Tegenwoordig noemt iedereen zich FOTOGRAAF

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: Tegenwoordig noemt iedereen zich FOTOGRAAF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:21

Ik denk dat er voor elke markt klanten zijn. Er zijn klanten voor mensen die het voor een tientje doen en tevreden zijn met wat ze daarvoor krijgen, en er zijn klanten voor fotografen als hypofocus en Sjoert en er zijn klanten voor alles daar tussen in. Ik denk dat die groepen elkaar helemaal niet in de weg zitten. Overigens vind ik de term "professioneel fotograaf" ook niet zoveel voorstellen want dat zegt mij alleen maar dat dat je hoofdverdienste is, ongeacht de kwaliteit die je levert. En zo kunnen hobbyisten professionele platen afleveren.

En waarom zou je er geen paar tientjes voor mogen vragen, je bent er uren mee bezig. Voor die uren werk mag best een vergoeding tegenover staan.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 01:49

saskiakefie schreef:
lifaya schreef:
Ik heb nooit een cursus gevolgd of een fotografieopleiding gedaan. In mijn ogen betekent zo'n diploma niet veel. Ja, de stage kan heel leerzaam zijn, absoluut, maar dat kan je ook zonder opleiding doen :') Je kan ook prima een beroepsfotograaf zijn zonder enig papiertje op zak :) Ik neem fotografie zeer serieus maar verdien niet genoeg voor kvk en heb ook niet maandelijks shoots. In de zomer overigens wel vaker, maar dan is het ook mooi weer :) Ik vind het overigens alleen maar fijn dat ook de minder ervaren "fotografen" ook geld vragen.

Renee, je hoeft niet een minimum te verdienen om je aan te melden bij de kvk. Het zorgt er enkel voor dat je het wit doet, al hoef je er geen belasting over te betalen, het is heel makkelijk om je aan te melden en mensen zien dat je een kvk nummer hebt dus da's voor je naam alleen maar goed toch :)

Klopt inderdaad. Ik heb zelf ook een kvk nummer en een jaar lang een btw nummer gehad ook. Nu heb ik de btw laten vallen omdat ik onder de jaarlijkse norm bleef (doe mijn "bedrijfje" part time), maar mijn kvk heb ik nog steeds.