan de muur hangen.
[ [url=m/XPEbaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lang geleden vanuit een telpatroon op linnen gezet en ingelijst.
Hee iemand vroeg dit net op fb ookben jij dat?
Iemand deelde exact die omdat ze hem vroeger gemaakt had en wou m nu in DMC nog een keer makaen. 

Hoppit schreef:Erg leuk, past qua combi goed! Denk wel dat het een beetje tere kleuren zijn voor rond je pols, dat het snel groezelig wordt.
heb het nu al de hele dag om. En in principe zou je het ook zachtjes kunnen wassen. Het leer is met indringverf gekleurd, dus dat mag eigenlijk niet afgeven, maar ook dat wordt nu getest.
nu toch maar mijn daglichtlamp naar beneden gehaald.
jeetje77 schreef:Minimus schreef:We schoppen het weer even omhoog.
[ [url=m/V9einP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaar met de groene kleur! Nu even kijken of ik bruin of geel eerst pak..
[ [url=m/dDtVVH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind dit echt heel erg mooi worden!
en waarschijnlijk nog wel een paar jaar....
Bedenk je zelf helemaal het patroon en kleuren? Maak je dan ook zelf een voorbeeld vooraf of bedenk je dat gaandeweg?