Peppertree schreef:Wat voor lesboek is het? Ken je degene die het boek heeft samengesteld?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jepsica schreef:Voor de mensen die zeggen het is toch een eer.
Ja best leuk hoor je paard in een boek.
Beetje jammer dat ze onder de foto zetten uitting van stress.
Wat nou als ik ooit me paard wil verkopen en iemand ziet dat in dat boek staan en valt er over?
Ik noem maar een voorbeeld.
Het gaat mij om het principe. Ze hadden het gewoon even kunnen vragen.
lrtj_ schreef:Volgens mij moet je voor commerciële doeleinden ten alle tijden toestemming vragen, omdat ik als manegehouder of als eigenaar niet gelukkig zou worden als ik iets in een boek zou zien staan.
Als jij daar met je compact camera bij de les staat is het geen probleem.
Maar het is heel anders als je met een spiegelreflex camera foto's gaat staan maken met een bepaald doel.
Brainless schreef:Leverage schreef:Een dier beschikt niet over portret recht, dus de fotograaf had geen toestemming nodig en heeft dit zo mogen leveren
Ook als de foto's op privéterrein genomen zijn?
Maar alsnog, een dier beschikt niet over portret recht, maakt niet uit waar t dier zich bevind. Brainless schreef:liedje89 schreef:Wat gek dat zoveel fotografen niet op de hoogte zijn van wat ze allemaal mogen dan, zijn dat wel professionals?
Een dier op de foto zetten mag namelijk gewoon altijd, een dier heeft geen portret recht en er wordt ook geen inbreuk op je privacy of eigendomsrecht gemaakt over het algemeen. Ik neem ook aan dat die ene iig geen prof was als ze ineens der hele site verwijdert.
Ook bij iemand op het erf of in huis?