[DIG][WIP] 'la Maison des Chevaux'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:51

Wuis schreef:
Ik vind de tussenwanden juist ideaal, kunnen ze lekker met elkaar in contact komen. Bij mij op stal waren er helemaal geen bovengedeeltes (tralies), ideaal!

Maar voor chique de friemel sportstallen wordt dat vast niet geapprecieerd...

Ik heb hier al een paar zien steigeren op stal en dan ben je blij met hoge spijlen van minstens 2 meter want anders slaan ze zo hun benen erover en dan zitten ze vast.

Lara

Re: [DIG][WIP] 'la Maison des Chevaux'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:41

Of komen ze vast te zitten tussen de tralies.
Ik ken een stal waar ze binnen 3 maanden 2 paarden hebben moeten laten inslapen hierdoor, en een beschermende moeder heeft hierdoor 4 maanden in zwachtel moeten lopen(waardoor zij en het veulen ook niet naar buiten konden)
Nu hebben ze het helemaal open en dat gaat prima zo ;)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:41

SJDC schreef:
Ik had eigenlijk beloofd gister avond nog iets te posten. Maar omdat ik nog steeds niet uit ben over de indeling en plattegrond, maar een schetsje.

1. Vooraanzicht hoofdgebouw
Afbeelding

ik ga nog even nadenken over mn weefrek ;) maar verder niet daarover
Ik heb een keer bij een stal gezien die hadden in de punt van het dak een soort appartement/huisje gemaakt. echt gaaf! zij hadden dan ook nog uitzicht op de binnenbak! Dus je kunt altijd wat functioneels maken van een punt dak!

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:02

Ik loop serieus te worstelen met m'n indeling en afmetingen etc. (met name omdat ik met milimeters werk is dit heel lastig. Ik ben er eindelijk een beetje uit! Ik ga voor verschillende gebouwen.

Hier een plattegrondje: (Door de printscreen zijn de lijnen onduidelijk.
Afbeelding

De ruimte tussen de stallen en de poetsplaatsen is gangpad.
Tussen de achterste lijn en de poetsplaatsen (waar ook de voersilo staat) is de hooi, kuil, stro opslag.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:05

SJDC schreef:
Ik loop serieus te worstelen met m'n indeling en afmetingen etc. (met name omdat ik met milimeters werk is dit heel lastig. Ik ben er eindelijk een beetje uit! Ik ga voor verschillende gebouwen.

Hier een plattegrondje: (Door de printscreen zijn de lijnen onduidelijk.
Afbeelding

De ruimte tussen de stallen en de poetsplaatsen is gangpad.
Tussen de achterste lijn en de poetsplaatsen (waar ook de voersilo staat) is de hooi, kuil, stro opslag.

indeling is t lastigste hè! dit is wel een mooie indeling, alleen klopt het dat ik een zadelkamer oid mis of is dit bewust niet erin toegevoegd?

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 20:31

@ celinee14 - iedere eigenaar krijgt een eigen douche,wc, kledingruimte en zadelruimte.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:29

SJDC schreef:
@ celinee14 - iedere eigenaar krijgt een eigen douche,wc, kledingruimte en zadelruimte.

Zooo luxe! en die komen bij de stallen? of in een apart gebouw?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:21

SJDC schreef:

Denk je niet dat dat over de top is?
Kijk een toilet is leuk. En dat je die dan niet met 100 man hoeft te delen is fijn. Maar om nou elke box een eigen douche, wc en kledingruimte te geven? Dan kan je er ook wel een slaapkamer bij maken.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 10:37

@ celinee14 - apart gebouw vlakbij.
@ ponyparadijs - Nee ik vind van niet. Als je dan toch al afsluitbare zadelkamers maakt. Waarom dan geen kledingkast erbij. Het is niet voor niks een luxe stal.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:34

Ik denk ook dat het over de top is. Ik heb op een stal gestaan waar een douche was, werd nooit gebruikt..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:50

Ik heb zelf ook nooit behoefte gehad om óp stal te douchen.. Misschien een enkel keer, maar ik denk dat je daarvoor ook een aparte douchekabine zou kunnen maken met een slot waar iedereen gebruik van kan maken, en dat die dan nog amper gebruikt word..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:58

Wij hebben ook een douche op stal. Maar daar maakt niemand gebruik van. Behalve van de zomer dat er een paard in de sloot had gelegen dat degene die ook de sloot in was gegaan had gedoucht. Maar of dat nu uit maakt? Want met vieze kleren weer naar huis maakt dan ook geen verschil.

Maar denk echt dat het over de top is. Dat heeft niets meer met luxe te maken. Denk je eens in wat het kost om per maand op die stal te staan? Want voor elke vierkante meter moet je betalen. En je kan de ruimte beter gebruiken voor boxen.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:00

ponyparadijs schreef:
Wij hebben ook een douche op stal. Maar daar maakt niemand gebruik van. Behalve van de zomer dat er een paard in de sloot had gelegen dat degene die ook de sloot in was gegaan had gedoucht. Maar of dat nu uit maakt? Want met vieze kleren weer naar huis maakt dan ook geen verschil.

Maar denk echt dat het over de top is. Dat heeft niets meer met luxe te maken. Denk je eens in wat het kost om per maand op die stal te staan? Want voor elke vierkante meter moet je betalen. En je kan de ruimte beter gebruiken voor boxen.

Diegene zal nu wel een extra kleding in haar kast hebben liggen :+

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:00

Als je dit ooit echt wil gaan verwezenlijken lijkt het me inderdaad ook een beetje te veel van het goede. Maar als het meer is omdat je het leuk vindt om het zo te maken nu dan kan dat natuurlijk prima. Je kunt alles dan zo groot en zo duur maken als je zelf wilt. :D Maar realistisch is het niet echt, aangezien je in je beginpost ook zet dat je het liefst later zo je eigen stal wilt hebben. :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:02

In mijn eigen topic kreeg ik de tip om schuifbare wanden te maken, zodat je niet stal in stal uit moet met een kruiwagen, en de looplijnen voor het personeel kort te houden

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:15

Dit is een beetje een onrealistische droom natuurlijk, maar als ik mijn paarden dag in dag uit train op een stal. Die redelijk ver van huis is. Zou ik het persoonlijk wel fijn vinden om even te kunnen douchen voor ik de auto in stap. Of om een kast te hebben met een aantal rijbroeken.

Ik heb het super druk op school, daarom al een tijdje geen posts.
En die indeling zit nog in de weg. Aangezien de loopafstanden etc. uiteindelijk niet te ver mogen zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:49

Geef ze allemaal een golfkarretje om op het terrein rond te rijden.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:19

@ ponyparadijs - als je ergens niet mee eens bent mag je best reageren, maar zo'n sarcastische opmerking hoeft niet hoor. Kennelijk vind jij het overbodige luxe. Ik niet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:45

HOOO!!! Ik bedoelde het absoluut niet sarcastisch hoor. maar kan me ook voorstellen dat als je al die luxe biedt je ook bied dat ze met een soort van golfkarretje over het terrein kunnen rijden.

Ik had van je eerdere bericht begrepen dat het een 'onrealistische droom' is. Dus ik begrijp dat je niet de illusie hebt te realiseren. En vandaar dat ik dan verder in de luxe zou gaan en ze nog meer service zou bieden.
Zo groots als je het wil opzetten wordt het een flink terrein en dan zou 'vervoer' over het terrein leuk zijn denk ik dan!

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 18:20

@ ponyparadijs - oke mijn excuses dan. Als je iets leest komt het soms anders over dan het bedoelt is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:38

Is ook zo. Maar daarom ook mijn 'uitleg' na jou reactie.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:32

Sorry guys! Ik hou er mee op. Heb uren geschetst en uitgeprobeerd enzovoorts. Maar m'n inspiratie is weg.
Erg jammer, want ik vind het een enorm leuk programma om zulke dingen mee te doen!

Ben ondertussen nog wel steeds veel bezig met sketchup, als werk. Dus helaas kan ik deze niet laten zien omdat ze commercieel gebruikt worden.