[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:57

Ik wil ook graag een kinderboek uitbrengen en een YA boek. Waar ik mee begin? Geen idee, maar verlopig alleen kleinere projecties aangezien ik mijn shrijftstijl dus wil verbeteren.

Ik ga zo beginnen met typen en zal het daarna hier posten :D

Anoniem

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:58

Leuk! Vind het echt gaaf dat iedereen zo enthousiast is. :#

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:00

Pichu schreef:
Jytte schreef:
Is het de bedoeling dat we het geschreven stuk in dit topic plaatsen? :)

Dat kan, maar een linkje is handiger.

Ik zou juist de tekst hier zelf plaatsen als je dat fijn vindt. Kan je het beter beoordelen...

@BeSen, ben benieuwd! :D

Ik heb nog maar 1400 woorden voor mijn verhaal, maar ik hoop er wat gang in te krijgen als mijn schrijfplan helemaal duidelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:00

Ik heb nog minder dan 1000 woorden in mijn 1e hoofdstuk hoor :P Ik hoop per hoofdstuk zo'n 800 woorden te doen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:04

Mayca schreef:
Citaat:
1. AlwaysH Genre = Fantasy, Doel = boek uitgeven

2. BeSen Genre = Romance (in kerstsfeer) Doel: het genre Romance uitproberen en beter leren schrijven.

3. Jeika Genre =

4. Athelas Genre = Fantasie, Actie, Doel = Beter/meer schrijven en stiekem lijkt het me leuk om één lang verhaal waar ik echt m'n best op doe uit te geven.

5. Galathil Genre = Fantasy , Doel = schrijven weer oppakken, inspiratie krijgen

6. madhatter Genre = Spannende fantasie. Doel= Beter leren schrijven, en zorgen dat jullie tips mijn boek interessanter gaan maken!

7. Mayca Genre = Fantasy, Doel = Gewoon meer schrijven.

8. Pichu Genre = Fantasy, Avontuur, Non-Fictie, Doel = schrijven weer oppakken

9. Elmo Genre = Thriller, Doel = 30.000 woorden op papier zeten.

10. leadhooves Genre= thriller, romantiek. Doel= leren van anderen en de allerkleinste fouten er uit wrikken.

11. Jytte Genre = Fantasy, Doel = schrijven weer oppakken en verder komen qua hoofdstukken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:07

@Pichu, ik wil dit boek echt uit gaan geven, dus ik wil het wel hoofdstukken van een normale lengte geven :P

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:08

Hoeveel woorden vind jij normale lengte voor een boek? :P
2000 +?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:09

Hoofdstuk, ongeveer 4000 woorden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:09

Maar als je meer hoofdstukken doet maakt dat niet uit. :)*

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:10

4000, daar kom ik bij lange na niet aan... Toch maar eens proberen dan :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:11

Pichu schreef:
Maar als je meer hoofdstukken doet maakt dat niet uit. :)*

Ik vind het heel storend als een boek van 200 blz 30 hoofdstukken heeft, maar dat is mijn smaak dan misschien. :)

4000 is niet zo lang, is eigenlijk nog best kort voor een heel hoofdstuk. Te bedenken dat mijn boek 10+ hoofstukken heeft, is het wel normaal, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:12

Ik vind het juist fijn als een boek meer hoofdstukken heeft. Dan kun je stoppen met lezen op het moment dat een hoofdstuk is afgelopen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:15

Ik ga nu pas echt beginnen :') maar ik ga het straks hier plaatsen :)
De hoofdstukken wil ik zo'n +-2000/3000 laten hebben, maar ben benieuwd of dat wel lukt aangezien ik meestal rond de 1500 zit :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:16

Ja, maar 30 hoofdstukken is voor een boek van 200 bladzijden behoorlijk veel:P
Ik schrijf per keer sowieso 1000 tot 2000 woorden en dit is dan ongeveer twee aviertjes, dat zou wel heel kort zijn voor een hoofdstuk. Maar met Wattpad is het wel logisch als je elke bladzijde een nieuw hoofdstuk hebt.

@BeSen, ik was al begonnen hoor! :P
Lukt vast wel wat betreft de lengte van je hoofdstukken!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:18

Marrie_L schreef:
Citaat:
1. AlwaysH Genre = Fantasy, Doel = boek uitgeven

2. BeSen Genre = Romance (in kerstsfeer) Doel: het genre Romance uitproberen en beter leren schrijven.

3. Jeika Genre =

4. Athelas Genre = Fantasie, Actie, Doel = Beter/meer schrijven en stiekem lijkt het me leuk om één lang verhaal waar ik echt m'n best op doe uit te geven.

5. Galathil Genre =

6. madhatter Genre = Spannende fantasie. Doel= Beter leren schrijven, en zorgen dat jullie tips mijn boek interessanter gaan maken!

7. Mayca Genre = Fantasy, Doel = Gewoon meer schrijven.

8. Pichu Genre = Fantasy, Avontuur, Non-Fictie, Doel = schrijven weer oppakken

9. Elmo Genre = Thriller, Doel = 30.000 woorden op papier zeten.

10. leadhooves Genre= thriller, romantiek. Doel= leren van anderen en de allerkleinste fouten er uit wrikken.

11. Jytte Genre = Fantasy, Doel = schrijven weer oppakken en verder komen qua hoofdstukken.

12. Maylotje Genre= Jeugd/... Doel= Eindelijk mijn ideeën op papier zetten

13. Marrie_L Genre = Avontuur. Doel = Rebel (grotendeels) afronden.

14. Caira Genre= roman Doel = eerste 5 hoofdstukken af

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:36

Hier de proloog, die is niet zo erg lang maar het is een proloog dus die zijn niet lang :P
Leuk dat er zoveel verschillende genres zijn hier!
@Pichu, leuk bedacht! Zelfde tip als AlwaysH, ben benieuwd hoe je verder gaat.

--------------------------
Proloog

Lief dagboek,

Ik weet niet hoe ik vandaag onder woorden moet brengen. Je weet vast wel van eerdere berichten hier dat ik echt een kerst-gek ben. De kerstboom, vol met de prachtige gekleurde kerstballen en slingers, het diner, de gezelligheid, de liefde die iedereen maar uitstraalt.... Ik zal maar beginnen bij het begin van vandaag. Ik werd wakker door mijn broertjes die hard op de deur aan het bonken waren. Geïrriteerd gooide ik de dekens van me af en bedacht me dat het eindelijk kerst was, de dag waar ik het hele jaar al naar uit keek. Ik toverde een glimlach op mijn gezicht en liep naar beneden, waar mijn moeder de tafel al gedekt had met de lekkerste lekkernijen. Ik ging op mijn stoel zitten en nam wat van al het lekkere eten wat er stond. Mijn broertje, Lucas, vroeg me wat ik vandaag ging doen. Vol enthousiasme vertelde ik hem dat ik met Meghan naar het pleintje in de stad zou gaan. Natuurlijk vroeg hij zich af wat daar nou weer interessant aan was, maar dat kon ik hem natuurlijk wel vertellen. We gingen naar het gratis kerstconcert wat daar gegeven zou worden. En zo gezegd zo gedaan, om twaalf uur belde Meghan aan en liepen we samen de deur uit richting het kerstconcert.

Eenmaal op het pleintje aangekomen kochten we warme chocolademelk met slagroom en plofte we neer op het bankje bij de chocolademelk stand. Verwonderd keek ik naar de sneeuw die uit de hemel kwam vallen. Dit zouden één van de leukste kerstdagen in mijn leven gaan worden. Meghan en ik hadden nog even gekletst en stonden net op het punt om op te staan toen ik mijn chocolademelk liet vallen doordat er iemand met een harde stoot tegen mij aankwam. Ik riep: ''Kijk eens uit man!" en draaide me woest om. Maar lang boos blijven kon ik niet, mijn hart maakte een sprongetje toen ik recht in zijn zíjn ogen keek.....

Liefs,
Mia

----------------------------

Ik weet niet of ik dit een goede proloog vind of niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:41

Ik vind het wel leuk, ik kan alleen niet tegen het woord "lekkernijen" :brr: Maar daar heb je niks aan natuurlijk. :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:42

Ooit was er een weg terug geweest, misschien als ik heel erg mijn best had gedaan zou ik die weg nog gevonden hebben. Maar nu niet meer, nu kan ik niet meer terug. Ik zie de pijn in zijn ogen maar kan niets meer doen of zeggen om hem weer te laten lachen. Ik zet een stap naar voren, maar hij deinst achteruit, ik zie tranen in zijn ogen opkomen en de wanhoop knijpt mijn keel dicht. De stilte tussen ons is oorverdovend, maar ik durf niets te zeggen. Niets van wat ik zou kunnen zeggen zal ook maar iets goedmaken. Sander draait zich om en begin het pad af te lopen. Hij kijkt nog een keer over zijn schouder, schudt zijn hoofd en vervolgt zijn weg, hij loopt voor de laatste keer het pad af van wat eens ons huis, en wat rest zijn alleen nog de herinneringen en een leeg huis.Ik schrik op van een druppel op mijn hand en merk dan pas dat de tranen over mijn wangen lopen. Tranen van spijt, van wat had kunnen zijn, van wat ik verloren heb, maar ik krijg ook een gevoel van vrijheid, afsluiten wat geweest is en verder kijken naar wat komen gaat. Ik sla mijn vlecht over mijn schouder en gebruik mijn mouw om mijn tranen te drogen. Nu is niet de tijd om te huilen, het is mijn eigen keuze geweest en ik zal moeten leven met de gevolgen daarvan. Wat zou het fijn zijn om twee sterke armen om me heen te voelen, maar juist die armen zijn net weggewandeld de koude avondlucht in. Sander, mijn rots in de branding, mijn trouwe metgezel, mijn maatje, dit heeft hij niet verdiend, maar er was geen andere manier dan deze.Hij zal me haten, verdriet hebben maar dan ook herinneringen hebben aan onze tijd samen. En ook dit zal slijten, uiteindelijk zal hij verder gaan met zijn leven en een fijne partner vinden om de rest van zijn leven mee door te brengen. Hij zal trouwen, kinderen krijgen, promotie op zijn werk en een fijn thuis, maar dit alles zal hij met een ander doen. De lieve woordjes die hij altijd in mijn oor fluisterde zal hij in een ander oor fluisteren, de ontbijtjes op bed zullen voor een ander bestemd zijn, maar dit alles is mijn eigen keuze. Ik loop naar binnen en laat me tussen de ingepakte dozen op de grond zakken. De spullen van Sander zijn eerder deze dag al opgehaald en wat er nog rest is is alles wat er van mijn leven overgebleven is. Zelfs thee zetten gaat niet lukken, de waterkoker is door Sander meegenomen, een cadeau van zijn moeder, dus van hem. Nog één dag en dan begint de rest van mijn leven.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:45

@besen: ik zou het iets meer detailleren, maar goed begin.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:46

Pichu schreef:
Ik vind het wel leuk, ik kan alleen niet tegen het woord "lekkernijen" :brr: Maar daar heb je niks aan natuurlijk. :P

Die ga ik dus extra vaak gebruiken :Y) (Grapje hoor :* )

@Caira, Heel mooi geschreven hoor!

Wou ik ook gaan doen, maar dacht dat een proloog misschien wat oppervlakkiger zou kunnen aangezien het een bladzijde uit een dagboek is. Maar bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:54

@Caira mooi hoor! Ik vind het alleen fijn om te weten over wie het gaat. Of is dit niet het eerste hoofdstuk?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:55

Volgens mij is dat ook de proloog bij Caira? Kan ook fout zitten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:56

BeSen schreef:
Volgens mij is dat ook de proloog bij Caira? Kan ook fout zitten natuurlijk.

Oh ja, kan ook nog. Had daar niet aan gedacht. :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:59

Ik ga ook proberen mee te doen, ik wil 15 korte verhalen schrijven!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 16:00

Ik zal straks uitgebreid feedback geven, wanneer iedereen heeft geplaatst wat hij of zij heeft geschreven/gepland.

Mijn vorderingen voor vandaag zijn:
- 1521 woorden voor inleidende hoofdstuk, wat tevens heel belangrijk is.
- Mijn ideeën pins aangevuld op pinterest: https://nl.pinterest.com/cpprinsesje/dr ... -reality~/

@eclair, welkom! :)