Het is inderdaad tijdrovend. Voor de telefoonhoesjes was ik rond de 10 uren mee bezig, planning van het patroon inbegrepen. Maar ik geniet ervan naast mijn normaal werk op kantoor nog iets met mijn handen te doen
Ohh wow wat gaaf ! Mocht je ooit orders gaan doen, ik zou enorm graag een klein leren plaatje willen met een clipje eraan voor aan mijn zadel.. mijn paard zijn naam doet helaas alleen niemand omdat het geen regulieren naam is dus het zou echt met de hand moeten.
Wat geweldige reacties! Ik vind het zo gaaf dat jullie mijn dingetjes leuk vinden. Ik ben nogaal een perfectionist en zie vaak alleen de foutjes
Al jullie mij een pb sturen kan ik kijken wat ik voor jullie kan betekenen
Veriye
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 19:53
Nieuwe sleutelhanger met mijn nieuwe stempel
Veriye
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 21:51
Naast de kleine sleutelhanger was ik nog bezig met een zadelhanger en wil jullie graag de stappen laten zien
Stap 1, een ontwerp maken
Stap 2, het leer uitsnijden en het ontwerp overzetten:
Stap 3, de lijnen met de swivel knife bewerken en met de beveler de randjes bewerken achtergrond en details erinwerken
Stap 4: het verven. Voor het verven heb ik het leer met speciaal olie ingewreven, laten drogen en dan de achtergrond voorzichtig met zwarte leerverf geverfd.
Nu moet ik het "alleen" nog sealen, dan met de antique stain kleuren, randjes afwerken en weer sealen
Wat leuk, zie dit topic nu pas. Zou je het leer misschien via een behulpzame stoffeerder of ander bedrijf dat met leer werkt, kunnen kopen? Die kopen namelijk tegen inkoopprijs en dat kan behoorlijk schelen.
Dat zou misschien kunnen, maar vind ik persoonlijk zo een gedoe en ik moet het leer echt eerst voelen en bekijken voor ik het koop. Maar ik merk dat er toch belangstelling voor mijn dingen zijn, dus ik ben aan het overleggen om per 1 januari een kleine eenmanszaak inteschrijven bij de kvk Scheelt dan ook weer behoorlijk met de btw.
Gewoon wauw! Ik vind zelf leerbewerking ook echt enorm gaaf en misschien moet ik later dat toch ook maar gaan doen over een paar jaar sinds ik mijn andere doel niet ga redden, hoelang duurt het voordat je weet hoe het allemaal werkt?