[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:13

Prachtige kaarten. Ik zou zo'n mermaid kaart wel willen maken. Dus als je ooit een online cursus maakt van iets dergelijks en er een kant en klaar pakketje bij verkoopt ..... I am in

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:16

haha, Marieke, ik zal het je laten weten! Maar ben idd wel bezig met een opzet voor een online workshop met of zonder materiaal. Ben al wel gevraagd om mee te doen met een klein team demonstratrices wereldwijd om samen te doen met zoiets, zij verstrekken maandelijks een tutorial waarbij je 12 projectjes krijgt om te maken die uitgelegd worden door de verschillende dames, wel in het engels. komt omdat het een Amerikaans merk is en de demo's die mee doen, op mij en een andere NL dame na dan, allemaal engelstalig zijn. Maar deze is dan zonder de producten, al zijn die natuurlijk bij mij te bestellen!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:25

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:59

Afbeelding

Dit is het begin van mijn eerste 3d kaart. Het 3d gedeelte is af. Ik wil er alleen nog iets bij.
Ik ben er al wel achter dat die knipvellen ook niet alles voor mij zijn :Y)
Ik ga rustig aan verder kijken om echt te gaan 'scrappen'. Maar wil ook niet teveel centjes uitgeven ;)
Maar ik blijf zeker rond kijken voor leuke dingetjes!

MightyMike

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 21:17

Het begin is er! Kan ook gewoon low budget toch, Action heeft wel veel, Kruidvat ook, in ieder geval voor kerstkaarten altijd wel, Wibra, zelfs Hema dacht ik. Kan je idd fijn proberen wat je wel heel leuk vind. Ik heb in het begin ook veel op marktplaats gekocht.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:54

Ik heb even gesnuffeld in het boekje... weet je of hier iets van op de KreaDoe komt te staan? Ik had het voornemen tot die tijd niet echt meer wat te halen O:)

De tutorial zal ik morgen even checken!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 21:59

Van het merk Stampin Up waar mee ik de kaarten maak? Daar zullen vast wel demonstratrices zijn. Ik durf zo niet te zeggen wie. Zij mogen alleen producten laten zien, vaak kun je er een workshopje volgen, maar verkopen mogen zij niet uit voorraad. Ze kunnen alleen, net zoals ik, de producten voor je bestellen bij het merk. Maar zeker leuk om eens een kijkje te nemen! Hihi, ik heb vanochtend toch nog kerst spullen besteld, maar had me ook voorgenomen de eerstkomende weken niets te kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:01

MightyMike schreef:
haha, Marieke, ik zal het je laten weten! Maar ben idd wel bezig met een opzet voor een online workshop met of zonder materiaal. Ben al wel gevraagd om mee te doen met een klein team demonstratrices wereldwijd om samen te doen met zoiets, zij verstrekken maandelijks een tutorial waarbij je 12 projectjes krijgt om te maken die uitgelegd worden door de verschillende dames, wel in het engels. komt omdat het een Amerikaans merk is en de demo's die mee doen, op mij en een andere NL dame na dan, allemaal engelstalig zijn. Maar deze is dan zonder de producten, al zijn die natuurlijk bij mij te bestellen!

Vloeiend Engels hier ( werk bij internationaal bedrijf ) Wat leuk dat je dat gaat doen. Heel benieuwd en lees graag zo af en toe over je vorderingen op dat gebied.

Leuk @itsme2 Ik snap wat je bedoeld , dat je bv aan de bovenkant onog iets wil doen. Wat dacht je van een tekst ?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:45

En toen moest ik direct door naar mijn werk. Maar ondanks dat er nog niet veel kerstspul ligt, heb ik vooral bij de action al lekker kunnen inslaan. Alleen de snelle kaarten (voorgesneden) lagen er nog niet. Dit gaat volgens de medewerker zeker nog een maand duren.

Overzicht van alle gekochte producten;
Afbeelding

De 24 twinmarkers, dikke schuine punt en een normale punt. Zit oa goud in.
Afbeelding

3-de raampjes in diverse maten en diverse sierranden in goud en zilver
Afbeelding

8 soorten kerst tape
Afbeelding

3de (hout) sierdingentjes van met rood glim
Afbeelding

Om zelf kaarten te maken, diverse achtergronden
Afbeelding

3de verf, en 12 potjes met fijn poeder en iets grover wat je met de hand (oke pincet) kan vastplakken, en een rol zwarte met zilver organza
Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:46

ow, en gelpennen, foam figureren en lijmpistool staan niet afgebeeld.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 08:25

Je hebt al flinkt wat ingeslaan Chamion! Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken.

Ik zal hier wel regelmatig wat posten Marieke!

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:19

Wij komen kwa tijd nooit aan workshops toe als we daar zijn :D

Dat zijn flinke inkopen, ik ben benieuwd naar je creaties!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 12:10

Haha, snap ik Lisje90, er is ook genoeg te zien!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:56

Ik wil weer het zelf kaarten maken (vanaf niks en niet vals spelen met kale kaarten) dus vandaar veel nieuwe dingen gekocht. Meestal koop ik maximaal voor 10 euro aan spullen. En dan gewoon lekker aan het knutselen op een vrije dag (al wilde ik het liefst vandaag het doen met die regen, maarja ik liep op HE rond)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 20:10

Met dit weer is het idd zo heerlijk om te knutselen! Heb het gewoon al koud, brr, iedereen loopt nog in t-shirt, maar koukleumpje hier zit al in de lange mouwen en onder een dekentje op de bank, haha. Het is mij ook niet gelukt hoor, de kids hadden een dagje vrij van school (en ze begonnen maandag nog maar net..), zijn wezen shoppen (wel knutselgoodies meegenomen, haha, kan ook niet anders). Moet wel lachen om je concept vals spelen chamion! Hihi, maar ik mag ook graag geheel de kaart zelf opstellen. Veel plezier met je nieuwe goodies!

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:55

Haha, beide de verleiding dus niet kunnen weerstaan wat nieuws te kopen.

Ik heb een kaart die al lang op mijn bureau lag afgemaakt, ben niet helemaal tevreden, hij al lang omdat ik niet wist wat ik ermee moest. Misschien dat ik later nog wat erbij bedenk.
Afbeelding

En even een paar kerstkaartjes gemaakt. Misschien maak ik van de groene variant later nog een paar als ik toch iedereen een handgemaakte kaart wil gaan sturen.
Afbeelding

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 07:55

Vind de rode kaart ook erg leuk hoor! Soms moet ik er ook even over denken, ik krijg ook niet altijd alle projecten af. Soms heb je een eindresultaat in je hoofd en dan lijkt het er totaal niet op, haha, trial and error, al doende leert men! Vind het wel een super schattige foto die je gebruikt hebt!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:35

De eerste kerstkaart is af. Ik heb me weer eens gewaagt aan de kleine schaartjes voor niet eens 3d, nee voor 6D. De schaar afdruk staat nog in mijn vingers...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna met 2de kaart begonnen. Dit is een simpele witte kaart met voorgedrukte dikke afbeeldingen. Ik ben er nog helemaal niet tevreden over. Vooral omdat het gouden plakband loslaat. Dus deze ligt even aan de kant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu met deze bezig. Wordt 3D, op groen karton en ik ga hem aan de voorkant plaatsen. En dan schrijf ik zelf tekst op de afgebeelde kader.
Afbeelding

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:52

Goed bezig geweest. Ook twee hele verschillende stijlen waarmee je hebt gewerkt :)
Is het de bedoeling dat het gouden plakband op de binnenkant van het kader geplakt blijft? Misschien in de hoeken even een knipje maken?

Ik heb gisteravond ook nog even aan de kerstkaarten gewerkt.

Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:03

Je ziet het slecht, maar het is ingeknipt. Er zit niet veel plak aan dit type plakband blijkt dus...
Mooie kaarten hoor!! Is de achtergrond weer gestempeld?

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:30

Nee, de achtergrond is van een mooi blok papier wat ik vorig jaar bij de action heb gescoord.
Sneeuwman met een embossingfolder gemaakt en met krijtjes opgekleurt. Heb het eerst wel met inkt geprobeerd, maar dat werd nogal vlekkerig.

Wat extra plakspul eronder doen, heb je zo'n rol dubbelzijdig plakband?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 09:36

Goed bezig! Ik plak alles vast met dubbelzijdig plakband! Moet je wel je papier goed mikken bij het vastplakken, met lijm kun je nog schuiven, maar met dubbelzijdig plakband, is vast echt vast.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:35

Mmm, eens kijken. mam zette van alles en nog wat vast met dubbelzijdig tape (oke tapijt dubbelzijdig...)

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:59

Leuk topic! Ik houd er wel van om te zien wat iedereen voor kaarten maakt. Ik maak ze zelf niet, vroeger heb ik wel veel 3d-kaarten gemaakt. Laatste jaren kijk ik vooral op YouTube naar kaarten maaksters. Kristina Werner en Jennifer McGuire kijk ik het liefst naar :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 11:25

Die dames zijn beide wel heel gaaf idd Nymphe, ik volg ze ook!