[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:54

Oh gossie, wolven daar weet ik echt niks van. _O- Mijn redenatie was dat ze dus al 4 benen had en dat dat hier benadrukt werd, maar dit verklaart veeeeel :oo

xDenies

Re: 30 days writing challenge! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:58

Sorry .. ik houd het ook graag geheimzinnig :') Dan moeten mensen gaan nadenken.
Maar dan had ze zichzelf nooit met haar handen omhoog kunnen duwen? :P

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:59

Ik heb ruim 700 woorden gebruikt :)
Bedankt iedereen al voor de reacties! Ik sta altijd open voor tips ^-^
Ik zal zo snel mogelijk al jullie verhalen ook lezen en in elk geval iedereen een persoonlijke reactie geven (: als je geen tips wil, prima, dan houd ik het gewoon bij sterke punten benoemen ofzo.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:00

Ik vind 'tips' oké, maar uiteindelijk doe ik dit voor de fun. Geen druk, geen verhaallijn volgen (in zekere zin) en niets moet; alles mag.
Als ik beoordeeld ga worden dan is dat stukje druk en moeten ook terug .. dat zou jammer zijn :D *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:05

Ik heb hem ook eindelijk af, zal hem hier even in bewerken!

Citaat:
1. The Furthest Away From Home You Have Ever Been:
Hel
1082 woorden

De hete, rokerige adem van de gitzwarte draak glijdt langs mijn drakenvel, terwijl ik mijn adem inhoudt en het gloeiende zwaard tussen mijn trillende vingers geknepen houdt. Tegen de muur aan gedrukt kijk ik naar hem terwijl hij zich oriënteert over de oppervlakte, in de hoop dat hij me niet ziet. Ik heb geen adem meer over en voel me machteloos met alleen het zwaard in mijn handen, ik maak geen enkele kans tegenover dit monsterlijke wezen. Het kan mij zonder genade in stukken scheuren en zal genieten van mijn taaie vlees, omdat ik als enige strijder met wat er is overgebleven moet vechten voor mijn land. Bijna al mijn vingers zijn verschroeid en degene die nog niet zijn verbrandt hebben het al zwaar gehad in de kerkers op aarde en zijn stuk voor stuk gebroken. De woede borrelt ergens in mijn maag maar de angst voor de draak is veel groter, de angst om te sterven en alles achter te laten versterkt de adrenaline die door mijn lichaam giert.

Het zwaard is voor mijn toegetakelde handen bijna te zwaar om vast te houden, laat staan om de draak mee te doorboren tot het niet meer ademt. Ik voel weer een paniekaanval aankomen en druk mezelf nog steviger tegen de hete muur. Het sterke zwaard ontglipt uit mijn handen en klettert oorverdovend op de grond. De aanraking met de stenen grond laat het ijzer van het zwaard vonken doen opspatten. Snel duw ik mijn handen voor mijn bebloede gezicht voordat ik straks mijn zicht verlies. Een hels kabaal van de draak maakt mij duidelijk dat ik het zwaard zo snel mogelijk weer in mijn macht moet krijgen, anders eindigt het hier voordat ik ook maar iets heb kunnen doen. Ik open mijn ogen en haal mijn handen voor mijn gezicht vandaan, verwijder mijn verschroeide haar voor mijn ogen en zoek de grond af in de hoop het zwaard weer te zien. Een glimmend object ligt zo’n drie meter voor mijn neus en voordat er enige twijfel kan ontstaan duik ik er in volle vaart op af.

Met een harde klap en duidelijk geschaaf over de ruwe grond sluit ik mijn handen om het zwaard. Ik schreeuw het uit van de pijn en pak mijn hand, waar een diepe snee in is gekomen. Alsof het helpt knijp ik mijn pols fijn en bijt ik resoluut en hard op mijn tanden. Mijn zicht flitst over de hevig, bloedende snee in mijn rechter handpalm en mijn ogen worden waterig. Met mijn linkerhand grijp ik nu de juiste kant van het zwaard en terwijl ik opsta voel ik de tranen op mijn wang verdampen in de hitte van de kamer waar ik me in bevind. Een vreselijke brul ontwaakt me uit mijn zelfmedelijden en laat me schichtig door de donkere kamer kijken. Luid hoor ik de draak dichterbij komen en mijn hartslag schiet omhoog. Alsof de draak me bedreigend opzoekt loop ik achteruit tot ik de muur weer voel. Het zwaard trilt nog meer nu de pezen in mijn rechterhand stuk voor stuk zijn doorgesneden. Het bloed sijpelt langs de mouwen van mijn gewaad en verkoelt de hitte op mijn armen. Ik hoor de draak ademen en weet dat hij nu waarschijnlijk nog maar enkele meters van mij vandaan is, ik zie hem niet. Het enige wat ik zie is het glimmende zwaard, het zwaard dat uit zichzelf de weg hoort te wijzen en licht geeft.

Plots zie ik een oog verschijnen, zo’n tien meter van me vandaan. Zonder na te denken ren ik naar voren en doorboor ik de pupil. De kop van de gitzwarte draak schiet razendsnel omhoog en ik voel dat het zwaard uit mijn hand glipt. Met een luid kabaal brult de draak het uit van de pijn. Als een soort overwinning krabbel ik overeind en probeer ik uit alle macht het zwaard uit zijn gesloten oog te trekken. Genadeloos glijd ik onder zijn woest slaande klauwen door en grijp ik het handvat van het zwaard. De pijn die door mijn rechterarm schiet is onbeschrijflijk. De kreet die uit mijn mond ontsnapt verslapt mijn greep en met een doffe knal voel ik de scherpe klauwen van de meedogenloze draak door mijn huid schrapen. Nu is het echt gebeurd, nu valt er niks meer te doen. Nog een klap en ik voel dat ik zeker wel tien meter naar achter schuif. Ik hoor dat het zwaard ook wordt geraakt en de andere kant op schuift, maar verlamd van de pijn blijf ik op de grond liggen.
Alsof de draak extra van mijn pijn aan het genieten is lijkt het minuten te duren voordat ik weer een teken van leven van hem hoor. Door mijn dichte oogleden zie ik het vuur dat hij spuwt. Woedend zal hij wel zijn, wat ik toch probeer te begrijpen terwijl ik sudderend op de bloedhete stenen lig. Mijn handen verkrampen verschroeid samen en ik voel dat ik aan het stuiptrekken ben. Voor een laatste keer probeer ik nog aan het mooie verleden te denken, aan de tijd dat ik vredig op aarde doorbracht. De stem van mijn moeder spookt door mijn hoofd, met steeds de laatste zin die ze me heeft toegefluisterd. De sussende woorden van mijn wijze moeder grijpen zich als een flashback vast aan mijn netvlies: “Beheers je, beheers je alsjeblieft. Het is niet jouw schuld, je vader heeft een domme keuze gemaakte en jij was als enige verstandig genoeg de juiste keuze te maken.” De draak laat zich op de achtergrond niet stil en na enkele minuten ontstaat er een ontzettend harde klap naast me. Ik voel het gestamp van het monsterlijke ding in een cirkel om me heen.

De stuiptrekkingen maken het mezelf moeilijk nog helder na te denken maar na enige inspanningen weet ik het medaillon van mijn nek af te halen. Het lijkt zo erg te gloeien dat ik het door het laatste stukje huid voel branden, ik pak het bij elke steek van pijn steviger vast. Ik hijs mezelf omhoog en zit op mijn knieën terwijl ik de draak door mijn haar voel ademen. Zijn sterke adem is waarschijnlijk op pijn na mijn laatste opgevangen prikkel in mijn leven. Met trillende vingers maar een bewuste gedachte open ik het medaillon en houd ik mijn hand op. Ik open mijn ogen en kijk recht in het rechter oog van de genadeloze draak. Twee seconden hebben we contact, maar wanneer ik mijn ogen sluit voel ik zijn tanden door mijn lichaam boren.

Overigens is dit voor mij ook echt alles behalve duidelijk, ik weet dat ik een missie uitvoer en de aarde van de hel probeer te redden, maar wat voor medaillon ik in mijn handen houdt en in wat voor kamer ik me bevindt is voor mij ook onduidelijk. Dit is een vaker herhaalde nachtmerrie voor mij, en de hel is in mijn ogen toch ontzettend ver weg (omdat het in mijn dagelijkse zicht niet bestaat).

xDenies: Wolven <3 Ik vind het een leuk stuk, zo af en toe wat onduidelijk maar in zo'n verhaal plaatst dat ook wel erg goed dus dat maakt vrij weinig uit.
XxLiEsJuHhxX: Voor een eerste echte keer is het al behoorlijk netjes. Let op je hoofdletters, ook in citaten of momenten dat er wordt gesproken.
_Floortje: Wat mooi geschreven, lijkt me behoorlijk eng (vooral op zo'n jonge leeftijd). Mooi verteld en lekker in detail
Iejoor: Phoe zeg, geen idee of dit uit jou herinneringen naar boven komt drijven, maar er zit zeker een sterke geur aan. Als je dit leest moet je het slot toch even wegslikken; heel mooi! Wel vind ik het af en toe wat standaard geformuleerd, misschien wat meer synoniemen of meer detail gebruiken?
Marrie_L: Hij is erg sterk, je spreekt lekker duidelijk en het lijkt zo op het 'papier' te zijn gevloeid. Wellicht mag je in mijn ogen wat meer letten op de momenten dat er iemand spreekt, aangezien er vaak 'zei ze' wordt gebruikt.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:15

xDenies -> Handen/poten, tja, dat was nog niet helemaal duidelijk voor mij. Heb hem nu nog een keer gelezen en vind hem nu veel leuker. :')
Ik hoop echt dat de tips geen druk geven, maar juist een extra motivatie is. Als dat niet is dan doe ik hetzelfde als Marrie_L, noem ik gewoon alleen de dingen die ik tof vind! *\o/*

AlwaysH -> Ik vind het een tof verhaal. De gaten die er open gelaten zijn, zijn eigenlijk heel sterk gekozen. Medaillon vind ik gaaf in verband met de keuze die je aangeeft gemaakt te hebben. Ben heel benieuwd naar het achtergrond verhaal, jammer dat nachtmerries dat nooit vertellen >;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:16

Nee hoor, geen probleem :) Als het maar niet echt bekritiserend wordt, daar zit ik namelijk niet op te wachten, haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:22

@xDenies, denk niet dat dat echt zal gebeuren, dat is sowieso banketstaaf, de een heeft meer schrijfervaring dan de ander! :D

En inderdaad Floortje, beetje jammer, doet me denken aan Harry Potter en de Orde van de Feniks. :')

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:24

Ik hoop ook dat dat zeker niet zal gebeuren Denies! Als het wel zo is denk ik dat dit ook zeker aangegeven kan worden.

Hahaha niks verklappen hoor AlwaysH! Die ben ik nu aan het lezen _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:26

Oh, shjjjit :x

Heb hem net (weer) uit, tis wel mijn favoriete deel O:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:33

Verhalen gaat me nu niet lukken om te lezen allemaal (of strakjes misschien even lezen, maar niet op antwoorden), beetje lange dag gehad, net thuis en zelf nog even snel een verhaaltje schrijven :o

1. The furthest away from home you have ever been
Daar vertrok ik, van bus naar bus, opweg naar de verste verte dat ik kon zijn. Ik deed mijn oordoppen in en speelde constant het liedje Chop Suey af op mijn telefoon. Misschien wel het meest deprimerende nummer dat er op mijn telefoon stond. 'I don't think you trust, in my self-righteous suicide'. Een gek idee was het, om te beseffen dat je alle mensen die je nu nog zag, daarna niet meer zou zien. Nooit meer. Maar maakte dat nog wat uit? Nee, eigenlijk niet meer. Daar zat ik dan, de laatste halte was in zicht en ik zou arriveren op de plek van bestemming. De bestemming... letterlijk en figuurlijk. Ik stapte de bus uit en keek om mij heen. Alles leek zo chaotisch, zo vol, alsof iedereen haast had. Of leek dat allemaal maar zo? De beleving was heel anders in mijn opzicht. Ongestoord liep ik naar de brug, waar alles zou gaan gebeuren. Mijn voeten voelden steeds zwaarder aan naarmate de bestemming dichterbij kwam. Ik liep de trap op en zette zo mijn eerste voet op de brug. Ik liep richting het midden, waar een meisje stond. Ik ging naast haar staan waarop zij zei 'Bestemming bereikt'. Ik keek haar aan. Zonder na te denken pakte ze mijn hand vast en zette haar been over de reling. In spiegelbeeld volgde ik haar. Al snel kwamen mensen naar ons toegerend en pakte onze armen vast en probeerden ons van de zijkant van de brug af te trekken. Omstanders hadden 112 gebeld en al snel was de politie ter plaatse. Om onze veiligheid te verzekeren werden we in de boeien geslagen en in de politieauto gezet. De TomTom van de politieauto luidde: 'Bestemming bereikt'. En zo was het maar net.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:37

Hihi ik ben onder de voetbalwedstrijd maar meteen begonnen met dag 2. Denk niet dat ik daar morgen tijd voor ga krijgen. Dus dan nu maar alvast een deel schrijven daarvoor. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:38

Ik heb morgen heeeeeeel lang de tijd! Kregen zojuist een briefje door de brievenbus dat er weer een tienerparty gehouden wordt in de straat die tot één uur duurt. 'Excuses voor enige overlast', nou houd er maar rekening mee dat we na één uur blij mogen zijn als de ramen er nog in zitten.
Diep zucht.

Ik heb echt mijn hutje op de hei nodig.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:41

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hihi ik ben onder de voetbalwedstrijd maar meteen begonnen met dag 2. Denk niet dat ik daar morgen tijd voor ga krijgen. Dus dan nu maar alvast een deel schrijven daarvoor. :D

Dat wilde ik ook doen, maar zit nog te twijfelen over het onderwerp (as always)

Nayomie -> Wat leuk gedaan zo met dat 'Bestemming bereikt' wat op 2 plekken terugkomt maar toch op een andere manier.

xDenies -> Ohh wat balen Denies! Ik voorspel dat jouw onverwachte gebeurtenis de tienerparty wordt :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:42

Tienerparty met wolven .. oh wauw .. inspiratie bom :P

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:46

Is het een idee om bovenaan/onderaan te zetten of je tips wil? Zodat we rekening kunnen houden of we alleen de sterke punten eruit halen of ook tips kunnen geven? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen teveel druk ervaren om 'goed' te zijn. (Wat daar dan ook onder valt ;) )

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:49

xDenies schreef:

Twilight 5.0 :j

:')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:50

AlwaysH schreef:
xDenies schreef:

Twilight 5.0 :j

:')

Nee, ik schrijf niet over Twilight wolven, hoe durf je! :P :') <<)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:52

Tayler mag je ook gewoon in zijn natuurlijke habitat voor me beschrijven hoor :j :#

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:53

Oeh gaaf! Ik doe ook mee. :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:54

Gezellig Mandarijn! Ga je vandaag ook nog je eerste stukje posten of doe je vanaf morgen mee? :))

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:55

_Floortje schreef:
Gezellig Mandarijn! Ga je vandaag ook nog je eerste stukje posten of doe je vanaf morgen mee? :))

Ik ga m'n best doen om die van vandaag nog te posten. *D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:55

Marrie_L: Dat is inderdaad een goed idee!! Ik ga van iedereen nog lezen. Maar ik ben zo'n mega noob in schrijven dat ik niet meer kan zeggen buiten dat ik het leuk vind of niet. O:)

xDenies: Veel plezier met je ''inspiratie bom'' *\%/*

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:58

Door te vertellen welk stukje je leuk vind en welke niet kunnen wij dan zelf kijken wat het verschil is en wat we beter zouden kunnen doen misschien?
Ik ben ook een schrijfnoob maar hoop maar gewoon dat iemand er wat aan heeft :')

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:01

Hmm dat klopt wel ja. Dan ga ik daar morgen avond voor zitten. :D