[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:46

Mooi geschreven, snel een nieuwe update plaatsen :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 16:47

Bedankt iedereen! Ik heb het nogal druk dus kan nog niet zeggen wanneer er een update komt, maar ik doe mijn best.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:01

Heel leuk geschreven! Ik ben benieuwd naar het vervolg!!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:12

tam tam tam tammmmm....
en nu moet ik wachten en dat kan ik niet! ik wil zo graag verder lezen... je kan het echt heeeeel goed!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:16

Leuk verhaal ook er spannend

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:21

Bedankt iedereen!
Thanx Ash.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:32

Graag gedaan

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:10

Leuk verhaal!
Ik volg :D

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:13

Echt een leuk verhaal :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:33

Ik blijf dit echt om het uur checken!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:48

Echt een superleuk verhaal! je verplaatst je helemaal!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:31

Bedankt iedereen!
eclair98 schreef:
Ik blijf dit echt om het uur checken!

Zo snel gaat het niet hoor, ben pas 500 woorden verder.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:38

Ach, toch blijf ik hopen! Maar met het verhaal dat ik schrijf heb ik zoveel inspiratie, dat ik snel verder kom.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:38

Heel leuk!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:50

BIJNA EEN NIEUW UPJE!!!!!
niet meer vanavond maar wel binnenkort.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:55

jeeeeeeh!!!!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:27

spannend :D

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:09

we zijn heel benieuwd :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 18:13

UPDATEEE *\o/* *\o/*

Ik voel me misselijk, dan voel ik iets kouds tegen mijn hoofd, waarschijnlijk de doek van Nel.
De pijn schiet door mijn lijf, ik heb het warm en koud tegelijk. Dan zie ik opeens een raar beeld voor me,
het is donker ik zie een flits, dan hoor ik iets kraken. Ik hoor een paard hinniken. Ik zie een paard, het oogwit is te zien.
Al zijn spieren zijn gespannen. Dan zie ik niks meer. Ik kijk geschrokken op. Was het verbeelding?
Hoe kom ik hier bij? Mijn hele lichaam trilt. Het zal de pijn wel zijn, bedenk ik.
Toch vind ik het raar, ik heb wel vaker pijn, maar ik hem nog nooit zulke beelden gezien.

Ik weet niet hoe lang het geduurd heeft, maar langzaam aan gaat het iets beter.
Mijn zicht word weer iets beter. Ik druk de natte doek tegen mijn voor hoofd. ‘Gaat het al beter?’ Vraagt Ruben bezorgd.
Ik slik de vieze smaak in mijn mond weg. Langzaam adem ik in en uit. ‘Ja’ Zeg ik zacht.
Ik heb ineens enorme dorst. ‘Mag ik misschien wat water?’ Vraag ik bibberend van de kou.
Nel knikt en haalt een glaasje water. Met grote teugen drink ik het glas. ´Dankje!´ Ik voel me al stukken beter.
De grond onder me is kou. Rustig probeer ik te gaan staan. Nel ondersteunt me. `Lukt het? ´ Ik schud zacht ja.
Ik voel me zwak, nu heb ik al weer hulp moeten vragen. Het lukt me om te gaan staan.
Ik leun tegen de rand van de box. Ik kan bijna nergens anders meer aan denken.
Steeds weer zie ik de angstige ogen voor me, het doet me denken aan de wandeling met Ruben en Vinùr.
Ondanks dat de misselijkheid is verdwenen voel ik me niet goed.
Ruben ziet het aan me denk ik ‘Gaat het echt wel?’ Ik heb geen behoefte om het er nu met hem over te hebben en zeg dus maar snel ja.
‘Zou ik de dokter voor je bellen?’ Ik schud mijn hoofd ‘Niet nodig, het gaat wel weer.’
‘Ik ga weer verder, als het niet gaat moet je gelijk even roepen.’ Zegt Nel met een bezorgde ondertoon.
Ze loop de deur uit via de grote deur.

‘Wil je nog wat water?’ ‘Nee dankje.’ ‘Ik ga maar weer eens’ Zeg ik zacht.
Ondanks dat ik nog wel uren bij Ruben wil blijven, is het al best laat en gaat hij waarschijnlijk vragen stellen waar ik geen behoefte aan heb. ’Oke!’ Hij glimlacht, maar ik zie dat hij baalt. Maar misschien hoop ik dat ook alleen maar.
Ik twijfel, zou ik zijn nummer vragen? Nee toch maar niet, ik durf hem waarschijnlijk toch niet te bellen.
Het lijkt alsof hij gedachten kan lezen: ’Mag ik je nummer?’ Ik zie hem blozen.
‘Ehh, ja tuurlijk.’ Ik laat hem liever mijn mobiel niet zien.
Het is een oude van mijn vader, ik kreeg hem toen ik tien was, vlak voor hij vertrok.
Het is dan ook modelletje koelkast. Ik geef hem mijn nummer. Voorzichtig stap ik naar voren, ik wil niet vallen natuurlijk.
Gelukkig gaat het goed. ‘Doei!’ Zeg ik, ik geef hem nog een glimlach. Dan draai ik me om. ‘Doei!’ Roept hij me na.
Ik zwaai. Ik ben het erf nog niet af en ik hoor mijn mobiel al piepen.
Ik gris hem uit mijn zak. 1 ongelezen bericht staat er in het schermpje. Mis je nu al. R. Ik voel mijn hart sneller kloppen.
Het doet me denken aan de verkering die ik in groep 8 had met een leuke jongen.
Toen was mijn leven nog minder chaotisch. Het was een jongen met prachtige bruine ogen en blond haar.
Hij leek eigenlijk best wel op Ruben. Lang is het niet aan geweest, ondanks dat we elkaar wel erg leuk vonden. Dat kwam natuurlijk door Helena, toen ik hem een keer mee naar huis deed ze alsof ze de beste moeder ever was.
Ik kon niet tegen dat schijnheilige gedoe en werd pissig. Ze heeft de jongen die Thijs heette de deur uit gezet.
Ze werd natuurlijk hartstikke boos. En daar eindigde onze verkering. Een paar weken later gingen we beiden naar een andere school, dus het was geen ramp. Maar toch. Ik steek de straat over.
Snel stuur ik een berichtje terug. Ik jou ook!L Stuur ik terug, of had ik dat toch maar niet moeten doen?
Nou ja nu is het al gebeurt. De deur zit op slot. Ik loop om. Maar ook die deur zit op slot.
Dan zie ik Helena voor het raam staan. Ze kijkt me met een vals lachje aan. Ze heeft gewoon alle deuren op slot gedaan!

Ik loop om, naar het raam aan de achterkant van het huis. Gelukkig staat hij een beetje open.
Ik steek mijn arm naar binnen en doe het raam wat verder open. Snel stap ik naar binnen. Ik sluit het raam een stukje achter me. Helena staat natuurlijk gelijk voor mijn neus, ze kijkt me boos aan. Ik doe alsof ik het niet zie en loop langs haar. Ik ben bang dat ze me achter na loopt. Gelukkig blijft ze staan. Ik pak een eitje uit de kast en gooi hem in een koekenpan.
Ik zet het fornuis aan, na een paar minuten begint het eitje een beetje op te drogen. Ik draai hem voorzichtig om. Mijn mobiel piept. ‘Wie is dat?’ Vraag Helena gelijk. ‘Gewoon een vriend’. Ze kijkt me woedend aan. Ik lees het berichtje later wel, ze ontploft als ik nu kijk.
Ik loop de trap op. Snel lees ik het berichtje: Morgen weer? En gaat het wel met je? X. Lief! Jammer dat ik morgen weer naar school moet.
Ik schrijf een berichtje terug. Gaat goed met me hoor, kom morgen naar school.
Heb wel een slecht rooster. X
Ik krijg gelijk nog een terug berichtje: Is goed! Kijk eens uit het raam.. X
Binnen een paar passen ben ik bij het raam. Ik kijk naar de overkant, Ruben staat voor het raam te zwaaien. Ik zwaai terug.

Ik ga even douchen!x Schrijf ik hem. Ik loop de gang over naar de douche. Snel draai ik de douche aan.
Ik kleed me uit en poets mijn tanden. De spiegel probeer ik te vermijden, maar het mislukt. Wat wil je ook met een spiegel van 2,5 meter in de douche? Hoe kan iemand nou zo lelijk zijn? Maarja ik heb het verdient. Snel stap ik onder de douche.
Het voelt fijn. Een paar minuten later draai ik de douche uit. Ik droog me af en trek mijn nachtjapon over mijn hoofd.
Ik doe mijn slip aan. Ik kijk kort in de spiegel. Wat ben ik dik! En die flaporen er bij ook.
Ik smeer mijn gezicht in met een crème voor droge huid en kam mijn haar. Dan loop ik de douche uit.
Half struikelend strompel ik de met blauwe vloerbedekking bedekte trap af. Ik hoor mijn mobiel van boven piepen.
Zuchtend draai ik me om en loop de trap weer op.
------------------------------

Hopelijk vinden jullie het nog een beetje leuk. Tips zijn altijd welkom. En nog een vraag aan jullie over het vervolg: Vinden jullie het te penny, sur-realistisch worden met de beelden die ze steeds ziet enzo? Of is dat juist leuk?
En vinden jullie het fijner om wat meer enters achter de zinnen te hebben zoals ik deze keer heb gedaan of juist niet?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:42

helemaal goed zuper duper leeeeeeuk!!!!
op naar de volgende update! :))

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:17

Bedankt! Ik ben nog niet aan de volgende begonnen, sorry :o Heb het echt onwijs druk.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:18

Leuke update :))

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:31

Heel leuk weer!
En ik weet niet hoe vaak ik het al gezegd heb (ook in andere topics)
Wij lopen niet weg! Hooguit hobbelend op een paard, maar komen altijd terug ;)

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:19

leuk heb het net helemaal gelezen

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:59

Ik vind het een leuk verhaal en het leest makkelijk.
Maar (en ik heb er vanaf het eerste stukje tekst al over na zitten denken hoe ik dit netjes moet zeggen) tot nu toe is je verhaal exact hetzelfde als het verhaal van een bokker dat een tijdje terug op bokt stond. Ik vind dat persoonlijk toch wel heel erg jammer want zo mis je de originaliteit compleet.