[ART] Memorybeads

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:44

Lieset23 schreef:
Zo wat mooi zeg. Van je zin "toen mijn zoontje overleed" kreeg ik kippenvel. Ik heb even in je profiel gespiekt. Erg triest van Nigel. Dan jullie dochtertje. Wat een plaatje.

En de beestenbende ook erg mooi.

Echt meid, tijd voor een website. Zeer uniek.

Mij gebeurde hetzelfde en ik moet ook zeggen dat de kunstwerken die je maakt geweldig mooi zijn.
Een website lijkt me een goed idee en hoop dat hij er komt, zodat ik hem aan "mijn favorieten" kan toevoegen.
Je hebt het nu ontzettend druk met alle pbs die je binnenkrijgt en wat me niet verbaast.
In de toekomst ga ik jou zeker benaderen. :j

LadyMadonna

Re: [ART] Memorybeads

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:19

Nou mel... Dat wordt website bouwen ;)

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:24

Ook ik zag hem bij uitgelicht voorbij komen. Erg mooi!
Ik heb een prachtige ring met paardenhaar, maar van bijvoorbeeld de kat kon ik niets moois laten maken.

Wat kost een glaskraal met een plukje haar?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:42

Echt prachtig _/-\o_

Kunst!!!!!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:49

Prachtig, ik vind het echt heel bijzonder

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:55

dreamer1987 schreef:

Zelfde vraag. :o

Zeg, algemene vraag: ik lees alleen maar dat iedereen graag een aandenken wil in de vorm van een sieraad van een overleden dier(bare).
Is het raar als ik zoiets als kadootje wil doen aan iemand die bijna een bijzondere prestatie met een fokproduct van mij heeft gehaald en nog steeds actief aan wedstrijden mee doet met het bewuste paard en er ook heel erg gek mee is.
Ik heb lang lopen nadenken voor een leuk geschenk (als het zo ver is) en dit leek mij een leuk en persoonlijk kado maar ik heb het idee dat er alleen sieraden worden gemaakt van overleden dieren of heb ik dat mis. Zou namelijk wel een beetje heel erg l?llig overkomen dan.... :')

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:56

zwanepol schreef:
dreamer1987 schreef:

Zeg, algemene vraag: ik lees alleen maar dat iedereen graag een aandenken wil in de vorm van een sieraad van een overleden dier(bare).
Is het raar als ik zoiets als kadootje wil doen aan iemand die bijna een bijzondere prestatie met een fokproduct van mij heeft gehaald en nog steeds actief aan wedstrijden mee doet met het bewuste paard en er ook heel erg gek mee is.
Ik heb lang lopen nadenken voor een leuk geschenk (als het zo ver is) en dit leek mij een leuk en persoonlijk kado maar ik heb het idee dat er alleen sieraden worden gemaakt van overleden dieren of heb ik dat mis. Zou namelijk wel een beetje heel erg l?llig overkomen dan.... :')

ik wil eigenlijk ook een hanger met het haar van mijn paard dat er nu nog gewoon is. Gewoon omdat ik d'r graag dicht bij me heb :)
Vind het een erg mooi en gaaf idee van je!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:07

Bedankt, ik moet dan alleen nog aan een pluk(je) haar zien te komen. Ze woont niet naast de deur (80km van mij vandaan :oo )
Kijken of ik contact kan krijgen met haar zusje. :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:17

zwanepol schreef:
dreamer1987 schreef:

Mag ik even op je reageren: het is juist ook heel leuk om dit te doen als het betreffende dier nog leeft! :j

Van mijn oude merrie heb ik destijds staarthaar in een zilveren sierraad laten verwerken (of beter: ik heb dat kado gekregen als verrassing van mijn man en een vriendin) terwijl ze nog leefde, maar al wel oud was. Dat vond ik zo leuk en ook heel fijn, ik kon het dragen terwijl ze er nog was. Uiteindelijk is ze toen 4 maanden later overleden, maar ik vond het heel prettig dat ik toen niet de staart hoefde af te knippen.
Dus 'bij leven' zo'n mooi sierraad laten maken is zeker niet gek! :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:22

Oké, al 2 positieve reacties gehad. Ik wilde het toch even weten voordat ik straks met een "te origineel" kado aan zou komen en ik raar aangeken wordt, ha,ha!
Het betreffende paard is pas 11 jaar en ik hoop dat ze nog lang van hem kan genieten. :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:24

Ja hoor, kan best! :)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:24

wow mel! wat veel reacties en ook allemaal zo leuk!
je sierraden zijn ook echt prachtig, een site maken is idd niet zo'n gek idee.....

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:36

probabeest schreef:
wow mel! wat veel reacties en ook allemaal zo leuk!
je sierraden zijn ook echt prachtig, een site maken is idd niet zo'n gek idee.....

Met de prijzen :D

Ben benieuwd wat het complete setje op de zesde foto kost :o

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:38

Echt ontzettend mooi! Mijn complimenten :)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:45

Echt een site gaan maken hoor :P
Kunnen we massaal gaan bestellen haha
Het is echt prachtig

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:49

Wat onwijs mooi! Ik heb nog haar van mijn overleden kat, zou zo'n sieraad wel erg mooi vinden..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:14

zwanepol schreef:
Oké, al 2 positieve reacties gehad. Ik wilde het toch even weten voordat ik straks met een "te origineel" kado aan zou komen en ik raar aangeken wordt, ha,ha!
Het betreffende paard is pas 11 jaar en ik hoop dat ze nog lang van hem kan genieten. :D

Hij hoeft ook niet perse oud te zijn voor een mooi aandenken, hoor! :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:26

Was al aan het zoeken om je te tippen voor uit gelicht, niet meer nodig dus.

Mel, ga gauw die website bouwen, ik wil ook bestellen. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:28

Ook ik ben wel benieuwd naar prijzen, heb nog een plukje haar liggen van mijn oude kat waar ik nog wat mee wil en dit is wel erg gaaf.
Evt zou ik het dan willen combineren met haar van de huidige kat.
Is het overigens ook mogelijk om wat te laten graveren in zo'n bedel?
Bijv in dat zilveren kerntje ofzo?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 17:28

dank jullie wel voor de vele lieve en leuke berichtjes!

Ok poging om even bij te lezen en in te gaan op bepaalde vragen.

rommulus schreef:
Verdorie ik zoek al jaren naar deze oplossing !!
Helaas is mijn vorige oplossing gestorven waar ik de as van mijn hond in had.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NTBFLTZU.jpg
Het kokertje is uit de houder omdat de lijm niet meer houd.

Ik gaat pluizen :D

Zou je het kokertje niet opnieuw kunnen plakken, met goede sieradenlijm zou dit toch eigenlijk goed moeten kunnen. Ik zou anders ook eens kunnen zoeken voor een oplossing voor je as in te dragen. Maar een bead laten maken is idd ook mogelijk. Denk er maar eens over na, maar als je het kokertje zelf nog hebt en je vind het nog mooi zou ik het lakken eens overwegen ;)

PardoesJessi schreef:
Wauw!!!! Idd echt een site maken! Ga ik onthouden voor wanneer een dierbare of dierbaar dier uit de tijd komt. Dit jaar mijn merrie in laten slapen en toen een bead laten maken met een vlechtje en haar naam. Maar vind dit ook wel echt heel mooi. Als je het echt zo verslavend vind zou ik er meer werk van maken! Daar moet werk in zijn. Sucses!

thanks, zo'n bead met haar naam en een vlechtje is idd ook heel erg mooi idd. :j

Molfre schreef:
Die eerste armband, met die blauwe beads, is het ook mogelijk daarmee iets met staart/maan haren te doen? En zo ja, wat zijn de kosten daarvan?

Mijn complimenten trouwens, heel gaaf gedaan!

Nee, helaas. Ik heb weleens gezien dat ze glasbeads branden met haar, maar daar geloof ikzelf niet zo in. e smelten namelijk het glas en zogauw het haar het hete glas raakt schroeit het haar weg. Wat je dan op de bead ziet zijn zwarte streepjes schroeisel en dat word dan gezegt dat dit het haar is, maar eigelijk is het gewoon het schroeisel verbrand haar
Ik heb het hier geprobeerd en dit is helaas niet mogelijk en zal ik dit ook niet maken, aangezien ikzelf van mening ben dat er niks van haar in de kraal achterblijft :P
Deze armband is dan ook alleen mogelijk met asbeads/ en/of gewone gebrande glasbeads.

3timesmom schreef:
Dit is echt supermooi. Kan je mij een kostprijs hiervan sturen. Mag per pb maar ik heb een idee voor mijn mama met een pluk haar van mijn overleden broer.

De kosten zijn afhankelijk van de wensen die je hebt, maar de beads met haartjes zijn er vanaf 24,95.

CalvinenGino schreef:
oeh foto 6 en 7 , prachtig!

Maak je ook kettingen op bestelling?

Iets voor mijn mam, zus en mezelf voor als kerstcadeau :)

Wij zijn al aan het pb'n :D

Moratoetje schreef:
Prachtig, echt heel mooi!

Ik ben nog steeds op zoek naar een sieraad als herinnering aan mijn overleden pony. Je hebt geen site ofzo?

dank je. Er is nog geen site sorry. Wel in de planning trouwens ;)

Miesemuisje schreef:
oeh ik wil ook graag bij je bestellen! Kan ik je pben?

Jazeker, maar volgens mij heb je dat al gedaan haha :D

love_western schreef:
Kun je het ook met hondenhaar? Dit jaar zijn mijn 2 hondjes overleden. En het haar zit nog steeds in een potje. Wat ik zeer jammer vind.

Ja hoor, met hondenhaar gaat dit prima. Ik heb al heel wat verschillende soorten haar verwerkt, van poezen, honden, paarden, personen en zelfs alpaca haar en veertje van een vogeltje ;)

Diertjec schreef:
Wauw, heel gaaf!
Hoe zit het met een bedeltje en kraal voor aan een pandora ketting? :)

Dit is mogelijk, de kraal van de bead past om de pandorasystemen ;)

Morpheus81 schreef:
Ik vind het ook supermooi! Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten en mogelijkheden. Heb nog wat haartjes liggen waar ik altijd nog iets mee wil doen...mag ook in PB.

Ligt een beetje aan de wensen die jezelf hebt. de kraaltjes mer haartjes zijn vanaf 24,95.
Je kunt me even pb'n met je wensen en dan gaan we samen even kijken wat de mogelijkheden zijn en aan de hand hiervan een prijsbepaling voor je doen ;)

Neon schreef:
Wat mooi zeg! Wat kost zoiets ;) vind het armbandje erg mooi en zou misschien wel eentje willen met 3 kraaltjes met haren

Stuur me even een pb, dan ga ik er dan wat verder op in ;)

LadyMadonna schreef:
Nou mel... Dat wordt website bouwen ;)

Stef, ben der idd bang voor haha, heb het al met mijn vriend erovergehad :P

dreamer1987 schreef:
Ook ik zag hem bij uitgelicht voorbij komen. Erg mooi!
Ik heb een prachtige ring met paardenhaar, maar van bijvoorbeeld de kat kon ik niets moois laten maken.

Dank je.
de kosten hangen een beetje af van je wensen. Een bead met haartjes zoals foto 6 heb je al vanaf 24,95 ;)

zwanepol schreef:
dreamer1987 schreef:

Tuurlijk is dit niet raar, dit word heel vaak gedaan. Je mag je dierbare toch ook zo bij je dragen. Waarom zou het altijd overleden moeten zijn ;)
De beads met haartjes zijn er vanaf 24,95(bead foto 6) Je mag me altijd pb'n en dan zullen we samen kijken wat de mogelijkheden zijn naar je persoonlijke wensen.

lor1_1984 schreef:
Ook ik ben wel benieuwd naar prijzen, heb nog een plukje haar liggen van mijn oude kat waar ik nog wat mee wil en dit is wel erg gaaf.
Evt zou ik het dan willen combineren met haar van de huidige kat.
Is het overigens ook mogelijk om wat te laten graveren in zo'n bedel?
Bijv in dat zilveren kerntje ofzo?

De prijzen voor een bead met haartjes zijn vanaf 24,95 (foto bead 6) Graveren is helaas niet mgelijk. Ik kan dit zelf niet en het laten doen is volgens mij best prijzig :+

Ik geloof dat ik de meeste vragen zowel beantwoord heb. mocht ik iemand vergeten zijn, pb even dan antwoord ik alsnog :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:01

Bedankt voor de info. :)
Na de feestdagen zal ik je benaderen voor een preciezere prijsopgave nav mijn wensen zodat ik weet hoeveel ik opzij moet zetten hiervoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:56

Die van mij (foto 6 ;) ) is na twee jaar toch best wel regelmatig dragen echt nog super mooi, gewoon niks aan te zien. Wel ff erg in houden dat je het met douchen/zwemmen af doet.

Mel; geen seconde stil gestaan bij mijn honden! Nu ik hier lees dat dat ook kan. Nouja, nu is het te laat...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:31

Dank je wel Stef voor je lieve berichtje.
Vind het erg fijn om te horen dat je nog steeds erg blij bent met je bead.
Het kan idd ook met hondenhaartjes, jammer dat je er niet bij stilgestaan hebt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:26

Die met haren zou ik ook wel willen met mijn kat , stel je mixt haar van 4 konijnen wordt het dan heel vol in zo'n bead?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:33