[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:29

Hierbij mijn beoordeling, druk gehad in het weekend :p
nog steeds niet aan mijn site toegekomen, maar goed :o

My_Little_P: ERg mooie site, mooie portfolio ook.
Erg duidelijk en overzichtelijk. Niets op aan te merken.

Nooor_: Ook jou website vind ik er leuk, maar te donker. Te zwart zeg maar.

Blanket: Erg mooie website heel overzichtelijk. Alleen de kleine letters.. mijn moeder kon het niet lezen, en ze heeft geen bril, misschien iets minder klein. :7

AtelierB: Ik vind dat zo een mooie site.. helemaal *\o/* .. Ooit ja ooit ga ik eens een tekening bij je nemen, maar ik moet nog 6 maanden wachten, dan zijn mijn hondjes in mooie vacht, nu nog kaal :') ... niets op aan te merken *D

Ivonka: Dat is een hele mooie website, in 1 woord WAUW sprakeloos !! _/-\o_

lifaya: <3 <3 is het enigste wat ik kan zeggen.., wat is die mooi zeg..

Lindy1982: Ook al een leuke website, Ik vind alleen dat wit niets :P ik krijg er hoofdpijn van :o .
Verder wel erg leuke foto's en mooie teksten.

Saskiaa_: Wat moet ik zeggen, kan het in woord beschrijven sorry ..
WAUW !!!!

_xDyan: Ik vind vooral die bovenkant, dat paarse erg leuk. Foto's zijn ook erg leuk.
Lekker creatief.

Paardengek0: Tja, kan er weinig over zeggen, alleen een portfolio met foto's die voor jezelf leuk zijn, maar voor een ander om te kijken een beetje standaard ? Het is niet echt een fotografie site, wat je ook zegt.

LaLee: De beginpagina vindt ik een beetje saai. Er is een groot vak om te schrijven en er staan 2 regels.
Misschien kan je er een beetje bij zetten, net als bij biografie. Verder is je portfolio goed hoor :j

Nou voorlopig mijn lijstje...
nu hard bezig met mijn eigen website.

Die eigen site's dus je naam .nl is dat betaald ??

Dit is dus mijn site, nog laaaang niet klaar..
is het wat of niet ??
http://elvirastern.wix.com/sternfotografie

edit: eigen site toegevoegd.

EquiPhoto

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:34

Even een stipje, leuk initiatief dit topic!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:37

Wat ik mij afvraag... hoort misschien niet hier precies thuis... maar misschien hebben jullie wel een antwoord.

Voor je fotoshoots vraag je geld (ik zie tenminste bij de meeste sites tarieven staan).
Beginnende amateurfotografen minder dan de gevorderde amateurfotografen.
Mag je zomaar geld vraag voor deze diensten? Zonder dat je het opgeeft aan de belastingdienst bedoel ik dan.

Ik wil ook graag tarieven vermelden op mijn site, maar wil niet in de clinch komen met de belastingdienst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:41

Je moet natuurlijk ALTIJD al je inkomsten opgeven bij de belastingdienst.
Anders pleeg je fraude ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:38

Ja dat snap ik.
Maar ik zie zoveel amateurfotografen die geld vragen en volgens mij echt niet allemaal opgeven.

Misschien is er iets dat je tot een bepaald bedrag mag bijbeunen er in ofzo...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:56

Ja als je het maar opgeeft zoals Femke zegt.

Maar uhh daar gaat dit topic niet over ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:07

ben bezig met een andere website, wat mooier dan de eerste.. ben al een heel end op weg.
Staan een aantal foto's in..

aangezien ik mijn andere site niet kan verwijderen in t bericht, dus hier mijn nieuwe site.
Deze graag dan beoordelen :D

http://elvirastern.wix.com/fotografiestern#!home/mainPage

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:09

kani_ejj: Ik een heel verhaal getypt over je eerste website, nu maar weer weggehaald. De tweede vind ik overduidelijk mooier en overzichtelijker. Al vindt ik de teksten nog niet getuigen als een 22 jarige eerlijk gezegd, probeer daar toch formeler en zakelijker in te zijn. De lay-out ziet er verder wel ok uit.

[edit] Typo
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 16-07-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:18

Klopt, het is een opzet, wordt nog uitgewerkt.
Deze vindt ik zelf ook mooier.

Dank je wel :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:22

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:32

http://www.fiorefotografie.nl : Een felgekleurde achtergrond zie ik, het is overheersend aanwezig, wellicht kun je beter kiezen voor een andere? Bij de biografie merk ik dat je soms wat korte zinnen gebruikt, wellicht is het een tip om wat meer aaneengesloten zakelijker zinnen te gebruiken? Het portfolio en de fotopagina vindt ik mooi zo, leuk gedaan. Bij de fotoshoot valt het mij op dat je ineens overgaat naar "je" terwijl je eerst over "u" spreekt. Tevens mag de tekst naar mijn mening zakelijker en strakker.
Naar mijn inziens is de achtergrondkleur te fel en mag de tekst zakelijker, maar de lay-out en portfolio opmaak spreekt mij wel aan.

http://www.stalfiore.nl : Bovenstaand geldt eigenlijk ook voor deze website. Met de gekozen achtergrondkleur wek je bij mij persoonlijk geen belangstelling omdat het te fel is. Daarnaast gebruik je veel al korte zinnen wat de teksten moeilijk lezen maakt. De gekozen indeling vindt ik daarentegen wel weer goed.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:38

Dank je wel Magda.
De kleuren kan ik me wel in vinden dat je het te fel vindt. Oranje is echter ons huismerk ;) Dus vandaar de achtergrond... maar ga eens kijken of ik het wat milder kan maken.

De korte zinnen... Zie je liever een heel verhaal? Of bedoel je wat anders?
Van "je" is ook een goede tip... heb ik over het hoofd gezien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:48

Vandaar dat de kleur zo terugkomt inderdaad, wellicht kun je hem terug laten komen in andere elementen?

Citaat:
Wij zijn Margriet en Alexis van Eijk.
Samen zijn wij actief bezig met stal Fiore,
welke nu alleen nog bestaat uit:
Angels Ditch Rosalinde en Fiore's Razzle Dazzle.
Wij hopen in de komende jaren meerdere veulens te fokken en eventueel merrie's aan te kopen.

Margriet is 29 jaar en is leerkracht basisonderwijs.
Vanaf haar 12e is zij bekend met de New Forest Pony.
Zij heeft vanaf toen tot aan haar 20e verzorgd op stal Angels Ditch in Nieuweschoot.
Hier heeft zij alles geleerd wat ze nu van dit ras weet.

Dergelijke zinnen zie ik veel voorbij komen op beide websites, korte zinnen van ongeveer 7 woorden. Probeer er een doorlopende zin van te maken zodat het makkelijker te lezen is, snap je? Nu heb je af en toe "Jip en Janneke"-zinnen erin.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:55

Oke dank je!
Ga eens kijken of ik het wat kan veranderen.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:04

Leuk initiatief dit topic! :)

Ik doe voorlopig even alleen TS haar website:

Citaat:
Mijn eerste indruk; Ziet er goed uit, strak, netjes. Banner vind ik storend, druk niet mooi opgemaakt, losse foto's en "ploned fotografie" geen mooi font. Je website zou zó veel verbeteren als je daar gewoon 1 spetterende foto die je gemaakt hebt zou plaatsen :j Je tekst font vind ik ook niet helemaal fijn lezen, het font is wat breed, voor een website is een echt website font gewoon het meest geschikt. Het voorstellen van je eigen knapperd (want wat een knapperd zeg!) en het weetje erbij is heel leuk gedaan :j Dit zou ik eigenlijk ook proberen terug te laten komen op je andere pagina's.

Bij "over mij" vind ik ook de linker "banner" niet mooi opgemaakt, druk onrustig, niet mooi uitgelijnd, gewoon hetzelfde als de banner die je op elke pagina hebt. Ik zou ook hier kiezen voor 1 duidelijke foto, of een opmaak van foto's zonder "loze" ruimte er tussen.

Als je op portfolio klikt, dan zie je in eerste instantie niets, klopt omdat je moet kiezen tussen de categorieën in je uitschuif menu, maar het zou beter zijn als dit dan helemaal niet aan klikbaar is. Je portfolio ziet er verder mooi uit, wat ik persoonlijk altijd wel vervelend vind is dat als je door de foto's bladert dat de pijltjes dan steeds op een andere plek staan als het formaat van de foto anders is (liggen/staand)

Over het algemeen ziet je website er verder netjes uit! :)

En ben uiteraard reuze benieuwd naar jullie mening over..
http://lisadijk.com
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 16-07-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 23:06

magda90: Intro is mooi zo met die pauw. Daarna moest ik even zoeken naar waar ik precies de komende pagina's te zien kon krijgen. Zat bovenin op Portret ~ Dier etc te klikken en da ganie werken nie!

Ik vind het blauwe kader niet zo lekker kleuren met het grijs. Puur smaak natuurlijk, maar toch. Verder kon ik bij het kijken naar je portfolio Paarden geen <terugknop> vinden, dus moest ik onder aan steeds terug naar Portfolio en daarna weer een keuze maken. Vond ik iets minder makkelijk.

Ik mis een stukje over jezelf!

kani_ejj: Hypo Focus flitst meteen door mijn hoofd als ik 'm open! Verder krijg ik een nogal prominente balk onderin met "Create your stunning website with ***", daardoor zijn je pagina's niet direct zichtbaar, ik moet er echt naar toe scrollen.
Misschien dat anderen wel je hele pagina zien, maar ik in ieder geval niet!

Ik vond de website die je eerder doorgaf persoonlijk mooier!

Stal_Fiore schreef:
Wat vinden jullie van mijn sites?
De eerste is nog niet af...

http://www.fiorefotografie.nl
http://www.stalfiore.nl

Het is wel handig om ook nog even zelf wat sites te beoordelen, wel zo leuk

EquiPhoto schreef:
Even een stipje, leuk initiatief dit topic!

Dank je! Is ook echt leuk en positief! (ik heb mijn website al helemaal omgegooid in ieder geval :j)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 23:10

Hihi Lisa! Mijn hele site is omgegooid... Helemaal geïnspireerd door dit topic.. Ik ben d'r blij mee, maar zoals altijd verschillen smaken nu eenmaal.

Overigens heb ik nog steeds niks staan als je op Portfolio klikt :P .

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:14

Dat is het punt juist haha, dat als je op portfolio klikt er nog niets staat, dat brengt verwarring, je kan die link beter niet laten linken :j

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 23:24

Ik snap wat je bedoelt (en je hebt gelijk), maar dan zou ik mijn portfolio daar helemaal in moeten zetten en wordt het zo ver scrollen. Zie niet hoe ik het anders zou moeten doen!

Had ik jouw website al beoordeelt? Kon het andere topic niet meer vinden...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 23:34

Doe het nu weer/alsnog:
Schitterende openingsfoto! De foto bij Fotograaf is er eentje die ik zelf had willen bedenken, erg mooi ook!
Zeer mooi portfolio (ik zie dat je ook videoreportages doet, die wilde ik ook aan gaan bieden na oefening, kan namelijk ook filmen met mijn camera), al lopen bij mij de foto's niet altijd even lekker door, hoor je dat vaker?

Genoeg veren in je r**t nu :D

De enige opmerking die ik heb gaat over het stukje over je zelf. Die vind ik wat afstandelijk door het gebruik van je zelf als Lisa dit, Lisa dat. Waarschijnlijk om professioneel over te komen (maar dat doen je foto's echt wel hoor :D) ?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:54

Wat ik bedoel is gewoon het linkje portfolio niet meer naar Portfolio.html laten linken, ik zie dat het een weebly site is en ik heb werkelijk geen idee hoe je dat daar aanpast. Maar je hoeft niets te verplaatsen alleen het linkje eruit halen zodat als je op portfolio klikt er niets gebeurt alleen het menu uitschuift :P

Thanks voor je beoordeling! :D
Ik heb inderdaad voor die tekst opmaak gekozen voor een wat zakelijker uiterlijk. :j
Foto op die pagina wil ik weer veranderen, vind het hem nog net niet helemaal.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 08:44

Smaken verschillen, dat zie je wel. Ik vind dat echt een leuke foto en heel toepasselijk.

Ik kan die verwijzing naar de pagina niet weghalen, dus heb ik er nou een tekst geplaatst met beschrijving. Staat er in ieder geval wàt!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:45

Kijk super +:)+

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:42

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:27

Ik vind beide niet echt geschikt als fotografie website,
ze zijn allereerst beide veel te groot, bij de 1e website moet je verticaal scrollen (nog nooit gezien en het lijkt mij héél gebruiks on-vriendelijk, ik heb trouwens een 24" beeldscherm dus het ligt niet aan mijn beeldscherm) en bij de 2e website is de website nét te groot zodat je moet scrollen om die paar (als bezoeker niet zo interessante) regels te zien onder aan de pagina.

Bij de 1e website vind ik ook teveel poespas zitten, links tekst, in het midden tekst, foto's ergens klein weggestopt alsof je die eigenlijk niet wilt laten zien.

Bij de 2e website, de foto bij "about" van de honden, die is niet echt netjes bewerkt... ik zou zo'n foto ook echt niet zo groot plaatsen op je website (eigenlijk zou ik hem helemaal weghalen) het zijn hele schattige hondjes, ze liggen er zeker leuk, schattig en knus bij op de foto, maar die bewerking dat kan eigenlijk echt niet :o

Mocht je zelf echt tussen deze twee websites willen kiezen, dan zou ik in dat geval voor de tweede gaan, die is dan nog net wat gebruiks vriendelijker! :)

en anders kan je misschien met weebly een website bouwen? over het algemeen zie ik daar mooiere en gebruiksvriendelijkere website van langs komen dan van wix.