Stemmen is tot woensdag 23:59. Zou iemand de taak op zich willen nemen de stemmen te tellen? Ik ben namelijk met mijn werk in Marokko.
Op woensdag post de winnaar een nieuw fragment!
Rooss 3 YamaSaki 1
Oké, nog stemmen tot vanavond, en dan de winnaar uiterlijk zaterdag een nieuw stuk plaatsen?
YamaSaki
Geplaatst: 26-04-17 15:55
Aahw dankje voor de feedback allemaal En bedankt voor je stem Nagini
Mn snelheid is inmiddels iets omhoog en die linkerhand blijft een uitdaging haha, maar die pak ik heel langzaam ook mee en dan steeds iets meer
@xLyssii, ik kan ook geen noten lezen en gewoon lekker proberen op je harp was ook iemand hier die t over blokfluit had volgens mij!
@caaramel, ja dat had ik ook hahahaha was zo gefocused om t uberhaupt voor elkaar te krijgen met de opname gevoel erin leggen gaat dan lastig, begint nu langzaam te komen als beginner Goed gespeeld hoor!
Rooss_24
Geplaatst: 26-04-17 16:22
Bedankt voor de stemmen!
Mooi gespeeld @caaramel!
En het is juist leuk als er mensen op andere instrumenten meedoen
@Caaramel idd haha, wellicht dat k nog laat horen hoe t nu gaat aan jullie, als dat leuk is (en dan weer 20x opnemen natuurlijk ). Qua gevoel erin is t ook lastig hier, omdat ik geen toongevoeligheid op mn keyboard. Hopelijk dit jaar een digitale piano waarbij dat wel zo is
Rooss_24
Geplaatst: 26-04-17 18:05
Ja leuk Yamasaki! Ik heb dat ook, dat het een ramp wordt als ik het film ik kan sowieso niet pianospelen als er iemand meeluistert (wat vooral heel handig is op les). Soms ga ik zelfs helemaal trillen terwijl ik het niet eens eng vind?
YamaSaki
Geplaatst: 26-04-17 18:58
Haha ja dat idd! Met zingen is t al een stuk minder, nu met piano nog Ik heb een hond in huis die graag "meehelpt", ze is dol op piano, dus komt er regelmatig bij zitten (lees half op schoot als t kan )
Rooss_24
Geplaatst: 26-04-17 19:50
Mijn hond is juist bang voor muziekinstrumenten Met nieuwjaar om 12 uur gaat ze gewoon slapen maar als de fanfare langskomt of ik gitaar ga spelen staat ze met d'r staart tussen d'r benen in een hoekje Gelukkig is ze wel eindelijk half gewend aan onze piano.
gerlindie
Geplaatst: 26-04-17 21:45
Roos, je hebt tot en met zaterdag om een nieuw stuk te plaatsen.
Gefeliciteerd!
YamaSaki
Geplaatst: 27-04-17 14:53
Gefeliciteerd Roos!! Benieuwd welk stuk we moeten gaan proberen nu, *bereid me mentaal al voor op de terror *
petitparis
Geplaatst: 27-04-17 15:16
Als je wint, mag je zelf een stuk kiezen hé YamaSaki, alleen heb je niks aan mijn mening voor de stemming.
Elke inzending heeft rekening gehouden met het niveau zijn goede/sterke en minder goede punten. Maar mijn kritische brein kan niet beslissen welk minpuntje ik het makkelijkst door de vingers kan zien. Wat meteen de drempel om zelf met jullie mee te doen verhoogt (plus het feit dat mijn honden gaan huilen als ik mijn instrumenten bovenhaal) bv: Roos: knap dat je op zo'n korte tijd dit voor elkaar krijgt, maar naar MIJN gevoel iets te snel waardoor er soms "accenten" fout lijken zitten. YamaSaki: zoals anderen zeggen ritmisch iets correcter ondanks dat je geen aanslaggevoeligheid hebt. Helaas kan ik niet doorheen het "tikken" op de toetsten luisteren. (shame on me) Caramel: jammer dat je duidelijk hoort welke stukjes je moeilijker vind en welke makkelijker, mss dat ik anders jouw versie wel het beste had gevonden.
PetitParis, ja dat weet ik, daarom ben ik zo benieuwd wat Roos uitzoekt Dat tikken kwam door mn enorm lange nagels en ik heb de juiste positie voor de webcam nog niet gevonden om t op te nemen, hij kan vanuit zichzelf niet staan zeg maar, dus t is ff zoeken
Denk dat qua stemmen t hier vooral voor de lol is, tenminste zo zie ik t, dus enorm kritisch zijn is niet perse nodig, tenzij er eens iemand mee doet die een pro is ofzo Er zijn hier volgens mij mensen met allemaal een ander niveau, al dan niet een ander instrument zelfs die mee gaan doen. Dus lekker stemmen op wat je t leukste vind
Roos heeft al gewonnen toch, dus het is nu afwachten hoor En met 2 deelnemers, is op elkaar stemmen wat overbodig Maar herkenbaar hoor haha, de opname die hier in t topic staat, was na 2-3x ervoor zitten, waarbij ik me zelf bv ook stoor aan t getikt en aan t ontbreken van een paar noten. De linkerhand erbij, komt vanzelf wel. Ben iig blij dat t nu al weer beter gaat dan daar! Fur Elise speel k atm bijna niet, omdat ik niet alle toetsen heb om die te kunnen bv
Rooss_24
Geplaatst: 27-04-17 18:55
Bedankt voor de tips en stemmen
Ik zal morgen even kijken naar de volgende challenge, alleen wat is de bedoeling precies? Moet ik het al voorspelen? En ik neem aan dat ik zelf dan niet mee doe?
Is dat niet een beetje aan jezelf of je al een stukje voorspeelt of meeoefent met de anderen? Denk alleen dat het leuker is dat je niet mee doe met de stemming zodat iemand anders het volgende stuk kan/moet aanbrengen.
Ik stel voor om de lat ook niet àl te hoog te leggen, zodat er heel wat bokkende pianisten kunnen meedoen misschien...?
Rooss_24
Geplaatst: 29-04-17 15:43
Wat vinden jullie dan een handig niveau? Een beetje zoals het vorige stuk of makkelijker of moeilijker? Dan zal ik vanavond een nieuwe challenge posten
Liefst een beetje hetzelfde. Dat het wel een beetje een normaal stuk is maar dat het misschien ook mogelijk is voor beginners
Rooss_24
Geplaatst: 29-04-17 19:32
Jullie volgende challenge is: Una Mattina van Ludovico Einaudi! Ik had geen tijd meer om het voor te spelen, dus ik heb even een video van YouTube geplukt